Olucio sam da kupim jos 2 gige rama da imam ukupno 4. Ali pre nego sto se osamarim po dzep mora da se razjasni predhodno pitanje. Za koriscenje 4 gige rama pod windows xp 32bit sam procitao da u biosu treba ukluciti opciju memory hole remapping ili nekog slicnog naziva. U biosu sam trazio tu opciju i nisam je nasao. :confused: Nema je ni u prirucniku za plocu. :confused:
Ploca je Gigabyte Ga-ma78gm-s2h, a bios je Awardov od 03.03.2008.godine, verzija F3 (zadnja je F4).
Zanima me da li ce 32bitni OS videti svih 4 gige rama i ako ova opcija nedostaje ili da prelazim na 64bitni OS ?
Prvi put cujem to, to te neko slago :) Predji na x64, posto 32-bitni win vidi oko 3.25-3.5GB tj. toliko i koristi. I nemoj da te neko lozi sa onim `hakovima` da 32 bitni win koristi 4GB. To moze da se namesti da on tako vidi a ne i da koristi, zbog same arhitekture logicno..
Tako je... P.S. Bolja varijanta je 2x2GB nego 4x1GB...
:: Prvi put cujem to, to te neko slago : :: Predji na x64, posto 32-bitni win vidi oko 3.25-3.5GB tj. toliko i koristi :: I nemoj da te neko lozi sa onim `hakovima` da 32 bitni win koristi 4GB :: To moze da se namesti da on tako vidi a ne i da koristi, zbog same arhitekture logicno. :: ::
3072 MB i kraj. Ne moze 32-bitni OS da adresira vishe. Kraj. Ima mnogo sveznalica u Beogradu i Srbiji. Znash ono `Reko mu covek`. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ On je naučen u špijunsko-terorističkim centrima da sve pamti...
drugo, samo winxp 64 (i vista 64, ne znam za vistu 32) vidi 4gb, a winxp 32bit vidi 3/3.5, kao sto rece OCz.
trece, Vecina igara ne koristi poshteno ni 2gb (pre oko 1-1.5gb). A softver. recimo Photoshop i After Effects CS3 vide samo 2gb, pa ti vidi. Sve ovo je licno iskustvo i milion foruma preko neta koje sam pretrazio. Jedino pametno je 2x1gb dual channel sistem. Za sada nijedna igra nije optimizovana ni za 2gb kako treba (takoreci), jer bi inace MNOGO manje ucitavale. Znam jer sam do skora imao s939 sa 3gb rama. To vazi narocito za Crysis. 4gb bi moglo da ti ustreba (u winxp 64) iskljucivo ako radis video montazu ili montiras blue ray filmove (ovo je mala shala ali donekle istinita), ili ako radis animacije kao BLUR STUDIO (svi najjaci traileri i introi za WarHammer serijal, Starcraft 2, itd). Ne postoje switchevi, opcije, niti bios za 4gb. ako probas switcheve, ugrozices sistem, kao ja jednom.
Evo, sad imam maximum OC Biostar TA780G M2+, X2 4600+ na 2.84ghz, fsb 270, dual channel geil black dragon na 930 (fabricki 800), HT na 1350, a istu graficku kao na proslom s939 sistemu, a stvari se ucitavaju MNOOOGOOOO brze sa 2gb nego tamo, a ovde se izgleda cak i keshira ponesto u memoriji (world in conflict svaki put ucitava duplo brze), pa ti vidi.
...to nisi naveo. Nije preterano ni bitno. Ako si odlucio - uradi to, mislim da je isplativo, ako ne trenutno onda ce biti u skorijoj buducnosti. Prica o x86 i x64 sistemima ima dosta, malo guglas, malo proveris ovdasnji forum... ako prelazis na x64 ne zaboravi da proveris kompatibilnost sa softverom koji koristis i zapitaj se jos jednom sta ti je najbitnije kod kompa i da li ce ti dodatak memorije to doneti. pare se najlakse potrose :)
:: ...to nisi naveo. Nije preterano ni bitno. Ako si odlucio - uradi to, mislim da je isplativo, ako ne trenutno onda ce biti u skorijoj buducnosti. Prica o x86 i x64 sistemima ima dosta, malo guglas, malo proveris ovdasnji forum.. :: ako prelazis na x64 ne zaboravi da proveris kompatibilnost sa softverom koji koristis i zapitaj se jos jednom sta ti je najbitnije kod kompa i da li ce ti dodatak memorije to doneti
@drzacomp Postavio si pravo pitanje i jeste bitno.
@Panta019 Sto se tice samog XPa(32 bit) on prepoznaje max 3.25GB RAMa,medjutim rama gladni programi prepoznaju svu memoriju i pod XPom,jer je sami adresiraju...Programi za render,konkretno Maxwell Render mi na 32 bitnom XPu vidi 4GB rama bez obzira sto XP prepoznaje samo 3.25GB-a.Isti program ima mogucnost da prepozna i koristi 80 procesora(jezgra) dok XP `vidi` max 32...Drugim recima imas programe koji sami prepoznaju sav tvoj hardver i sami adresiraju memoriju ne oslanjajuci se na OS.Medjutim ne mogu da `citaju i pisu` 64 bitni kod pod 32 bit OS-om,a tu se zaista vidi prednost 64 bitnog sistema. Ako ti za ovako nesto treba racunar onda ima smisla kupovati jos rama...Ako ti sluzi za igranje,muziku i gledanje filmova sumnjam da ces videti neku razliku izmedju 2 i 3.25GB.
Na 3 PC-a, p35 čipset i nVidia 8xxx 512MB grafike, sve vide 3.5GB pod XPom (32bit).
Sa laptopovima mi nisu takva iskustva, na 10ak laptopova, različitih modela (HP 8510p, 8710W, nc6400, 6910p) smo ugradili 4GB Ram i nijedan pod 32bit OS (Win XP, Vista 32) ne vidi više od 2.9-3.1GB. Svi su imali odvojene grafičke čipove (Ati 2400, 2600), tako da nije do grafike.
Jedna stvar za razmišljanje: 4GB ram, WinXP 32Bit - vidi 3.5GB‚ ~3GB slobodno posle učitavanja Windowsa. 4GB ram, Vista 32Bit - vidi 3.5GB, ~2.6GB slobodno posle učitavanja Windowsa. 4GB ram, Vista 64Bit - vidi 4GB, ~2.9GB slobodno posle učitavanja Windowsa. 64 bitni OS zahteva oko 250MB više po učitavanju, pošto koristi 64bitne podatke, laiči rečeno, da ne ulazim u detalje.
Ispade da dobitak na mem prostoru i nije toliko veliki ako se koristi 64bit OS kad je u pitanju 4GB ram. Ovo naravno za desktop računare koji vide 3.5GB, na notebook-ovim sa 64bit vistom se dobije dosta više memorije.
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 647005. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.