Imam sledeći problem... Kad god koristim upload na nešto duže od 1mb, pukne mi internet. Ne znam šta se dešava, a očigledno ni Telekomovi `stručnjaci` ne znaju, pa tražim pomoć nekog ko bi mogao da zna.
Naime šta se dešava... Kad uploadujem klip na YT, ili atačment na mejl, ili kad koristim torent (dakle kombinacija down/up), ili kad bilo šta uploadujem da je veće od 1mb, da duže traje od nekoliko sekundi/pola minuta, veza pukne. I to ne kompletno, nego samo uređaji koji su žičano povezani sa modemom. Bez obzira da li se samo na jednom uploaduje, svi izgube internet konekciju osim onih na WiFi. U tom trenutku ne mogu da pingujem modem na 192.168.1.1, niti mogu npr. google.rs, ništa. Ako izvadim kabl iz kompjutera koji je izgubio konekciju, i npr. stavim ga u laptop koji nije bio žičano povezan, ADSL radi na tom laptopu. Ako isti vratim u kompjuter, ne radi. U tom slučaju za sve kompjutere pomaže uglavnom restartovanje, mada se nekad i samo od sebe popravi.
Napravljena je kućna mreža, tako da koristim DNS 1st 212.200.190.166 i 2nd 212.200.191.166, gateway 192.168.1.1 i adrese u opsegu 192.168.1.xxx. Od programa koristim Comodo Firewall i Kaspersky Internet Security 2013 (pogašeni svi moduli osim AV).
Evo i slike kako to izgleda sa BitCometom kada se desi problem i sta pise kad pingujem modem:
Dok sam koristio Windows 7 kada se otvori onaj deo gde je ilustracija PC-MODEM-INTERNET, meni je pokazivalo na problem između modema i interneta. Kada pogledam u log modema pokazuje da je restartovan PPP Uptime. Tada prijavljuje neki DNS problem. Evo loga sa zadnjeg puta kada se desilo (pre sat vremena) od restartovanja modema do problema:
To je na jednom računaru, a na drugima sve isto osim IP adrese koja se menja na 64,65 i 66. Na 64 je laptop preko wifi-a, a na 65 i 66 dva računara. Šta menjam? Samo DNS?
Nisam baš siguran da DNS može da reši problem sa gubitkom DSL linka, ili sam ja nešto pogrešno razumeo u gore navedenom? Da li gubiš samo ppp konekciju ili i vezu sa centralom? Ako gubiš i DSL vezu okači nam kompletan Status rutera, SNR, LAT i ostalo.
Idealna opcija bi bila ako bi nečiji ruter pozajmio i zakačio kod sebe da testiraš sve to sa drugom opremom - bilo čiji, ne mora biti Telekomov svakako bitna je živa ADSL linija.
My sword can cut through armor and still cut a tomato.
Imam i IPTV, koji kada se problem desi secne na kratko i nastavi normalno da radi. Izgubi se na kratko samo lampica za Internet, a ostale normalno rade. Gubim samo PPP konekciju, ADSL Uptime normalno nastavlja da broji. Evo ostalih podataka (ovo je sad dok radi normalno):
ADSL Status Information: Status Data Rate Information Defect/Failure Indication Statistics
Status: Configured Current Line Status - - SHOWTIME Link Type - - Interleave Path [Go Top]
Data Rate: Upstream Downstream Actual Data Rate 1021 (Kbps.) 8190 (Kbps.) [Go Top]
Operation Data / Defect Indication: Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 12.5 dB 11.5 dB Attenuation 16.6 dB 35.6 dB
Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator FEC Error 32559 0 CRC Error 113 0 HEC Error 1011 0 [Go Top]
Statistics: Received Cells Transmitted Cells Cell Counter 45607327 965504
Hm, sasvim je ok linija a i nemaš gubitak dsl-a pa nije status preterano ni bitan, pogrešno sam razumeo.
Kolike su šanse da skočiš do komšije/drugara, pozajmiš ruter i konektuješ se na 10 min preko njegovog naloga i testiraš opremu?
EDIT: Ako je već ruter menjan zbog ovog problema onda nemaš šta drugo osim da budeš dosadan - gubiš ppp, imaju evidenciju u logovima o tome svakako i to mora da se rešava.
My sword can cut through armor and still cut a tomato.
Svi u mom kraju koriste kablovski internet, jedino sam ja `pametan`... :D Baš u ovo vreme teško :) No nebitno je skroz, probao sam sa drugim modemom i ponaša se potpuno isto. Probao sam i različite kablove, i low level formatiranje kompjutera sa instaliranjem sistema, i skeniranje sa različitim programima za viruse & co., i linux okruženje, i različite kablove, i različite mrežne kartice, i postavljanje samo jednog kompjutera na modem, i automatsko podešavanje lan konekcije (da nije statička), i ništa nije uspelo. Jedino normalno radi preko wireless-a i to ne uvek. Preko žice skoro uvek zeza kada se koristi upload preko 1mb (neki duži upload). Inače mi je 4mbps/512mbps.
Eh da, čak sam i spliter menjao, menjao telefonsku utičnicu i kabl koji ide do nje. NIŠTA ne pomaže. A naravno stručnjaci me otkačili sa objašnjenjem da to nije do njih i da ja imam virus.
Koliko sam načuo, povećani upload može da dovede do gubitaka ppp konekcije ali moram priznati da nisam do sada naleteo na ruter koji to zapravo i čini tako da mi je zbilja nelogičan taj urbani mit.
Rekao bih ti da im kažeš sve ovo što si nama okačio ali pretpostavljam da već jesi i to više puta obzirom da vidim da si upućen u proveru i rešavanje. Prvo je to da moraš biti jako, jako dosadan pa će se neko od njih možda prizvati pameti i zapravo proveriti logove i eventualni uzrok problema. Drugo, ako nemaš aktuelan ugovor potpisan sa njima - prijatno doviđenja i pređi na fiber.
My sword can cut through armor and still cut a tomato.
Zvao sam ih više puta (mislim tri puta) i uvek sam dobijao isti odgovor kad dođu da provere:,,Linija ti je u redu, imaš solidan signal (obzirom da sam daleko od centrale), log je u redu, imaš virus.`. I tu se završava svaka priča. Imam ugovor na dve godine, to je ona promocija 4mps + IPTV.
Stvarno je postalo iritantno da im dokažem da nisam glup i da nije virus.
I prijatelju daleko ti je Ćuprija od fibera :) Ovde je glavna ulica u rupama, centrale za ADSL rade tri godine (ova je četvrta i kao pri kraju su), tako da ovde će fiber kad u BG i njemu slične stignu leteći tanjiri.
I šta ti serviraju kao priču kad im ti kažeš da si sve proverio, testirao konekciju na više računara i dobio isti rezultat? : )
Uostalom, podnosi reklamacije zbog problema i traži umanjenje računa dok god budeš imao pucanja ppp veze iz bilo kog razloga - ako ih to ne natera da sve provere ništa neće. Ni tebi nije u interesu da imaš problem a ni njima da im manje plaćaš. Ne moraš ih zvati, kontaktiraj ih i mailom. Kada krene konverzacija preko maila tu ne mogu da te pobiju, možeš uraditi copy-paste odavde i objasniti situaciju u potpunosti a da ne postoji mogućnost da te neko prekine i da ti kaže da je u pitanju virus ili neka takva glupost.
Hajde baš isprati sve to ako te ne mrzi ovih dana, pa mi javi u inbox u krajnjem slučaju šta se događa i da li su pokrenuli bilo kakvu proceduru za proveru - i ja obožavam njihov CC.
Ista situacija i kod mene po pitanju fibera i rupa u glavnoj ulici - kod tebe bar kabl imate. Ja otkad pređoh na ADSL svanulo mi. : )
My sword can cut through armor and still cut a tomato.
re VMARC: Niko me ne sluša i ne uvažava moje mišljenje, a kamoli zahteve. Nema šanse da ih nateram da mi urade to što kažeš, makar ne preko tehničara. To mora da ide preko Kragujevca ili Beograda, ne znam ko je zadužen za ovaj grad. Hoću da kažem da neće da mrdnu guzicom dok im se telefonom ne javi neki budža na jačem mestu od njih samih.
re alexi: Daj mi mejl na koji mogu da im se obratim. Ne znam da li će upaliti, ali bih da probam. Jednom me je za sličan problem (loš rad IPTV-a) zvala neka devojka iz Beograda i problem je posle njenog mešanja rešen. Dok ona nije uzela stvar u svoje ruke niko me nije šljivio 1%.
Uvek serviraju istu priču, zbog toga i ludim - virus i virus i virus... Objasnim im da uradim sve da virusa nema, zaboga osam godina radim kao serviser računara i znam šta radim, ali ne, opet virus i ne slupaju me uopšte šta pričam. A ne znam kome da se obratim jer uvek iste šalju.
Hoce hamaci da pravi probleme ili neki protokol koji je instaliran, proveri protokole koji su instalirani i koji se koriste.
Probaj da vratis ruter na default podesavanja pa ih ponovo podesi, hoce da se zaglupi po nekad sam.
Ovo mi ne lici na problem kod telekoma vec je nesto instalirano na racunarima koje pravi konflikt sa ruterom ili samim windowsom.PPPOE konekcija ne mora da znaci da puca mozda je sam ruter restartuje jer je doslo do nekog problema.
Probaj da pogasis sve i ostavis samo Internet Protocol Version 4 ( IPv4 ) restartujes racunar i probas da se povezes i odradis upload.
Simptom koji si opisao kad izvadis LAN kabal i ubodes u racunar koji nije vezan preko kabla na net da net radi znaci da neka podesavanaj nisu dobra u windowsu.Pogledaj kako je podesena konekcija na laptopu ( koji protokoli i sta imas instalirano ili nemas ) pa podesi tako desktop.
Od Tehicke podrse Telekoma nemoj puno da ocekujes, docice proverice opremu izmeriti signal i ako je sve ok oticice i dobices pismo od njih da je problem kod tebe na racunaru i savet da isit odneses u neki ovlasceni servis ili da se obratis Microsoft podrsci.
Pravo ti kažu, a ti zapeo da ti oni reše problem. Lepo si opisao da problem postoji i nastaje U RAČUNARU - RAČUNARIMA, za koje je jedina zajednička tačka - da si ih ti instalirao i podesio. Upravo - TI si problem u ovom problemu, tj. nešto što si od podešavanja ili softvera stavio. Da bi ovo dokazali, ne moraš da ideš kod komšija i pozajmljuješ opremu, već, lepo pokreni (nedaj bože, jel`, i instaliraj uz windows zbog ovakvih stvari....) Ubuntu, ubuntu live dvd. I onda vidi šta se dešava pri upload-u. Od opreme, probaj i da isključiš iptv govno koje se pregreva, i vidi šta se dešava bez njega. Mada to je drugi džak problema.
re pisko: Da si lepo pročitao do kraja šta sam pisao video bi da sam radio i low level formatiranje (sa 5 pass-a), radio sam skeniranje Kaspersky-jem i BitDefenderom u rescue modu i Malwarebyte scan, MBR scan, i posle toga sam isključio mogućnost virusa. Jedino još nisam flešovao BIOS da isključim i mogućnost BIOS virusa koji je redak.
Dalje sam napisao da sam probao problem da rešim u Linux okruženju, a pod tim sam podrazumevao Ubuntu (tada zadnju verziju) i Zorin OS. Ubuntu sam probao Live CD i instalirao ga na hardu, a Zorin samo Live. Od ostalih Windows sistema probao sam XP, 7 i 8, bez ijednog instaliranog programa nakon instalacije.
Ponašao se isto. I stvarno ne vidim kako sam ja tu problem, objasni?
re ICEsd: Modem je default podešavanjima, a ovo drugo nisam probao. Eto probaću i to. Programi koje instaliram za zaštitu (Comodo i Kaspersky) su isto na default podešavanjima, osim što Kaspersky-ju isključim sve osim AV-a. Pritom iz gore navedenog razloga nisam siguran koliko su oni problem. Razumem ja da je moguće da je nešto do mene, da je logički verovatnije, ali šta? Kada instaliraš različite sisteme po default podešavanjima, a problem ostaje, šta onda može da bude problem?
Samo u ruteru u Advanced iskljuci UPNP opcije: -Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service - Allow users to make configuration changes through UPnP
re Dexter013: Za kvalitetniji modem trenutno nemam novca, mada sam negde na netu pročitao da jeste rešenje problema. Nemam ni nekog ko ima nešto kvalitetniji modem pa da proverim. Planirao sam neki Cisco ili Microtik, pošto vidim da su najviše hvaljeni, ali skupi.
re gatekeeper: Prvu opciju imam na ovom modemu, i isključena je (bila nekad uključena zbog JDownloadera). Drugu nemam.
Daj neku preporuku ako imaš na umu? A podešavanja za ADSL neka da li su potrebna? Mislim ovi njihovi dolaze sa podešavanjima, a taj koji kupim pretpostavljam da treba da se podesi. Ko to radi, oni ili ja?
Broj postavljenih tema: 60359. Broj poslatih odgovora: 647038. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.