Mozda deluje malo smesno, ali mi je potrebno jednostavno ali jasno objasnjenje o ovim memorijama. Dakle za ROM, RAM, i Cash memoriju. Ovo mi treba za skolu, ali u knjizi o tim memorijama ne pise nista........
-ROM=read-only memory (hardverski zakljucana memorija koja sadrzi instrukcije koje se ne mogu menjati) -RAM=random-access memory (pristup moguc po potrebi, tipicna primena - sistemska memorija koju koriste CPU, OS i pojedini programi) -cache=memorija koja je rezervisana za logicke interne operacije nekog chip-a i obicno se nalazi u tom istom (CPU, procesor na had-disku itd.). Ta memorija uglavnom sadrzi `procesorske instrukcije`. -cash (neki je brkaju sa `cache` zbog slicnog izgovora)=kolicina RAM-a koju je u datom vremenskom intervalu neki `korisnik` (CPU, chip, skup chipova...) odvojio za sebe. Na primer, graf karta je u stanju da, ako joj zatreba veca kolicina memorije od one koju ima na sebi, `doda` (`kesira`) jedan deo RAM-a.
Ove pojmove jednostavno nije moguće definisati i pravilno opisati bez korišćenja engleskog jezika. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Hoping for the best but expecting the worst.
ROM - Akronim od Read-only memory Sadrzaj ROM-a ne moze da se menja.Pretezno se upotrebljava za distribuciju firmware-a koji ide uz specifican hardver.
RAM -Akronim od Random-access memory Dozvoljava pristup uskladistenim podacima u bilo kom redosledu.
Cache - Privremeno skladiste podataka u koji se smestaju najcesci pristupi podacima ,radi brzeg pristupa .Ovo se radi iz razloga da se ne bi stalno pristupalo CPU koji bi morao stalno da izracunava neke stvari ,sto bi usporilo proces.
Ne, cache nije to. Cache je izvorno po definiciji arhitekture i oraganizacije mikroprocesora ultra brza memorija, malog kapaciteta koju odlikuju `fetch` svojstva za instrukcije, adrese i podatke u zavisnosti od L nivoa i namene. Kesiranje je sasvim drugaciji termin i najcesce je samo oznaka za prosirivanje, extend, kako bi se nadomestio manjak lokalne video memorije, u tvom opisu, prespi od onoga ko ima onome ko nema, klizni mehanizam. Cache je zasticena memorija, nedostupna programeru i nije hardversko prosirenje drugih uredjaja vec samo svog: CPU dok opticki i magnetni uredjaji imaju buffer a njegove karakteristike su drugacije...ali se kasnije odomacilo cache buffer...pa se kesom naziva mnogo toga, bez pravog smisla...
- A N G E L -
:: :: :: :: -ROM=read-only memory (hardverski zakljucana memorija koja sadrzi instrukcije koje se ne mogu menjati :: -RAM=random-access memory (pristup moguc po potrebi, tipicna primena - sistemska memorija koju koriste CPU, OS i pojedini programi :: -cache=memorija koja je rezervisana za logicke interne operacije nekog chip-a i obicno se nalazi u tom istom (CPU, procesor na had-disku itd.). Ta memorija uglavnom sadrzi `procesorske instrukcije` :: -cash (neki je brkaju sa `cache` zbog slicnog izgovora)=kolicina RAM-a koju je u datom vremenskom intervalu neki `korisnik` (CPU, chip, skup chipova...) odvojio za sebe. Na primer, graf karta je u stanju da, ako joj zatreba veca kolicina memorije od one koju ima na sebi, `doda` (`kesira`) jedan deo RAM-a.
podela je bezvezna, i ne znam zasto ljudi i dalje insistiraju na njoj
kao sto je vec receno rom je memorija koja moze samo da se cita
ram, moze se pristupati bilo kom njegovom delu direktno, kao i kod roma na recimo cd, sto je njegova glavna karakteristika, znaci brz i jednostavan pristup, i moze da se upisuje u memoriju koja je ram
u rom se ne moze pisati, ali posto aplikacije ionako rade sa fileovima kao da su rom, ja ne znam sto se ovako deli, aplikacije otvaraju file kao readonly menjaju ga i cuvaju kao novi readonly file cd se isto pristupa direktno sektoru i stazi, a u okviru njih nije ram, nego se podaci citaju redom
inace u rom spadaju memorije ciji delovi ne mogu da se menjaju, ali cele mogu da se brisu i da se upisu novi podaci, eeprom
jel shvatate moju poentu
inace ovo je ostalo iz ere kad se memorisalo otpornicima, a ne kao danas kapacitivnostima, kada se kolo sa pogresnim zapisom moralo bacati, uzimati novo i ponovo pisati
cache je jednostavno memorija koju koriste procesori, i koja je njegov sastavni deo, ne mora biti na jednom mestu, ili u plocici, ali je samo proc koristi ovde pod proc ne mislim samo na cpu, u sustini ono sto rece machine
buffer su prilagodjivaci ili adapteri izmedju dva uredjaja koji rade na razlicitim taktovimi
znaci ista memorija moze biti i ram i rom i cache, treba ih podeliti po nacinu na koji se dolazi do memorisanja podataka, po tome koju brzinu memorisanja imaju i slicno
L1 kes se nalazi u procesoru i procesor ga koristi da bi dobio na brzini.Ona cuva podatke koji su potrebni procesoru za obradu.U njoj se podaci pamte u obliku visebitnih binarnih rijeci.Naravno sto vise kesa brzi procesor...On je podjeljen u procesoru...Ima npr..L1 kes za podatke...L1 kes za rezultate...L1 kes za medjurezultate...itd...
L2 kes je kao sprega izmedju procesora i RAM-a...Takodje veoma brza memorija...2-3 puta sporija od L1 kesa....Posto je procesor mnogo brzi od RAM-a(sad ne znam tacno ispravite me ako grijesim)milion puta potrebno je nesta da ih veze jer ne mogu da komuniciraju ako im je tolika razlika u brzini...L2 kes ustvari malo ubrzava RAM memoriju dok malo usporava procesor da bi se postigao neki sklad...
L3 kes je sprega izmedju RAM-a i Hard diska...Isto kao u gornjem slucaju L3 ubrzava hard disk a smanjuje malo brzinu RAM-u...Brzina Hard diska je reda milisekundi a kod RAM-a je reda nanosekundi.I naravno sto veca kes memorija to brzi hard disk.....
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 647006. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.