Assembler (masinski jezik na nivou low-level arhitekture i organizacije) moze da radi sa relanim brojevima ako CPU ima i FPU (floating point unit, operacije u pokretnom/klizajucem zarezu, decimalni realni brojevi) preko operacija kao sto su ADD, SUB, MUL, DIV, MOD...e sada, visi jezici poput C/C++ platoformi imaju definicije double, long i long double koju su 16 ili 32/64bita. To znaci da se broj moze pretstaviti mantisom i exponentom pa ako ima vise bita moze imati vise brojeva i posle decimalne tacke (2 tipa mantisa) npr: 0.100123 i 1.00123 (x e na nesto). Asembler radi sa registrima i ALU jedinicom direktno (ako zanemarimo simulaciju OSa i pretpostavimo da radi na goloj masini kao platforma koja je jedinstvena u mem sekciji) sto znaci da ako CISC/RISC procesor podrzavaju ovakav rad onda ce asembler to moci da iskoristi (ima vise razlicitih i specificnih asemblera jer su neki razvijani za podrsku posebnim procesorskim instrukcijama). Generalno kada je u pitanju 2x preciznost to znaci da ce npr. automatske operacije zaokruzivanja (round) i secenja (trunc) biti preciznije tj. imace vise brojeva nakon decimalne tacke a samim tim ce i greska biti manja, isto vazi i za kumulativne operacije jer kada god se izvrsi operacija radi se aproximativno zaokruzivanje na podrzani tip (npr. 2 decimale) pa ce zbirna greska nakon XYZ operacija biti enormno veca nego da su se koristile 4 decimale. Dosta toga sam zaboravio pa ovo uzmi sa izvesnom dozom rezerve!
Broj postavljenih tema: 60366. Broj poslatih odgovora: 647106. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.