Biografija suosnivača kompanije Epl (Apple) i njenog doskorašnjeg izvršnog direktora Stiva Džobsa, pojavila se u ponedeljak i odmah zauzela prva mesta na listama najbolje prodavanih knjiga mrežnih prodavnica Amazon i Barns i Nobl (Barnes & Noble).
Knjigu pod naslovom „Stiv Džobs“, prvu biografiju ovog ikoničkog preduzetnika napisanu uz njegovu saradnju, sročio je Volter Ajzekson, nekadašnji urednik časopisa Tajm poznat i po tome što je napisao biografije Bendžamina Frenklina, Alberta Ajnštajna i Henrija Kisindžera.
Na njenih 656 strana nalazi se i dosta novih informacija, od onih o Džobsovom porodičnom životu i divljenju Marku Zakerbergu, do priče o tajnoj transplantaciji jetre, a brojni mediji već nekoliko dana objavljuju najzanimljivije detalje do kojih su došli pošto su se dočepali pojedinih primeraka knjige pre nego što je zvanično objavljena.
Knjiga je trenutno na čelu lista bestselera u kategoriji e-knjiga za Kindl (Kindle), papirnih izdanja i audio knjiga na Amazonu i, e-knjiga za Nuk (Nook), papirnih i audio knjiga kod rivalske kompanije Barns i Nobl. Međutim, podaci o prodaji koje objavljuje glavna firma za tu metriku u SAD, Nilsen Buksken (Nielsen BookScan), pojaviće se tek kroz nešto više od nedelju dana.
Ranije ovog meseca izdavačka kompanija Sajmon i Šuster (Simon & Schuster) pomerila je rok za objavljivanje sa 21. novembra na 24. oktobar. Ovaj njujorški izdavač saopšio je tu odluku o pomeranju datuma svega jedan dan nakon što je 5. oktobra Džobs (56) preminuo od komplikacija izazvanih retkom vrstom raka pankreasa (gušterače). Nešto ranije, u jednom trenutku, rok je bio čak mart 2012.
Nastojanje da se knjiga objavi ranije nije nikakvo iznenađenje za ljude koji se bave izdavaštvom, jer izdavači to rade sve vreme kako bi pospešili prodaju. Mada bi se ta biografija svejedno dobro prodavala, jer je jedina koju je Džobs autorizovao – nakon preko 40 intervjua s Ajzeksonom – vest o njegovoj smrti i poplava priznanja koja su potom usledila, stvorile su izdavaču besplatan publicitet kakav je samo mogao poželeti i koji će sigurno opravdati eventuane dodatne troškove izazvane pomeranjem štampanja.
Prošle srede je novi direktor kompanije Tim Kuk predvodio skup posvećen sećanju na Džobsa. Za vreme tog skupa održanog na kampusu u sedištu kompanije u Kupertinu, koji je bio zatvorenog tipa i namenjen samo radnicima kompanije, sve njene prodavnice su bile zatvorene nekoliko sati kako bi zaposleni mogli da gledaju živi prenos.
Osamdeset minutni video snimak tog događaja od danas se može pogledati na internetskoj strani kompanije.
Knjiga „Stiv Džobs“ košta 17,88 dolara u papirnom izdanju, a 16,99 u formatu e-knjige. (M.V.)
|