Zasto je benzinac brzi od dizelasa?koliko sam ja razumeo ubrzanje zavisi od obrtnog momenta, a dizelasi imaju duplo veci... sta je to twincams(na kolima, ne dve kamere)?koliko so dobija sa tim i u cemu je razlika?
definitivno si promasio forum al ajd...nemam bas konkretan odgovor na tvoje pitanje al pokusacu, mozda i pomognem. Ko ti je rekao da su benzinci brzi?Ne mora da bude, al u vecini slucajeva ako se porede motori iste kubikaze...Benzinci bolje potezu, agresivniji su! Dok dizelas moze da potegne prikolicu cigala a da ti ne osetis neke bitnije promene, tipa neki preteran gubitak snage, to ti je taj obrtni moment kod dizela...zato su i kamioni i traktori dizelasi. Ali!!! Kako tehnologija napreduje dizel polako sustize benzinca, javljaju se novi sistemi ubrizgavanja, tu su turbokompresori, interkuleri i jos hiljadu stvari, tako da ako poredis nekog benzinca i dizelasa koji ima turbo kompresor, interkuler i najmoderniji sistem ubrizgavanja common rail onda neces videti neku razliku u brzini tj ubrzanju. E sad, da se vratim na pitanje, zasto je na benzin brze? Pa ne znam, ali moguce da ima veze sa tim sto je benzin zapaljiviji i sto je veca oktanska vrednost tvoj auto ide bolje, dok dizel em lose gori a i pali se ubacivanjem vrelog sabijenog vazduha, to verovatno znas pa eto razmisli malo o tome...
Twincams? Nikad cuo, bar ne pod tim nazivom, ako znas nesto vise da kazes, ili neki drugi naziv? Cuo sam za twin spark i to cini mi se kod Alfe 147, i to ti dodje 2 svecice po cilindru sto znaci bolje paljenje smese...
je zaštitni brand japanskih proizvođača, radi se o dve bregaste osovine po glavi motora, samim tim i 4 ventila po cilindru. Uobičajena je stvar zakretanje bregaste kod tih sistema i varijabilno vreme otvaranja i zatvaranja ventila, tako da ti motori troše malo prilikom normalne vožnje, ekonomični su, a ponašaju se sportski prilikom težeg potezanja papučice gasa. Do savršenstva je dovela takav tip motora Honda i to u varijantama VTI, koji su se u Hondi CRX 1,6 16v VTI vrteli na vrtoglavih 9200 obrtaja u minuti. Taj mali auto je u to vreme, 90tih iz 1597ccm izvlačio 160ks, što je za ondašnje uslove proizvodnje bio domaći zadatak za većinu proizvođača. I da ne dužim, nije ni vreme, ni mesto...
Proces sagorevanja i način na koji se to postiže, kod benzina je mnogo brži, rapidniji i okida se u tačno određenom momentu - električnim putem tako da je prirast snage i brzine veći (dizeli se naravno, svim gore nabrojanim tehnologijama nastoje privući što više... a loša strana toga je da su potrebni sve skuplji i skuplji materijali a da su sami motori kratkotrajniji i opterećeniji - za razliku od `milion kilometara dizel motora` kakve pamtimo iz mladosti - mercedesa i sličnih... Next - Next - Next - Accept - Ok ...? Eh? Jbt!!!
Broj postavljenih tema: 60366. Broj poslatih odgovora: 647104. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.