...da sam pazario pomenuti headset iz naslova, na kraju.
Ubrzo sam shvatio da moje sturo testiranje Oculusa u trznim centrima sa ogranicenim materijalom i vremenom nije dalo potpunu sliku.
Iako sam bio zadovoljan sa onim sto sam platio u Uscu i Delta citiju, nisam bio u mogucnosti da radim ono sto ja hocu, sto sam sa Dell Visor Headsetom uspeo.
Posto je VR i dalje u zacetcima, mislim da posle ovog sto sam probao, apsolutno nema nikakvog smisla koristiti racunar drugacije...od filmova i serija (kojih nema puno u VR varijanti trenutno) do XXX materijala za sta Vam potpisujem da je 99% prodatih headsetova kupljeno samo za to...do virtualnih dekstopova sa 9 prozora od po 2*2m do igara...prosto neverovatno...
Eto to su neki moji utisci...konacno decacki san ostvaren...
...problemi u xxx sadrzaju su minorni...a to je kako je sniman video content, ako lik stoji onda je najbolje i ti da stojis, ako lik sedi, lezi tako i ti...i naravno rezolucija...
U etru ima slobodnih klipova koji kratko traju i manjih su rezolucija, za fullhd i vece se placa...nadje se po koji 4k...
I eventulano 180*/360* video, ali ko ce da gleda pozadi kada je akcija napred...
Jbt nisam evnuh, ali mi stvarno nije palo napamet da koristim VR za porcnice. Daj napisi ozbiljno sta se desava, na sta lici to u igrama, koju rezoluciju ima to cudo, koliko jaca masina treba da bi se koristilo...
Pa dobro, u zadnje vreme ima dosta zanrova koji postaju sve popularniji, imamo telltale games, koje su vise interaktivni filmovi nego point and click, imamo setalice, recimo kao gone home, everybody`s gone to the rapture, ali izgleda da cemo uskoro da imamo i drkalice :)
Generalno WMR headsetovi imaju jacu rezoluciju po oku do Oculusa i Vive-a (ne racunajuci pro verziju). I uglavnom obicne LCD ekrane za razliku od Amoled ili Oled varijanti komparativnih modela (izuzetak WMR HP).
Naravno tu je i razlika u tracking sensorima, gde na WMR-u kamere stoje na samom headsetu, tako da je preciznost losija u odnosu na Oculus i Vive koji imaju kamere koje se postavljaju na krajeve soba.
Sto rezultuje manjom preciznoscu, gubitkom prostora za igru ili dodje do nestanka kontrolera iz vidnog polja, ali se relativno brzo koriguje, vracenjem istih ispred glave, tako da headset odradi pickup (postoji i neka vrsta softwerskog nagadjanja u samom headsetu gde se nalazi kontroler ako nije ispred, u zavisnosti kako se kretao ranije i to radi poprilicno dobro).
Sve u svemu na popustu WMR moze da se nadje i za 250-300e sa kontrolerima...sto je po meni skroz ok, meni su Dell Visor doneli iz Amerike za 275e (Black Friday...)
E sad sto se tice same specifikacije racunara min. je I5/8GB Rama/1060/USB 3.0/HDMI.
Ali posto grafika treba da gura dva monitorcica na 60-90HZ/FPS preporuka je i7 (6th gen pa na gore)/16GB/1070.
Mnogo je prijatnije na 90HZ, sto moze manuelno da se podesi iz settinga, kao i druge opcije u vidu supersamplinga koje cine Skyrim VR mnogo lepsim, recimo.
Za podesavanje je potrebno oko nekih sat vremena i malo jace, i posle je vise istrazivanje.
Arizona Sunshine je zombie shooter koji je pravljen za VR, odlican je i grafika je vise nego korektna. Elven Assassin je zabavan. Beat Saber takodje.
I naravno Skyrim VR koji sa Modovima i budzenjem izgleda sasvim pristojno i totalno je ludacki trip...
Naravno za sve vlasnike josticka, throttle i ruder kontrolera, VR je meka za simulacije...
Dodatak kada se igra u room setup-u, posle 1-2 sata krecu da bole noge i ruke od mahanja i setkanja levo-desno, ali malo fizicke aktivnosti nije na odmet...
Ima tu jos svasta nesto i vecina stvari koje sam ja probao su narodne verzije :)
...gledam kao varijantu, posto je nedostatak WMR, kratki kablovi i no built in headphones, recimo da kupim produzni HDMI/USB 3.0 3m i da zakacim kuku na plafon gde cu ih provuci da ne smetaju.
I naravno min vam treba oko 2x2m za igru, a preporuka je i 3x3m...ili sedeci sa misem i tastaturom...sto je ok ali je bolji trip room scale playground...
...jedan je u vidu teleporta/translacije (kao stare click and point avanture) koji uglavnom ja koristim i od koga nije muka, po dva sata bez prekida sam igrao bez ikakvih problema.
Pojavi se arc koji pokazuje na pod nedaleko od tebe i na klik on te warpuje na to mesto.
Drugi metod je kosriscenje rucice na kontroleru i simulacije kretanja, kao na `wasd` sto bi se kretao sa strafe varijantom i sa malo head tiltinga, e tu nastaje problem...
Jel realno stojis a varas mozak da se kreces i simuliras kretanje, pa oce da bude muka... ...ali na ovaj nacin si pokretniji - ja sam probao ovako, ali se nisam navikao ni posle 2-3 puta.
Ti generalno mozes i sam da se kreces po sobi/tako i u VR prostoru, ali si ogranicen kablom i prostorom za igru...otud i moja ideja za produzetak kablova da imas sto vecu slobodu i da vise sa plafona...jel ovako korak-dva, napred-nazad, levo -desno, dok ne opalis zenu ili TV, sto mi se dogodilo.
Otud i kratak vek trajanja Headsetova i kontrolera....
Mada imas Chaperone boudaries koji se odma upali na ekranu u vidu wireframa bele boje da te upozori da si blizu ivice igrackog prostora koji si traceovao prilikom setovanja.
Realno bi bilo najbolje da je sve WIFI...
Najbolje su igre koje su bas pravljene za VR specificno, ako ne sve zavisi od porta...
E da, jos pride, klima je obavezna za tu sobu, je se glava poprilicno greje u tom cudu sto mislim i da je najveci problem, do te granice da posle 2 sata curi sa cela znoj u oci...
Broj postavljenih tema: 60366. Broj poslatih odgovora: 647106. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.