Mora da ima neka caka, kako su kod nas isti modeli vozila i godista cak i 25% nize cene nego isti oni u Beneluxu recimo, posto tu mogu da uporedim cene. Nemoguce da preprodavci znaju i prodaju bas takve krseve kad i sa nizom cenom imaju zaradu. Recimo Audi A4 B8.5 za 2015 godiste je ovamo preko 15.000e a kod nas prodaju slican za 13.000. A oni ih mahom dovoze ili iz Holandije, Nemacke, Belgije, Italije gde su takvi isti primerci iste ili cak vise cene.
Ne zna da li neko daje kod nas garanciju recimo za motor, menjac, turbinu...?
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
Vracena kilometraza. Cim auto izadje iz perioda kad mora da bude u ovlascenom servisu, vise vlasnik nije duzan da ga vodi u ovlascen servis. Sva kilomtraza preko toga ne mora da se evidentira...
To nasi znaju, i verovatno vracaju koilomterazu na taj period.
Ja sam isto gledao neke automobile u tom cenovnom rangu, i primetio iste cene, sto nema smisla. jer su onda oni u minusu ako je tacna kilometraza. A veruj mi da oni sigurno da bi dozvolili da ne zarade.
Vozila se kupuju bez garancije, po principu plati i vozi. Garancije nemaš za vozila starija od 5 godina ni kod koga. Uglavnom se vraća sat od 80000 do 150000 km. Tu je i razlika u cijeni. Prodavac nema nikakvu vrstu obaveze prema kupcu. Primjera radi ja uzimam golf 4 za 600 eura, a prodajem za 2200€. Zarada je od 600 do 1000€ sa svim troškovima, primjera radi. Bolje od kupovine i prodaje računara ili kako je bilo sa računarima do 2004 godine.
Pozitivna osobina da ljudi stalno preispituju svoja znanja i da u skladu sa tim funkcionišu je osobina velikih ljudi. Mali se i onako zadovolje osrednjošću.
Kupuju automobile na aukcijama (mogu da se nadju odlicni primerci za ne puno para ko je strpljiv).. Takodje, onda nadju par automobila na nekom placu i dogovore se sa vlasnikom placa da kupe po 5-6 automobila ali da mu ovaj spusti cenu. Jedan drugar mi je rekao da je na tu foru dobio Twinga za dzabe, bukvalno. Inace, kod nas ne daju garanciju.. Cim si izasao sa autoplaca cao.. @Machine, pogledaj aukcije preko-mozes odlicno da prodjes sa automobilima sa lizinga kod njih. .)
P.S. Najbolji mi je bio jedan drugar koji je kupio auto na placu, a bili smo zajedno da vidimo auto.. Pre nego sto ga je kupio, pita prodavca kakav je auto, kako se ponasa u voznji.. A ja gledam i ne verujem sta sam cuo... Upadam u pricu, reko verujem da je odlican auto sto ce ti covek i reci jer je on do sada bio i jedini vlasnik. Prodavac je poceo da se smeje i kaze druze ne znam, dosao je pre par dana na plac.. A ovaj drugar otvara vrata iz vozacevih koja se teze otvaraju i kaze mi je l` vidis da se nisu ni razradila (komentarisao sam da moze svoj auto da proda za vise para i da kupi na drugom mestu auto u boljem stanju). Ja u cudu i smejem se, a auto je bio 8-9 godina star.. Reko to ces ti razraditi, verujem.. :D I tako je kupio auto i da svoj za 500e manje.. (zaradili su i na njegovom autu 500e i na autu koji je uzeo od njih) Ali dobro, da nema takvih nasih ljudi ni ovi sa placa ne bi mogli da zive lepo.. :)
Kolege su ti sve već rekle. Ili je značajno vraćena pređena kilometraža, ili je auto lupan, ili oba.
Npr. pre nekoliko meseci, na putu do nemačke upoznam lika koji dovozi upravo automobile te klase (A4, A5, A6, BMW serije 3 i 5, Passat itd.) i rekao mi da ne kupuje ništa što je prešlo manje od 300.000 km. Isto tako mi je rekao da drži najviše cene na oglasima, a razlog je prost - provalio je srpski debilizam da nešto mora da bude dobro ako puno košta i zarađuje 2-5000€ po prodatom komadu. Samo vrati km sa npr. 430.000 na 165.000, doobro ispolira i oriba auto (dubinsko pranje, paročistač i sve ostalo), ako su loše gume, stavi neke polovne Pirelli, Michelin sa dobrom šarom, stare 2-3 god. da izgleda validno i eventalno nove pločice - nikad ne radi više od toga jer se i ne razume u mehaniku/elektriku/elektroniku. Ulje ne menja, samo dolije neko najjeftinije da bude na vrhu skale i to je sve.
Ovo su njegove reči: Najbolje mi ide po vojvodini - tamo se neki klinac od ~20 god., čiji je ćale-paor prodao njivu, zaleti da kupi A6, pogleda par komada u vizuelno osrednjem stanju, dođe kod mene i vidi kako se sve cakli i pršti, a onda u priču uleti njegov ćale koji kaže: `Vidiš sine, ovo je pravi auto! Sve ono što smo gledali su kante - ovde se odmah vidi da je čovek pazio auto i primeti se da je malo prešao, a zato i košta znatno više od prethodnih`.
Lično poznajem još jednog preprodavca (ćaletov kolega), koji mi je slično ispričao, a on je uglavnom uzimao lakše havarisane pa seđivao ovde kod nekog svog majstora i garantuje mi da je lupano sve to što se prodaje za po 12-13-15.000€, a ni za skuplje ne može da bude siguran, jer sam zna šta kupuje napolju i koliko sve to stvarno košta.
Još jedan primer (slabija kola, ali meni bliski ljudi): Dobar drugar i još jedan moj kolega pre oko 3 god. kupe Astru J 1.7 CDTI u okviru od 2 nedelje. Jedan je kraj 2012, a drugi početak 2013. god. - dakle, i godište praktično isto. Hvali se drugar kako je dobro pošao, platio oko 8.000 i nešto sitno, auto iz fancuske, ali prešao `samo` 125.000, na motor i menjač dobio godinu dana garancije od placa na kom je kupio itd. Gledam ja auto i sve izgleda ok - provozao ga, sve super (dizel ko dizel - traktorski zvuk Isuzu motora, ali lepo ide). Nekoliko dana kasnije mi kolega priča kako mu je stric u Hamburgu pronašao dobar auto od prvog vlasnika i da dođe što pre da ga tera (neki njegov prijatelj hteo da ga oglasi, a ovaj odmah kaparisao u ime bratanca, bez da ga je prethodno i pozvao ). Čovek sve obavi kroz jedno nedelju dana, doveze auto, i sa sve uvozom, carinom, špedicijom, regom, velikim servisom i čišćenjem EGR ventila ga izađe nešto preko 6.700€. Taj auto je prešao 195.000 km, a ima kompletnu servisnu istoriju (poslednji servis rađen 3 meseca pre kupoprodaje, a prvi vlasnik je čak i metlice brisača i tečnost za stakla menjao u ovlašćenom servisu - ja se smejao kad sam video šta je upisano u servisnu knjigu). Šta je poenta priče? Sednem u kolegin auto, sve veoma dobro očuvano unutra, a i spolja, mnogo bolje nego onaj prvi, znatno bolji paket opreme, motor isti (ista turbina, ukupna snaga, primećujem da nije opran i nalickan ispod haube - tu i tamo se vide tragovi zamene ulja, prašina i sl. za razliku od prvog, koji se sav cakli), startujem ga, radi mnogo mirnije, tiše i osetno bolje vuče od onog što je drugar kupio. I sad, ko je ovde lud? Pare na stranu, ali meni je delovalo da je ono što je drugar kupio prešlo mnoogo više od ovog nemca pa sam ga upoznao sa kolegom i na kraju je i sam zaključio isto kada ih je uporedio. U međuvremenu je imao bar 4 kvara za koje ja znam, dok kolega ništa osim malog servisa. Što se tiče čuvenih godinu dana garancije, već pogađate da drugar nije video ni `G`, naravno, jer se ista odnosi specifično na motor i menjač, a ne prateće delove - dakle, samo ako zvekne nešto unutar agregata/menjača (radilice i begaste na ovim motorima nemaju tendenciju da pucaju, a nijedan prodavac nikada neće priznati reklamaciju na prevelike zazore na ventilima i sl. gluposti pa ih boli piša, da izvinete) - turbina je posle malo više od pola godine morala na remont i to nije bilo pokriveno garancijom...
Ćale i ja smo 2012. god. od prvog vlasnika kupili Astru 2009. godište, koja je prešla 38.000 km u tom trenutku - auto dobar i dan danas, do skoro ništa osim redovnih servisa i potrošnog nije rađeno, na do sada već preko 170.000 pređenih km, ALI... predprošle godine smo saznali da je ipak bio lupan pozadi. Ne mnogo, jer nije došlo do zadnjeg lima, i sve je obavljeno u ovlašćenom servisu (u kom su nas, inače, slagali, jer smo auto igom slučaja vozili na `proveru` baš u taj servis gde je rađena popravka), a zaključili smo da je udaran po tome što se pojavila površinska korozija na zadnjim rubovima (jbg, so na putevma u toku zime i ostale gluposti urade svoje ako se ne pazi), koju smo hteli da rešimo na vreme, i pri skidanju branika se jasno videlo da su deformisani plastični nosači obloge zadnjeg branika, a nisu zamenjeni kada i sam branik, početkom prethodne decenije.
Šta znam, taj auto je svojevremeno plaćen oko 5.300€. ako me sećanje dobro služi, i odlično radi već 8 godina pa pomenuta stavka sada nije značajna, ali kada se radi o ciframa 10-15k+, zbog svih ovih priča su mi se zgadili polovnjaci (tačnije, lažovi koji ih prodaju) pa se vodim takvom logikom da kupujem za klasu slabiji auto, ali isključivo nov, i vozim ga oko 5 godina. jer su retki slučajevi kao moj kolega, da dobiješ tačno ono što si platio (mada, i za to će vreme pokazati da li je tačno). Jedino što ću naredni put promeniti u odnosu na ovaj, je to što novi auto neću servisirati u ovlašćenom servisu nakon prve godine - računica je prosta, a to je da sam za trenutni auto od sredine 2015. god. ostavio preko 2.000€ u servisu (ulje, filteri, kočione pločice, svećice itd.), što prevazilazi cenu 99% potencijalnih kvarova bilo kog dela, a igrom slučaja sam imao samo jednu glupost (prošle god. je otišao taster vozačevog prozora pa je zamenjen u tom čuvenom garantnom roku).
Mnogi se ne slažu sa mnom zbog velikog finansijskog gubitka zbog prodaje nakon samo 5 godina vožnje (i uopšte kupovine novog, na prvom mestu), ali ja računam da sam na taj način u startu platio nešto što bi neko drugi dao kroz servise i delove a vozim 100% nov i neoštećen auto, sa 0 km (u stvari, ~65k sada ).
Svo što ti je rečeno do sada... Samo što za Audi možeš da vidiš upise u Audi bazi kod nekog od naših ovlašćenih, pogotovo to godište koje gledaš jer mu je garancija po godinama tu negde. A ako je istekla zbog km i to ćeš skapirati na osnovu upisa i kad je bio poslednji upis. Samo što neće da daju kad dođeš i pitaš, tražiće ti ovlašćenje od vlasnika, naša posla. Ali pošto su naša posla i to se da rešiti :)
Potpuno se slazem oko svega citiranog, ukljucujuci i stav vezan za servisiranje vozila u garantnom roku. Besmisleno je davati vise od 5000€ za polovan automobil, za sve preko te cifre se mora razmatrati nov. Ako se kupuje polovan automobil, prvo se razmatraju automobili prijatelja ili poznanika, za koje se zna kako je i koliko vozen i odrzavan, pa tek onda se obilaze placevi. Kada se kupuje polovan automobil, nikada se ne uzima za sve pare sa kojima raspolazete, vec se 20% ostavlja za servis i potencijalne kvarove, koji se mogu pokazati u narednih godinu dana eksploatacije. Npr. pre bih uzeo auto od nekoga za koga znam da nije bas sjajno odrzavao auto, barem znam na cemu sam, procenim da li se posle kupovine isplati ulaganje u detaljno sredjivanje i ako se isplati, taj auto ce me mozda izaci nesto skuplje nego ulickani sa placa ali ce sasvim sigurno biti dobar i pouzdan. Ukoliko znam da je auto odrzavan, placam koliko covek trazi, bez cenkanja ikakvog.
:: ali kada se radi o ciframa 10-15k+, zbog svih ovih priča su mi se zgadili polovnjaci (tačnije, lažovi koji ih prodaju) pa se vodim takvom logikom da kupujem za klasu slabiji auto, ali isključivo nov, i vozim ga oko 5 godina. jer su retki slučajevi kao moj kolega, da dobiješ tačno ono što si platio (mada, i za to će vreme pokazati da li je tačno). Jedino što ću naredni put promeniti u odnosu na ovaj, je to što novi auto neću servisirati u ovlašćenom servisu nakon prve godine - računica je prosta, a to je da sam za trenutni auto od sredine 2015. god. ostavio preko 2.000€ u servisu (ulje, filteri, kočione pločice, svećice itd.), što prevazilazi cenu 99% potencijalnih kvarova bilo kog dela, a igrom slučaja sam imao samo jednu glupost (prošle god. je otišao taster vozačevog prozora pa je zamenjen u tom čuvenom garantnom roku). :: :: Mnogi se ne slažu sa mnom zbog velikog finansijskog gubitka zbog prodaje nakon samo 5 godina vožnje (i uopšte kupovine novog, na prvom mestu), ali ja računam da sam na taj način u startu platio nešto što bi neko drugi dao kroz servise i delove a vozim 100% nov i neoštećen auto, sa 0 km (u stvari, ~65k sada ).
Ne postoji vise kvalitet u danasnjoj bolesnoj kapitalistickoj trci, i niko me ne moze ubediti u suprotno. Profit, profit, profit i samo profit. Uvek se setim americke firme Avirex, koja je proizvodila najbolje kozne jakne na svetu od bizona ili ko zna koje zivotinje i propala. Zarada na kolima, a sto je jos vaznije, ogromna zarada na delovima!! Jedan covek je kupio BMW dzipcinu od sto konja evra kod Ade Ciganlije, i rikne mu x-drive posle mesec dana. Dali mu zamenski auto da vozi, dok nisu regulisali oko novog vozila. O cemu dalje pricamo? Danasnja nemacka kola se i prave da rade regularno tu i tamo oko 5-6-7 godina, posle ih nemac prodaje. Zasto? On je budala, a mi smo pametni? Pa taj nemac je tri puta tezi na pari od jedne usijane srpske glave, nece taj promeniti i kupiti druga kola, nego je sastavio racunicu i video da je to rupa bez dna kad predje tih 5-6-7 godina. Ovde takodje mislim da se auto vozi, kao sto oni to i rade po njihovim ludackim putevima. Znaci, pola milke za tih 5-6-7 godina bas kako Bog zapoveda.
Novo, novo, i samo novo. Makar i neka Dacia za 7-8 soma. Ali, na Daciju se nece loziti nase seljanke, kao na crni BMW tek uvezen sa 175.000 hehe... I to nasi kulovi znaju, zato dragi moji, nema nasoj naciji pomoci pored silnih kompleksasa, kvazi krimosa, muflonskih telecih glava sa obronka Sar Planine, kurvetina i seljancura. A upravo sve ovo se i promovise na sva vrata, obratite paznju na sve nase domace serije i filmove u poslednje vreme...
Finalna masina konacno sastavljena: Ryzen 3600 OC G.Skill Trident Z Neo 3800 MSI B450 Tomahawk Max RX 5700 xt Acer KG251QDbmiipx 240hz
Poznajem coveka koji isto radi uvoz, samo sto on ode i kupi pola placa ili ceo u zavisnosti koliko ima para u trenutku i koliki su placevi, u proseku krne izmedju 30.000-50.000e pa i vise...
Obicno kada stigne tura tu ima po 30tak automobila, neki put vise neki put manje.
Dobije i dobru cenu na tonu sto bi rekli, ima i krseva ima i dobrih, od ford fieste do mercedesa.
Onda prijatelje, saradnike i preko veze zove pa se bira i testira i moze jako lepo da se prodje ako se nabasa, ali primera radi Volvo XC90 2006. u nekom osrednjem stanju izadje oko 3000e, dok ga je moj drug kupio u slicnom za 6000e pre nekog vremena i upucao pare da ga sredi.
Ali na konto price, BMW5 2016. presao 400.000km, vozeno po putu uglavnom, kao casa, mirise na novo, prosto neverovatno.
Stavio na oglase, niko mu se nije javio mesec dana, odvezo spustio km na 150.000km. Prodao sutradan...
`Slična` polovna kola su napolju SKUPLJA a u najboljem slučaju tu negde sa cenom od `ISTIH` kod nas.... kako je to moguće? Troškovi dovoza pojedinačnih su veliki, a i `na đuture` nisu nepostojeći. Pa i da se ta kola besplatno stvore u Srbiji, što ne može, taj neko ko prodaje, treba nešto i da zaradi, zar ne? Pa gde je onda ta zarada..... Havarisana, pa sklepana na placevima od delova više razjebanih, iz poplava, taxi i firmina kola koja su okrenula minimum pola miliona do 750.000km, kradena ili sklepana od kradenih delova. Plus sve ove žvake o jeftinoj kupnji na veliko. NEĆE da prodaju ispod cene, nisu blesavi tamo, sve je razrađeno odavno. Moj drug iz vojske, šiptar sa Kosova, sa svojom ekipom rođaka radi u Belgiji na placu upravo na tome. Sva polovna kola, 6 godina, 8 godina, 10 godina, su prešla (u našim oglasima) između 145-195.000km. Većina, zlatnih 175-185.000km. Zato što je psihološka granica kao i u marketima, 0,99 dinara, nije dinar . kod kola 200.000km. Kad vidimo dvojku na počektu, šok. Pa kako je moguće da takva kola kod nas ipak neko vozi? Prvo izašla su iz ovlašćeog servisa (neko je to napomenuo), pa turbine, pumpe, dizne, ulje-masti-margarini, filteri... kurad-palad neće ni biti promenjena zato što im je vreme, već samo ako se stvarno pokvare (plus još nešto ako zbog toga ode, naravno, kocka), a neće ni biti farbana jer je pri kraju. To je u startu (za zapadnjaka koji to mora da radi u servisu) u startu razlog da kola budu jeftinija 2-3.000 eura ili da odu - džabe. Nema računa za popravku a ne može da se popravlja kod Žike u garaži ili kući, na asfaltu. Pa kako se onda to prodaje, uz sve savetnike koji sa kupcem obilaze placeve? Pa tako jer oni to jednostavno ne mogu da dokažu, ta kola, ona malo bolja guraju daljnjih 150-200.000km..... a ona najgora, bar 50-80.000km. A, prosečan serbistanac, prelazi godišnje i ispod 10.000km nekad 20.000km. I šta on kaže - pa navozao sam se 5-8 godina sit.... Budale računaju na sreću.
:: Svo što ti je rečeno do sada.. :: Samo što za Audi možeš da vidiš upise u Audi bazi kod nekog od naših ovlašćenih, pogotovo to godište koje gledaš jer mu je garancija po godinama tu negde. A ako je istekla zbog km i to ćeš skapirati na osnovu upisa i kad je bio poslednji upis :: Samo što neće da daju kad dođeš i pitaš, tražiće ti ovlašćenje od vlasnika, naša posla. Ali pošto su naša posla i to se da rešiti :
Nažalost, to što misliš da se da rešiti, su prodavci i preprodavci već unapred regulisali međusobnim dilovima sa servisima, tako što servisi imaju 50-100€ od vozila, ako kupac isti dovozi na servis baš kod njih.
Igrom slučaja, baš ovaj kolega koji je u Nemačkoj kupio Astru, je prethodno kod nas gledao neku i platio pregled u servisu na Bogosloviji (da ih ne imenujem, ali znamo već koji), na šta su mu rekli da je sve ok, i da se gađa pređena km i sve ostalo, sa onim što mu je prodavac naveo. Praktično se već dogvorio sa vlasnikom da u narednom danu obavi kupoprodaju, ali pri izlasku iz servisa naleti na poznanika za kog se ispostavi tu radi, a čovek mu uzme br. telefona i pozove ga kasnije tog dana da bi mu rekao da je poslednja zabeležena km oko 70.000 veća od navedene, i to pre 2 god. u Italiji - dakle, ko zna koliko je stvarno pregazio.
Jbg, ispada da ti kod nas treba veza baš za sve, a ja i to mogu da potvrdim ličnim primerom - ovaj auto koji sada vozim, imao je tu nesreću da mu, jedno 6 meseci nakon što sam ga izvezao iz salona, bandera završi na krovu (bila trula u osnovi, a drugi vozač nespretan). Osiguranje to sve reši bez problema, sređen krov, vraćao ja auto još 2x u servis nakon završetka radova, kako bi se pobrinuo da svaki detalj bude na mestu da ne bude packi od laka i sl. - oko samog rada i isplate osiguranja sam na kraju veoma zadovoljan, ali kada smo došli do toga da sam tražio da sve to bude upisano i u servisnu knjigu, od servisera sam dobio odgovor da se u tu knjigu upisuju isključivo redovni servisi... hmmm... WTF, pitam ja?! A odgovori koje sam dobijao od zaposlenih su, blago rečeno, debilni, pa ih neću ni komentarisati... Sve u svemu, na osnovu nekih stvari koje su izgovorene, izvukao sam poentu da oni očekuju da se ja kroz par godina vratim kod njih kao kupac i dam im ovaj auto, uz doplatu za nov, a ne žele to eventualno da prikažu kupcu polovnjaka, kako bi imali što veću zaradu. I tako... šta ću, popizdim i pokupim svu zvaničnu dokumentaciju vezanu za obavljene radove i odem. Glupo je da sam upisujem bilo šta u knjigu kad nema pečata ili druge vrste overe (ne znam kako bi se servis kasnije postavio po tom pitanju i ne želim da rizikujem), ali će naredni kupac svakako dobiti kompletnu dokumentaciju o svemu što je na autu rađeno od trenutka kupovine, kao i izveštaje MUP-a i sl. (a to iz principa nikako neće biti taj servis/salon u kom je auto kupljen, koliko god para nudili ).
A ko može da doskoči ovlašćenim servisima u tom smislu? Pa, izgleda da u konkretnom primeru ne postoji takav, jer sam ja išao do te mere da sam kontaktirao sedište kompanije proizvođača mog automobila u inostranstvu, a ispada da oni dopuštaju serviserima da na lokalnom nivou donose interne pravilnike u tom smislu, sve dok se na vozilu uredno obavljaju i u knjigu upisuju redovni servisi. Mislim da nadležni organi naše države tu svakako ne bi ništa uradili (čak i kada bi hteli) jer ja, kao kupac i mušterija, ni u kom smislu nisam bio oštećen (osim činjenice da me neko pravi budalom), pa zato nisam dalje ni hteo da bunarim oko ove priče jer bi bilo preveliko gubljenje vremena, a i ovako sam ga previše utrošio.
Mislim da se nismo razumeli. Gledam auto u Nemačkoj npr, uzmem broj šasije i u ovlašćenom servisu koji ima pristup bazi(nemaju svi, nisu platili...) kod nas u Srbiji izvadim kompletan listing radova na kolima sa datumima i km. Ukoliko toga ima, nema šanse da je falsfikovano, ako nema upisa-onda me ni auto ne interesuje. Recimo, od dva automobila sam odustao jer je km kod nas bila za 70.000-100.000km(4-5 god stari) manja nego kod poslednjeg upisa u Nemačkoj i Belgiji... Proveravano u Srbiji. Za Audi je takva situacija. Već drugi u poslednjih 7 godina kupujem na taj način. A da li polovno ili novo...tu polemiku redovno vodim sa svojim ocem. On nikada u životu nije kupio polovno, ja nikada nisam kupio novo. To je duža priča, mnogo stvari treba da se stavi na papir(koliko se godišnje prelazi, koja je cena i godište, koliko košta zamajac, ventili, dizne, menjač itd koji je riizik......)
:: :: Svo što ti je rečeno do sada.. :: :: Samo što za Audi možeš da vidiš upise u Audi bazi kod nekog od naših ovlašćenih, pogotovo to godište koje gledaš jer mu je garancija po godinama tu negde. A ako je istekla zbog km i to ćeš skapirati na osnovu upisa i kad je bio poslednji upis :: :: Samo što neće da daju kad dođeš i pitaš, tražiće ti ovlašćenje od vlasnika, naša posla. Ali pošto su naša posla i to se da rešiti : :: :: Nažalost, to što misliš da se da rešiti, su prodavci i preprodavci već unapred regulisali međusobnim dilovima sa servisima, tako što servisi imaju 50-100€ od vozila, ako kupac isti dovozi na servis baš kod njih. :: :: Igrom slučaja, baš ovaj kolega koji je u Nemačkoj kupio Astru, je prethodno kod nas gledao neku i platio pregled u servisu na Bogosloviji (da ih ne imenujem, ali znamo već koji), na šta su mu rekli da je sve ok, i da se gađa pređena km i sve ostalo, sa onim što mu je prodavac naveo. Praktično se već dogvorio sa vlasnikom da u narednom danu obavi kupoprodaju, ali pri izlasku iz servisa naleti na poznanika za kog se ispostavi tu radi, a čovek mu uzme br. telefona i pozove ga kasnije tog dana da bi mu rekao da je poslednja zabeležena km oko 70.000 veća od navedene, i to pre 2 god. u Italiji - dakle, ko zna koliko je stvarno pregazio. :: :: :: Jbg, ispada da ti kod nas treba veza baš za sve, a ja i to mogu da potvrdim ličnim primerom - ovaj auto koji sada vozim, imao je tu nesreću da mu, jedno 6 meseci nakon što sam ga izvezao iz salona, bandera završi na krovu (bila trula u osnovi, a drugi vozač nespretan). Osiguranje to sve reši bez problema, sređen krov, vraćao ja auto još 2x u servis nakon završetka radova, kako bi se pobrinuo da svaki detalj bude na mestu da ne bude packi od laka i sl. - oko samog rada i isplate osiguranja sam na kraju veoma zadovoljan, ali kada smo došli do toga da sam tražio da sve to bude upisano i u servisnu knjigu, od servisera sam dobio odgovor da se u tu knjigu upisuju isključivo redovni servisi... hmmm... WTF, pitam ja?! A odgovori koje sam dobijao od zaposlenih su, blago rečeno, debilni, pa ih neću ni komentarisati... Sve u svemu, na osnovu nekih stvari koje su izgovorene, izvukao sam poentu da oni očekuju da se ja kroz par godina vratim kod njih kao kupac i dam im ovaj auto, uz doplatu za nov, a ne žele to eventualno da prikažu kupcu polovnjaka, kako bi imali što veću zaradu. I tako... šta ću, popizdim i pokupim svu zvaničnu dokumentaciju vezanu za obavljene radove i odem. Glupo je da sam upisujem bilo šta u knjigu kad nema pečata ili druge vrste overe (ne znam kako bi se servis kasnije postavio po tom pitanju i ne želim da rizikujem), ali će naredni kupac svakako dobiti kompletnu dokumentaciju o svemu što je na autu rađeno od trenutka kupovine, kao i izveštaje MUP-a i sl. (a to iz principa nikako neće biti taj servis/salon u kom je auto kupljen, koliko god para nudili ) :: :: A ko može da doskoči ovlašćenim servisima u tom smislu? Pa, izgleda da u konkretnom primeru ne postoji takav, jer sam ja išao do te mere da sam kontaktirao sedište kompanije proizvođača mog automobila u inostranstvu, a ispada da oni dopuštaju serviserima da na lokalnom nivou donose interne pravilnike u tom smislu, sve dok se na vozilu uredno obavljaju i u knjigu upisuju redovni servisi. Mislim da nadležni organi naše države tu svakako ne bi ništa uradili (čak i kada bi hteli) jer ja, kao kupac i mušterija, ni u kom smislu nisam bio oštećen (osim činjenice da me neko pravi budalom), pa zato nisam dalje ni hteo da bunarim oko ove priče jer bi bilo preveliko gubljenje vremena, a i ovako sam ga previše utrošio.
Ako kupuješ auto u inostranstvu, to jeste ok, ali ako ga kupuješ od naših ljudi u srbiji, onda 100% važi ovo pravilo koje sam napisao jer će da očitaju prave podatke, a da ti odštampaju i pokažu druge (ako i toliko, jer se i sami ograđuju pa često samo usmenim putem ispričaju priču) - ekran ćeš teško lično videti, osim ako znaš lika koji zna lika, ali to je sad već duža priča, a poenta je upravo da mi, smrtnici, ne možemo mnogo da uradimo po tom pitanju jer su ovi ušemljeni na 100 načina (a najbitniji je onaj jedan - pare). Što se tiče uvoznika za VW grupu, svojevremeno je drugar video premijerni primerak Golfa pre nego što je izložen kod nas na sajmu, i to jednoj limarsko-lakirerskoj radionici, tako što je auto pri transportu iz Nemačke oštećen, a nije bilo vremena da na vreme stigne drugi komad, pa su taj prefarbali i prva 2 dana je stajao na sajmu kao nov (ne sećam se dodatnih detalja priče, kao ni razloga zbog kog nisu to mogli/hteli da odrade u svom ovlašćenom servisu - ortak je dobar sa vlasnikom radionice pa je na taj način došao do info, a diler je u tu radionicu dovezao auto i samo rekao ubacuj u komoru, završi posao juče ako može i pssst). Bilo je to pre desetak+ godina, ali mentalni sklop naših ljudi je ostao isti, pa bi bilo glupo misliti da je danas mnogo drugačije.
I nemoj da misliš da sam pristrasan kad su proizvođači u pitanju - pljujem ove moje, isto koliko i sve ostale, a isto tako sam svašta vozio i nema lošeg auta ako se dobro održava (uz km koji se prosečno prelaze kod nas) - ja, na sreću, nikada nisam naleteo na loš primerak, ali to ne znači nužno da nikada neću i toga sam svestan (bio on polovan ili nov).
Mnogi nemaju ili ne žele da plate nov auto i izgube ~25% vrednosti čim ga izvezu iz salona i to je sve ok - ja stvari posmatram na malo drugačiji način jer kupujem malo skuplje, a nešto nisam u fazonu da auto prodam čim ga izvezem iz salona. Šalu na stranu, nije to sad mnogo ni važno jer je pomenuta tema rupa bez dna i svako od nas može na ovaj ili onaj način da brani svoj stav, i da svaki istovremeno bude ispravan... meni nije bila ideja da da započnem polemiku ono novog ili polovnog, samo sam izneo svoje mišljenje. Ti imaš drugačije i to je skoz ok - a opet može biti da ni ti, ni ja, nismo u pravu .
:: Mislim da se nismo razumeli. Gledam auto u Nemačkoj npr, uzmem broj šasije i u ovlašćenom servisu koji ima pristup bazi(nemaju svi, nisu platili...) kod nas u Srbiji izvadim kompletan listing radova na kolima sa datumima i km. Ukoliko toga ima, nema šanse da je falsfikovano, ako nema upisa-onda me ni auto ne interesuje. Recimo, od dva automobila sam odustao jer je km kod nas bila za 70.000-100.000km(4-5 god stari) manja nego kod poslednjeg upisa u Nemačkoj i Belgiji... Proveravano u Srbiji. Za Audi je takva situacija. Već drugi u poslednjih 7 godina kupujem na taj način :: A da li polovno ili novo...tu polemiku redovno vodim sa svojim ocem. On nikada u životu nije kupio polovno, ja nikada nisam kupio novo. To je duža priča, mnogo stvari treba da se stavi na papir(koliko se godišnje prelazi, koja je cena i godište, koliko košta zamajac, ventili, dizne, menjač itd koji je riizik...... :: :: :: :: :: Svo što ti je rečeno do sada.. :: :: :: Samo što za Audi možeš da vidiš upise u Audi bazi kod nekog od naših ovlašćenih, pogotovo to godište koje gledaš jer mu je garancija po godinama tu negde. A ako je istekla zbog km i to ćeš skapirati na osnovu upisa i kad je bio poslednji upis :: :: :: Samo što neće da daju kad dođeš i pitaš, tražiće ti ovlašćenje od vlasnika, naša posla. Ali pošto su naša posla i to se da rešiti : :: :: :: :: Nažalost, to što misliš da se da rešiti, su prodavci i preprodavci već unapred regulisali međusobnim dilovima sa servisima, tako što servisi imaju 50-100€ od vozila, ako kupac isti dovozi na servis baš kod njih. :: ::
Ako imas za nov auto koji je po tvojoj volji, ok bili te uvo i ne maris za kes.
Ako oces nesto novije staro 3-4 godine iskesiras, do 10k evra.
Ili kao u mom slucaju staro 5-9 godina kao sto ja radim, platis od 5-7k i lepo se vozis 3-5god. i tako u krug.
Ali gledas uvek da kupujes od porodice, prijatelja, poznanika ili veze a da znas istoriju auta.
Evo ja imam drugi auto fiat stilo sa 3 vrata, jbg limarija je tu i tamo, oljusten krov, ali zato imam njih koji cekaju odma da ga prodam, jel znaju kako sam ga odrzavao. I stvarno ima lepu liniju, i ide ko mecava.
A sto se tice mog novog, to bi neki rekli ti si lud sto si to uzeo, Alfa 159 JTDm 2000cc sedan 2010. sa pravom kilometrazom. Svako ko ga je pogledao rekao lep auto, ali alfa i nema sanse da je prava klometraza.
Ali kad znas istoriju auta, imas servisnu knjizicu, ovde kupljen...od nekog iz familije...jbg treba da te i usere, kad kupujes polovno kupis ono sto ti naleti, a ne sto trazis...
I to je istina da preko, dobra kola sa manjom kliometrazom kostaju poprilicno, nisu ni oni blesavi...
Sve si rekao - treba baš da te usere. Da imam nekog od pijatelja ili familije, da na svakih par godina prodaje auto koji odgovara mojim potrebama, a da je usput dobo održavan, teško da se to može desiti. Iskreno, u svom okruženju poznajem možda 5 ljudi koji su u tom smislu obazrivi prema svojim vozilima, dok ostale boli piša - samo sipaju i voze dok nšto ne crkne, a takvi su mnogi kod nas, ne samo u mom bližem okruženju.
Koliko sam se naslusao tih fora od kada sam kupio alfu brate ne mozes da verujes... ...ali da kucnem u drvo 1 god. 10.000km + evo ide na servis redovan i sve ok...
Druga ocpija su mi bili c220 2006 i BMW 3 2006 za manje para, ali skuplji za odrzavanje...itd..
:: Kraljica zaustavnih trak :: :: Sto mi je rekao jedan majstor na gradilist :: Sefe, zena moz` i sa sela da bude, al` ker i auto moraju iz Nemacke :: :: :: 3700 :: Aorus x570 elit :: Gigabyte RTX2070 Supe :: 2x16gb HyperX fur :: Samsung 970 EV :: WD Gold 8t :: Seasomic 750W Focus Gold :: :: :: https://imgur.com/B11W65 :: :: :: :: :: ::
... ako planiras kupovinu polovnog auta, moj savet bi ti bio - ili auto odavde (nov prodat i odrzavan ovde) ili sam uvezes iz Svajcarske (placevi tamo ne vracaju kilometrazu zbog zakona). Gledas da na placevima na pricaju turski, siptarski, ruski i srpski (i ostale balkanske varijacije).
Drugarov otac je kupio u Nemackoj mercedes c220 i uvezao, koji je tamo bio firmin auto, a prodavan je posle originalnih 170.000km. Tip top, u ovlascenom odrzavan, sve menjano na vreme, jedan covek vozio (neki menadzer). Ali na tako nesto treba naici.
Ovde je lutrija, i to velika - sa malom sansom za dobitak. U svakom slucaju srecno.
Pozdrav.
- Just look at us.Everything is backwards. everything is upside down.Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality
Imam drugara koji se bavi servisom kola, sve mi je pokazao i objasnio, jos neke koje sam upoznao preko njega to je bilo pre par godina.
U sutini po meni i onoga sto sam cuo i video sve se svodi na dve stvari:
1. Mora da si u materiji toliko dugo i da znas sta radis da bi mogao da nadjes barem `pristojan` auto ovde, necu da lazem ima dobrih ili odlicnih automobila ali su cene neralene cak i ako neki auto stvarno je dobar cena je astronomski prenaduvana.
2. Ako nisi onda ide ona `Nadam se da imas vise srece nego pameti`
Nazalost 98% ljudi u Srbiji koji su potecionalni kupci polovnih automobila nisu nijedno od navedenih.
Novo je najsigurnija kupovina mada posle odgledanih par serija ` Potrosacki savetnik` iskreno povraca mi se mnogo.
Ako ikada budem imao para za auto gledacu preko da uzmem nesto.
Naime, kupio sam od kia centra beograd, koji ima na svom placu preko 200 vozila iz uvoza i pritom daju 2 godine garanciju na motor + menjac. Nije da radim tamo ili da nesto da ih hvalim, jer nije tako, ali presudna mi je bila ta garancija i iole malo ta `reputacija` kao ovlascenog brenda/prodavca. Kapiram ako ce neko da laze o stanju auta ili vraca kilometraze, ti zvanicni ce to najmanje da rade. Ispada na kraju kad sam dobio sve papire da je on kupljen na licitaciji u Sloveniji, Ptuj. Koliko sam pricao sa njima i gledao sve njihove troskove od papira koje sam dobio, njihova zarada, barem za moje vozilo nije bilo ni 500 evra, prema fakturama. Dobio sam uz to i 4 nove zimske Kleberove gume koje su inace komad 8500 din jer je dimenzija 195/60 r16 kao deo naseg kupovnog dogovora (+mali servis), pa ima i tu ustede sa moje strane.
Dalja prica je da je nakon ~mesec dana, nastao problem sa rezervoarom i sistemom izduvnih gasova (AdBlue/Urea), koji su oni zamenili o svom trosku + neku kuglu na desnoj osovini. Eto, bilo je skrivenih troskova koje su medjutim oni sve pokrili (verovatno je rezervoar u medjuvremenu postao problem, nije do njih), i kako sam nezvanicno saznao, ta usluga zamene + sam ceo rezervoar za Adblue je kostalo ~100.000din.
Pouka price iz mog iskustva, ako vec uzimate nesto polovno, uzmite barem kod onih za koje verujete ili znate da ce da ispostuju svoju stranu garancije.
:: Naime, kupio sam od kia centra beograd, koji ima na svom placu preko 200 vozila iz uvoza i pritom daju 2 godine garanciju na motor + menjac. Nije da radim tamo ili da nesto da ih hvalim, jer nije tako, ali presudna mi je bila ta garancija i iole malo ta `reputacija` kao ovlascenog brenda/prodavca. Kapiram ako ce neko da laze o stanju auta ili vraca kilometraze, ti zvanicni ce to najmanje da rade. Ispada na kraju kad sam dobio sve papire da je on kupljen na licitaciji u Sloveniji, Ptuj. Koliko sam pricao sa njima i gledao sve njihove troskove od papira koje sam dobio, njihova zarada, barem za moje vozilo nije bilo ni 500 evra, prema fakturama. Dobio sam uz to i 4 nove zimske Kleberove gume koje su inace komad 8500 din jer je dimenzija 195/60 r16 kao deo naseg kupovnog dogovora (+mali servis), pa ima i tu ustede sa moje strane
Upravo o njima sam pričao u poruci #662841 - ako je o ono što rade sa vozilima svoje proizvodnje, razmisli šta se dešava sa svim tim polovnjacima... pored toga, sam si rekao da imaju 200 vozila na placu - koliko je tamo zaposlenih, da li mogu da iskontrolišu svih tih 200 vozila i kako?
:: Dalja prica je da je nakon ~mesec dana, nastao problem sa rezervoarom i sistemom izduvnih gasova (AdBlue/Urea), koji su oni zamenili o svom trosku + neku kuglu na desnoj osovini. Eto, bilo je skrivenih troskova koje su medjutim oni sve pokrili (verovatno je rezervoar u medjuvremenu postao problem, nije do njih), i kako sam nezvanicno saznao, ta usluga zamene + sam ceo rezervoar za Adblue je kostalo ~100.000din
U pitanju su veliki muljatori, na ovaj ili onaj način... pozitivno je što u nekim situacijama hoće da izađu u susret i onda kada ne moraju, čemu sam pisustvovao nekoliko puta, ali lično se sklanjam od njih kad god mogu jer u više nego nekoliko situacija nisu ispali fer i naplaćivali posao nenormalno mnogo, dok problem nisu ni pronašli, a ne rešili (konkretno, na burazerovim i drugarovim kolima). U mom primeru (prethodni auto), otišla lamela na ispod 30.000 km i manje od 2 godine, a prvobitno su hteli da me olade za garanciju pošto je na lamelu zvanično, gle čuda, 20 ili 25.000 km (ne sećam se tačno, a sad me mrzi da kopam po papirima) - pritom, u pitanju je bio nov auto, ne polovnjak. Po njihovoj priči, `teška mi je noga na gasu` - hmmm... da vozim reli, ne bi stigao da je spalim tako brzo (auto je vožen na isti način kao prethodna 3 komada, i jedina zamena lamele koju sam ja imao je bila na oko 140.000 km - na ostalim kolima nisam to ni dočekao). Sve u svemu, rešili su, ali tek nakon pretnje udruženjem za zaštitu potrošača. Po priči servisera, zamenjen je kompletan set kvačila, vednosti preko 100.000 RSD. Iskreno, ne znam da li je stvarno tako zato što oni sve rade iza zatvorenih vrata, ali znam da su simptomi problema otklonjeni. Nisu hteli da mi ispostave zvaničan papir sa obavljenim radovima, već samo neku kopiju na kojoj su prekrili dobar deo podataka. Bili su u fazonu da treba da budem srećan što su mi to sredili, a kao nisu morali - jbg, nikad se ne zna da li će mi nekad opet zatrebati pa nisam hteo dalje da im drmam kavez.
Što se tiče cene, ne znam šta da kažem... To što je plasirano ne uzimaj zdravo za gotovo samo zato što ima pečat - u pitanju je igra na sreću, a nažalost, nikada ne možemo biti sigurni u ispravnost te papirologije.
:: Pouka price iz mog iskustva, ako vec uzimate nesto polovno, uzmite barem kod onih za koje verujete ili znate da ce da ispostuju svoju stranu garancije
To je stvar koju nikada ne možeš znati unapred, osim ako lično ne poznaješ nekog od zaposlenih, a tu se već vraćamo na početak cele ove priče.
Vidis ja sam veoma zadovoljan sa Kia Centar.Uzeo sam u oktobru kia ceed demo vozilo peslo 6000km.Dobio na poklon zimske gume.ugradili parking senzore i prvi servis (15k din) besplatno.Ostalo na autu jis 6 god garancije.Jedini uslov za garanciju je da ako godisnje predjes 15000km max dozvoljeno preko toga je 500km inace gubis garamciju.Pre tri god. sam u auto prometu uzeo novog opela isto sve kao i kod kia servisa. Sad imas raznih slucajeva i za nova kola ,a kamoli za polovna.Npr.gazdarici od moje zene na land roveru se ljusti krov,auto je star 6 meseci,placen nesto vise od 45k evra.A imas i ovo: https://informer.rs/vesti/drustvo/396459/ernest-sakic-vozac-kojem-prica-cela-srbija-idem-nemacku-kazem-mercedes-smece
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646997. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.