Drugari koji je `zdrav` napon akumulatora koji je zakacen na auto i star je par godina i pri kojem motor moze da startuje? Odnosno koliko treba da pokaze voltmetar na izvodima kad je montiran a spolja temperatura je iznad nule, recimo 10C.
na mojim licnim iskustvima,i brdu problema koje sam imao i desetinama raznih merenje,evo ovako...Nije svaki akumulator isti,ali evo moj slucaj,Monbat 55AH/520A-kad je skroz napunjen punjacem ohladio se i izmerim ga bude 12,8,mada auto koji radi,vozi se i sl,sve izmedju 12,6-12,8 je ok.... auto je mogao da zavergla i upali kada je voltaza bila 12,1,ispod toga nije mogao,to se desavalo kad neko zaboravi svetla i ostavi auto :) E sad,kako je poceo da crkava-i dalje je voltaza bila ista,ali struja za hladni start koja je fabricki 520A je padala vremenom,pa je pala na oko 300-tinak AMPERA(izmereno aparatom u servisu),i auto nije imao snage da zavergla dovoljno da upali auto,iako je voltaza bila ispravna...
:: Drugari koji je `zdrav` napon akumulatora koji je zakacen na auto i star je par godina i pri kojem motor moze da startuje? Odnosno koliko treba da pokaze voltmetar na izvodima kad je montiran a spolja temperatura je iznad nule, recimo 10C ::
Tacno, kao Pera sto kaze iznad 12v bi trebalo da bude, i proveravaj vodu u akomulatoru, ako se smanji nivo vode, suse se celije i smanjuje mu se vek trajanja. Sad kad krenu vrucine obavezno treba da se proverava voda u njemu. Ni ja nisam verovao da moze da mu se smanji voda, tj da ispari, ali desava se.
Takodje ako je zasigurno problem sa akumulatorom onda ovo sto smo napisali. Ako ne onda ima jos dosta drugih stvari koje mogu da zezaju a slicno se manifestuju.
i ovo,pre mesec dana sam radio reparaciju tojest desulfatizaciju drugarovog akumulatora,isto marke Monbat 55ah,ali startne struje 480A,znaci cela ona prica,vadjenje kiseline,ispiranje sa destilovanom vodom i sodom bikarbonom punjenja praznjenja ceo proces odradjen,radjeno iz zabave da vidimo sta ce biti...Taj monbat je gazio sestu godinu u starijem automobilu i gubio je kapacitet...tj ako ne upali iz prvog verglanja,drugog verglanja nece biti...voltaza mu je bila 12,6 nakon punjenja punjacem PRE pocetka intervencije... nakon intervencije,i djubreta koje je ispalo iz akumulatora,drzi vecu voltazu nego kad je bio nov,napunjen,ohladjen,ujutro hladan izmeren 12,91V. Vlasnik auta kaze da oseti da auto za nijansu brze vergla od kada je odradjena desulfatizacija,i evo mesec dana drzi struju bez ikakvih problema...
Hvala puno na ovim odgovorima. Imam jos jedno pitanje. Alternator na kolima mi puni na 14.05V. Zanima me za dopunu akumulatora s vremena na vreme (1 nedeljno) da li moram da vozim auto ili je dovoljno da radi u leru nekih pola sata-sat?
:: Hvala puno na ovim odgovorima. Imam jos jedno pitanje. Alternator na kolima mi puni na 14.05V. Zanima me za dopunu akumulatora s vremena na vreme (1 nedeljno) da li moram da vozim auto ili je dovoljno da radi u leru nekih pola sata-sat :: :: ::
punjenje je ok,ali bas da bi se sprecila ili odlozila desulfatizacija,cak je preporuceno od strane proizvodjaca da se akumulator jednom u mesec-dva zakaci na punjac na par sati,jer akumulator voli da je na 100% pun,svakodnevnom voznjom to nikako ne moze da bude uvek 100% pun,kratke relacije ubijaju,tako da u cilju produzavanja veka trajanja akumulatora ako imas mogucnosti,kaci ga na punjac povremeno,ne moze da odmogne,moze samo da pomogne...
:: Hvala puno na ovim odgovorima. Imam jos jedno pitanje. Alternator na kolima mi puni na 14.05V. Zanima me za dopunu akumulatora s vremena na vreme (1 nedeljno) da li moram da vozim auto ili je dovoljno da radi u leru nekih pola sata-sat :: :: ::
Broj postavljenih tema: 60366. Broj poslatih odgovora: 647106. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.