Godisnje prelazim 4000-5000km. Kakva su misljenja ljudi sa foruma o JEFTINIM uljima u JEFTINIM automobilima? Dacu primer-imam 20 godina star Suzuki Swift,sa motorom od 1000kubika,koji je svih 20 godina bio full odrzavan,koristio samo originalne delove,PRAVI ORIG Castrol 10w/40 menjan jednom godisnje bez obzira sto je auto presao duplo manje kilometara nego sto treba do zamene,fabricke filtere, svecice i sl, i za 20 godina taj auto je presao nesto preko 100 000km, i stanje motora je perfektno,od zamene do zamene ulja ne potrosi nista,ne dolivam nista ulja, i sada se blizi godisnji servis i posto kapiram da cu auto voziti jos dve-tri godine max dok ne pocne da truli i kad nece preci vise tehnicki,i tada ne bude mogao da se proda nigde osim na otpad,kapiram da od sada koristim najjeftinije ulje i filtere i sl koje nadjem,zapalo mi za oko NIS-ovo 10w/40 po jako dobroj ceni,vidim da zadovoljava dosta sertifikata barem na papiru,ali ne znam da li je u praksi tako,tj da li je dovoljno kvalitetno da ne sjebe motor za dve tri godine? Sta vi mislite??? Jel imao neko iskustva sa slicnom situacijom???
Najbolje da pitas mehanicare koja jeftina ulja da izbegavas. Razumem tvoje misljenje, ali od svih jeftinih ulja, ako sipas bas taj jedan pogresan, moraces da radis generalnu.
znam da ih ima vise koji su mehanicari sa iskustvom,zato sam pitanje i postavio ovde :)
:: :: :: Najbolje da pitas mehanicare koja jeftina ulja da izbegavas. Razumem tvoje misljenje, ali od svih jeftinih ulja, ako sipas bas taj jedan pogresan, moraces da radis generalnu. :: :: Mislim da neko od clanova PCB jeste mehanicar ::
Kao neko ko prelazi 40-50K godisnje sa dva razlicita automobila (a izmedju ostalih, 1996 sam vozio i Swift 1.3 GS), apsolutno sam merodavan da ti to tvrdim. Ako ti je auto tako malo presao, i ako je pravilno odrzavan kao sto tvrdis jeste, 100K na tom Suzukiju nije nista. To za (ne)prolzak tehnickog je na dugackom stapu, takvi automobili ce se u Srbiji registrovati do 3000te godine. Samo nastavi kao do sada i uzivaj u odlicnom malom automobilu. Usteda je mizerna u odnosu na to kako ti taj automobil vraca. Mogu da se kladim da kljuc za popravku i jednog jedinog dela motora nije nikada video i takav ce biti dok se ne raspadne.
MBP Retina 13` Late 2012 macOS Mojave
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
za popravku motora- totalna istina,svaki deo na njemu i u njemu je fabricki. lista kvarova za 20 godina se nalazi na pola strane servisne knjizice :) i svi su potrosni delovi,viljuske u trapu,lamela kvacila, semering neki bezvezni, kocnice prednje,a zadnje su jos fabricke,neotvarane :)
:: Kao neko ko prelazi 40-50K godisnje sa dva razlicita automobila (a izmedju ostalih, 1996 sam vozio i Swift 1.3 GS), apsolutno sam merodavan da ti to tvrdim :: Ako ti je auto tako malo presao, i ako je pravilno odrzavan kao sto tvrdis jeste, 100K na tom Suzukiju nije nista. To za (ne)prolzak tehnickog je na dugackom stapu, takvi automobili ce se u Srbiji registrovati do 3000te godine :: Samo nastavi kao do sada i uzivaj u odlicnom malom automobilu. Usteda je mizerna u odnosu na to kako ti taj automobil vraca. Mogu da se kladim da kljuc za popravku i jednog jedinog dela motora nije nikada video i takav ce biti dok se ne raspadne :: :: MBP Retina 13` Late 201 :: macOS Mojav :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: ::
ja sam siguran da ce me sluziti jako dugo,ali nema svrhe jer polako je na par mesta pocela da se farba naduvava,da iskacu ``bubuljice``. od iskusnog limara sam dobio informaciju da ce za dve do tri godine tu biti rupe. ceo auto vredi mozda 400 eura kad je ceo ,registrovan i ispravan,a da se radi limarija sa farbanjem izadje 500eura kod mene u gradu... dakle sredjivanje limarije skuplje nego sam auto... plan je da ga vozim po gradu dokle god prolazi tehnicki,sa sto manjim ulaganjima u njega,a kad vise ne bude mogao da predje tehnicki,ide za delove ili na otpad,pa cu ga zamenuti sa nekim drugim kolima... inace ovaj mali autic od samo 1000 kubika je veoma veliki stedisa goriva,tako da po gradu trosi izmedju 4 - 4,5l/100km,dok na otvorenom putu ide na malo preko 3l/100km,zato ga i vozim jer je prejeftin za gradsko svrckanje,a ako bas zatreba,ume da potegne i preko 140kmh :) mada mu je na 90 vec mucenje :) a usteda na servisima je preko 50%,ako koristim jeftinije delove,ulja filtere i sl...
:: Progutaj 30-40€ godisnje razlike u ceni i “ispostuj” ga kako treba. Samo nastavi kao i do sada i sluzice te jos dosta dugo :: :: MBP Retina 13` Late 201 :: macOS Mojav :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: ::
Za prvi auto, benzinac, 190000km, redovan servis, u zavisnosti od nacina voznje, izmedju 12-14000km, a u mom slucaju to nekada bude i na 11000 :) servis mi kosta oko 10000 din. Do sada su zamenjene samo 4 bobine iako je fabrika napravila opoziv za taj model i besplatno ih menjala, nas uvoznik je priznavao zamenu samo u garantnom roku. Meni je jedna crkla par meseci po isteku 2 godine, pa sam o svom trosku zamenio sve 4. Zajedno sa svecicama izaslo me je negde oko 350€. Trosi 11l kombinovane voznje, a na autoputu znao je i litar dva vise, dok nisu postavili ovo merenje prosecne brzine :) Drugi auto, savremeni dizel, eno ga u servisu, nesto preko 180000 km, zamenjen mu EGR ventil 350€, potom se ustanovi da mu je otkaz napravio DPF filter, zamenjen senzor 30€ i dalje isti kvar. Samociscenje vise nije moguce. Moracu da radim zamenu DPF filtera cca 1000€, jer nisam pristalica vadenja DPFa, ne zbog ekoloske svesti, vec koliko sam postovalac ideje da automobil mora biti u fabricki predvidjenom stanju. Servis za njega se radi na 25000km ili jednom godisnje, najskupljim uljem koje se moze navi na trzistu. 6L staje unutra, zajedno sa filterima izadje oko 17000 din. Njegova potrosnja je 8l kombinovano a na otvoren put sa njim ni ne idem. Poenta price je da je ista stvar na velikoj kilometrazi sta vozis, benzin ili dizel, kada potposes sve troskove na savremenim automobilima, 100000km te izadju isto, s tim sto je benzin mnogo jednostavnija i sigurnija varijanta, mnogo manje podlozna kvarovima. Dizele sam imao dva u zivotu i verovatno nikada vise. Nazalost, zbog velike kilometraze, moram imati noviji auto, najmanje mi igraju polovni koje su babe vozile nedeljom do crkve. Dakle, vozi tog Suzukija i uzivaj. Nece se to raspasti tako brzo...
MBP Retina 13` Late 2012 macOS Mojave
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
stvarno si se navozao i naplacao svega i svacega... valjda je tako sa novijim automobilima,pravljeno da sa vremena na vreme nesto izvuce veci novac iz dzepa,ovaj moj auto jos spada u onu grupu automobila koja se jos kako tako i pravila kvalitetno... evo moj posle 20 godina tek poceo da pokazuje minimalne znake na farbi,a drugaru Matiz star 9 godina,TRUO jedan zadnji rub,a drugi poceo da truli... plus na manje od 100 000 km mu auto ne pali ako ne dodas pun gas,i motor lupka kucka.... vidi se da je kvalitet izrade los...
:: Za prvi auto, benzinac, 190000km, redovan servis, u zavisnosti od nacina voznje, izmedju 12-14000km, a u mom slucaju to nekada bude i na 11000 :) servis mi kosta oko 10000 din. Do sada su zamenjene samo 4 bobine iako je fabrika napravila opoziv za taj model i besplatno ih menjala, nas uvoznik je priznavao zamenu samo u garantnom roku. Meni je jedna crkla par meseci po isteku 2 godine, pa sam o svom trosku zamenio sve 4. Zajedno sa svecicama izaslo me je negde oko 350€. Trosi 11l kombinovane voznje, a na autoputu znao je i litar dva vise, dok nisu postavili ovo merenje prosecne brzine : :: Drugi auto, savremeni dizel, eno ga u servisu, nesto preko 180000 km, zamenjen mu EGR ventil 350€, potom se ustanovi da mu je otkaz napravio DPF filter, zamenjen senzor 30€ i dalje isti kvar. Samociscenje vise nije moguce. Moracu da radim zamenu DPF filtera cca 1000€, jer nisam pristalica vadenja DPFa, ne zbog ekoloske svesti, vec koliko sam postovalac ideje da automobil mora biti u fabricki predvidjenom stanju. :: Servis za njega se radi na 25000km ili jednom godisnje, najskupljim uljem koje se moze navi na trzistu. 6L staje unutra, zajedno sa filterima izadje oko 17000 din. Njegova potrosnja je 8l kombinovano a na otvoren put sa njim ni ne idem :: Poenta price je da je ista stvar na velikoj kilometrazi sta vozis, benzin ili dizel, kada potposes sve troskove na savremenim automobilima, 100000km te izadju isto, s tim sto je benzin mnogo jednostavnija i sigurnija varijanta, mnogo manje podlozna kvarovima. Dizele sam imao dva u zivotu i verovatno nikada vise :: Nazalost, zbog velike kilometraze, moram imati noviji auto, najmanje mi igraju polovni koje su babe vozile nedeljom do crkve. Dakle, vozi tog Suzukija i uzivaj. Nece se to raspasti tako brzo.. :: :: MBP Retina 13` Late 201 :: macOS Mojav :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: ::
:: stvarno si se navozao i naplacao svega i svacega... valjda je tako sa novijim automobilima,pravljeno da sa vremena na vreme nesto izvuce veci novac iz dzepa,ovaj moj auto jos spada u onu grupu automobila koja se jos kako tako i pravila kvalitetno... evo moj posle 20 godina tek poceo da pokazuje minimalne znake na farbi,a drugaru Matiz star 9 godina,TRUO jedan zadnji rub,a drugi poceo da truli... plus na manje od 100 000 km mu auto ne pali ako ne dodas pun gas,i motor lupka kucka.... vidi se da je kvalitet izrade los.. Daewoo Matiz baš i nije pojam kvalitetnog automobila, a taj na kome sve lupka i kucka i jedva pali očigledno povrh toga nije baš ni održavan.
Ako hoćeš korektno jeftino ulje, Galax Sint SAE 10W-40 bi trebalo da je solidan izbor.
servis je uradjen sa jeftinim delovima i uljem,moram reci da je kompletan mali servis,ulje i filteri ulja i vazduha izasao samo 2300 dinara ?????? pricao sam sa likom koji radi u NIS-u vec sedam godina,i od prvog dana u svoj auto,jos noviji od mog,sipa NISOTEC 10W/40 ulje,i nikad problem sa autom nije imao za sve ove godine... Uporedio sam,svi standardi Nisoteca se slazu sa Castrolom,osim jednog nebitnog,kupih najjeftinije filtere koje sam nasao i sam uradio servis za 20 minuta na ulici ispred kuce :)... eto koliko je jednostavan motor za rad i odrzavanje,ni kanal ne treba,sve na dohvat ruke :) motor ima isti zvuk kao kad se sipa nov Castrol, ne primecujem nikakvu razliku vec par dana,i imam neki utisak da Nisotec uopste i nije neko lose ulje,pre bih rekao prosecno...a za male pare...
a sto ne? pa eto licno od poznate osobe koja radi u NIS-u i sipa to Nisotec ulje u sopstveni automobil sam dobio informaciju da ulje radi svoj posao i to sasvim korektno,da mu auto za sedam godina ne pokazuje nikakve cudne znake,nema trosenja ulja lupkanja motora i sl.... sasvim prosecno ulje... a i plus drugar na dvotaktnom motoru u benzin sipa NIS-ov dvotaktol,onaj najobicniji od 400 din/l jer je motor starije generacije,taj motor se vozi divljacki non stop je izmedju 8000-12000 obrtaja u voznji,pa eto ga traje,nije ga zeznuo NIS-ov dvotaktol...
staro ulje je u kanisteru u garazi,posluzice vec za nesto... a i posluzice da pratim viskozitet ovog NISOTEC ULJA,na svakih 1000km cu sa meraca skinuti malo ulja prstima i protrljati ulje,pa cu videti koliko ce mu vremena trebati da postane ``izradjeno`` kao stari izradjeni castrol koji sam izvadio iz kola...
vmarc-to je veoma jeftino kupiti sada,ako stvarno volis offroad,i imas finaskijskih mogucnosti-samo napred...
Takodje, ne verujem da ima bitnih razlika u uklima za starije automobile. Ja doduse kod mene u Bravo 1.6 sipam shell helix h7 iste gradacije kao kod tebe i to samo zato sto je prethodni vlasnik to ulje koristio, u motor ide 3.8l. pa uzimam onu od 4l za tipa 2300 din. Pricao sam i sa covekom sa masinskog faksa (na moje pitanje da li bih mogao da sipam nesto bolje od shella jer je motor odlicno ocuvan) i potvrdi mi je da je shell odlicno ulje i jedino sto bi mozda, i to veliko mozda bilo bolje je mobil 6100 ali skok u ceni ne opravdava prelazak na to ulje. I ostao asm na shellu. U tvoj motor verovatno ide max 3l ulja, vrlo verovatno i manje pa ti je usteda minimalna ali svakako sto da ne. za 20e si uzeo prakticno sve za mali servis sto i nije neka cifra. Ako se budes setio za godinu dana (pred sledeci servis :) ) javi ovde kakva su iskustva. Ja ovaj shell menjam na oko 10-11k km i do sada nikakvih problema. Pre oko 2500km sam odradio zamenu pa mi interval nece skoro a probao bih i ja Nisotec, ne zbog ustede vec eto, da me mine zelja :) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - CARPE DIEM
vazi,nije problem,mogu javiti rezultate,a ako primetim da se Nisotec ulje ``proredjuje`` vec na prvih 1000 ili 2000km,i to javljam,imam taj osecaj da pod prstima skontam stanje ulja...to me naucio jedan stari majstor,i po mirisu da poznam stanje ulja,zvuci cudno,ali ako moze neko ko zna isto ovo,neka potvrdi :)
:: Takodje, ne verujem da ima bitnih razlika u uklima za starije automobile. Ja doduse kod mene u Bravo 1.6 sipam shell helix h7 iste gradacije kao kod tebe i to samo zato sto je prethodni vlasnik to ulje koristio, u motor ide 3.8l. pa uzimam onu od 4l za tipa 2300 din. Pricao sam i sa covekom sa masinskog faksa (na moje pitanje da li bih mogao da sipam nesto bolje od shella jer je motor odlicno ocuvan) i potvrdi mi je da je shell odlicno ulje i jedino sto bi mozda, i to veliko mozda bilo bolje je mobil 6100 ali skok u ceni ne opravdava prelazak na to ulje. I ostao asm na shellu. U tvoj motor verovatno ide max 3l ulja, vrlo verovatno i manje pa ti je usteda minimalna ali svakako sto da ne. za 20e si uzeo prakticno sve za mali servis sto i nije neka cifra. Ako se budes setio za godinu dana (pred sledeci servis :) ) javi ovde kakva su iskustva. :: Ja ovaj shell menjam na oko 10-11k km i do sada nikakvih problema. Pre oko 2500km sam odradio zamenu pa mi interval nece skoro a probao bih i ja Nisotec, ne zbog ustede vec eto, da me mine zelja : :: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - :: CARPE DIEM :: ::
A ni oni sami nisu jeftini. Lesevi se krecu od 2000€, dobri su preko 5000. Ovaj je 7000. Lozio sam se najpre na Landrover Defender, ali tek oni su preskupi. Oni za koje ne treba ulaganje su od 10000 a kompletno sredjeni su od 15000 pa na gore. To cu da uzmem kada odem u penziju i povucem se na neku planinu :)
Ovaj sto sam ja gledao je 7000€. MBP Retina 13` Late 2012 macOS Mojave
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
mozda sam popgresno napisao,mislio sam jeftino je naspram PRAVIH FULL offroad vozila, koja veoma lako dostizzu cene od par desetina hiljada evrica, a par hiljada eura 4-5000) za offroad vozilo koje radi posao je po meni jeftino.... a i napisao sam ako imas finansijskih mogucnosti :) a inace sta god da kupujem,gledam da kupim prosecno stanje,pa da ja doteram detalje kako ja zelim,izbegavam one koji su lesevi pa da sredjujem od nule,a i izbegavam one koje je neko vec sredio po sopstvenom ukusu,one bez dinara ulaganja,jer kad-tad ces nesto pozeleti menjati, da zadovolji tvoj ukus, a to ce da kosta.....
:: A ni oni sami nisu jeftini :: Lesevi se krecu od 2000€, dobri su preko 5000. Ovaj je 7000 :: Lozio sam se najpre na Landrover Defender, ali tek oni su preskupi. Oni za koje ne treba ulaganje su od 10000 a kompletno sredjeni su od 15000 pa na gore. To cu da uzmem kada odem u penziju i povucem se na neku planinu : :: :: Ovaj sto sam ja gledao je 7000€ :: MBP Retina 13` Late 201 :: macOS Mojav :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: ::
Aha, nisam ukapirao. Da, jesu najeftinija odlicna resenja, ali ljudima te cifre deluju suludo na prvi pogled, jer se radi o dzipovima starijim od 20 pa cak i 30 godina. A pritom izgleda kao konzerva, ali zato ide gde zamislis :) Meni su tu Jimny i Samurai privlacni, jer su jednostvni, kamionska sasija, motori bez bespotrebne elektronike i uz minimalne troskove odrzavanja, sluze vise stotina hiljada kilometra bez ikakvih kvarova. Pouzdane radne masine :) Inace novi Jimny je u najuzoj konkurenciji za automobil sa najlepsim dizajnom u 2018 :)
MBP Retina 13` Late 2012 macOS Mojave
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
:: mozda sam popgresno napisao,mislio sam jeftino je naspram PRAVIH FULL offroad vozila, koja veoma lako dostizzu cene od par desetina hiljada evrica, a par hiljada eura 4-5000) za offroad vozilo koje radi posao je po meni jeftino.... a i napisao sam ako imas finansijskih mogucnosti :) a inace sta god da kupujem,gledam da kupim prosecno stanje,pa da ja doteram detalje kako ja zelim,izbegavam one koji su lesevi pa da sredjujem od nule,a i izbegavam one koje je neko vec sredio po sopstvenom ukusu,one bez dinara ulaganja,jer kad-tad ces nesto pozeleti menjati, da zadovolji tvoj ukus, a to ce da kosta.... :: :: :: :: A ni oni sami nisu jeftini :: :: Lesevi se krecu od 2000€, dobri su preko 5000. Ovaj je 7000 :: :: Lozio sam se najpre na Landrover Defender, ali tek oni su preskupi. Oni za koje ne treba ulaganje su od 10000 a kompletno sredjeni su od 15000 pa na gore. To cu da uzmem kada odem u penziju i povucem se na neku planinu : :: :: :: :: Ovaj sto sam ja gledao je 7000€ :: :: MBP Retina 13` Late 201 :: :: macOS Mojav :: :: :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: :: :: ::
Za 4000-5000km godisnje, na gorivo ces dati npr. 40*5 litara - 200 litara goriva = 250 evra. Platices registraciju npr. 100 evra i to je ukupno 350 evra, Na 350 evra troska za auto godisnje, tebi je mnogo da das recimo 50 evra za mali servis, koji mu znaci zivot.
Tako ja gledam. Ako nemam para za odrzavanje auta = ne vozim ga. A za ulje koristim Motul 8100 5w40 (auto vrednosti 3000 evra) i Shell Helix Ultra 5w40 (automobili vrednosti 1000 i 2000 evra). Menjam iskljucivo na 10.000km, filter ulja i benzina uvek original, a stedim na filteru vazduha - zamenski. Benzinci su u pitanju. A prelazio sam i po 60.000 godisnje sa jednim od njih.
Razmisli o tome gde lezi problem. (znam da kad ga budes prodavao niko nece reci hvala, ali ce ti vratiti pouzdanoscu narednih godina)
Pozdrav. - Just look at us.Everything is backwards. everything is upside down.Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality
moram da postavim obecani nastavak teme....rekao sam da cu pratiti viskoznost i potrosnju jeftinog NIS-ovog ulja u mom malom swiftu 1.0,i taj Nisotec 10w/40 je uradio bas ono sto su neki spomenuli,poceo je da se proredjuje vec posle nepunih 1000km :( . Motor i kompresija su mu perfektni,tako da znam da je uzrok ulje losijeg kvaliteta...na povecem broju obrtaja,hoce da zadimi pomalo na auspuh,sto je znak da malo sagoreva ulje,i oseti se miris sagorelog ulja.... u nizim obrtajima toga nema,ali me cela situacija nervira... ulje za sada nisam primetio da trosi,samo zadimi ponekad na visim obrtajima? Pitanje je -da li kupiti neki modifikator za ulje tipa Liqui Molly i nasuti,ili kupiti litru ulja nekog gustog racing 20w60 i sipati to.... zelim samo da prestane povremo na jacem gasu da zadimi iz auspuha....
Daj bre majstore ne zivis u Africkoj drzavi mada po mentalitetu nismo daleko od onih sto sve zivo podmazuju bananama...
Vidi koje ulje fabrika preporucuje za taj motor i to ulje kupi... kao da ces da propadnes ako kupis ulje od 1000 rsd za litar umesto onoga sto kosta 600 rsd za litar... i to je to sta tu ima da se filozofira...
Bem ti klesta ja sam izgleda jedina budala koja svake godine menja filter goriva... pitaju me u servisu zasto kad ne mora... zato sto mi se hoce i to je to...
Citat: `Молимо паметне да престану са попуштањем, ситуација је постала неподношљива!`
Mene je Totalov QUARTZ 7000 od 4L kostao manje od 2 crvene. Sto bih onda kupovao tamo neku brlju i razbijao glavu kao ti sada? Lepo kupis sto ti je preporuceno i teraj. Elektrofusion Powered by ReactorSuperial
Broj postavljenih tema: 60354. Broj poslatih odgovora: 646986. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.