Prema Zakonu o zastiti potrosaca (`Sluzbeni glasnik RS` broj 73-10), prodavac sa kojim si sklopio ugovor o kupovini (sto sam cin kupovine predstavlja) je duzan da resava prigovor potrosaca usled nesaobraznosti robe (reklamaciju).
Dakle, prodavac (u ovom slucaju Emmi) nema pravo da se proglasi nenadleznim za resavanje reklamacije, odnosno nema prava da uputi kupca direktno na servis/uvoznika, nezavisno od toga sta im pise u uslovima ili na sajtu.
E sada, prednost obracanja direktno uvozniku (davaocu garancije) je sto u nekim slucajevima citav proces moze brze da se zavrsi, samim time sto si eliminisao jednu kariku iz lanca (prodavca). Pa ti izaberi.
Sto se tice toga `ko je davalac garancije`, zeleo bih nesto da dodam. Obaveza resavanja prigovora zbog nesaobraznosti robe pada na prodavca sa kojim je sklopljen ugovor, nezavisno od davaoca garancije.
Prava potrosaca su definisana predmetnim Zakonom, i nemaju isto znacenje kao i garancija. Garancija pretstavlja dodatno osiguranje za kupca, ali nikako zamenu za prava garantovana Zakonom, niti uslovi garancije mogu biti u bilo kom slucaju nepovoljniji za kupca od zakonom definisanih.
Pa znas kako, ja smatram da je prvi korak za poboljsanje situacije u oblasti zastite potrosaca edukacija. Ljudi treba da znaju koja su njihova prava, i da ostvarenje tih prava zahtevaju od prodavaca, u skladu sa Zakonom.
Edukacija je uvek najvazniji korak, ne samo u ovoj oblasti. A praksa se nece promeniti sve dok sami kupci ne budu zahtevali drugaciji tretman.
Ja uglavnom trazim od prodavca da mi resi reklamaciju (osim u par slucajeva kada je isti prestao sa radom, khmEurolinkkhm), i nije mi se do sada desilo da neko to odbije. Doduse, ima pomalo gundjanja nekada. Ali sta da im radim.
:: :: ali u praksi svi prodavci daju garanciju od dobavljaca pa posle ides u ovlasceni servis. :: ::
Po novom zakonu dužni su da te obaveste šta se dešava sa reklamiranom stvari u tom roku kao što su ti i rekli. Nema tu veze da l` je kokoška ili kobac-lovac.
Pozdrav!
Vlada
:: Pa jeste, ali zar to nije malo puno! :: :: :: AthlonII x4 64 :: MSI 770-C4 :: 2x2GB Kingston HyperX blu 1600 cl :: Gainward HD4850 G :: LC6650GP3 V2. :: :: :: Pa makar ti je realno rekla . :: :: :: :: @B011 niko ni ne kaze da ne moze da se odnese direktno u radnju :: ::
Pa ako je zakonski onda u redu! Tu si ti da me obavestis! .) A za kokosku, manje vise, cinila mi se tako ne sposobnom za rad uopste a kamoli sa racunarima...
:: Pa, ako si im rekao: :: :: - Dobar dan, ja sam Mixer93 sa PC Berze, :: :: a oni tebi: :: :: - Klokovanje MSI 770-C45? :: :: dobro si prošao :: :: Po novom zakonu dužni su da te obaveste šta se dešava sa reklamiranom stvari u tom roku kao što su ti i rekli. Nema tu veze da l` je kokoška ili kobac-lovac :: :: Pozdrav :: :: Vlad :: :: :: Pa jeste, ali zar to nije malo puno! :: :: :: :: :: :: AthlonII x4 64 :: :: MSI 770-C4 :: :: 2x2GB Kingston HyperX blu 1600 cl :: :: Gainward HD4850 G :: :: LC6650GP3 V2. :: :: :: :: :: Pa makar ti je realno rekla . :: :: :: :: :: :: @B011 niko ni ne kaze da ne moze da se odnese direktno u radnju :: :: ::
Za kod nas je dobro samo da ikada i bude. Jednom sam secam se cekao reklamaciju misa 52 dana u Games-u (ne znam ko je uvoznik, SteelSeries je u pitanju). Toiko je vremena proslo da sam posle odredjenog vremena zaboravio da sam uopste imao taj mis i odneo ga na reklamaciju LOL ..
Ma dve nedelje ti maltene `standard`. Kao sto rekoh, makar ti je iskreno i rekla.
P.S inace na garantnom listu za taj mis iz Games-a stoji da ukoliko ne otklone kvar tj. ne rese reklamaciju u roku od 30 dana (moguce radnih) da moraju da mi vrate pare - to sam kasnije tek video, no nebitno. I naravno oni su to komotno prekrsili, jos nisu oni ti koju su mene zvali posle ~50 dana, vec sam se ja setio toga i njih okrenuo da vidim sta je sa tim misem .. A onda ide slag na tortu gde mi tamo neko kaze kako je mis u redu i vracen je ... Mis je imao `double click` problem na levom i scroll dugmetu. Otisao sam tamo i za MINUT im pokazao kako se problem manifestuje. Njima je trebalo dva meseca ne znam stvarno za sta ..da mi vrate pokvaren mis kakav sam i odneo ..
:: Pa jeste, ali zar to nije malo puno! :: :: :: AthlonII x4 64 :: MSI 770-C4 :: 2x2GB Kingston HyperX blu 1600 cl :: Gainward HD4850 G :: LC6650GP3 V2. :: :: :: Pa makar ti je realno rekla . :: :: :: :: @B011 niko ni ne kaze da ne moze da se odnese direktno u radnju :: ::
... bila neispravna. Dosao lik po nju iz dostave, koji mi je i doneo istu par dana pre, uzeo je i za 4,5 dana mi je doneo drugu, u medjuvremenu su me par puta zvali na mob da se dogovorimo oko zamene. Nista me dodatno nije kostala postarina. Sve pohvale za njih. Jeste im uvoznik Alti ali ti se ne cimas sa Altijem vec oni... Tako je bar bilo kad sam ja menjao graficku...
:: E, pa da te obavestim, onda, da je rok da tebe obaveste šta se desilo sa pločom najviše 15 dana, a ne najmanje 2 nedelje. Vodi računa o tome :: :: Pozdrav :: :: Vlad :: ::
Možda će se vaditi na radne dane, napisao si bio NAJMANJE, a treba NAJVIŠE. Ne ispravljam te zbog reči, nego zbog roka: za 14 dana ako te ne zovu moraš ti njih da zoveš, jer moraju da reše reklamaciju.
Pozdrav!
Vlada
:: Pa lepo sam reko u prvom postu... Ali vadice se na 15 radnih dana.. :: :: :: AthlonII x4 64 :: MSI 770-C4 :: 2x2GB Kingston HyperX blu 1600 cl :: Gainward HD4850 G :: LC6650GP3 V2. :: :: :: E, pa da te obavestim, onda, da je rok da tebe obaveste šta se desilo sa pločom najviše 15 dana, a ne najmanje 2 nedelje. Vodi računa o tome :: :: :: :: Pozdrav :: :: :: :: Vlad :: :: :: ::
:: Možda će se vaditi na radne dane, napisao si bio NAJMANJE, a treba NAJVIŠE. Ne ispravljam te zbog reči, nego zbog roka: za 14 dana ako te ne zovu moraš ti njih da zoveš, jer moraju da reše reklamaciju :: :: Pozdrav :: :: Vlad :: :: :: Pa lepo sam reko u prvom postu... Ali vadice se na 15 radnih dana.. :: :: :: :: :: :: AthlonII x4 64 :: :: MSI 770-C4 :: :: 2x2GB Kingston HyperX blu 1600 cl :: :: Gainward HD4850 G :: :: LC6650GP3 V2. :: :: :: :: :: E, pa da te obavestim, onda, da je rok da tebe obaveste šta se desilo sa pločom najviše 15 dana, a ne najmanje 2 nedelje. Vodi računa o tome :: :: :: :: :: :: Pozdrav :: :: :: :: :: :: Vlad :: :: :: :: :: ::
Postoji kao prodavnica u BG-u, u drugimmestima u Srbiji koliko znam ne postoji. Mozda u Cacku. Prema trome vecina narucuje preko neta. Na sajtu je lepo objasnjeno, sta se radi u koliko je proizvod neispravan. Ili u koliko se pokvario u vremenu koji pokriva garantni rok. Ne razumem lenjost da se nesto ovako procita. A sve je detaljno opisano i nema nikakvih nejasnoca. http://www.emmi.rs/informacije_-_kako_kupiti,_kako_platiti,_rokovi_isporuke,_nacini_placanja,_garancije/reklamacije.22.html
Thermaltake Soprano RS 200 Seasonic S12D, 850w Super Silent Intel Q6600, Corsair H50+2x Enermax Magma Asus P5QL-E Kingston Hyper X - 4x1 gb.,1066Mhz WD Caviar 640 Gb, Samsung F3, 1Tb MSI 6850 Cyclone, Power edition
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646991. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.