Veruj mi to te ne vodi nicemu. Uzmes jednostavan program, recimo sketchup i udaris glavom u plafon za neko vreme i onda ucenje ispocetka nekog ozbiljnijeg. Apsolutno gubljenje vremena...
Krenes odma sa nekim od max, maya, xsi, Cinema 4D, ... Ja licno preferiram max + mudbox.
Hah! Bas suprotno! :) Prvo ozbiljniji pa onda sminka. Moraju se nauciti osnove modelovanja/topologije, razvlacenja adekvatne uvw mape da bi se to moglo koristiti u nekim programima za skulpturisanje(ukoliko je to uopste potrebno!). Ukoliko se krene odmah od Z-a ili mudbox-a kao finalni export se dobijai `neki` model koji je jako ne optimizovan i maltene ne upotrebljiv a da ne ulazim u pricu koliko su ne efikasni za recimo ArchViz, hard surface modeling, itd sto cini veliki deo price 3D-a.
BTW Zbrush ili mudbox nisu programi za modelovanje nego za skulpturiranje, texturiranje, pravljenje raznih mapa itd. Namenjeni su za rad sa organskim formama.
razmisljam o maxu jer za njega ima najvise tutoriala, ali rekoh da cujem vase misljenje. koja je aktuelna verzija i da li neko ima link za brzu `kupovinu`, da se ne razvlaci mnogo:)
nesto prosto za pocetak, cisto recimo da napravim model automobila ili tako nesto. znaci cisto za sebe. a recimo kasnije da probam i da napravim animaciju od toga.
@gile daleko sam ja od masinstva ili tako neceg :)
Ja ti najtoplije preporucujem Autodesk Softimage (nekada XSi) jer ce ti po meni najbrze uvesti u materiju zbog izvanredno logicnog interfejsa i workflow-a. Ja sam poceo sa Max-om ali kad sam presao na Softimage otvorile su mi se oci. Bez da provociram bilo kakvu diskusiju koji software je bolji, ovde nije mesto za to i ne marim mnogo, Softimage je za pocetnike, ucenje i shvatanje 3d-a melem :).
Digital-tutors ima odlicne tutorijale za pocetnike za modelovanje, uv, rendering...
Ako zelis odmah da udjes i u svet skulpturisanja preporucujem Sculptris - lagan, jednostavan, besplatan i odlican za pocetnike.
EDIT: Do automobila ces morati da se valjano upoznas sa interfejsom software-a, drzis sve bitnije alatke za modelovanje u rukavu, poznajes teoriju naravno, da znas da postavis i radis u rotoskopiji i naravno da pre prvog automobila imas gomilu izmodelovanih prostijih dzidzamidza. Ali ne daj se obeshrabriti jer sve to ide relativno brzo kada zagrizes.
jel spada medju ove programe mozda solid works? moj drugar je dosao kod mene pre par dana da nesto odradi u programu, njegova kanta nije moga da izvuce s.works2011. video sam da je dizajnirao neki alat i simulirao 3D stres na tom materijalu pa zato i pitam....
Kad sam ja počinjao da se igram sa 3D animacijom, max mi je izgledao nekako više user friendly. Međutim kad sam povatao komande i skrećenice u maya-i, progledao sam.
Samo za igranje, blender....posle ko zna, Rhino...
solid je masinski program, vrvi od funkcija, formula itd. Isto kao i katya. nije namenjen animacijama i sminkerici, vec industrjskim stvarima. Max ako hoces arhitektonsko modelovanje i vizualizaciju exterijera i enterijera. Maya ako hoces animacije sa likovima koji se krecu itd . Imaju odlicnu podrsku, pregrst modela, tutorijala, plaginova itd... Kazu da su blender i cinema 4d odlicni, ali nisam probao za ostale ne znam sketch up ako oces da se malo igras
Broj postavljenih tema: 60367. Broj poslatih odgovora: 647110. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.