Jedno 8 dana sam bio na putu I presao oko 2700km, pola je autoput a pola je bas bas bas zajebano, sever Italije (Alpske planine). Prosli cuveni Stelvio Pass (bili smo prosle godine u Rumuniji preko prelepog Causeskuovog Transfagarasana dugackog 120km). Passo delle Stelvio I Passo delle Gavio su na oko 2800 m.nv I krivine su 180 stepeni sa usponima I preko 30 stepeni u duzini od 50km.
Moje NAJVECE preporuke za obici kolima ko ima neku `tezu artiljeriju` (BMW, Mercedes, Audi, Alfa Romeo....) jer sva ostala vozila tesko izdrzavaju. Prelepa jezera (Lago di Garda....), prelepi pejzazi...oduzimaju dah (mada je dovoljno obici Stelvio ili Transfagarasan, ne mora oboje). Ko hoce da vidi slike - saljem :)
Imao 1-2 manja `problema`...
U 2-3 navrata kad sam morao da stanem na uzbrdici+lakat krivina, jer nema mesta za 2 automobila, ne znam da li je zbog pregrejane lamele ili sta, desavalo se da se ili ugasi kad krenem ili pak ne prima gas (cuju se obrtaji ali ne prima). Uspeli smo da se domognemo odmorista I posle 15 minuta odmora je sve bilo ok. Mislim da je na Transfagarasanu bila slicna situacija isto 2-3x kad sam iz stajanja kretao od nule na uzbrdici (klackalica).
- Mozda je ovo problem seta kvacila (lamela-korpa ili mozda onog hidraulicnog cilindra zbog kojeg je pedala kvacila teza/tvrdja)? Ili je pak to privremeno jer se zamorio usled naprezanja, ipak ima 15 godina I 256k na satu ? - Kako se moze laicki proveriti (bez majstorisanja) da li su lamela ili set kvacila u redu?
Zatim, u povratku na ravnom autoputu nakon 3h vozenje dok je spoljna T bila oko 25c + vetric, gas je na 120-140 km/h I temperatura motora na instrument tabli je u par navrata sa 90c spadala na 70-80c I vracala se na 90c. Stanem ja da vidim o cemu se radi, otvorim haubu, kad ono motor HLADAN tj. nimalo topao vec kao spoljna temperatura I tek nakon 5min stajanja je poceo da biva topliji, ali ne vreo kao na Stelvio ruti punoj krivina.
- Da li je ovo normalno ili nesto malo buguje thermostat?
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
Da, normalno je. Vozio si ga na niskom broju obrtaja velikom brzinom tako da si imao i vazdusno i vodeno hladjenje motora (tj. vazdusno je bilo jce od vodenog, a njega ne mozes da kontroloses), pa je usled toga temperatura motora opadala do vrednosti uticaja strujanja vazduha pod haubom. Moj BMW zbog toga ima leptir klapne ispred hladnjaka, koje se spustaju i sprecavaju dotok vazduha pod haubu ukoliko je temperatura motora niza od optimalne.
Za prvo, pa ne mozes nikada stopostotno znati kda je lamela pri kraju, pogotovo kod plivajucih zamajaca a mislim da ga tvoja Alfa ima. Svakako ti nece otici od jednom, vec ce postepeno poceti da proklizava (prima gas a ne ubrzava) pocevsi od najvece brzine. Cim to primetis, vreme je za zamenu.
MBP Retina 13` Late 2012 macOS High Sierra
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
Dobra ideja, provericu plivajuci zamajac odokativnim metodama za pocetak. Ne verujem da je to ikad servisirano...
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
:: Da, normalno je. Vozio si ga na niskom broju obrtaja velikom brzinom tako da si imao i vazdusno i vodeno hladjenje motora (tj. vazdusno je bilo jce od vodenog, a njega ne mozes da kontroloses), pa je usled toga temperatura motora opadala do vrednosti uticaja strujanja vazduha pod haubom :: Moj BMW zbog toga ima leptir klapne ispred hladnjaka, koje se spustaju i sprecavaju dotok vazduha pod haubu ukoliko je temperatura motora niza od optimalne :: :: Za prvo, pa ne mozes nikada stopostotno znati kda je lamela pri kraju, pogotovo kod plivajucih zamajaca a mislim da ga tvoja Alfa ima. Svakako ti nece otici od jednom, vec ce postepeno poceti da proklizava (prima gas a ne ubrzava) pocevsi od najvece brzine. Cim to primetis, vreme je za zamenu :: :: MBP Retina 13` Late 201 :: macOS High Sierr :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: ::
Kreni prvom do nekih 20 na sat, prebaci u trecu, pusti kvacilo i sacekaj trenutak da prihvati brzinu (ako malo bude trzao). Onda naglo zabodi gas do kraja i ako auto bude lenjo primao gas (kako treba) onda je sve OK. Ukoliko se na momente bude ponasao kao da si blago pritisnuo kvacilo (zavrti se motor a auto slabije ili ne uvrzava), onda je kvacilo pri kraju. Mozes slobodno pokusati i sa 4 stepenom prenosa, u principu sto veci stepen prenosa a manja brzina to je vece i opterecenje za lamelu.
MBP Retina 13` Late 2012 macOS High Sierra
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
:: Dobra ideja, provericu plivajuci zamajac odokativnim metodama za pocetak. Ne verujem da je to ikad servisirano.. :: :: :: `Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffe :: :: :: Da, normalno je. Vozio si ga na niskom broju obrtaja velikom brzinom tako da si imao i vazdusno i vodeno hladjenje motora (tj. vazdusno je bilo jce od vodenog, a njega ne mozes da kontroloses), pa je usled toga temperatura motora opadala do vrednosti uticaja strujanja vazduha pod haubom :: :: Moj BMW zbog toga ima leptir klapne ispred hladnjaka, koje se spustaju i sprecavaju dotok vazduha pod haubu ukoliko je temperatura motora niza od optimalne :: :: :: :: Za prvo, pa ne mozes nikada stopostotno znati kda je lamela pri kraju, pogotovo kod plivajucih zamajaca a mislim da ga tvoja Alfa ima. Svakako ti nece otici od jednom, vec ce postepeno poceti da proklizava (prima gas a ne ubrzava) pocevsi od najvece brzine. Cim to primetis, vreme je za zamenu :: :: :: :: MBP Retina 13` Late 201 :: :: macOS High Sierr :: :: :: :: i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z- :: :: :: ::
Kada varira temperatura moze da bude i do termostata. Koliko ima od kad je promenjen set? Bas kao sto ti se i desavalo, mozes na vecoj uzbrdici da proveris - ako krene da proklizava pri vecem opterecenju samo je pitanje kada ce i na ravnom.
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
Lepe slike. Za ove puteve je zakon italijanski Fića
:: Italija :: :: https://imgur.com/a/ot33uH :: :: Rumunija: :: :: https://imgur.com/a/UaRG4q :: :: :: `Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffe :: ::
uzmi u obzir faktor nadmorkse visine i da se autmobilu postepeno redukuje snaga kako se penjes sve vise i vise. to je samo izrazenije kod turbasa zbog nadpunjenja. Obzirom da motor ima senzore za kiseonik i pritisak, nemoj se iznenaditi da ti je alfa u nekom trenutku penjanja zapravo postala klasican dizel sa nekih 90-ak konja, mozda i manje, jer redji vazduh, manje kiseonika, redja atmosfera, motor sve to belezi, daje manje goriva, turbina gruva da nadoknadi i jos ako ga ganjas po gasu, jaaako lako moze turbina da sevne ako se cesce tako vozi.
Sto se tice temperature motora, termostat verovatno zeza jer jem oguce da ga je veliko opterecenje po planinama zakucalo, ume to da se desi jer mtor ne radi cesto u takvim rezimima a u planini je verovatno cesce ostajao tovren nego zatvoren i kada si sisao - ostao je otvoren.
Za lamelu ti je VMARC sve lepo rekao.
Od starijih vozaca kamiona i automobila, odavno sam cuo da ako hoces da vidis koliko ti je auto ispravan,idi se popni na planinu. Ako se popnes i sisdjes bez da imas ikakve posledice nakon toga - auto je dobar :D :D :D Za planinu je uvek bolji benzinac, kome ce se snaga smanjivati ali to se lako primeti time sto pocne lagaaano da podize temperaturu sto se vise auto penje. I naravno, ima vecu rezervu snage od dizela u takvim uslovima.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
Hm, o tome nisam ni razmisljao + se ne razumem u kola, mislim znam osnove :D
Ali iskreno, gore smo mi jedva disali jer ocito nemamo kapacitet pluca kako trreba, odavno se ne bavimo osonovnom rekreacijom i zardjali smo
Takodje sam primetio iako je napolju toplo, kada startujem motor on se dosta trese i unosi vibracije u karoseriju (snimicu video), ako sam cini mi se pozamenjivao sve nosace motora.
Jel ima neki zvuk koji treba da pratim, neko lupanje, skripanje, struganje, zveketanje?
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
:: Slike su prelepe, zaista :) :: :: uzmi u obzir faktor nadmorkse visine i da se autmobilu postepeno redukuje snaga kako se penjes sve vise i vise. to je samo izrazenije kod turbasa zbog nadpunjenja. Obzirom da motor ima senzore za kiseonik i pritisak, nemoj se iznenaditi da ti je alfa u nekom trenutku penjanja zapravo postala klasican dizel sa nekih 90-ak konja, mozda i manje, jer redji vazduh, manje kiseonika, redja atmosfera, motor sve to belezi, daje manje goriva, turbina gruva da nadoknadi i jos ako ga ganjas po gasu, jaaako lako moze turbina da sevne ako se cesce tako vozi. :: :: Sto se tice temperature motora, termostat verovatno zeza jer jem oguce da ga je veliko opterecenje po planinama zakucalo, ume to da se desi jer mtor ne radi cesto u takvim rezimima a u planini je verovatno cesce ostajao tovren nego zatvoren i kada si sisao - ostao je otvoren. :: :: Za lamelu ti je VMARC sve lepo rekao. :: :: Od starijih vozaca kamiona i automobila, odavno sam cuo da ako hoces da vidis koliko ti je auto ispravan,idi se popni na planinu. Ako se popnes i sisdjes bez da imas ikakve posledice nakon toga - auto je dobar :D :D :D Za planinu je uvek bolji benzinac, kome ce se snaga smanjivati ali to se lako primeti time sto pocne lagaaano da podize temperaturu sto se vise auto penje. I naravno, ima vecu rezervu snage od dizela u takvim uslovima. :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: ::
Kad je u leru i kad se odkvaci zvuk se ne menja, ne cujem nista specijalno. Koliko sam procitao da je nesto problem trebalo da se promeni zvuk.
Ali imam vibracije u leru (najverovatnije nisu nosaci) ali je mozda MAP ili...?
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
U, pa lepo radi Alfa :) Kada se vratis, srafciger i par kljuceva u ruke i malo pod haubu, upoznas auto i dotegnes i pritegnes sve sto dizel svojim radom obavezno rastrese.
Pri kraju video rekao bih da je motor prilikom otpustanja kvacila malo promeio zvuk sto je ok, na kolima sa plivajucim zamajcem je ta promena manja nego sa klasicnim kvacilom, jer on ipak ima gomilu opruga u kvacilu koja apsorbuje te sile kvacenja i manje `udara` kada se kvaci. Mada, ako je kvacilo pri kraju, ume da jace zatrese kada pali, mada ne vidim da motor ovde preterano skace kada se upali.
Ako je Alfa prosla i onaj VMARC-ov test, teraj i uzivaj :)
E da, setih se kako jos mozes da vidis da li zeza termostat. Obrati paznju na potrosnju na ravnom putu, ako termostat ostaje otvoren cesto, ume da malo podigne potrosnju.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
Unpitanju je cipovan 1.9 JTD. A nekih 140ks, fabricki je 85kw/116ks. Ne trosi ulje nimalo, veoma dobro vuce u niskim obrtajima, ubrzava ko lud. Dobro tu i tamo malo dimi dok se ne produva nakon lenje voznje. Jedino anlaser malo zariba zimi pa se mora verglati malo duze, trrba da se zamene lezajevi i biksne.
Potrosnja je u proseku za ovih 2700km sa i bez klime, po ravnom i brdima i gudurama je oko 6l, mozda i manje. Instrumet pokazuje izmedju 5.6-6.2
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
Nisam siguran da ovaj test sa prvom i trecom ima smisla.
Taksista i serviser su mi rekli da uradim ovo:
- Povucem rucnu do kraja - Ubacim u 2 ili 3 brzinu - Dodam gas na 2000+ rpm i polako opustam kvacilo - Nakon pokusaja da se vozilo pokrene pri kvacenju, dolazi do momentalnog gasenja, sto pokazuje da kvacilo/lamela su u redu
Ako pak ubacim u 1 i nateram na 20km/h i ubacim u 3 ili 4 kako ste rekli, u tom momentu otpustanja kvaila auto pocinje da stuca i lupa neko vreme, jer ocito nema dovoljni obrtni moment pri toj brzini. Nisam dalje nastavljao. Ovo zavisi od felxibilnosti motora, meni 3 radi normalno tek od 40 km/h a 4 od 60 km/h sve ispod stuca i hoce da se ugasi
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
Oba testa su ti pokazala da je kvacilo izgleda jos uvek ok, da nije bilo - na oba testa bi pokazalo mane. U provom sa rucnom kocnicom, ne bi se ugasio, vec bi poceo da vraca obrtaje na momente a na drugom testu, mogao bi dodavanjem gasa da izvuces motor iz zveckanja, ali auto ne bi ubrzao bas kako treba. prakticno bi cuo da motor dize obrtaje ali da ne ubrzava u skladu sa porastom obrtaja.
Htedoh jos juce da te pitam da li ti je auto chipovan, jer sam negde davno citao da chipovani turbo-dizel, zavisno od mape do mape koja mu je ugradjena, ume da se malo davi na vecim nadmosrkim visinama zbog izmenjene mape ubrizgavanja i pritiska turbine, dok na ravnom griz ei ujeda.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
Jeste, menjana mu je ECU mapa, za nekih 15-20% vece snage i obrtnog momenta u http://www.protuning.rs/
`Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji` - Eric Hoffer
:: Oba testa su ti pokazala da je kvacilo izgleda jos uvek ok, da nije bilo - na oba testa bi pokazalo mane. U provom sa rucnom kocnicom, ne bi se ugasio, vec bi poceo da vraca obrtaje na momente a na drugom testu, mogao bi dodavanjem gasa da izvuces motor iz zveckanja, ali auto ne bi ubrzao bas kako treba. prakticno bi cuo da motor dize obrtaje ali da ne ubrzava u skladu sa porastom obrtaja. :: :: Htedoh jos juce da te pitam da li ti je auto chipovan, jer sam negde davno citao da chipovani turbo-dizel, zavisno od mape do mape koja mu je ugradjena, ume da se malo davi na vecim nadmosrkim visinama zbog izmenjene mape ubrizgavanja i pritiska turbine, dok na ravnom griz ei ujeda. :: :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: ::
Oba testa imaju smisla, izazivaju potpuno isti efekat samo na razlicite nacine i u oba ti se pokazalo da ti lamela radi sasvim normalno. Da ti auto nije stucao i trzao u 3 ili 4 brzini ili se nije ugasio pod rucnom, vec nastavio makar na trenutak da prima gas, znacilo bi da je lamela pri kraju.
MBP Retina 13` Late 2012 macOS High Sierra
i7 4790K/MasterLiquid Pro 120/Maximus Gene VII/32GB/240GB RAIDR/Strix 980ti/CM 750W/LG 27MB85Z-B
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646997. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.