Da li vas je nekada iznerviralo ovo famozno (srpsko) pitanje?
Da li PRODAVAC treba da se cenka sam sa sobom, da sam sebi ubija cenu, da možda STANE ISPRED OGLEDALA I VODI RAZGOVOR/CENKANJE SAM SA SOBOM - U KORIST KUPCA, dok `kupac` sedi negde kao idiot i mulac, koji dve čuke nema ni rečenicu da sklopi - a kamoli da se cenka - a ovamo taj kupac želi da nešto dobije jeftinije?
Da li se IGDE u svetu - osim u Srbiji - na takav način vode poslovni pregovori/cenkanja - ili je normalno da kupac učestvuje u cenkanju tako što će na tražene cene prodavca - odgovarati sa svojim ponudama?
Da li, na primer, kada muvate neku ribu da vam `da` - očekujete da ona smuva samu sebe - i da legne i raširi noge - ili valjda onaj koji nešto želi da dobije - treba da se potrudi da to dobije - pogotovo ako je to nešto privlačno (ili povoljno)?
`Those who want respect - give respect.` - Anthony J. Soprano
Prodavac ima pravo da postavi svoje uslove u kojim moze da iskljuci bilo kakvo cenkanje. Ako u svom oglasu nije naveo da ne postoji mogucnost bilo kakvog dogovora i da cena nije fiksna onda se cenkanje podrazumeva i spada u normalnu pojavu drustvenih odnosa!
Naravno postoje ljudi koji su jako bezobrazni i koji omalovazavaju prodavca ,vredjaju svojim niskim ponudama ,jer u srpskom narodu je poznato da bi bilo pozeljno da je sve dzabe,da se sto manje radi a da se prosperira (sve je to povezano)
U ovom primeru opravdana je ljutnja (gnev) onog ko prodaje neki proizvod ! Kada je sve u sklopu zdravih moralnih nacela i te kako ce da se uspotavi kontakt i doci ce do produktivnosti. Obe strane ce biti zadovoljne..
Cenkanje podrazumeva i postovanje izmedju kupca i prodavca. Ukoliko toga nema ne postoji ni zdrav odnos na ovoj relaciji.
Superior Technology Intel 3930K@4.8 Ghz/Asus Rampage IV Extreme/Corsair Dominator GT 32GB/MSI GTX680 Lightning/Samsung 830 256GB/Creative Titanium HD/Enermax Revolution 1050w/Dell 2709w/CM Stacker 832 i ostala cuda
Nisam mislio na poštovanje - normalno je da postoje džukele i među prodavcima i među kupcima. Poenta je da kupac ćuti kao mulac, samo pita za `zadnju cenu`, iako je prodavac već naveo cenu... Ako želi da nešto dobije jeftinije - manje od te cene koja je već navedena, valjda treba da se potrudi - cenkanjem - a ne samo da pita za `zadnju cenu`.
To je isto kao kad ja izađem na dejt sa ribom, i odmah je pitam: `Dobro, mrzi me da se cimam da te muvam... Kaži mi šta sve treba da uradim da bih te kresnuo do ponoći.` Možda to tako funkcioniše u svetu Bivisa i Batheda, ali nigde drugde žene ne žele tako da budu tretirane, nego moraš da pokažeš da se zaista interesuješ za nju, da si ozbiljan, da znaš nešto o objektu svog interesovanja, itd...
`Those who want respect - give respect.` - Anthony J. Soprano
Sto sam napomenuo o Srpskom mentalitetu.Ta osobina se zove zadrtost! Cak i kada je navedena cena koju prodavac kao postavljac oglasa zeli da istakne da je to njegova `poslednja` ponuda - svi u praksi znamo da to nije tako :D ,kupac je svakako taj koji ce svojom suptilnom agresivnoscu ili ti prosto receno upornoscu ,psiholoskim uticajem da ostavi trag na prodavca koji potom treba da razmisli o svojoj novoj ponudi i prilagodi se novonastaloj situaciji..
Zato dogovor i mora da postoji koje se nadovezuje na komunikaciju izmedju ove dve individue a tu nastupa cenkanje..
Postoje razne situacije i svaka donosi drugaciji rezultat. U tvom slucaju kupac je taj koji mora da se potrudi da ostvari kontakt i osvoji prodavca..
Superior Technology Intel 3930K@4.8 Ghz/Asus Rampage IV Extreme/Corsair Dominator GT 32GB/MSI GTX680 Lightning/Samsung 830 256GB/Creative Titanium HD/Enermax Revolution 1050w/Dell 2709w/CM Stacker 832 i ostala cuda
E, to. Kad god me to neko pita, ODMAH, bez da je dao ili uopšte SMISLIO ikakvu KONTRA-PONUDU na moju inicijalnu/početnu cenu - ja ga ignorišem, jer smatram da je to jebivetar, neozbiljni prolaznik, neko ko to možda neće kupiti ni ako BIH mu spustio cenu - i uopšte mu i ne odgovaram.
:: U tvom slucaju kupac je taj koji mora da se potrudi da ostvari kontakt i osvoji prodavca.
Vise je onih neozbiljnih koji samo u prolazu ispituju i podjebavaju,koji nikad i nebi kupili!
E sad da ispricam jednu anegdotu..Radi se o jednom prodavcu,nasem kolegi! Prodavao je izvestan hardver i medjuostalom javi mu se lik koji mu je nudio neku jaknu za to parce hardvera.. Na zaprepascenje prodavca u odnosu na ovakvu ponudu on ga upita da li se sali a ovaj ce njemu da se ne sali na arogantan nacin uz jos neke opaske..
Znaci svakakvih cuda,bezobrazluka i ludorija ima..
U svemu tome treba imati konjske zivce i vrsiti fleksibilnost a pogotovu biti spreman na sve!
Superior Technology Intel 3930K@4.8 Ghz/Asus Rampage IV Extreme/Corsair Dominator GT 32GB/MSI GTX680 Lightning/Samsung 830 256GB/Creative Titanium HD/Enermax Revolution 1050w/Dell 2709w/CM Stacker 832 i ostala cuda
Bargaining/haggling (cenkanje) - KAKO JE TO U SVETU
10.05.2013. 18:14
#492007
status: user broj poruka: 1886
`Bargaining or haggling is a type of negotiation in which the buyer and seller of a good or service dispute the price which will be paid and the exact nature of the transaction that will take place, and eventually come to an agreement. Bargaining is an alternative pricing strategy to fixed prices. Optimally, if it costs the retailer nothing to engage and allow bargaining, he can divine the buyer`s willingness to spend. It allows for capturing more consumer surplus as it allows price discrimination, a process whereby a seller can charge a higher price to one buyer who is more eager (by being richer or more desperate). Haggling has largely disappeared in parts of the world where the cost to haggle exceeds the gain to retailers for most common retail items. However, for expensive goods sold to uninformed buyers such as automobiles, bargaining can remain commonplace.`
`In North America and Europe bargaining is restricted to expensive or one-of-a-kind items (automobiles, jewelry, art, real estate, trade sales of businesses) and informal sales settings such as flea markets and garage sales. In other regions of the world bargaining may be the norm even for small commercial transactions.
`In Indonesia and elsewhere in Asia where locals haggle for goods and services everywhere from street markets to hotels, haggling is a strong cultural tradition that EVEN CHILDREN LEARN from a young age. Participating in that tradition can make foreigners feel accepted. Haggling for food items is strongly discouraged in Southeast Asia and is considered an insult, because food is seen a common necessity that is not to be treated as a tradable good.`
`In almost all large complex business negotiations, a certain amount of bargaining takes place. One simplified `western` way to decide when it`s time to bargain is to break negotiation into 2 stages: creating value and claiming value. Claiming value is another phrase for bargaining. Many cultures take offence when they perceive the other side as having started bargaining too soon. This offence is usually as a result of their wanting to first create value for longer before they bargain together. The Chinese culture by contrast places a much higher value on taking time to build a business relationship before starting to create value or bargain. Not understanding when to start bargaining has ruined many an otherwise positive business negotiation.`
`In Israel, prices on day-to-day items (clothing, toiletries) may be negotiable even in a Western style store manned by a clerk.`
`Those who want respect - give respect.` - Anthony J. Soprano
`Uvek budite UČTIVI, i nastupajte SA OSMEHOM` `Cenkanje je KAO FLERTOVANJE/muvanje`
These tips can help travellers in haggling-friendly countries in Asia, the Middle East, Africa, Latin America and Europe negotiate fair prices.
Keep it fun `The first thing you want to do is smile,` says Morelli. `It is always best to keep it light and fun.` In Indonesia, keeping a smile on your face is the key to keeping the transaction going, locals say. Be friendly and polite, and use your sense of humor. When done well, haggling can be a lot like FLIRTING.
Know what the item should cost Do your research and shop around before buying. Find out what the maximum cost should be by visiting fixed-price stores in hotels or museums, or by searching online. In Indonesian cities, you can get an idea of general price points by visiting mini-markets like Alfamart or Indomaret. This will give you leverage when you begin to bargain. `Do not buy something that you fall in love with the first time you see it,` Morelli advises. `Chances are, it will be there tomorrow or you will find something like it further down the line.`
Only approach the vendor when you are prepared to buy Put on your best poker face while browsing. Act disinterested and ask the price of several items, not just the one you are eyeing.
Give yourself a limit Decide how much you are truly willing to pay for something. `What I like to do,` Morelli says, `is count that money out in small bills and put it in my pocket. So, when you reach that magic price, you can pull the bills out and say, `This is really all the money I have`.`
Create a reason for a discount One of the most effective bargaining methods is to ask if buying multiple items together merits a discount. This is especially helpful when shopping for gifts. Shoppers more confident in their haggling skills can also try pointing out flaws or defects. Just be careful not to insult the shop owner.
Know when to walk away `Whether you are in an American car dealership or in the Middle East somewhere, the only real way to know what the rock-bottom price is is to walk away. Act disinterested and slowly walk toward the door,` instructs Morelli.
Know when NOT to bargain `I might be tempted to pay more if I am buying directly from the artist, out of respect for that person. Ironically, though, sometimes that is when you get really great deals, because there are no overhead costs.` Craft shows and artisan shops are great places to buy directly from artists. If you get to know the artist who made the piece of jewellery or clothing or musical instrument you are buying, you can return home with a beautiful story to go along with your treasure.
Know what to buy Morelli`s last bit of advice for shopping abroad is to look for souvenirs that seem less obvious. For instance, Morelli directs tourists toward tin or silver Christmas ornaments in Mexico City or handmade paper products in Venice. `Any time you can buy a craft that is less famous and less tainted by tourism, you are likely to find a good deal on an authentic piece.`
`Those who want respect - give respect.` - Anthony J. Soprano
U Istanbulu me je prodavac bukvalno vukao za ruku nazad u radnju posto sam se na njegovu cifru za jaknu i duks okrenuo i pravac na vrata. Na kraju balade kada sam pristao da se vratim, ponudio mi je razumnu cenu na koju sam pristao. U pitanju su bili Tommy Hilfiger jakna i duks. br>http://tinyurl.com/ch3mu7j
To pitanje, `a koliko bi ti dao`, je ISTO kao `koja je zadnja cena`, to jest: X + Y = Z, X = Z - Y` Pošto tebe to iritira, onda znaš koliko prodavca iritira kad neko samo tako pita `a koja je zadnja cena`.
`Those who want respect - give respect.` - Anthony J. Soprano
Možda su mu hitno trebale pare, na primer, da plati neko lečenje ili dug, pa nije hteo da ispusti ni jednu prodaju. Koliko ja znam, na Bliskom Istoku prodavac smatra da neko ko ne ume da se cenka - nije ni vredan bilo kakve saradnje - niti njegove robe.
Da ne duzim pricu o onome sto ste vec dovoljno detaljno istakli, navescu samo konkretan primer...
Nedavno sam prodavao TT 1350w... Zbirno , na svim sajtovima gde je bilo oglaseno, imao sam vise od 20 pitanja `Koja je zadnja cena` (egz. nav).. Vise od 15 pitanja `Da li moze jeftinije` , vise od 10 pitanja da li sam svestan da to ne vredi toliko (cena bila u rasponu od 135 ovde , do 155 na kp...), samo 2 pitanja koja su se ticala ispravnosti napajanja, od kojih je samo jedno bilo tehnicko... i samo 1 jedinu ponudu za isto...
Bitno je , dakleM, prvo ubiti prodavcu cenu, a onda ili nestati, ili krenuti s omalovazavanjem...
U mnogim, ako ne isvim zemljama postoji to cenjkanje kad dolazi do privatne prodaje. U nekim zemljama prodavac će se uvrediti ako ne pokušaš da se cenjkaš sa njim. To je stvarno daleko od unikatnog samo kod nas. Ono što je čudno ovde je da neki prodavci misle da su oni važniji od kupca, e, pa nisu. Prodavac može da postavi svoju cenu i uslove pa ako to nikom ne odgovara, đavola će da proda. Gledajući cene koje neki pokušavaju da postignu po APP principu, stvarno izgleda da mnogi postavljaju cene tako kao da očekuju da se ljudi cenjkaju. Neznam zašto je za čuđenje da neko želi da prođe što jeftinije baš kao što nije za čuđenje da prodavci žele da dobiju što više za svoje stvari. U trgovini je uvek prodavac koji je u podređenom položaju jer on zavisi od kupaca a ne obrnuto kako neki žele da predstave. Ovde kod nas većina prodavaca misli da su oni ti koji diktiraju, mada kad se sve sabere, u stvari opet zavise od kupaca.
:: Da ne duzim pricu o onome sto ste vec dovoljno detaljno istakli, navescu samo konkretan primer.. :: :: Nedavno sam prodavao TT 1350w... Zbirno , na svim sajtovima gde je bilo oglaseno, imao sam vise od 20 pitanja `Koja je zadnja cena` (egz. nav).. Vise od 15 pitanja `Da li moze jeftinije` , vise od 10 pitanja da li sam svestan da to ne vredi toliko (cena bila u rasponu od 135 ovde , do 155 na kp...), samo 2 pitanja koja su se ticala ispravnosti napajanja, od kojih je samo jedno bilo tehnicko... i samo 1 jedinu ponudu za isto.. :: :: Bitno je , dakleM, prvo ubiti prodavcu cenu, a onda ili nestati, ili krenuti s omalovazavanjem.. :: :: Tako se to radi kod nas..
Pa ono, u principu razumem coveka, ali ne kapiram sto to toliko prima k srcu... Sta treba da vodim ljubavni razgovor sa tobom da bi mi neko parce starudije uvalio za 5 eura manje? Ne nego lepo kazem prvo ako je 30 ja pitam jel moze za 25, a ako ne, koja je najniza cena, eto ne mora ni zadnja ni prednja, nego najniza, PA TI ONDA ARGUMENTOVANO OBJASNIM DA SI PROKLETI LESHINAR KOJI ZARADJUJE NA TOME SHTO VALJA KOMPONENTE OD PRE ISUSA HRISTA I MOJSIJA I BIBLIJE I JUDE JER LJUDI NEMAJU LOVE DA NPR ZAMENE SVE NEGO SU PRINUDJENI DA OD TEBE NPR UZMU NEKU UKLETU AGP KARTICU KOJA JE U AGP IZVEDBI 30-EUR A U PCI-E NIJE NI 15 EVRA...
Eto jednog kontraiskustva. Al jbg, kad mi covek kao sto je bilo pre 10 dana radi komp u 22h uvece da bi ja ujutru video mail, moram da mu platim malo vise, iako su mu cene preduvane. Ko ce na prvi maj u 22h da se cima? Na stranu to sto je on debeli nolajfer i sto za sutra nije planirao nikakav rostilj sa drustvom koje ni nema, opet usluga je usluga i mora da se plati. I uvek ima dostupne komponente za matore kante. A da preduvava cene - preduvava, ali zato su mu komponente KAO NOVE. U tom slucaju te i sramota da se cenjkas.
Apropo price `jakna za hardver` nije to nista strano, evo stavi neki jeftiniji auto (krsh od 400-500eur) pa ce da ti zauzvrat nude molersko farbarske usluge, drvenu gradju i stoku raca chuva, al jbg, razumi ljude, nema svako evro novcanice u dzepu... Klosharska smo zemlja i za to stanje najvishe dugujemo sami sebi jer smo uvek na vlast dovodili iskusne i strucne ljude koji su uvek radili iskljucivo u nasem interesu, ma koja god oblast politike bila, a narocito podrazumevam ekonomiju i finansije.
Poenta je u tome da niko nema obavezu da se pokorava tvojoj logici, kao kupca - i da ti nešto proda samo zato što ti rezonuješ na ovaj ili onaj način. Isto kao što neko meni NE MORA DA PLATI CENU KOJU JA TRAŽIM, uz `obrazloženja` koja ja nudim za tu cenu. Uzmimo za primer, recimo, neki rezervni deo za neki klasični auto, `oldtajmer`. Novi automobili (mahom) jesu redovima veličina bolji od oldtajmera, u svakom pogledu - i što se tiče bezbednosti, i što se tiče brzine, i što se tiče otpornosti na kvarove. Ali ima ljudi koji ih vole, žele da ih voze, ne žele ništa drugo - i spremni su da plate za taj rezervni deo daleko više nego što TI misliš da on vredi.
Kad napušiš čoveka, počneš da ga vređaš samo zato što je tvoj rezon za njegovu cenu drugačiji - ne samo da ima pravo da ti ne proda - ima pravo i da te nađe, da stane licem u lice sa tobom, i da te pita `Koga si ti vređao, mamu ti j...m ja? Jesam li ti ja dugovao nešto? Hajde SAD vređaj.` Naravno - preko emaila je svaki `gospodin Kupac` mudonja, `heavy-hitter` sa kojim nema zezanja, i dozvoljava svojoj jezičini da maše u svim smerovima i udara ljude... Drugo je kad je suočen sa nekim licem u lice. Tad obično odćuti, podvije rep i ode, a posle šalje uvredljive SMS poruke prodavcu - kao p*čka kakva i jeste.
Treba UVEK biti uljudan i korektan. Trgovina je DOGOVARANJE, proces, a ne svodi se na jedno jedino pitanje. (`Koja je zadnja cena`)
(Nemoj ovo da shvatiš lično, nisam `držao lekciju` direktno tebi, nego sam ti se samo obratio u tom licu.) `Those who want respect - give respect.` - Anthony J. Soprano
Re: Re: To je izgleda relikvija iz turskih vremena...
10.05.2013. 20:22
#492028
status: user broj poruka: 1272
Mislim da to i nije bitno za ovu temu, ali ajd`...
Prodato za 140 eur - dostava... dakle 135eur neto...
Nekome je i to previse.. meni je to dato u bescenje...
Sve je to relativno , zavisi kako ko gleda...
:: :: :: :: :: Da ne duzim pricu o onome sto ste vec dovoljno detaljno istakli, navescu samo konkretan primer.. :: :: :: :: Nedavno sam prodavao TT 1350w... Zbirno , na svim sajtovima gde je bilo oglaseno, imao sam vise od 20 pitanja `Koja je zadnja cena` (egz. nav).. Vise od 15 pitanja `Da li moze jeftinije` , vise od 10 pitanja da li sam svestan da to ne vredi toliko (cena bila u rasponu od 135 ovde , do 155 na kp...), samo 2 pitanja koja su se ticala ispravnosti napajanja, od kojih je samo jedno bilo tehnicko... i samo 1 jedinu ponudu za isto.. :: :: :: :: Bitno je , dakleM, prvo ubiti prodavcu cenu, a onda ili nestati, ili krenuti s omalovazavanjem.. :: :: :: :: Tako se to radi kod nas.. :: :: I, šta bi ? jesili ga prodao ? i po kojoj ceni ?
Jedan od bezobrazluka prodavaca je ono cuveno `samo glas, ne odgovaram na sms i ne gledam mejl.` I dok se ovo za sms moze razumeti jer stvarno ima zevzeka koji pisu bezveze, ne znam sta je problem pogledati mejl. Ovo je 21. vek i ljudi kominiciraju na nov nacin, a i ako vec placaju internet zasto bi i telefon? Posebno je smesno kad neko prodaje sitnicu koja nije mnogo skuplja od cene poziva i razgovora, a insistira na glasu.
A to pitati odmah za zadnju cenu jeste bezobrazluk kupca. Ako dobijem takvo pitanje i prodajem nesto za 100e, ja kazem zadnja cena je 120e.
Kad Vas neko pita `Koja je zadnja cena?` samo recite:`Prvo mi kazite koja je prednja cena pa cu Vam odmah reci zadnju cenu.`
U Turskoj nisi vredan robe ako se ne cenjkash - kaze neko u post-u gore... Kod mene nisi vredan robe ako si nepismen. Ti nepismeni masni dziberi a.k.a `prosecan kupac` samo prave probleme kasnije. Moj savet je da cim Vas neko pita za ZADNJU cenu da im objasnite da ako hoce da cuju `ZADNJU` cenu da postoji posebno dugme na mobilnom telefonu koje saopshtava `ZADNJU` cenu -to dugme je oznaceno malom crvenom slusalicom...
Brate mili,ovde ljudi kao da prodaju dedovinu ili delove sopstvenog tela pa se uvrede ako ih neko pita za zadnju cenu,ili ne daj Boze da se cenkaju.Normalno pitanje,ovde ili bilo gde.Na pitanje ili odgovoris ili ne,ne znam zasto bi se nervirao.Kad kupujem(posto stvarno ne volim da se cenkam) ako mi ne odgovrara cena,pitam je l` moze za xxx valuta.Moze ok,ne moze opet ok cekam drugi oglas ili smanjenje cene.Kad prodajem i neko me pita koja je zadnja cena,ako mi hardver leba ne trazi kazem `Ta koju sam stavio.Ako ne bude interesenata,smanjicu je sam`.Ako mi treba kes,kazem zadnju cifru za koju mi odgovara da je prodam.
1. Likovi i preko email-a, a ne samo preko SMS-a, pitaju gluposti, upućuju dobacivanja i uvrede na račun prodavaca čije im se cene ne sviđaju: Logika je sledeća: `Kad pišem email, mogu da ostanem anoniman, a i bezbedan sam od pesnice u labrnju, pa mogu da mu kažem bilo šta, čak i da ga napušim k**rca ako neće da mi proda`.
2. A prodavci znaju da rezonuju i ovako: `Ako je toliki klošar da nema par dinara za telefonski poziv u trajanju od 60 sekundi u toku koga se, AKO ZNAMO DA KOMUNICIRAMO I ZNAMO ŠTA HOĆEMO, možemo BRZO I EFIKASNO DOGOVORITI OKO SVEGA - umesto da se upuštamo u `ide patka preko Save, nosi pismo na vr` glave` koje bi moglo da traje danima - uz razmišljanje da li će nečiji odgovor slučajno završiti u SPAM filteru - onda taj tek nema para da kupi ovo što prodajem, ili će biti smarač koji će se prebijati i cigančiti sa mnom za svaku paricu, pošto mu je `veliki trošak` da me obrne na 60 sekundi na mob.`.
Naravno, ako nečiji oglas spaziš u periodu od 23h noću do 9h ujutru - a znaš šta hoćeš od sebe, života i prodavca - onda je EMAIL POŽELJAN i SASVIM OPRAVDAN, svaki normalan prodavac će to uvažiti, i odgovoriće.
:: Jedan od bezobrazluka prodavaca je ono cuveno `samo glas, ne odgovaram na sms i ne gledam mejl.` I dok se ovo za sms moze razumeti jer stvarno ima zevzeka koji pisu bezveze, ne znam sta je problem pogledati mejl. Ovo je 21. vek i ljudi kominiciraju na nov nacin, a i ako vec placaju internet zasto bi i telefon? Posebno je smesno kad neko prodaje sitnicu koja nije mnogo skuplja od cene poziva i razgovora, a insistira na glasu.
Zamisli da trazis nesto i da treba da pozoves 20-30 prodavaca koji nisu dobro i kompletno opisali ono sto prodaju, a ne pise ni gde su, pa ni odakle su. Ne bi ti bilo svejedno da za vecinu njih posle poziva shvatis da to nije to i da si samo bacio pare na pricu. Pogotovo ako se bavis trgovinom i takve stvari moras da radis svaki dan. Ne znam zasto bi svaki prodavac mislio da je jedini.
Broj postavljenih tema: 60354. Broj poslatih odgovora: 646987. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.