Cao svima... planiram da kupim neki komp za 3d, 2d renering do 350eura bez monitora. Svaka pomoc bi mi dobrodosla za izbor Hardvera... komp bi bio neko trenutno resenje za narednu godinu-dve, dok se ne otisnem u profesionalne vode gde cu jednog dana svojim radom valjda moci da uzem ono sto je skupo... :) ne znam koje app za 3d,2d cu da koristim i da li je to bitno... znam da je nezahvalno pitati sta da se uzme sa obzirom da rendering uvek trazi masine od min 800eura. hvala unapred...
Za 3D rendering je najbitniji procesor. Graficka karta ti jedino pomaze pri trenutnom pogledu u programu, dakle prvo gledaj da uzmes neki jak procesor, pa sve ostalo... Render ne trazi masine od 800 evra. Naravno svaka skuplja masina ce bolje da odradjuje posao, ali nemoj da mislis da jedan C2D na 2.4 i 8600GT ti nece zavrsavati posao...
Kako ne znas koje ces aplikacije da koristis? __________________ Scourge of PCBerza
Intel e5200, ~ 60E ASUS P5N-MX Micro ATX, ~ 40E GeForce 9600, 75E RAM - PC800, 1GB x 2, ~ 20E HDD, SATA2, 320GB, 40E DVD rezac ~ 20E mis i tastaura, 15E jedno solidno kuciste sa deklarisanih 450W, i go, go, go!
Radice sporije od one za 800E, ali radice. Na predlozenoj ploci postoji i ugradjena GeForce kartica koju treba iskljuciti u ovom slucaju (neka je, neka bude u rezervi).
:: AMD Phenom X4 9550................................95 :: GA-MA78GM-US2H....................................70 :: GEIL DDR2 4GB (2x2GB) 800MHz...................40 :: Gainward GeForce 9500GT/512MB DDR2..........35 :: WD 320GB/16MB......................................40 :: Pioneer 216D..........................................18 :: LC POWER SILENT 550W............................38 :: Asus TA-855...........................................20 :: :: Ukupno: 356 :: :: Ne moze bolje od ovoga :: :: PS :: Svaka ti cast ako uspes da se `otisnes` u profesionalce za 2 godine :: :: @Tortojed :: Grafika je definitivno manje bitna stavka za 3D modeling i render,a u `tvojoj ponudi` je najskuplja komponenta.. :: :: :: DaSickSystem :: ::
C2D bi zavrsio sve ostale poslove, ali sto se tice renderinga, 4 noge dobre dvije noge lose - bolji je bilo koji quad od bilo kog dvojezgrasa. Dakle, moj glas ide za X4. Savet - kasnije dokupi jos 2 x 2 GB rama... rama nikad dosta kad radis sa grafikom. JOLE
Stvarno se i ja pitam kako mislis da budes u profi vodama za 2-3 godine...
Izgleda da vecina ljudi na forumu ne zna jednu stvar. 3D paketi NE KORISTE 100% 4 jezgra! Ubrzanje u 3d paketima je u proseku 3-3.5 puta, a ne 4. Pogledaj po netu, a imas i famozni cinebench koji vazi i za druge 3d aplikacije. Naravno, 4 jezgra su u svakom slucaju bolja od 2, ali 2 jezgra su potpuno iskoriscena u vecini 3d aplikacija, znaci oko 1.95 puta, sto je xtra, ali to ne vazi za 4 jezgra, osim za i7. Lik je na i7 na neku foru dobio 48000 poena u pomenutom benchmarku!!!!! Ja imam 7500, a neki na quad-vima imaju samo malo vise od mene, nemam pojma zasto (rekordi su ~12000 ali me ne drzi za rec).
Ja nemam nameru nikome da kontriram na forumu, moj predlog je samo da ne pucas previse para na zverku od cpu-a, pogotovu za tvoj budzet, nego da za pocetak uzmes dobar C2D ili slabiji C2Q, i slabiju graficku, a za par godina ces lako dodati i zameniti i jedno i/ili drugo. Mnogo ljudi radi u Vray-u koji je najsporiji GI alat na planeti Zemlji, i zato preporucuju najjace C2Q, ali imas mnogo bolje GI engine koji xtra rade i ne treba im 16-18 sati da renderuju sliku, nego maltene od 50% do mozda cak i 3 puta brze. Takav je i Advanced Render 3 kod Cinema 4D, a bogami i koliko sam cuo FinalRender za Max nije toliko spor (kao vray). Ali bez 4gb nemoj ni da razmisljas. Displacement mapping ti uzima ram kao alvu, dodaj tome velike texture i GI kompleksnost osvetljenja i detalnost senki, i treba ti bar 8gb.
Najbolji 3d programi za modelovanje su Silo, Modo, Rhino, pa onda Cinema, Maya, Max, itd, ali licence su na strani Maxa, Maya-e, Vray-a, Silo-a, Rhina, itd.
Ja sam ti dao predloge na osnovu ogromne kolicine ljudi sa mnogih foruma na internetu, plus iskustva par mojih ortaka koji rade za pare, i naravno mog iskustva koje jeste manje od njihovog ali eto cisto da znas. Najduze se uci Max jer je grub i nefleksibilan (~3 godine), ali vecina firmi trazi iskustvo u njemu, a najlaksi su ti Cinema, Silo, Modo, itd. Posni od silo-a, pa modo i cinema, jako su dobri, a posle ces lakse na teze pakete
Sad bar znam sta trazim.... evo konfiguracije sa amd phenIIx3 720 i 790gx chipsetom.... e sad nisam siguran koju grafichku karticu da ubacim... sta kazete na ovu konbinaciju... malo je preko mog budzeta ali mozda cu moci da pristedim jos malo?
AMD
CPU AMD Phenom II X3 720, 2.8GHz Box Black Edition (126,45€)
MB Biostar TA790GXB AM2+ (75,20€)
RAM 2GB DDR2 , 800MHz Value CL5 x2 (49,50€)
GPU Sapphire ATI 4830,512 MB GDDR3 256 bit (87,53€) ili neku jeftiniju ati sa 256bit
Moj predlog, srezi na grafici, uzmi tipa 8600 i onda uzmi jos 2 ili 4 giga rama...Ne razumem se u to ali iz price sam skapirao da nije potrebna jaka grafika. Ako na toj masini hoces i da se igras, onda ti je ta kombinacija full, ali za ta zezanja nikad dosta rama kao sto svi rekose tako da... PoZ
========== Kolac u tiganju?!?! NEMOGUCE!
BLEJA:)))
:: :: Sad bar znam sta trazim.... evo konfiguracije sa amd phenIIx3 720 i 790gx chipsetom... :: e sad nisam siguran koju grafichku karticu da ubacim... sta kazete na ovu konbinaciju... malo je preko mog budzeta ali mozda cu moci da pristedim jos malo :: :: AM :: :: CP :: AMD Phenom II X3 720, 2.8GHz Box Black Edition (126,45€) :: :: M :: Biostar TA790GXB AM2+ (75,20€) :: :: RA :: 2GB DDR2 , 800MHz Value CL5 x2 (49,50€) :: :: GP :: Sapphire ATI 4830,512 MB GDDR3 256 bit (87,53€) ili neku jeftiniju ati sa 256bi :: :: HD :: 320GB Hitachi Deskstar T7K500, SATA2 16MB (39,87€) :: :: LG DVD-RW GH20NS15-BBB (17,03€) :: :: CAS :: Neko 450w :: :: DA li moze neka konfiguracija sa intel konfiguracijom slichne snage :: :: @Nikopol7 :: Hvala puno za app. objashnjenja... ::
Slazem se sa vecinu stvari koje si rekao. Ali u svakom slucaju proracun svetlosti i ucitavavanje mapa traje krace od renderinga, a tu se racuna sirova snaga svakog jzgra. Dakle svako, ali svako ko se bavi renderingom (a nije totalno kratak sa kintom) ima quad, ili planira da ga kupi. Dakle 4 jezgra, veruj mi, ako ces da radis rendering. Za sve, ali sve ostalo, (photoshop, cad, rad u 3d...) c2d zavrsava posao jednako dobro. PII X4 je sad bestbuy, obzirom da ga legendarni q6600 nema vise u prodaji.
JOLE
:: Stvarno se i ja pitam kako mislis da budes u profi vodama za 2-3 godine.. :: :: Izgleda da vecina ljudi na forumu ne zna jednu stvar. 3D paketi NE KORISTE 100% 4 jezgra! Ubrzanje u 3d paketima je u proseku 3-3.5 puta, a ne 4. Pogledaj po netu, a imas i famozni cinebench koji vazi i za druge 3d aplikacije. Naravno, 4 jezgra su u svakom slucaju bolja od 2, ali 2 jezgra su potpuno iskoriscena u vecini 3d aplikacija, znaci oko 1.95 puta, sto je xtra, ali to ne vazi za 4 jezgra, osim za i7. Lik je na i7 na neku foru dobio 48000 poena u pomenutom benchmarku!!!!! Ja imam 7500, a neki na quad-vima imaju samo malo vise od mene, nemam pojma zasto (rekordi su ~12000 ali me ne drzi za rec). :: :: Ja nemam nameru nikome da kontriram na forumu, moj predlog je samo da ne pucas previse para na zverku od cpu-a, pogotovu za tvoj budzet, nego da za pocetak uzmes dobar C2D ili slabiji C2Q, i slabiju graficku, a za par godina ces lako dodati i zameniti i jedno i/ili drugo. Mnogo ljudi radi u Vray-u koji je najsporiji GI alat na planeti Zemlji, i zato preporucuju najjace C2Q, ali imas mnogo bolje GI engine koji xtra rade i ne treba im 16-18 sati da renderuju sliku, nego maltene od 50% do mozda cak i 3 puta brze. Takav je i Advanced Render 3 kod Cinema 4D, a bogami i koliko sam cuo FinalRender za Max nije toliko spor (kao vray). Ali bez 4gb nemoj ni da razmisljas. Displacement mapping ti uzima ram kao alvu, dodaj tome velike texture i GI kompleksnost osvetljenja i detalnost senki, i treba ti bar 8gb. :: :: Najbolji 3d programi za modelovanje su Silo, Modo, Rhino, pa onda Cinema, Maya, Max, itd, ali licence su na strani Maxa, Maya-e, Vray-a, Silo-a, Rhina, itd :: :: Ja sam ti dao predloge na osnovu ogromne kolicine ljudi sa mnogih foruma na internetu, plus iskustva par mojih ortaka koji rade za pare, i naravno mog iskustva koje jeste manje od njihovog ali eto cisto da znas. Najduze se uci Max jer je grub i nefleksibilan (~3 godine), ali vecina firmi trazi iskustvo u njemu, a najlaksi su ti Cinema, Silo, Modo, itd. Posni od silo-a, pa modo i cinema, jako su dobri, a posle ces lakse na teze paket :: :: life`s a bitch...and then you die :: ::
Kakvih crnih 2gb??? Obavezno 4gb, to ce ti vise znaciti od 4 jezgra jer 2gb je SMEJURIJA za bilo kakav 3d/2d. Ako budes uzeo samo 2gb, 3d paketi (a bogami i 2d paketi) ce ti toliko brzio preci u swap file na hard disku da neces biti svestan, a to je sporoooo. Veruj mi, ni 4gb nije nista posebno, ali to je bar neki MINIMUM. A sto se graficke tice, osim ako se bas nisi zainatio da imas nesto sto ce da vuce sve igre na medium ili slicno tome, uzmi neku slabiju i ulozi u ram, a u tvom slucaju je cpu na drugom mestu, jer imas ogranicen budzet.
@Josilenko
U pravu si donekle za 4 jezgra, ALI, 4 jezgra kod Intela kostaju oko 100e vise od 2 jezgra, a nisu iskoriscena, kao sto sam vec naveo, znaci umesto 4 puta ubrzanja imas 3.5, pa cak i 3. A vidis da Pav ima ogranicen budzet, zato i pricam inace bi mu i ja rekao Quad. Ali na ramu ne sme da se stedi, kao sto si se verujem i ti slozio. A i ram je bas mnogo jeftin. Quad je ipak preko 200e, a on je kaze pocetnik. Doduse, taj X3 bi trebao da mu odradi posao.
A sto se tice svetlosti, ne da nisi u pravu nego si izgleda totalno pobrkao.... Care, pa glavni i jedini razlog za potrebu jacih cpu-a je upravo svetlost! Mozes da imas 500,000 poligona i recimo 1 svetlo a da ti renda 30 sekundi, a ako stavis recimo 5000 poligona i 5 svetala u bilo kom ozbiljnijem GI (Global Illumination) enginu, to ce trajati vise sati (vray ume i 17 sati da racuna klasicna svetla!) Kapiras? Ja sam ubedjen da to znas samo se nisi dobro izrazio. Proracun fotona, detaljnost i kolicina senki, caustics, odnosno odbijanje fotona (Vray, AR 3, Finalrender, mental ray, itd) traze samo i jedino cpu-u i to sto vise njih to bolje. Traze render farme. Ali u pravu si za texture, one ne traze cpu power. Ali zato displacement mapping u svakoj iteraciji koju povecas jede gigabajte rama. Displacement je jedna od mocnijih alatki i trazi mnogo rama (mnogo vise od skoro bilo cega), a manje cpu. Zasto? Pa zato sto svi engini to skladiste u ram a to naravno drasticno ubrzava proracune. Znaci, najzahtevnija stavka za cpu je kolicina fotona i caustics, odnosno rasveta, to je ono glavno sto scenu cini realnom i ultra zahtevnom za cpu.
Jedan predlog za obojicu @Josilenka i @Pav, skinite Gnomon Lighting (Environment i Interiors, tako nekako se zovu), to je skola za Max ali vazi i za sve ostale pakete i videcete kako to rade profesionalci koji se zovu Blur studios. Imaju cak 42 svetla, itd. Mislim da ima na warez bb, a i na gfxworld.ws i gfxnew.org
@Pav
Javi sta se na kraju odlucis, ali nemoj da srljas u jaku graficku ili malo rama, nego zbog tvog manjeg budzeta prvo ram i cpu, ostalo nije toliko bitno. Inace, imam skole za Max, Mayu, Cinema 4D, Modo, pa mogu da ti dam savet sta da skines za pocetak, a bogami i za kasniji rad.
Care, jednom odradis photon map i Final Gather map, i ucitas ih kad renderujes ostale slike.
JOLE
:: @Pa :: :: Kakvih crnih 2gb??? Obavezno 4gb, to ce ti vise znaciti od 4 jezgra jer 2gb je SMEJURIJA za bilo kakav 3d/2d. Ako budes uzeo samo 2gb, 3d paketi (a bogami i 2d paketi) ce ti toliko brzio preci u swap file na hard disku da neces biti svestan, a to je sporoooo. Veruj mi, ni 4gb nije nista posebno, ali to je bar neki MINIMUM. A sto se graficke tice, osim ako se bas nisi zainatio da imas nesto sto ce da vuce sve igre na medium ili slicno tome, uzmi neku slabiju i ulozi u ram, a u tvom slucaju je cpu na drugom mestu, jer imas ogranicen budzet :: :: @Josilenk :: :: U pravu si donekle za 4 jezgra, ALI, 4 jezgra kod Intela kostaju oko 100e vise od 2 jezgra, a nisu iskoriscena, kao sto sam vec naveo, znaci umesto 4 puta ubrzanja imas 3.5, pa cak i 3. A vidis da Pav ima ogranicen budzet, zato i pricam inace bi mu i ja rekao Quad. Ali na ramu ne sme da se stedi, kao sto si se verujem i ti slozio. A i ram je bas mnogo jeftin. Quad je ipak preko 200e, a on je kaze pocetnik. Doduse, taj X3 bi trebao da mu odradi posao :: :: A sto se tice svetlosti, ne da nisi u pravu nego si izgleda totalno pobrkao... :: Care, pa glavni i jedini razlog za potrebu jacih cpu-a je upravo svetlost! Mozes da imas 500,000 poligona i recimo 1 svetlo a da ti renda 30 sekundi, a ako stavis recimo 5000 poligona i 5 svetala u bilo kom ozbiljnijem GI (Global Illumination) enginu, to ce trajati vise sati (vray ume i 17 sati da racuna klasicna svetla!) Kapiras? Ja sam ubedjen da to znas samo se nisi dobro izrazio. Proracun fotona, detaljnost i kolicina senki, caustics, odnosno odbijanje fotona (Vray, AR 3, Finalrender, mental ray, itd) traze samo i jedino cpu-u i to sto vise njih to bolje. Traze render farme. Ali u pravu si za texture, one ne traze cpu power. Ali zato displacement mapping u svakoj iteraciji koju povecas jede gigabajte rama. Displacement je jedna od mocnijih alatki i trazi mnogo rama (mnogo vise od skoro bilo cega), a manje cpu. Zasto? Pa zato sto svi engini to skladiste u ram a to naravno drasticno ubrzava proracune. Znaci, najzahtevnija stavka za cpu je kolicina fotona i caustics, odnosno rasveta, to je ono glavno sto scenu cini realnom i ultra zahtevnom za cpu :: :: Jedan predlog za obojicu @Josilenka i @Pav, skinite Gnomon Lighting (Environment i Interiors, tako nekako se zovu), to je skola za Max ali vazi i za sve ostale pakete i videcete kako to rade profesionalci koji se zovu Blur studios. Imaju cak 42 svetla, itd. Mislim da ima na warez bb, a i na gfxworld.ws i gfxnew.or :: :: @Pa :: :: Javi sta se na kraju odlucis, ali nemoj da srljas u jaku graficku ili malo rama, nego zbog tvog manjeg budzeta prvo ram i cpu, ostalo nije toliko bitno. Inace, imam skole za Max, Mayu, Cinema 4D, Modo, pa mogu da ti dam savet sta da skines za pocetak, a bogami i za kasniji rad :: :: po :: :: life`s a bitch...and then you die :: ::
Mislim kontam te sta pricas, u testovima o kojima ti pricas, kad radis 1 sliku i ne znace toliko ta 4 jezgra. Ali u praksi kad izrendas za jedan objekat 150 probne i 20 finalne znace itekako. Pogotovu kad podesis i snimis Final Gather map za 1. sliku, i ostane ti samo rendering za ostale (a on koristi 100% sva jezgra). Onda umesto sat vremena sa dvojezgrasom po slici, cekas pola sata sa 4 jezgara. Puta 20 to je 10 sati. I to samo za finalne. Ono doduse, ako ce on da prcka nesto tu i samo, i da se uci i prinaucava, onda moze i sa 1 jezgrom da radi. A ako moze da se otkljuca 4. jezgro na PII X3 to je extra stvar onda JOLE
koristi ugradjenu (GeForce 7050) - 70-80E manje. Ali znam ja zasto sam predlozio C2Duo a ne AMDx4. Covek ce hteti i da se igra (ma ne, necu - hoces, hoces), a za igru, zna se `...the way it meant to be played` + `Intel inside`. A i aktuelni programi su uglavnom optimizovani za single i dual core, a kada covek bude postao Pro, imace Eurica za i7, i8, i9...... a programi ce biti optimizovani za 8 jezgara, za 16 jezgara...
:: :: @Tortojed :: Grafika je definitivno manje bitna stavka za 3D modeling i render,a u `tvojoj ponudi` je najskuplja komponenta.. :: :: :: DaSickSystem :: ::
:: :: @Josilenk :: :: U pravu si donekle za 4 jezgra, ALI, 4 jezgra kod Intela kostaju oko 100e vise od 2 jezgra, a nisu iskoriscena, kao sto sam vec naveo, znaci umesto 4 puta ubrzanja imas 3.5, pa cak i 3. A vidis da Pav ima ogranicen budzet, zato i pricam inace bi mu i ja rekao Quad. Ali na ramu ne sme da se stedi, kao sto si se verujem i ti slozio. A i ram je bas mnogo jeftin. Quad je ipak preko 200e, a on je kaze pocetnik. Doduse, taj X3 bi trebao da mu odradi posao :: :: A sto se tice svetlosti, ne da nisi u pravu nego si izgleda totalno pobrkao... :: Care, pa glavni i jedini razlog za potrebu jacih cpu-a je upravo svetlost! Mozes da imas 500,000 poligona i recimo 1 svetlo a da ti renda 30 sekundi, a ako stavis recimo 5000 poligona i 5 svetala u bilo kom ozbiljnijem GI (Global Illumination) enginu, to ce trajati vise sati (vray ume i 17 sati da racuna klasicna svetla!) Kapiras? Ja sam ubedjen da to znas samo se nisi dobro izrazio. Proracun fotona, detaljnost i kolicina senki, caustics, odnosno odbijanje fotona (Vray, AR 3, Finalrender, mental ray, itd) traze samo i jedino cpu-u i to sto vise njih to bolje. Traze render farme. Ali u pravu si za texture, one ne traze cpu power. Ali zato displacement mapping u svakoj iteraciji koju povecas jede gigabajte rama. Displacement je jedna od mocnijih alatki i trazi mnogo rama (mnogo vise od skoro bilo cega), a manje cpu. Zasto? Pa zato sto svi engini to skladiste u ram a to naravno drasticno ubrzava proracune. Znaci, najzahtevnija stavka za cpu je kolicina fotona i caustics, odnosno rasveta, to je ono glavno sto scenu cini realnom i ultra zahtevnom za cpu
Sto se tice diplejsmenta ja licno volim preciznost i ako moram da koristim displejsment mape koristim ih najcesce za travu,ali ih izbegavam i radije cu iskopirati 500-1000 poligona na koje cu nakaciti klip mapu sa materijalom trave slikane iz profila nego li 10 puta pokusavati da podesim visinu displejsmet mape. Npr. ovako: http://gallery.realistic-design.com/tutorial/Grass_tutorial.pdf
Za sta konkretno koristis diplejsment mape?Kao sto rekoh trudim se da ih izbegavam koliko mogu...Jednostavno sta god da crtam lakse mi je da to nacrtam//izmodeujem jednom sa pravom velicinom nego da pogadjam iz 10x da li sam dobro podesio diplejsment.... Slazem se da je to neka vrsta revolucije u mapingu kod rendera,ali to jos mnogo treba da napreduje da bi se dobio prvobitno zamisljeni efekat..Mada morm da priznam da je sama ideja displejsment mapi genijalna i ko se setio svaka mu cast,ali je to izmisljeno pre svog vremena jer to ne mogu u potpunosti da isprate danasnji racunari(procesori).
Vise svetla trazi vise RAM memorije i normalno samim tim i vise racunice(procesora)...Ako stavis jedno svetlo (bez mape) slazem se nece usporiti toliko render.Ali stavi jedno svetlo sa nekom HDRI sa mapom tj. sliku koja svetil (obicno ih koristim za ekrane) to je kao da si stavio 10 klasicnih emitera bez mape...Pusti taj emiter da prodje kroz staklo sa refleksijom i videses koliko ce ti usporiti render...Imas dosta caka kako da izbegnes diplejsment ili usporenje pri renderu sa mnogo svetla..Ali varira od aplikacije do apikacije.
Re: Re: Quad Core >>>Pa, ako je manje bitna, neka...
01.06.2009. 15:37
#118226
status: user broj poruka: 362
@Tortojed
Potpuno se slazem sa tobom, narocito u zadnjoj recenici.
@DaSickSyst
Displacement sam pomenuo u kontekstu najzahtevnije alatke u smislu rama (za koju ja znam). Licno se donekle slazem sa tobom oko upotrebljivosti. Ja se vise `lozim` na to nego sto planiram da koristim, jer nema bas siru upotrebu. Nemam jos obimnu praksu u radu u 3d-u jer se bavim drugim poslom vec deset godina (mnogo vremena sam izgubio na paket koji mi nije uopste odgovarao a ucio sam ga lenjo i bavio se drugim stvarima - inace taj paket je bio Max) , ali dosta pratim i informisem se o mnogo cemu, a usput ucim i radim (kao hobi). Zato cu ti dati povrsnije odgovore za neke teme koje me mozda nekad budes pitao, ali vrlo uskoro idem dalje jer sam napokon poceo da organizujem vreme. 3d ipak trazi dobar deo dana, a ja to tek od skora uspevam. Ja licno skoro da i ne koristim displacement jer trenutno dovrsavam neke druge stvari oko modelinga, itd. Ali svidja mi se ideja o displacementu umesto bumpinga, tacnije za zidove, ostecen metal, itd. Znam da se za to koriste druge stvari, ali dao sam ti primer. Za travu, iako se njome necu baviti jos neko vreme, koristio bi hair jer je zaista najbrzi i najoptimizovaniji alat u paketu koji koristim, a to je Cinema 4D (tek od kraja prosle godine, i ide mi 100 puta brze od Maxa).
U pravu si za ono oko svetla, ali nisam bas na to mislio. Ti si otisao dalje samo u smislu resenja, a nemam nista protiv, ali ja sam hteo da Pavu objasnim, a i Josilenku (bez ljutnje, ne pravim se pametan) da je caustics kao odbijanje (sekundarno i primarno) svetla, odnosno fotona, najzahtevniji zadatak za cpu. To je sasvim logicno jer cpu mora da proracuna na hiljade odbitaka svetlosnih zraka. Bez obzira koliko se to skladisti u ramu, vecinu i dalje mora da obradi cpu. Naravno, ako govorimo o istoj sceni/animaciji, to se drasticno ubrzava i tu ste naravno u pravu i ti i Josilenko. Ali opet ponavljam, vecina mog izlaganja ovde je upucena pocetniku, Pav-u. Naravno da bi drugacije pricao sa tobom i Joletom. Tu bi vec pala razmena iskustava, sto je uvek sjajno i dobrodoslo:)
life`s a bitch...and then you die.
:: koristi ugradjenu (GeForce 7050) - 70-80E manje. Ali znam ja zasto sam predlozio C2Duo a ne AMDx4. Covek ce hteti i da se igra (ma ne, necu - hoces, hoces), a za igru, zna se `...the way it meant to be played` + `Intel inside`. A i aktuelni programi su uglavnom optimizovani za single i dual core, a kada covek bude postao Pro, imace Eurica za i7, i8, i9...... a programi ce biti optimizovani za 8 jezgara, za 16 jezgara.. :: :: :: :: :: :: :: @Tortojed :: :: Grafika je definitivno manje bitna stavka za 3D modeling i render,a u `tvojoj ponudi` je najskuplja komponenta.. :: :: :: :: :: :: DaSickSystem :: :: :: ::
Re: Re: Quad Core >>>Pa, ako je manje bitna, neka...
01.06.2009. 16:27
#118228
status: user broj poruka: 2909
:: koristi ugradjenu (GeForce 7050) - 70-80E manje. Ali znam ja zasto sam predlozio C2Duo a ne AMDx4. Covek ce hteti i da se igra (ma ne, necu - hoces, hoces), a za igru, zna se `...the way it meant to be played` + `Intel inside`. A i aktuelni programi su uglavnom optimizovani za single i dual core, a kada covek bude postao Pro, imace Eurica za i7, i8, i9...... a programi ce biti optimizovani za 8 jezgara, za 16 jezgara.. Pre odprilike 4 godine sam poceo da radim/renderujem u Maxwellu i tada mu je bila najveca mana to sto je bio oprimizovan za `samo` 80 jezgara.Vec sa verzijom 1.2 je to ispravljeno. 3D i render aplikacije su odavno optimizovane za `farme` racunara.Tako da tu ne treba cekati bilo kakvu optimizaciju. Gresis ako mislis da nece moci da se igra sa X4 procesorom samo zato sto je AMD.
Na mom racunaru se igra samo moj sestric od 2 godine koji vozi Track Maniu...Doduse on drzi gas,a ja upravljam...Osim toga sam igrao World of goo,Zumu,Obulis,itd...Meni je starno smaranje igrati Krizu,COD,STALKER,itd...Ne znam bas puno tih naslova...Isto tako i vecina mojih kolega koje se bave 3D modelovanjem/renderom imaju Qaud procesore i 7400,ili 8500 grafike...Skupa grafika je u ovom slucaju cisto bacanje para.
Kaustiku koristim samo za krupan plan trpezarijskog stocica na kome se nalazi flasa piva. Znaci retko. puno vremena za malo efektivniju sliku (ako hocu da osedim cekajuci sliku bolje da ukljucim dept of field, efekat je mnogo bolji) Displejsment je Extra, ali MR i VR se ukucaju prilicno kad im zadas displejsment. VR je popravio tako sto postoji i modifikatr displejsment (umesto da ga zadajes u materijalu) i radi mnogo mnogo brze. Iako ne radim u Vray moram da kazem da je nenadje**v sa inovacijama, proxy i displacement modifikator su extra. Pogotovo za travu Onaj tutorijal sa gomilom alfa chanell poligona sa travom je dobar. Hvala @Pav - Mislim da treba da kupis X4 koji ti je preporucio DSS, ako vec imas 350e
al ste me naribali za to da cu u buducnosti biti pro. :) Dosta ste mi pomogli i sad znam sta cu da uzmem... Pre toga moram napomenuti da sam fan amd-a cisto da bi bilo konkurencije isto kao sto favorizujem pepsi naspram coca cole. Mada cola vise prija posle cevapa sa lukom... sala sve je stvar ukusa... ali uvek je nesto bolje za nijansu ili vise... kao na primer q6600
Moja zelja da se bavim 3d-om ide uz ilustraciju... da li i kad cu da postanem pro to stvarno nije bitno...
Moj burzer ima c2d e7300 na p31 chipsetu sa ati3850 i 4GB rama i ta masina ima svaki potencijal za 3d rendering. E zasto hocu novu masinu pa on ne silazi sa kompa. igra igrice ceo dan i u periodu pauze imam vremena samo da startujem neki program, i vec moram da ustanem. Moj stari komp je davno riknuo. (pravio sam se pametan sa OC. i ploca pregori a procesor sam prezivi... gigabyte sucks amd Athlon rules) Nego to nije sad tema.
Konfiguracija je sledeca i definitivno bi uzeo AMD samo je pitanje Koji procesor.
AMD phenom II X3 720 ili Phenom II X4 810. razlika je u 30 eura skuplji 810 ali je i bolji u 3d-u za nekih 20% a i bolji je od intel c2q q8200 a jeftiniji... Necu da se bakcem otkljucavanjem cetvrtog jezgra na 720-ici. AMD 790GX plocha. preporucite Cuo sam da je Biostar dobar. 2x2GB DDR2 800mhz kad dodje jos para uzecu jos jedan modul sa 2gb Grafichka ostaje kao ogranicheni izbor od 50-60 eura.. I naravno optika i hdd dodju nekih 60 eura. Kucishte cu da iskoristim od predhodnog tako da ostaje samo napajanje od koliko sam ja razumeo min 450W.
Podigao sa budzet na 380 eura i to je maxium od mene... Sta mislite za ovo.. P.S. hvala na objashnjenjima za maping... Poz
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 647005. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.