kolika je bezbedna voltaza kojom automobilski punjac za akumulator sme da puni akumulator??? imam neki punjac stariji,dobio ga na proveru,Akumulator je 100% ispravan marke Monbat,55 ampera,lepo ga izvadim iz kola,stavim na radni sto,ocisceni kontakti na akumulatoru,sve uredno,ukljucim punjac u struju i on ga puni sa 15,9 volti??? Da li je to puno??? Da li tako moze doci do prepunjavanja i ostecenja akumulatora???
ja mislim da do 14volti puni ALTERNATOR u toku rada motora,a ja pricam o strujnom punjacu za dopunjavanje akumulatora.... :: :: :: ...ja mislim da bi trebalo oko/do 14V da ide punjenje... ::
Nov akumulator se puni do 13,8V.Sto je stariji, povecava se voltaza, da bi imao isti kapacitet.Maksimalan napon po celiji olovnih akumulatora je 2,7V po celiji, sto iznosi 16,2 V za stariji akumulator. Ako je nov i ispravan, stetno ga je puniti do 15,9V.
Nije to tako prosto reći, podatak o naponu u fazi punjenja nije dovoljan podatak, bitan podatak je i struja kojom se puni. Naravno ispravan akumulator kada se puni preporučljivom strujom nikada ne bi smeo da dostigne tako veliki napon. Ukoliko se pretera sa veličinom struje onda će i napon otići preko dozvoljene granice. Za klasičan olovni akumulator, grubo rečeno on se kreće u granicama 14,4 - 14,6V. Da bi se ovaj napon održao u granicama mora se na neki način ograničiti struja punjenja. Ukoliko je struja relativno mala a napon prelazi pomenutu granicu gotovo je sigurno da je akumulator sutfatizirao. tema je jako kompleksna i za više informacija ćeš morati da se zaputiš na
dva akumulatora sam punio sa njim,jedan je Monbat,a drugi je Bosch,onaj silver,ili tako nesto,uglavnom veoma kvalitetan, i ovaj punjac oba akumulatora puni sa 15,9 volti,napuni ih skroz za par sati(4-5),ali posle 12-ak sati nakon sto iskljucim punjac i pustim akumulatore da se ``ohlade``, kad premerim napon akumulatora ,napon im je 12,85 volti Boschu,i 12,80 volti Monbatu...mene samo zanima da li ih 15,9 volti moze unistiti ako u proseku dopunim akumulatore 2-3 puta godisnje sa tim jakim punjacem???
Onda su ti dobri akumulatori.I stetno ih je puniti do 15,9 V.Najbolje bi bilo da ti neki elektronicar namesti regulator punjena ,sa releom.A ti da podesis da iskljuci kad dostigne odredjenu voltazu Nov AC podesis na 13,8V( ako je kvalitetan onda moze tako da ide i nekoliko godina),kad mu opadne kapacitet onda podesis da se iskljuci na 14,4V, pa za koju godina na 15V
:: dva akumulatora sam punio sa njim,jedan je Monbat,a drugi je Bosch,onaj silver,ili tako nesto,uglavnom veoma kvalitetan, i ovaj punjac oba akumulatora puni sa 15,9 volti,napuni ih skroz za par sati(4-5),ali posle 12-ak sati nakon sto iskljucim punjac i pustim akumulatore da se ``ohlade``, kad premerim napon akumulatora ,napon im je 12,85 volti Boschu,i 12,80 volti Monbatu...mene samo zanima da li ih 15,9 volti moze unistiti ako u proseku dopunim akumulatore 2-3 puta godisnje sa tim jakim punjacem?? :: :: ::
Pa pošto su oba akumulatora verovatno Ca/Ca tipa njima je napon punjenja 14,8 do čak 15,5V po nekim podacima. Zaključak izvuci sam. A ako ne onda prostudiraj bar ovo http://goo.gl/u08CpU
Akumulator pocinje lagano da kuva na voltazi vecoj od 14.4V, tako da ga nije dobro duze drzati, mada ga treba ponekad izmjesati sa vecom voltazom, ali za to se koriste bolji punjaci...
13.8V je minimalan napon punjenja, mnogi proizvodjaci ne uvazavaju garanciju ako je napon punjenja u automobilu manji od 13.8V.
Najbolje bi bilo da se akumulator iskljuci kad dostigne nekih 14.4V, mozda bolje 14.8V, pogotovo taj Monbat, on je CA/CA.
Dobar punjac bi trebao imati regulaciju napona i struje, pogotovo kad se pune sulfatizovani akumulatori.
Pun akumulator kad odstoji (bar 12h) treba da ima napon oko 12.8V, to je za akumulatore novije generacije, dok stari oko 12.65V, ovo vrijedi kad se mjeri na 25°C, dok na 0°C napon opadne za nekih 0.06V.
procitao sam tekstove sa bloga,u sustini 2 puta godisnje da ga dopunim sa po sat-dva sa tim punjacem,necu nastetiti akumulatoru.... Jedino me jos zanima a nisam nasao informaciju nigde,ako akumulator kad je hladan i nije pokretan 12 sati,i tada ima napon 12,5volti,koliko je otprilike procenata on pun??? 12,8 volti je napon kada je 100% napunjen...
Kao sto sam rekao zavisi od tipa akumulatora, spoljne temperature... Recimo CA/CA akumulator na temperaturi od 25°C ima napon od oko 12.5V kad je napunjen oko 60%, na 0°C ako ima napon od 12.5V onda je napunjen oko 70%...
Ako se mjeri dok su kleme automobila spojene, onda ce napon biti nesto nizi, automobil vuce malo struje...
:: Jedino me jos zanima a nisam nasao informaciju nigde,ako akumulator kad je hladan i nije pokretan 12 sati,i tada ima napon 12,5volti,koliko je otprilike procenata on pun??? 12,8 volti je napon kada je 100% napunjen.. :: :: ::
Mnogo buke ni oko cega. Pomenuta vrednost napona je sasvim OK
09.03.2015. 00:03
#586229
status: user broj poruka: 10998
-Imaj na umu da ocitana vrednost u mnogome zavisi od toga kojim voltmetrom (`unimerom``) si vrsio merenje -Vršnii napon punjaca MORA da bude za nekoliko volti viši od nominalnog napona akumulatora/baterije -Tesko je sa sigurnoscu odrediti ``procenat napunjenosti`` (``rezerva struje``) na osnovu merenja napona. Racunaj ovako: ako nema ozbiljnijeg PADA napona (manje od pola volta), nakon ukljucenja negog veceg potrosaca (fara i tome slicno), onda se moze smatrati ``napunjenim``
Broj postavljenih tema: 60359. Broj poslatih odgovora: 647038. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.