Preporuka je da se menja svake godine mada ne moras. Imas da kupis ispitivace rashladne tecnosti da vidis na kojoj temperaturi mrzne ili idi do automehanicara nekog da ti to izmeri pa vidi da li moras da je menjas ili ne.
Ako nisi primetio da negde curi ili da ima ulja u boci ili da u ulju na motoru ima pene i mulja oko poklopca za dosipanje ulja nema sta da brines. Normalno je da ispari malo vode za toliko predjenih kilometara. Sto se tice samogf antifriza on treba da se menja jer izgubi antikorozivna dejstva i ceo sistem pocinje da propada pa zato se mora menjati s vremena na vreme. Sto se tice jacine Duca ti objasnio za merenje. Elektrofusion Powered by ReactorSuperial
Najbolje bi bilo da svake godine ispustis celu tecnost za hladjenje i zamenis novom, jer se tecnost na visokim temperaturama ugusnjava ( iz tog razloga moras da dolijes tecnost ). Naravno koristi smesu demi ( demineralizovanu vodu ) vode i antifriza.
Ako sipas obicnu vodu stvorice ti se kamenac i smanjiti kapacitet hladnjena a posle vise godina imad a zapusi hladnjak. Ugusnjenja voda ima smanjen kapacitet hladjenja i sad zavisi sta ima u antifriz sredstvu suvi ostatak koji moze da se zalepi na cevovode a i ne mora ali u svakom slucaju smanjuje promer cevi za haldjenje i moze stvoriti problem.
Ispustis smesu za haldjenje isperes sistem haldjenja i napunis sa novom. Ne mora svake godiena ali bi bilo pozeljnjo jer se tako cuva sace hladnjaka a i glava motora.
Naravno sve ovo vazi ako sistem hladjenja nije negde probio i mesa ulje i vodu ili curi negde.
Da u pravu si i obavezno tusiranje svaki put pre ulaska u auto da slucajno ne opogani unutrasnjost...
Ja evo na mom FIAT 500L nisam menjao tu tecnost od kad sam ga kupio 2014-te...
I sad se moram priznati dvoumim da li da menjam tecnost ili kupim novi auto...
Citat: `Молимо паметне да престану са попуштањем, ситуација је постала неподношљива!`
:: :: :: :: Najbolje bi bilo da svake godine ispustis celu tecnost za hladjenje i zamenis novom, jer se tecnost na visokim temperaturama ugusnjava ( iz tog razloga moras da dolijes tecnost ). Naravno koristi smesu demi ( demineralizovanu vodu ) vode i antifriza :: :: Ako sipas obicnu vodu stvorice ti se kamenac i smanjiti kapacitet hladnjena a posle vise godina imad a zapusi hladnjak. Ugusnjenja voda ima smanjen kapacitet hladjenja i sad zavisi sta ima u antifriz sredstvu suvi ostatak koji moze da se zalepi na cevovode a i ne mora ali u svakom slucaju smanjuje promer cevi za haldjenje i moze stvoriti problem :: :: Ispustis smesu za haldjenje isperes sistem haldjenja i napunis sa novom. Ne mora svake godiena ali bi bilo pozeljnjo jer se tako cuva sace hladnjaka a i glava motora :: :: Naravno sve ovo vazi ako sistem hladjenja nije negde probio i mesa ulje i vodu ili curi negde.
Na svim automobilima od 2005 pa na dalje, menja se na 5 do 7 godina. Moze cak i na 10, ali obzirom na cenu (oko 2000 din/l), nema potrebe toliko zanemariti tu stavku. Ako se koristi krs tecnost (1000 din/l), onda je OK menjati je na 3-5 godina, ali ako planiras da vozis automobil duzi period, onda se to ne isplati.
Na jednom autu sam zamenio posle 8 godina i predjenih 200K, na drugom posle 12 godina i predjenih 330K (nedavno kada sam ga slupao, pa mi pukao hladnjak :)) U oba slucaja zamenjena je fabricka tecnost originalnom, kupljenom kod zvanicnog uvoznika. Po njihovom savetu, mesa se u odnosu 50:50% sa destilovanom vodom.
Kakav konkretno problem imaju Skode, nisam skapirao?
“La debilidad no está en nosotros, es lo que tenemos afuera”.
:: `Da li je normalno da se posle odredjenog vremena (u mom slucaju posle 3 godine i 40.000 predjenih klometara) mora dosuti rashladna tecnost (pink) :: :: U pitanju je Skoda Octavia 2.0 TDI a auto je bio skoro nov kad je uzet (star oko 2 godine) :: :: Kakva su vasa iskustva po ovom pitanju? Hvala :: :: Moje iskustvo je - Da :: Škode, naročito novije, imaju taj problem :: ::
Ja 13 godina, nisam menjao na Clio II 208.000km, samo dospem kada treba i dalje je merenje na -40. Toliko, a te fore da se menja i da placam majstora za te gluposti, evo trcim, a auto redovno odrzavam i nikad nije hteo da majstor menja antifriz jer kaze da nema potrebe.
ASROCK AB350 Pro4 Ryzen 5 1600 AF 2 x 8gb DDR4 256GB A2000 Kingston NVME, 120GB SSD Patriot Blast,1 TB Segate, WD blue 320GB ASUS Expedition OC RX 570 4GB Thermaltake Litepower 550W RGB Asus D
ŽNJ tečnosti moraju da se menjaju najkasnije na 3 godine, ali, pošto su žnj, teško da i to pomogne jer nemaju antikorozivna svojstva, a i ako imaju, brzo ih gube (za razliku od `originalnih`, sva su originalna, samo je kvalitet upitan). Ako je kvalitet ok, a ipak dolazi do gubitka tečnosti, pretpostaviti je da se gubi alkohol koji lakše isparava od vode, tj. gubi se i svojstvo protiv zamrzavanja, pa tako valja provertiti i tačku mržnjenja kod dolivanja tj. nakon dolivanja. Najjeftinija je definitivno najskuplja, osim ako brzo ne prodajete kola nekom neprijatelju.
E pa to je zapravo pravo pitanje. Da li vi ostali, sa novijim vozilima tipa od 2015 pa na ovamo imate potrebu da dosipate rashladnu tecnost posle odredjenog vremena i koliko? Tipa 1l na 2 godine ili 1l na 20.000 i sl.
Hvala
:: `Da li je normalno da se posle odredjenog vremena (u mom slucaju posle 3 godine i 40.000 predjenih klometara) mora dosuti rashladna tecnost (pink) :: :: U pitanju je Skoda Octavia 2.0 TDI a auto je bio skoro nov kad je uzet (star oko 2 godine) :: :: Kakva su vasa iskustva po ovom pitanju? Hvala :: :: Moje iskustvo je - Da :: Škode, naročito novije, imaju taj problem :: ::
Opel 2017,37 hiljada presao jos nista nisam dosipao.U principu menja se na velikom servisu kad se menja polu pumpa.E sad kod mene je lanac nije zupcasti (nema veliki servis), kad ce ga menjati nemam pojma. Kia seed 2018 55 hiljada nista dosipano
Broj postavljenih tema: 60366. Broj poslatih odgovora: 647106. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.