E ovako podneo sam zahtev za okove tj kredit i treba da podignem sutra ili najkasnije u ponedeljak pare za kola, i vozio sam golfa dugo, podizem 380 000 din ili 3200e i najvise sam gledao alfe 147 sa JTD motorom jer su kako kazu vrhunski motori, jedino sto je malo skuplja za odrzavanje nego vw, i trap joj je osetljiviji, ali svidjaju mi se kola strasno, pa od vas koji imate kola da cujem neki savet otkud znam :) ove su doduse mjet tj imaju 140hp 1.9 dizel manje trose a jace te sam samo i gledao... jer kaze da su benzinci nesto losiji, e sad jbg stavicu i benzin da vidite kakva je..
potpuno te razumem... ja sam skoro obilazio placeve u nameri da kupim auto.. i isto se palio na alfu kao i ti... i gledao sam 147 i 156... meni je to sve bila macka u dzaku... znam da su nasi autoplacevi prepuni alfe 147 za 2000 e koje su uvezene iz italije i presle po 700.000 - 800.000 km a navijene kao da su presle 150.000 ... i dresevi su teski...obrati samo paznju po gradu... ovde u bgd ih ima vise nego juga.. pitaj se zasto...
drugo... ja 10 god vec vozim bmw... i nisam ti tu realan... odustao sam od alfe i vratio se svom bmw-u.. ko je vozio bmw zna o cemu pricam...
dalje.. zavisi i koliko si visok... meni su alfe male... nisam mogao normalno da stanem... ako nemas pare za e46... uzmi dobar e 36( sto je malo teze naci ) i neces se pokajati...
to je jedinstven osecaj sigurnost brzina i stil...
dobri su motori, ali trose dosta i nisu nasi putevi za te Alfe. BMW i Merc su precenjeni cenovno, isto skupo odrzavanje.
Dakle ako hoces nesto prakticno i da te ne kosta boga za odrzavanje, bolje pogledaj Ford Focus, Mondeo, Fusion, Astra, Vectra, Reno Megan, Laguna, Citroen, Dacia, Fiat Stilo Brava Bravo, Pezo(neku 4**)....eto to sam i ja gledao ranije otprilike. za ovu kategoriju sam gledao od 2001 do 2003 eventualno 2004 godiste.
I nije lose da se izbegavaju Common Rail motori jer ako se desi kvar bogami moze doci i do cene od 500-1000e za popravku!
hvala na brzim odgovorima momci, tacno je da su osetljivije, ali su novije od bmw-a 10 god, e sad nemac je nemac, ali ni nenameravam da kupim na placu, ova prva mjet je stranac i izgleda picikato, ali treba proveriti bmw mi je stvarno dobar, ali su pretabali dobar put a i vreme jbg, znaci mi savet, jer u srbiji samo podvaljuju
a gare, nebih uzimao pezo jer je ista prica ko sa alfom, a ni reno, opeli jesu dobri a fiat stilo mislim da isto ima jtd motor??
Da, Stilo im JTD motor i dosta prelaze(pa mora da se pripazi kada se uzima), nije nesto udoban bas, ali je dobar auto. Dakle razmotri Stilo, Focus, Mondeo, Dacia.
Recimo ja imam Fiestu iz `98 isto tako ima Focus 2002, dobri su automobili, nisi bas udobni, ali se ne kvare cesto i nema ozbiljnijih kvarova, najskuplji delovi su oni kompleksni, ali opet jeftinije nego kod BMW recimo.
Astre i Vectre su mozda cak i jeftiniji nesto za odrzavanje a opet pouzdani automobili, Vectra je vrlo udobna, a pogotovo mi se svidja zavrsna obrada unutrasnjosti i usluznost kokpita kod oba modela.
Dacia recimo je klasican autic sa DTI i MPI motorima i vecina kazu da su odlicni i da mogu da predju sigurno preko pola milion kilometra.
Gledaj da ne potrosis sav taj novac na auto nego ostavi nekih 300-500e da imas kasnije za odrzavanje ako zatreba.
Los BMW je isto sto i narkoman u kuci...:D Nazalost.Nikako ti ne bi preporucio da ganjas e36 mnogo ali mnogo su velike sanse da se opeces samo tako.Cak i e46 vec dosta omatorio gledajuci da je restajling isto mator(dec 2001)...a o cenama za res 03-05 da nepricamo.Ono sto ti samo mogu preporuciti za tu kintu jeste JTD(bilo sta alfa,stilo...)Neverovatni motori...ali JTD(8V) ne mjet(16v takodje extra motor ali ni priblizno 8v). Toliko,jel sve ostalo je sreca+malo kockanja ako nemas nekoga iz prve ruke.Ipak moze da te zadesi da ti zapadne neka rdja ne bitno marka.
astra corsa C sta god uzmes cak i ako si pliceg dzepa moci ces da odrzavas,alfu zaobidji bar kako majstori kazu na 10.000km ti treba malo bogatstvo za servis od ulja i filtera do spona,krajeva spona ,kugli.......svasta nesto jako osetljivi za nase savrsene puteve.Moram da kazem ponosni vlasnik opel Corse prvo 1.0 a sada 1.2 i veruj mi na rec odnos ulozene pare dobijen auto je po meni najbolji. jako jeftino odrzavanje tipa 4 l ulja GM i filter oko 4000 din
+1 za draska uzmi kola za koja je jeftino odrzavanje ja sam do skoro ( do docembra) bio u slicnoj nedoumici sta da uzmem i opredelio se za astru Za sada se nisam pokajao Imam drugara koji radi u servisu ovdasnjem i on me savetovao da uzmem kola koja mogu da nadjem i polovne delove zato sto kupujem polovna kola i kako god da ih pregledas tek posle koriscenja se pokazu neke mane koje vidis kada ih vozis neko vreme a ne odmah prilikom preuzimanjamene je zezala ajnspric dizna koja je nova oko 18k a polovna 10jevreja za nju sam nasao odma a za alfu ne verujem Zimi te neko cvrkne i za koliko para ces da nadjes maglenku ili branik alfin a za asrtru ima polovnjaka koliko ti dusa hoce
Ja i kolega markopvict vozimo Alfu 147 1.9JTD klasik 8v i 116KS. Za to koliko vrede na trzistu nude najvise (italijani i francuzi kubure sa terminom `depriciation`)
Prvi JTD je zapocela italija sredinom 90-ih i nije imala kadra da zavrsi pa je za ECU i ostalo sve oko mehanike uposljen Bosch, zato je ovaj motor koji se i danas radi u novijim verzijama najrasprostranjeniji u Evropi, egal sa TDI
Nije tacno da 16V multi 140ks trosi manje naprotiv, trosi vise + skulja registracija.
Motori su odlicni, trap je dobar...kad uporedis Alfu 147 sa Fordom, Opelom, VW...u istoj klasi to je kao da poredis automobil sa konzervom.
Ono sto je problem sto 90% automobila koji se prodaju su izakani, presli pola miliona, svaki je udaren manje ili vise i slicno. Cak ni automehanicar-elektricar ti ne mogu mnogo pomoci, jer tek nakon godinu dana kad prodjes sve sezone znas kakav je (da li trosi ulje, da li zeza elektrika i ostalo). Dijagnostika mehanike i elektronike obavezno ali to je samo pola price. Realno dobru Alfu 2004 ne mozes kupiti ispod 3-3500. Ja sam uzeo za 3000 pa sam radio mali i veliki servis jer je obavezno. Sad se recimo kajem sto nisam dao 4000 za isti takav salonski. Alfa koja kosta 2-2500 obicno je na samrti. To znaci da je onaj tamo platio ispod 1000e.
Drugo, Nemci su odlicni ali ne treba sad reci kako su oni DALEKO ispred italijana i francuza. OK, Nemac je Nemac ali bem mu sunce nije vanzemaljac i to su ljudi. Italija ima daleko jacu tradiciju auto industrije od Francuza iako je PSC najstarija firma.
SVI NA PLACEVIMA AKO NEMAS PRIJATELJA KOJI TAMO RADI ODLICNO ZNAJU STA SU DOVEZLI I STA JE KANTA A STA JE OK I SVI LAZU!!! Oni uzmu nekoliko krseva samo da bi od gazde u inostranstvu dobili jedan koji je vredan i koji oni cuvaju za svoje.
Cim si se opredelio za polovno vozilo na placu, kod firme ili privantika, znaj da ces biti prevaren. Na tebi je da te malo prevare a ne mnogo. To ti je nemiunovnost jer niko ne daje garanciju na polovna kola. Slike su jedno uzivo je nesto sasvim drugo, posebno kad se istrosi sminka koju svi odrade, a to je za 15ak dana i onda vidis koliko je auto svez i ostalo, svi oni to ispoloraju, ulickaju...ma kad udjes pomislis stvarno NOV, ali djoku...posle to sve nestane...
Alfa 147 - definitivno da, ali uz 4 otvorenih ociju! :D Isto vazi i za BMW 320d jer to se tamo gari, voze klinci, bas se akaju...ako si u onih 10% srecnika imaces fantastican auto.
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
Izuzetno udoban auto, namenski sedni u neki taxi pa probaj.
Iima ih vec dosta u Srbiji pa ni delovi (sto limarija sto mehanika) nisu bauk kao ranije. Svaka ima bar 6 airbagova, dvozonsku klimu i sva stakla na struju. Vecina ih ima i alkantara sedista, MF volan i BOSE muziku
Motori su FIATovi - JTD 1.9 odlican ako nadjes odrzavan, benzinci vole da popiju pa gledaj da ugradis plin. 1.6 je slab (ali ide), 1.8 izbegavaj ako mu je varijator faze pri kraju, 2.0 je odlican ako nije kidan (ali mu je veliki servis skup, mora motor napolje da se vadi)
Mehanika trapa je otpornija od alfe (prednji trap je kao na multipli) i udobnija od FIATa.
Probaj da nadjes od 2002. (ne vidi se suvozacki airbag, sedista su drugacije prostepana) - pogledaj slike npr 2004.
edit: E da, obicno Lybre voze malo stariji koje je prosla zelja za trkanjem po semaforima (kupili bi Alfu), pa su generalno mehanicki ocuvanije, ali je obicno enterijer pohabaniji (boli ih uvo da se cimaju)
isti savet prvo se raspitaj oko delova novih-polovnih , cene servisa , eventualnih tipskih kvarova i ne ostavljaj pare za eventualne kvarove mozda da pazaris benzinca i razliku u ceni da usmeris na mladje godiste, ipak 2001 g. je podosta matoro a jeftinije je odrzavanje benzinca nego dizela i manja kubikaza jeftinija registracija dizel nije vise tolika prednost kao nekada cena goriva je skoro ista jedino potrosnja ide u korist dizela ali tu razliku koja je nekih 20-30% u startnoj ceni vozila sustizes polako na b.stanici i obicno je sustignes na predjenih 100-150 hiljada km neko to predje za 2-3 godine a neko za 15 pa kalkulisi sam
BMW 320d E46 je po meni jedan od top 10 koje bih birao. Meni se taj auto bas svidja, jedino mi se njegova konzervativna unutrasnjost ne dopada kao kod Alfe. Alfa je unutra ai spolja auto koji pleni i koji se prosto mora voleti :)
Evo ti i jedan podataka koji mnogo govori o kolima:
masinski inzenjeri mahom voze BMW sto zbog zadnje vuce sto zbog drugacijih motora i reputacije. Oni se kunu u BMW i to sa razlogom.
elektroinzenjeri se dele u 2 grupe: oni koji voze FIAT grupaciju jer vole izgled i romansku draz (Alfa, Lancia...) i one koji voze japanska vozila jer se najredje kvare.
Ja sam se lomio izmedju E46 320d i Alfa 147, ali je za tu ocuvanost i godiste BMW bio 2x skuplji, ali ne sa razlogom. Jeste BMW E46 bolji od 147 ali ne toliko da kosta 6000e star 10 godina.
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
ja sam izneo svoje misljenje na osnovu upotrebe i koriscenja istog auta prvu Corsu 5 god ovu drugu vec godinu dana. i prezadovoljan u proslu sam za 5 god ulozio na vanredovne servise 400 eura radio dihtovanje i zamenu gumica na motoru celom i zamenio zadnji lonac auspuha. Ovoj drugoj do sada od kad sam je uzeo zamenio kugle krajeve spona (stavio malo skuplje proizvode) oko 70 eura novi delovi sa reglazom trapa . SVako ima svoj neki ukus,neki svoj izbor motora ili ne znam neko gleda da mu je na oko lep auto.Na kraju izaberi 2-3 modela pa suzi izbor na 1 koji ce tvom dzepu najvise da odgovara. jer ipak je kes najpresudniji u celoj prici. I da od sume koju si planirao za kupovinu odvoj sa strane bar 500 eurica jer ces ulaganja imati sigurno ,neke stvari ces videti tek posle 1-2 meseca
Za te pare, jedino sta mozes da kupis, a da budes siguran je Japanac. Mitsubishi-ja uglavnom ima povoljnije, nije Nemac, nije na ceni, za njega sam video, to je ono sto bih ja gledao, auto koji jeste da nema tako sjajnu karoseriju, ali moze da predje mnogo (Mitsubishi Lancer npr.), benzinac naravno.
E da, zaboravih, koga god znam da je uzeo Alfu za taj novac, zakopao se momentalno.
Imao sam slicnu dilemu pre tri meseca, moj je izbor pao na Focus 2002 sa 1.8 tddi motorom, ako se odlucis za Focusa zaobidji tdci motore zbog skupih dizni i plivajuceg zamajca. Sta god da pazaris nikad ne daj sve pare za auto, ostavi za registraciju, veliki servis i rezervu 10%, nikad ne znas, pogotovo sto ti odmah krece rata. Sa ovim Focusom sam prezadovoljan, s` obzirom da mi je prvi dizel, trosi 5 litara kombinovane potrosnje, ali sipam iskljucivo Max Motion na OMW-u.
Nekih godinu dana sam vozio Mazda 6 2003 godište 2.0TD.
Mislim da do nekih 5000e ne može da se nađe bolji i kvalitetniji auto od nje.Motori fenomenalni,nema dela na autu za koji može da se kaže da je loše urađen.Masivan,stabilan,lak za vožnju,brz..
Svo moje društvo se bavi trgovinom kola i žive samo od toga.Ni sam ne znam koliko sam auta probao i veruj da ni jedan iz te klase vozila ne može da se poredi sa Mazdom(možda jedino Toyota Avensis,ali je ona dosta skuplja)
Drug ima Fiat Stilo 1.9JTD i posle Mazde kad sam seo u Fiat-a-kao u Juga da sam seo.(ovo pišem jer Fiat i Alfa imaju iste motore)
Za 3500e može da se nađe u dobrom stanju sa dosta opreme.Ako voliš kvalitetan audio sistem u kolima-Bose u Mazdi je najbolji `fabrički` ugrađen sistem koji sam čuo na nekom autu.
Alfi jako brzo pada cena i dosta se teže kasnije prodaju,dok su Japanci uvek na ceni.
Druze, ja sam dosta prosao placeva, promenio puno automobila, moj savet ti je da ne uzimas te dizel motore jer ih ima jako puno koji su presli po milion kilometara i dosli u srbiju.. To jeste dobar motor, majstori kazu da je bolji cak od cdi mercedesovog, ali trebas biti obazriv koji nije los, jer razmisli, puno presao, ceka te zamena, plivajuceg zamajca, ako stane pumpa, dizne, egr vent, jako velika investicija, plus trap sto im je osetljivo na nase puteve... Moj predlog je Opel Vectra 1.8i 16v, dobar auto, nije skup za odrzavanje, zavrsna obrada odlicna s obzirom da ima kilometara, jos kupis sa plinom ili nadjes jeftiniju i ugradis sekvent.. Potrosnja benzina je oko 8.5 u gradu zimi ili leti pod klimom, na otvorenom do 120 oko 6.5l.. plina od 8-10l trosi, zavisi kako vozis.. dobri primerci od 3000-3500e, ja imam taj auto i mogu ti reci ako te nesto zanima... Mozes videti i pezo 406, ok auto podcinkovan, jos udobmiji od vectre.. Nemoj mazdu uzimati malo servisa, skupe za odrzavanje, moj savet..
Broj postavljenih tema: 60359. Broj poslatih odgovora: 647038. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.