Cekaj cekaj... koji AMD ima virtuelna jezgra? Koliko sam ja skontao samo I7 ima HT tehnologiju. Stvarno me ovo zanima, jer mi je bitno za rendering. JOLE
:: Samo da podsetim da i AMDeka ima virtualna jezgra t.j Magny core .
Ja mislim da je to za programe za koje je potrebna procesorska snaga (za render) to odavno optimizovano, a za ostale igre tek sad stize sa DX11 masovna optimizacija cetvorojezgarnih procesora.
Pozdrav!
:: jos samo jedna stvar, odnosno kljucna rec da se desi....OPTIMIZACIJA:) (Optimizacija? Sta je to optimizacija, okrecu se glave u chudu :: :: life`s a bitch...and then you die :: ::
Ne isplati se to za desktop jos uvek ,preskupo je ,dok se pretoce ti server CPU u desktop potrajace.To je vise za laboratorije OAK Ridge laboratary i slicno.
Mislis na I9, za nekoga ko ima pare i zna kako da to iskoristi kako bi ubrzao svoj posao, kupice to sigurno, ista je stvar bila sa I7 veoma jak proc kada je izasao svi mislili niko nece da ga kupi medjutim naslo se trziste i za taj procesor tako ce biti i sa I9.
Pozdrav!
:: Ne isplati se to za desktop jos uvek ,preskupo je ,dok se pretoce ti server CPU u desktop potrajace.To je vise za laboratorije OAK Ridge laboratary i slicno.
To mislis ti i jos neki, ali...isto kao za igrice, render engine-i se rade za konkretni hw, a to je ono sto je aktuelno bar 3-4 godine unazad. Uostalom, kako ti mislis da nesto moze da se unapred programira? Oces da kazes da bilo koja aplikacija ili igra automatski vidi koliko god threadova postoji i da moze ih koristi? Ako to mislis, onda razmisli malo bolje, jer to nije moguce. To je matematika, tu mora da se zna koliko cega ima i da se za programira za taj konkretni hw. Zato se i zove optimizacija...
life`s a bitch...and then you die.
:: Ja mislim da je to za programe za koje je potrebna procesorska snaga (za render) to odavno optimizovano, a za ostale igre tek sad stize sa DX11 masovna optimizacija cetvorojezgarnih procesora :: :: Pozdrav :: :: :: :: jos samo jedna stvar, odnosno kljucna rec da se desi....OPTIMIZACIJA:) (Optimizacija? Sta je to optimizacija, okrecu se glave u chudu :: :: :: :: life`s a bitch...and then you die :: :: :: ::
Ne, nego kazem, da igre trenutno mogu da iskoriste 2 thread-a a vide 4. Od igara konkretno 4 thread-a koliko sam primetio koristi samo Supreme Commander jer je igra bas zahtevna. A sa DX11 bi trebala da dodje masovno koriscenje 4 thread-a.
Pozdrav!
:: To mislis ti i jos neki, ali...isto kao za igrice, render engine-i se rade za konkretni hw, a to je ono sto je aktuelno bar 3-4 godine unazad. Uostalom, kako ti mislis da nesto moze da se unapred programira? Oces da kazes da bilo koja aplikacija ili igra automatski vidi koliko god threadova postoji i da moze ih koristi? Ako to mislis, onda razmisli malo bolje, jer to nije moguce. To je matematika, tu mora da se zna koliko cega ima i da se za programira za taj konkretni hw. Zato se i zove optimizacija.. :: :: life`s a bitch...and then you die :: :: :: Ja mislim da je to za programe za koje je potrebna procesorska snaga (za render) to odavno optimizovano, a za ostale igre tek sad stize sa DX11 masovna optimizacija cetvorojezgarnih procesora :: :: :: :: Pozdrav :: :: :: :: :: :: :: jos samo jedna stvar, odnosno kljucna rec da se desi....OPTIMIZACIJA:) (Optimizacija? Sta je to optimizacija, okrecu se glave u chudu :: :: :: :: :: :: life`s a bitch...and then you die :: :: :: :: :: ::
Ako ti se zuri uzmi ovaj Gulftown.Mada pitanje je da li ce programi za render videti vise od 4 jezgra.Jos uvek je sve to nepoznato ,a takodje i directx 11.
Pa jeste tako, samo sto ti ja kazem da to vazi i za aplikacije. One koriste manje vise 4 jezgra, ali daleko je od istine da ce automatski da koriste koliko im jezgara `bacis` u engine. Za to se cekaju nove verzije istih aplikacija. To je to. ALi brate, sta ce nam koji qrac 12 threadova? Za render se koriste mrezni renderi, to jest, render farme. 12 threadova? Ma dajte ljudi, samo lozana za ljubitelje, a nemojte cene da izbacimo iz price, treba to iskeshirati. Jako malo ljudi se bavi toliko zahtevnim aplikacijama, narocito od pojedinaca. To je za business firme koje mogu da plate svojim programerima za optimizaciju njihovih alatki. Mi obicni smrtnici nemamo veze sa tim
life`s a bitch...and then you die.
:: Ne, nego kazem, da igre trenutno mogu da iskoriste 2 thread-a a vide 4. Od igara konkretno 4 thread-a koliko sam primetio koristi samo Supreme Commander jer je igra bas zahtevna. A sa DX11 bi trebala da dodje masovno koriscenje 4 thread-a :: :: Pozdrav :: :: :: :: To mislis ti i jos neki, ali...isto kao za igrice, render engine-i se rade za konkretni hw, a to je ono sto je aktuelno bar 3-4 godine unazad. Uostalom, kako ti mislis da nesto moze da se unapred programira? Oces da kazes da bilo koja aplikacija ili igra automatski vidi koliko god threadova postoji i da moze ih koristi? Ako to mislis, onda razmisli malo bolje, jer to nije moguce. To je matematika, tu mora da se zna koliko cega ima i da se za programira za taj konkretni hw. Zato se i zove optimizacija.. :: :: :: :: life`s a bitch...and then you die :: :: :: :: :: Ja mislim da je to za programe za koje je potrebna procesorska snaga (za render) to odavno optimizovano, a za ostale igre tek sad stize sa DX11 masovna optimizacija cetvorojezgarnih procesora :: :: :: :: :: :: Pozdrav :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: jos samo jedna stvar, odnosno kljucna rec da se desi....OPTIMIZACIJA:) (Optimizacija? Sta je to optimizacija, okrecu se glave u chudu :: :: :: :: :: :: :: :: life`s a bitch...and then you die :: :: :: :: :: :: :: ::
Pa to sa jezgrima nema problema posto je jos stari 3DS je znao da zaposli sve racunare u mrezi uz malo truda naravno. Novi OS koji donosi optimizaciju za multicore procesore ce to lako prevazici a i sami programi koji budu pisani za MC ce to bez problema iskoristiti.
Na znam mu cenu ali cu da maznem par komada da se nadje.
Tomato Republic Of Serbia !!!
:: Ako ti se zuri uzmi ovaj Gulftown.Mada pitanje je da li ce programi za render videti vise od 4 jezgra.Jos uvek je sve to nepoznato ,a takodje i directx 11.
Ti mozda nisi ni svestan da si se 100% slozio sa onim sto sam ja napisao za optimizaciju. Ali u ovoj temi se govori o VIRTUELNIM threadovima, a to nema NIKAKVE veze sa mrezom i render farmama.
A sto se OS-a tice, ta recenica ti je kao iz bajke:)
Tebra, pa mi posle tolikih verzija windows-a i tolike gomile mocnog hw-a JOS NEMAMO ni pola optimizacije za taj hw. Ti stvarno mislis da ce Microsoft pruziti bas toliko podrsku hw-u PRVI PUT U SVOJOJ ISTORIJI? Zivi bili pa videli. Kao sto rekoh, treba svu tu optimizaciju i platiti...
Win7 je najavljen sa podrskom za 2 i 4 jezgra i mnogo ostalog ne-cpu hw-a, sto je PRVA prava najava od pojave tih procesora. Ja toliko zelim da to bude istina da mislim da bi zaplakao od srece. Ali, oni su mnogo vise govorili o podrsci za hw u smislu drivera, a mnogo manje o optimizaciji, osim za pomenutih 2 i 4 cpu-a. Uskoro cemo videti, ali za to treba i nove verzije aplikacija. Verovatno ce biti dovoljni updateovi sto se 3d-a tice. A sta cemo sa vise od 4 jezgra? Win8? Win 12 mozda?
life`s a bitch...and then you die.
:: Pa to sa jezgrima nema problema posto je jos stari 3DS je znao da zaposli sve racunare u mrezi uz malo truda naravno :: Novi OS koji donosi optimizaciju za multicore procesore ce to lako prevazici a i sami programi koji budu pisani za MC ce to bez problema iskoristiti :: :: Na znam mu cenu ali cu da maznem par komada da se nadje. :: :: Tomato Republic Of Serbia !!! :: :: :: Ako ti se zuri uzmi ovaj Gulftown.Mada pitanje je da li ce programi za render videti vise od 4 jezgra.Jos uvek je sve to nepoznato ,a takodje i directx 11.
:: Ako ti se zuri uzmi ovaj Gulftown.Mada pitanje je da li ce programi za render videti vise od 4 jezgra.Jos uvek je sve to nepoznato ,a takodje i directx 11 Prvi MaxwelRender je izasao pre nekuh 4-5 godina i tada mu je najveca zamerka bila sto je optimizovan za samo 80(slovima osamdeset) jezgara/procesora....SVE render aplikacije su odavno optimizovane za render farme,a kamo li za 4 jezgra.
Bas sam te cekao sa tim tvojim Maxvell primerom:) E pa, NISI u pravu (osim mozda za Maxwell). Tacnije, pola si u pravu. Od prve verzije i prvog dana su optimizovani za render farme, ali za vise core-ova, ne. Zasto i kako? Zato sto 2 cpu-a na jednom die-u nisu isto sto i 2 umrezena kompa. To sto ti vidis 2 ili 4 linije u renderu (2 ili 4 jezgra), to SAMO znaci da vuce NESTO iz njih. To ne znaci da ne moze istu stvar da radi duplo brze kad bi aplikacija bila optimizovana. Usput, jesi radio u necemu osim u Maxwell? Jer ja jesam
life`s a bitch...and then you die.
:: :: :: Ako ti se zuri uzmi ovaj Gulftown.Mada pitanje je da li ce programi za render videti vise od 4 jezgra.Jos uvek je sve to nepoznato ,a takodje i directx 11 :: Prvi MaxwelRender je izasao pre nekuh 4-5 godina i tada mu je najveca zamerka bila sto je optimizovan za samo 80(slovima osamdeset) jezgara/procesora....SVE render aplikacije su odavno optimizovane za render farme,a kamo li za 4 jezgra :: :: :: DaSickSystem
Dss poznate su mi te stvari,ali pre 4-5 godina nisu postojali CPU sa vise od 2 jezgra.to je islo preko mreze pretpostavljam i to 100 mb link sto je u praksi mnogo manji protok ,a ovde je u pitanju mnogo brzi protok ,sto kaze Nikopol imas dosta jezgara na istom die,na to sam mislio kad sam postovao o softverskoj optimizaciji.Poznata je stvar uzimanje CPU resursa preko mreze jos kad se pojavio program SETI preko Interneta(sad ima oko 3000 0000 racunara umrezeno) a kad se spojis na njihovu mrezu zauzece CPU 100 %.Doduse sada postoji i veci protok mreza na lokalu ,ali opet ne moze da se meri sa time kad su jezgra fizicki jedna pored drugih .
Jesam radio sam i u drugim programima i to duze nego sto radim u Maxwellu...Maxwell i postoji vrlo kratko u odnosu na druge render programe,a u njemu renderujem zato sto je najbolji od svih render aplikacija...A time se bavim malo duze pa mogu i da pricam.
Gresis sto se tice iskoricenja i optimizacije jezgara i threadova...Nikako nije ista optimizacjija apikacija i igrica...
Render je cista racunica i apsolutno nista vise od toga...Ako si se kojim slucajem sreo u skoli/na fakultetu sa fotometrijom znas da su to samo obrzaci koji se rade preko integrala,izvoda i slaganja vektora preko trigonometrije...I svaka tacka u prostoru ima odredjenu skup fotometrijskih jednacina koje zavise od polozaja i vrste svetla u odnosu na tu tacku,refleksije,sjaja i isijavanja odredjene tacke...Render je samo jedan veliki fotometrijski zadatak...Fotometrija mi je bio jedan od zadnjih ispita na fakultetu i secam se kako sam morao na usmenom kod onog ludaka Rancica matematicki da izvedem svaku fotometrijsku formulu,a onda i da objasnim svojim recima sta to ustvari znaci...Sa njim je bas bilo price o renderu i sta zapravo radi render aplikacija...I najkrace receno render aplikacija racuna jedan veliki niz slozenih fotometrijskih jednacina...Taj niz jednacina je nezavisan i nakon postavljanja jednacina one ne zavise vise jedna od druge,tako da svako jezgro moze da racuna odredjeni skup jednacina nezavisno od drugih jezgara...I moze da se podeli na onoliko delova koliko jednacina ima neka scena tj broj jednacina u sceni je maksimalni broj jezgara koja mogu da se iskoriste u toj sceni...U stvari je ta optimizacija za vise jezgara neverovatno prosta kod ovakvih vrsa racunica...
Klasican procesor sa 4 jezgra ce u 3D MAXu (Mental ray renderu) poceti da racuna 4 kockica istovremeno,Core i7 koji ima 2 threada po svakom jezgru ce racunati 8 kockica istovremeno,bez obira sto ima `samo` 4 jezgra...Nebitno da li je XP,Vista ili Sedmica. Npr. XP moze da adresira 32 jezgra po aplikaciji,ali sam XP za svoje potrebe ne moze da koristi toliko.
Ne volim da dajem dugacka izlaganja,ali stalno se pominje neoptimizovanost aplikacija za vise jezgara,a to jednostavno nije aktuelno vec godinama u nazad... Za render aplikacije je svako jezgro zaseban procesor koji obavljalja drugu racunicu tj potpuno individualnu operaciju. Zamisli samo koliko bi trajao render Gospodara prstenova da je radjen na samo jednom procesoru i to u ono vreme kad je snimljen/animiran.
Render 3D modela=Fotometrija u prostoru=Niz fotometrijskih obrazaca=Racunica.
ma sve je to lepo i render farme i 80 racunara i opteroni i serveri i silicon graphics radna stanica itd. Ali mene zanima nesto sto mogu da sebi priustim. Dakle I7 920 ima 4+4 jezgra, AMD nema nista slicno. Inace probao sam da renderujem MR i VR sa vise umrezenih racunara, i u praksi se pokazalo da ipak koristi samo 50 % drugog procesora sto jednostavno nije isplativo u nasim uslovima (3-4 kompa). Ili pa ja nisam znao da ga podesim
Malo si previse prosirio temu, a nisi objasnio skoro nista vezano za nju. Samo si dao svoje misljenje. A razloga zbog koga nisi u pravu ima vise. Ja necu da ti pricam stvari jer ne verujes u teme sa neta i rezultate u razlicitim programima (ne govorim o sintetickim). Ali reci cu ti samo par stvari, i posle njih vise nece biti poente pricati sa tobom ako ih ne prihvatis, jer imas neka druga iskustva, a to je bas cudno, jer ne bi smela da budu drugacija, jer isti su programi (generalno), bez obzira sto nisu isto optimizovani.
Optimizacija ne znaci samo iskoriscavanje svih cpu-ova date aplikacije, nego i to koliko koristi napredne instrukcije cpu-a. Dobro procitaj proslu recenicu jer ocigledno se tu najvise ne slazemo. Pa sta ako ti pise 100% u task baru ili negde drugde (a i ne pise to za sve core-ove)? Zasto je onda recimo Cinema 4D brzi od 3D maxa? Zato sto u code-u C4D (engine), i u nekim drugim programima, postoji iskoriscavanje tih instrukcija. A naravno, mozda jos bitnije od toga je arhitektura cpu-a. A i da si ti u pravu, onda bi sve aplikacije radile istom brzinom. Ne kazem da je zadnja recenica moj jaci argument, ali kad razmislis o njoj, ima smisla, bez ozbira sto bi tvoj argument mogao da bude da je razlika u brzini zbog drugacijeg pristupa instrukcijama.
Sve kompanije moraju da optimizuju threading, bez obzira na sve sto si ti rekao. THREADING JOS NIJE URODJEN. Jezgra su vise urodjena od njih. I ne koliko ti mislis. I nisi u pravu za aktuelnost. Optimizacija vise core-ova je veoma aktuelna na svim 3d forumima na kojima sam bio, samo nije popularna kao same aplikacije, a to je sasvim normalno.
Cela moja poenta je, cemu lozana kad svi, a narocito Autodesk (kao najveca firma), izbacuju iste samo nasminkane verzije od pre 15-10 godina? Videces u narednih par godina koliko sam bio u pravu. I na kraju, nije bitno koliko necega se registruje u winu, nego koliko se necega realno koristi u realnom radu. To jeste povezano, ali win je jos gore optimizovan, a samim tim i neke stvari koje od njega zavise. Ti slobodno bacaj pare na nove Intele koji kostaju papreno, to je tvoja stvar, ali ja sam samo jedan od mnogih (mada ne na PCB) koji kazu da to u starim aplikacijama i windowsima nece doneti obecano ubrzanje, i samim tim je bacanje para.
I nisi me skapirao za igre, nisam rekao da je ista optimizacija za igre i aplikacije, samo sam rekao da igre i aplikacije imaju engine kojima treba unapredjenje (optimizacija). Aplikacije jesu tu dalje otisle u brzini jer koriste vise jezgara (ne threadova, ali ima i toga), ali igre su dozivele mnogo veci skok u svemu ostalom (grafika, poligoni, svetlost, cak i zvuk). Ali njih rade GPU-i a mnogo manje CPU-i. I to bi trebalo nesto da ti govori
life`s a bitch...and then you die.
:: Gresis sto se tice iskoricenja i optimizacije jezgara i threadova...Nikako nije ista optimizacjija apikacija i igrica.. :: :: Klasican procesor sa 4 jezgra ce u 3D MAXu (Mental ray renderu) poceti da racuna 4 kockica istovremeno,Core i7 koji ima 2 threada po svakom jezgru ce racunati 8 kockica istovremeno,bez obira sto ima `samo` 4 jezgra...Nebitno da li je XP,Vista ili Sedmica :: Npr. XP moze da adresira 32 jezgra po aplikaciji,ali sam XP za svoje potrebe ne moze da koristi toliko :: :: Ne volim da dajem dugacka izlaganja,ali stalno se pominje neoptimizovanost aplikacija za vise jezgara,a to jednostavno nije aktuelno vec godinama u nazad.. :: Za render aplikacije je svako jezgro zaseban procesor koji obavljalja drugu racunicu tj potpuno individualnu operaciju. :: Zamisli samo koliko bi trajao render Gospodara prstenova da je radjen na samo jednom procesoru i to u ono vreme kad je snimljen/animiran :: :: Render 3D modela=Fotometrija u prostoru=Niz fotometrijskih obrazaca=Racunica :: :: :: DaSickSystem ::
:: :: Optimizacija ne znaci samo iskoriscavanje svih cpu-ova date aplikacije, nego i to koliko koristi napredne instrukcije cpu-a. Dobro procitaj proslu recenicu jer ocigledno se tu najvise ne slazemo. Pa sta ako ti pise 100% u task baru ili negde drugde (a i ne pise to za sve core-ove)? Zasto je onda recimo Cinema 4D brzi od 3D maxa? Zato sto u code-u C4D (engine), i u nekim drugim programima, postoji iskoriscavanje tih instrukcija. A naravno, mozda jos bitnije od toga je arhitektura cpu-a. A i da si ti u pravu, onda bi sve aplikacije radile istom brzinom. Ne kazem da je zadnja recenica moj jaci argument, ali kad razmislis o njoj, ima smisla, bez ozbira sto bi tvoj argument mogao da bude da je razlika u brzini zbog drugacijeg pristupa instrukcijama. Zato sto racunaju drukciji spektar boja i drukciji sistem senki....Ja stvarno ne mogu da objasnjavam ovde sta je dubina polja i kako se podesavaju senke...Svi render programi `lazu` po negde da bi se ubrzao render,ali na razlicitim delovima racunice i zbog toga se razlikuju brzine.... Maxwell najduze renderuje od svih programa,ali vecina render programa renderuje racunajuci samo tri boje crvenu,zelenu i plavu(RGB) dok Maxwell racuna ceo spektar boja od od infra crvenih zraka do ultra ljubicastih,a sam program je zasnovan na fotometrijskim formulama James Clerk Maxwella koji se smatra `ocem` fotometrije... Ja stvarno nemam nameru da duzim vise pricu i objasnjavam `od kulina bana` istoriju i proces rendera... :: Sve kompanije moraju da optimizuju threading, bez obzira na sve sto si ti rekao. THREADING JOS NIJE URODJEN. Jezgra su vise urodjena od njih. I ne koliko ti mislis. I nisi u pravu za aktuelnost. Optimizacija vise core-ova je veoma aktuelna na svim 3d forumima na kojima sam bio, samo nije popularna kao same aplikacije, a to je sasvim normalno :: :: Cela moja poenta je, cemu lozana kad svi, a narocito Autodesk (kao najveca firma), izbacuju iste samo nasminkane verzije od pre 15-10 godina? Videces u narednih par godina koliko sam bio u pravu. I na kraju, nije bitno koliko necega se registruje u winu, nego koliko se necega realno koristi u realnom radu. To jeste povezano, ali win je jos gore optimizovan, a samim tim i neke stvari koje od njega zavise. Ti slobodno bacaj pare na nove Intele koji kostaju papreno, to je tvoja stvar, ali ja sam samo jedan od mnogih (mada ne na PCB) koji kazu da to u starim aplikacijama i windowsima nece doneti obecano ubrzanje, i samim tim je bacanje para
OK. Ti zivi u tim ubedjenjima koje smatras da su ispravne,a ja cu u ovima koje se vide na delu. Nemam nameru vise da se ubedjujem sa tobom..Ako hoces uradi test sam pa ces videti.
PS. Autodesk izbacuje nasminkane programe za one koji ih ne koristte potpuno. Poceo sam da radim u AutoCADu 12 koji je radio iz DOSa, Prelazak na Win95 sa 13 icom nije bila bas samo sminka,vec si mogao da klices na ikone umesto samo da kucas komande...Po meni i mnogima ogroman pomak. AC14 fenomenalan i ACAD u kome sam se najduze zadrzao,bitan pomak optimizavija za Win98. 2000 je bio sminka za 14,ali je uvedena optimizacija za Win2000 tek sa 2004,2005 i 2006 je bilo pomaka ali je uglavnom bila bolja optimizacija za Win NT i XP. 2007 totalno promenjen prilaz 3D modelovanju,uvedena LOFT i SWEEP komanda,uveden Mental Ray render iz MAX i prvi put uvedene animacije u AutoCADu(ako ne racunamo KETIV plugin zaa AC14), 2008 prvi AutoCAD koji je mogao da koristi za hradver akceleraciju i DirectX pored OpenGLa i neuporedivo optimizovaniji od 2007..Ako si imao karticu koja ne podrzava OpenGL ovo je bio ogroman papredak na tom polju i definitivno nesto sto me momentalno odusevilo...Ispravljen solproof koji je pravio probleme u 2007 tako da je nije bilo poterbe raditi preko DXBa. 2009 mi se nije svideo,zbog novog skina i vece zahtevnosti od 2008 tako da sam ga preskocio. 2010 Uvedena hrpa novih komandi za 3D modelovanje,smoth i izmisljena komanda koja je falila sve ove godine `convert to mesh` i `convert to solid`...Ova komanda je lek i izmisljena za one koji ozbiljno rade u CADu,pomak bukvalno moze da se poredi sa loft i sweep u 2007.
Za nekog ko ne radi ozbiljno u CADu ovo su kako si rekao sminke koje nista ne znace,a posto znam da koristim ove komande mogu da ti reci da je to skroz novi pristup 3D modelovanju u CADu i totalno menja pristup modelovanju preko masha koji je u mnogo slucajeva bio neophodan,ali i veoma komplikovan,a sad ja uproscen da ne moze vise od ovoga...
Osim ovoga sto je meni veoma zapalo za oko....Da,samo sminka.
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646999. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.