Dakle, hocu da izvedem vrlo prostu stvar, imam objekat, hocu da bude obojen tako da je sa jedne strane potpuno crn i da se ka drugoj strani ta crna polako pretvara u vrlo tamnu nijansu sive. Ukratko fountain fill ondosno gradient. Problem je sto kada je razlika izmedju nijansa mala stepovi se ocajnicki vide, a maksimalni broj 999 ne pomaze mnogo. Pretpostavljam da postoji neka teska digital color teorija iza toga ali me samo zanima kako da postignem smooth gradient prelaz bez odvratnih stepova...
Pa zar je bitno sta je?U pitanju je trougao kome je hipotenuza kriva iskrivljena prema unutrasnjosti trougla ali se isto ponasa i kvadrat itd...
To je samo deo vektorskog crteza pa nisam siguran kako u pricu ulazi ps i koliko je prakticno, jel moze objasnjenje? Radi probe probao sam da blurujem u ps-u ali se prelazi samo jos vise naglase...
Evo ako sam dobro razumeo...ovako je kod mene sa pedeset pointa.
Nisam siguran ali kolega je čini mi se pre par meseci imao sličan problem. Nažalost na odmoru je naredne dve nedelje tako da ne mogu da proverim sa njim o čemu se radilo.
Pa da eto vidi se i kod tebe, ne znam samo da li si izabrao prvu nijansu sive odmah do crne. Mislim logicno je, sto je manja razlika izmedju krajnjih boja to je komp manje u stanju da prikaze dovoljan broj prelaza jer moze samo odredjen broj boja da prikaze. E sad kako prevazici to, jer sto puta sam na netu video perfektne gradiente...
nikako nemoze to sto si zamislio u corelu .. jasno mi je da hoces da taj prelaz izmedju pojedinacnih nijansi ne bude tako ostar .. chak i sa 999 se vidi ..
U Photoshop-u se to uradi ovako: -eksportuj tvoj objekat iz Corel-a kao PSD -otvori ha u PS -podesi da ti je prva boja 100%K i druga 90%K -selektuj objekat koji bojis i iskoristi gradient tool -ako pripremas objekat za stampu, idi na filtere i otvori filter Noise, Add Noise, podesi na 4% (moze i 2% da prodje), Distribution-Uniform Videces da ce ti prelaz biti gladak. Ovako spremljen objekat mozes upamtiti kao PSD, TIFF, JPG, bilo sta sto ces kasnije uvuci u Corel i nastaviti da radis. Jedina mana je sto ces sada imati pored vektorskih objekata i bit-mapu.
Slika je vrlo verovatno 24-bit RGB, iz čega sledi da je za svaku komponentu boje odvojeno po 8 bita, iz čega sledi da gradient `osnovne` boje (red, lime, blue, cyan, magenta, yellow, black, white) može da ima samo 256 stupnjeva.
1. Ovaj problem se rešava `prevarom` gradient algoritma - kažeš mu da bela nije sasvim bela nego `vuče` malo na npr. žutu, a za tamono sivu mu kažeš da `vuče` malo na crvenu. Na ovaj način možeš da `kupiš` sebi nekoliko stotina stupnjeva, a to vrlo često nije dovoljno.
2. Bolji način je da uzmeš neki smadž pa da razmažeš `stepenike` da se manje vide. To, koliko ja znam, može da se radi samo sa bitmapskom slikom. Makar taj objekat importuj kao bitmap, ako je sve ostalo vektor.
3. Još bolji način je da nad tim objektom uradiš Flojd-Štajnberg dajtering, to će da da blago granulirani efekat. Dajtering je princip koji dokazuje da ljudskim čulima više prija šum nego distorzija, u tvom konkretnom slučaju - granulacija umesto `stepetičastosti`. Dajtering je bitmap operacija, tako da opet, taj objekat ne može biti vektor...
Predlog (probaj, verovatno će da radi) - graduiranu pozadinu (bez autlajna i teksta) tog objekta eksportuj kao npr. transparentni 32-bit RGBA PNG, ubaci u fotošop, IrfanView ili XnView, uradi Flojd-Štajnberg dajtering, vrati objekat (transparentno, ili čarobnim štapićem) nazad u korel, i podmetni ga ispod autlajna, teksta i čega već...
Ne zaboravi jednu stvar: Jedno je gradijent na ekranu a drugo na stampacu (pogotovu ako je EPS). Ekran ne moze da reprodukuje sve boje i fine prelaze dok profi masine za stampu nemaju problema sa tim.
Broj postavljenih tema: 60381. Broj poslatih odgovora: 647274. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.