Za PSA je mislim PP2000, moze se nabaviti na ebay i sl., kosta oko 80$ sa svim kablovima, adapterima, programom.
Postoje i univerzalne za sve automobile, mada specijalizovane uglavnom imaju vise opcija.
Nisam nikad koristio pp2000, tako da ne znam sta moze, pre neki dan sam koristio univerzalnu AutoCom, nije losa, ali nista posebno. Cita greske, brise, mislim da moze kodirati dizne, cita dosta parametara, ne sve i ne tako brzo.
Za DPF/EGR Off i sl. se koristi adapter/interfejs za flesovanje ECU-a, nije skup.
Dijagnostika je obavezna za svakog majstora, a dobri majstori moraju imati i dobar visekanalni osciloskop, bez informacija direktno sa senzora, injektora, bobine..., moze se samo nagadjati i mijenjati dio po dio.
Za amatere, pogotovo one koji voze na plin je odlicna dijagnostika ELM 327 (oko 7$) i android telefon, cita i brise greske iz motornog kompa, cita vecinu senzora i sto je najbitnije cita korekcije.
umesto osciloskopa imas ODB data loger , ubodes u slot, provozas malo i ocitas na kompu preko usb-a, graficki prikaz svih parametara motora poredjano vremenski i lako nadjes problem
Tacno tako, data loger je korisna stvar, vecina dijagnostika ima i osciloskope, tako da mozemo pratiti dosta toga i otkriti probleme, pogotovo vece probleme, medjutim to su samo podatci koje nam ECU salje i oni vrlo cesto nisu dovoljni.
Uzmemo za primjer da imamo automobil koji malko treska na leru i da je problem u jednom injektoru, dijagnostika kaze da je sve ok ili mozda jedino mozes vidjeti male nepravilnosti na O2 senzoru, nece reci sta je u pitanju, kaze recimo da su svi injektori otvoreni 3ms, ali ne kaze koliko je potrebno injektoru da se otvori/zatvori, koliko je realno bio otvoren i da li se uopste na vrijeme zatvorio. Ako je injektor bas los onda ce dijagnostika prijaviti i bice vidljive nepravilnosti na O2...
Osciloskop nam moze reci da li su bobine i kablovi ok, koliki je napon na svijecici, kolika je duzina trajanja iskre, da li ima proboja visokog napona ka masi, a ako se malo bolje razumijemo mozemo vidjeti kakva je smijesa u svakom cilindru ponaosob, da li neki injektor ili ventil zeza, kakva je kompresija, da li je ECU dobar...
Problem je sto sa osciloskopom treba znati raditi, ako zelis biti dobar dijagnosticar moras se stalno usavrsavati. Kad bi se osciloskop vise koristio znacajno bi se izbjegli skupi kvarovi i izbjeglo bi se nepotrebno mijenjanje ispravnih dijelova trazeci problem.
:: :: umesto osciloskopa imas ODB data loger , ubodes u slot, provozas malo i ocitas na kompu preko usb-a, graficki prikaz svih parametara motora poredjano vremenski i lako nadjes proble :: :: :: ::
@Srdjanc
Trebalo bi da je to, samo sto su cijene kod nas nesto vise.
Broj postavljenih tema: 60372. Broj poslatih odgovora: 647167. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.