Iskljuchivo vazhi za 3D Max. Naime, napravili su novu verziju Vray-a (Vray RT, shto je skraceno od RealTime) koji, kao shto naslov kazhe, koristi i gpu pri renderu. Nazhalost nisam u mogucnosti da ga isprobam.
Link: http://www.chaosgroup.com/en/2/vrayrt.html I vec ga je moguce naci u poznatim prodavnicama. Naglashavam da je neophodno imati Vray sp5 da bi mogli instalirati RT varijantu.
@DaSickSyst Probaj, pa javi utiske ako te ne mrzi.
Anti-depressives controlling tools of your system Making life more tolerable
Kao Quick Silver i Octan render i V-Ray RT takodje koristi samo memoriju graficke karte...A 1-2GB memorije je premalo za bilo sta ozbiljnije...Jedine desktop Fermi zasnovne kartice sa 2GB memorije su Palit i Gainward GTX460...Tako da je to jedna velika mana. Druga mana je to sto radi samo sa NV grafickim kartama i ako je zasnovan na OpenCL kodu,sto znaci da bi MORAO da radi i na ATI kartama kao sto su jos prosle godine najavili da ce raditi dok je jos bila aktuelna Beta verzija...Ali ocigledno je neko platio.
Ali je ubrzanje u odnosu na procesor stvarno neverovatno...Kazu da je 30-50x brzi rendering nego na Core i7 procesorima...Meni deluje i vise od toga.
Da li si rekao da iako koristi samo memoriju RT je brzhi 30-50x? Ako jesi nije mi jasno kako, jer je to na vec postojecih 6 ili 8 ili 12 (kako kod koga) mala dopuna. A uz to Max nece koristiti vishe nego shto mu je potrebno...
Anti-depressives controlling tools of your system Making life more tolerable
:: Da li si rekao da iako koristi samo memoriju RT je brzhi 30-50x?Ako jesi nije mi jasno kako, jer je to na vec postojecih 6 ili 8 ili 12 (kako kod koga) mala dopuna. A uz to Max nece koristiti vishe nego shto mu je potrebno.. GPU uzima ulogu CPUa,a danasnji graficki procesori su mnooooogo jaci od bilo kog centralnog procesora.
Vray RT koristi SAMO memoriju graficke kartice(GDDR),ne moze da koristi RAM memoriju(DDR) za render...Graficka karta zamenjuje CPU i RAM. GPU=CPU RAM memoriju ce predstavljati kolicina memorije na grafici 512MB,1GB,2GB...
Ako grafika na sebi ima 1GB memorije u taj 1GB moras da smestis 3D model,teksture i da ostene dovoljno memorije za sam render...Znaci sve sto bi u normalnim uslovima bilo smesteno u RAM memoriji sada mora da se smesti u memoriju grafike...1GB je neki osnovni fajl,bez mnogo poligona i bez emitera.
Danasnje kartice u glavnom izlaze sa 1GB memorije sto je premalo za neki ozbiljan rad jer je to u simulaciji GPU rendera kao da imas ukupno 1GB RAM memorije u svojoj konfiguraciji.
Da bi izrenderovao neki fajl koji zauzima npr. 2GB RAM memorije sa 3D modelom+ukljucenim renderom kartica mora da ima makar tih 2GB memorije na sebi inace nece moci da radi.
Memorija grafike zamenjuje RAM memoriju sa ploce i sa GPU renderom je nemoguce paralelno kombinovati RAM memoriju i memoriju sa kartice...To je glavni problem.
Ima li za sada ikakve vajde od svega ovoga, taj Vray GPU render, quicksilver i octane ? Mislim, jel neko to koristi? Ja probao quicksilver na nvidia 9500, i nisam nista uspeo da dobijem, dal ne znam da ga namestim ili sta vec. A ovo sto si objasnio za vray je bedak tezak. Ja imam 4gb rama i malo mi je za render. Sta znaci, kad popuni tih 1 gb (ili koliko vec ima graficka rama) puca render? Vidim da gomila ljudi renda u vray. Meni nekako i dalje lakse u mental.
:: Ima li za sada ikakve vajde od svega ovoga, taj Vray GPU render, quicksilver i octane ? Mislim, jel neko to koristi? Ja probao quicksilver na nvidia 9500, i nisam nista uspeo da dobijem, dal ne znam da ga namestim ili sta vec. :: A ovo sto si objasnio za vray je bedak tezak. Ja imam 4gb rama i malo mi je za render. Sta znaci, kad popuni tih 1 gb (ili koliko vec ima graficka rama) puca render :: Vidim da gomila ljudi renda u vray. Meni nekako i dalje lakse u mental.
Pa sta raditi sa 1GB...I 2 je premalo,ali sam nesto razmisljao o Gainward GTX460 sa 2GB memorije + Rational Reducer Pro i to bi cak i zavrsavalo posao...Rational Reducer sluzi za redukovanje poligona i moze da smanji broj poligona 3D modela i do 90% sto znaci ogromnu usedu memorije,a zadrzi isti kvalitet,fenomenalan programcic...Ali nigde nema kreka za njega...Programcic od 4MB kosta oko 6000$...
Ne koristim ni ja V-Ray cak sam ga namrzo jer sam imao kolegu koji ga je toliko forsirao,a meni je toliko problema pravio da sam ludeo od njega...Vise ga uopste ne instaliram...Ali mi deluje veoma primamljivo ta GPU akceleracija. A Octane podrzava .OBJ ekstenziju,znaci da moze da se eksporuje bilo koji 3D model iz bilo koje 3D aplikacjije.
@dss i ja sam koristio rational reducer, bez kreka traje mesec dana i tolko max 2009 je ubacio u creativity extension modifajer pro optimiser koji radi na principu rational reducer, solidno ispada. A mislim da je u 2010 i 2011 to dolazi u defoltnu verziju. Ma ima vray odlicne fore, cini se da je uvek korak ispred - prvi je ubacio proxy, ima onaj vrayscatter koji odlicno radi, i ima neku travu proxygrass koja bukvalno simulira displacement ko iz sale... i gomila scena i gotovo svi modeli na netu su radjeni za njega. Mada imam mateial converter, ali ponovo korak vise moras da radis. I znaci kad grafika popuni svoj ram render puca i toliko? @gliga hvala probacu ga ovih dana... mada mislim da sam probao i taj krek
:: @ds :: i ja sam koristio rational reducer, bez kreka traje mesec dana i tolk :: max 2009 je ubacio u creativity extension modifajer pro optimiser koji radi na principu rational reducer, solidno ispada. A mislim da je u 2010 i 2011 to dolazi u defoltnu verziju :: Ma ima vray odlicne fore, cini se da je uvek korak ispred - prvi je ubacio proxy, ima onaj vrayscatter koji odlicno radi, i ima neku travu proxygrass koja bukvalno simulira displacement ko iz sale... i gomila scena i gotovo svi modeli na netu su radjeni za njega. Mada imam mateial converter, ali ponovo korak vise moras da radis Nisam koristio do sad Creativity Extension...Ako radi dobro onda je*esh Rational Reducer ne mogu vise da se smaram jureci lek...Obicno sam smanjivao broj poligona `peshke` iz MAXa,ali ako se pretera sa smanjivanjem dosta se gubi na kvalitetu.
Ja vutra obicno ne detaljisem nego nalepm neku teksturu i to je to,a ako mi bas treba da dodje do izrazaja onda odradim kao Hair&Fur na obicnom poligonu...Dodam neku teksturu trave i malo modifikujem(podebljam vlakna)...Odlican i brz nacin da se napravi trava u MAXu: http://www.aecbytes.com/tipsandtricks/2009/issue40-3dsMax.html na zalost kad hocu da eksporujem takav fajl u Maxwell moram da zadam da Hair&Fur efekte Max tretira kao geometriju,a to jede ram.
:: http://goo.gl/RSV :: :: Ja ne koristim ovaj SW pa nemam na cemu da proba
Taj lek se vrti po netu vec godinama i to je jedan isti pech koji se svuda nalazi...Ne mogu da se setim da li bese radi na XP 32 ili 64,ali je radio samo na jednom od ova dva OSa.
cekaj bre, ja sam pomesao ovaj rational reducer sa nekim poly-cruncher koji sam imao (a za koji nisam mogo da nadjem krek) a za reducer imam krek skoro 100% . Samo sam reinstalirao sistem pa sam zaboravio da ga instaliram, ko zna gde mi je to. Ako ga nadjem saljem ti. Al mislim da je to bila neka od ranijih verzija.
Ako mozhe da se smanji broj poligona za tih 90% to mozhe da dovede do Hvalitetnog smanjanja velichine 3d modela, shto je vrh. Jer, shto je DSS vec rekao sa 2x2 GB i smanjenjem od 90% bi mozhda i moglo sve da se zavrshi kako treba, a ako ne mozhe onda svi da prodeamo bubreg, parche gushterache i ostalo na black marketu (ili mozhda bezh) pa da kupimo ove od 12 GB.
Josilenko, aj ako nadjesh poshalji mi na e-mail.
Par pitanja. Da li Vray RT radi samo na 2011 verziji max-a? Da li koristite mrezhni rendering? Ako ga koristie, kako ste prevazishli problem pri istom (gubljenje mapa, neobjashnjivo menjanje parameara na jednoj mashini iako je sve isto upisano, kao shto je promena zoom-a, svetla ili necheg treceg)? Anti-depressives controlling tools of your system Making life more tolerable
::Da li Vray RT radi samo na 2011 verziji max-a Ova verzija RTa koju sam kupio na Warezu je pravljena za MAX 2010,ali radi i na 2011...Ne znam da li radi na 2009 i ranijim verzijama. ::Da li koristite mrezhni rendering? Ako ga koristie, kako ste prevazishli problem pri istom (gubljenje mapa, neobjashnjivo menjanje parameara na jednoj mashini iako je sve isto upisano, kao shto je promena zoom-a, svetla ili necheg treceg) Maxwell render stalno pustam na mrezni render i nisam se nikad sreo sa tim problemima. Mogu samo da ti predlozim da mape,materijale i osnovni fajl drzis na jednom racunaru i neka ti taj racunar bude server za taj render...Izbrgavaj da na svakom umrezenom racunaru imas po nesto malo potrebnih fajlova...Sve pratece fajlove neophodne za render smesti na server i neka ostali racunari sa njega vuku sta im treba.
@Jole Meni nemoj da saljes to je ova verzija koju imam...Hvala za trud u svakom slucaju.
Probo da instaliram ovaj RT sa wareza i nije hteo da radi na 2010, instalira se, ali nece da radi. A kazhesh da nisi imao problem sa mrezhnim renderingom u Maxwellu. Koliko sam skontao to je render engine kao shto je Vray, mental ray itd. Po chemu se razlikuje od Vray-a? I naravno, kakva su vam iskustva sa mrezhnim renderom sa Vray-om? I da, sve mape i prateci file-ovi su na jednoj mashini.
Anti-depressives controlling tools of your system Making life more tolerable
U donjem desnom uglu vidis nekoliko `ekvilajzera` koji predstavljaju svetla koja sam postavio u scenu...Obrati paznju da sam ih samo palio i gasio i trebutno dobijam novu sliku...Ovaj render je zavrsen,ali sam sacuvao MXI fajl i to mi omogucava da ovo naknadno radim prakticno u riltajmu...I naravno svaki od tih fajlova mogu da snimim kao zasebnu sliku. Cak od ovoga mogu vrlo brzo da napravim animaciju sa staticnom kamerom i menjanjem svetla. Velika mana Maxwell rendera je to sto je mnogo zahtevan i render moze bas dugo da traje...Dobra stvar je to sto se slika apdejtuje vrlo brzo i mozes da prekines render kad mislis da je slika dovoljno dobra...Ali zato ako podesis lepo kamere i svetla finalni render se nece razlikovati od fotografije.
Zainteresovali ste me, cuci mi plugin vec neko vreme na hardu ali nisam stigao da probam.
Koje su ustvari prednosti maxwell-a u ondosu na mental ray? Je li brzi u raytracingu? Kakvo je indirektno svetlo, materijali? Ima li neki sistem poput mr-ovog sky/sun/portal?
:: Zainteresovali ste me, cuci mi plugin vec neko vreme na hardu ali nisam stigao da probam :: :: Koje su ustvari prednosti maxwell-a u ondosu na mental ray Bolji/realniji render,brzi privju i multilight(objasnio sam u postu #255493)
:: Je li brzi u raytracingu Nije...Cak moze da bude mnogo sporiji.
::Ima li neki sistem poput mr-ovog sky/sun/portal Ima tri osnovna svetla. Sky Dome - jedna boja svetla koja podjednako pada sa svih strana (kosmcko svetlo), Physical Sky - Klasicno fotometrijski proracunato svetlo...Biras lokaciju,datum i doba dana....Moze da se menja koncentracija vlage u vazduhu,ozon,temperatura sunca,itd... IBL - Image Based Light...HDRI mapa simulira svetlo. http://img87.imageshack.us/img87/9110/capturetd.jpg Sve tri vrste svetla je moguce kombinovati sa ili bez raytraced senke.
I na youtube-u mozes naci masu tutorijala...Savetujem ti da obratis paznju na tutorijale za Maxwell render v2 zato sto se prilicno razlikuje od prethodnih verzija i primetno brze renderuje u odnosu na sve 1.x verzije.
Ja sam i pribavio ako se ne varam 2.0.1 verziju, pisalo je all plugins, na sajtu videh da bi to trebalo da ukljucuje i plugin za Softimage koji inace koristim ili bolje receno ucim.
Procunjao sam po netu i bas mi se svidelo ono sto sam video i kaze narod da daje bolji render uz manje peripetija negu u MR-u.
A jeste li culi za Arnold? Skoro sam gledao prezentaciju bete za Softimage (ne znam da li je radjen i za drugi software) i stvar daje odlican kvalitet a uz to je neverovatno brz i sve moze da se radi u jednom pass-u i bez cache-ovanja i opet je brzi od MR-a, koliko sam video u nekim situacijama i do 10X. Bas deluje neverovatno...nadam se da ce se uskoro pojaviti.
Upravo sam instalirao i probao. Instalacija je prosla glatko iako Softimage 2010 x64 kao nije zvanicno podrzan, potpuno je funkcionalan plugin.
Interfejs deluje jako dobro, sve sto sam potrazio odmah sam nasao. Kao i da nema potrebe za tutorialima ali cu ih svakako pogledati. Dosta lakse za koriscenje od MR-a, ali da je spor, spor je :-)
Uporno sam pokusavao da nadjem svetla (pored ponudjenih globalnih) i onda tek procitao da ustvari geometrija sa emitujucim materijalom predstavlja svetlo :-) kul
Sto pre cu da probam sa nekom konkretnom scenom da vidim sta ce da ispadne...
Broj postavljenih tema: 60373. Broj poslatih odgovora: 647177. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.