o duzini garancije za proizvod dobijen nakon prihvacene reklamacije za drugi proizvod? Da li se nastavlja trajanje garancije od starog ili se dobija nova garancija posto je i proizvod nov? U pitanju je maticna ploca koja bi trebalo da ima 5 godina garancije, pa bi vredelo da se potrudim. A prava informacija bi vredela svima!
Zakon o obligacionim odbnosima clan 503. - produzenje garantnog roka
`kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.`
:: o duzini garancije za proizvod dobijen nakon prihvacene reklamacije za drugi proizvod? Da li se nastavlja trajanje garancije od starog ili se dobija nova garancija posto je i proizvod nov? U pitanju je maticna ploca koja bi trebalo da ima 5 godina garancije, pa bi vredelo da se potrudim. A prava informacija bi vredela svima!
Po logici bi trebalo da se resetuje garancija pa iz pocetka ali posto kada menjas neispravnu za ispravnu ne dobijas nov fiskalni racun sumnjam da ce ti krenuti garancija iz pocetka.To i mene interesuje.
5 godisnje garancije su veoma specificne i odnose se na odredjene serije proizvoda i uslovi koriscenja i ostvarivanja su precizno definisani od strane proizvodjaca !!
ostvarivo je samo lokalna a ne i globalna 5 godisnja garancija , samo za proizvode uzete od OVLASCENIH DILERA I DISTRIBUTERA, i naravno registrovani proizvod.
veruj da je tih 5 godina garancije masno naplaceno od strane proizvodjaca! :)
:: :: :) dosadni garancijasi :: :: 5 godisnje garancije su veoma specificne i odnose se na odredjene serije proizvoda i uslovi koriscenja i ostvarivanja su precizno definisani od strane proizvodjaca ! :: :: ostvarivo je samo lokalna a ne i globalna 5 godisnja garancija , samo za proizvode uzete od OVLASCENIH DILERA I DISTRIBUTERA, i naravno registrovani proizvod :: :: tako da srecno gubljenje vremena :: :: ::
dorabi , idi na sajt proizvodjaca i pogledaj za svoju plocu sta i kako . niko ne daje 5g na lepe oci , imaju jasna pravila sta i kako kod svih 5 godisnjih garancija
kod nekih OEM-a , 5 godisnja je podeljena u 3 + 1 + 1 , i nevazi ista garancija za sva 3 vremenska dela , tacnije ne vazi za ono sto prosecan korisnik misli - crklo daj mi drugu .
:: :: veruj da je tih 5 godina garancije masno naplaceno od strane proizvodjaca! : :: :: :: :: :: :) dosadni garancijasi :: :: :: :: 5 godisnje garancije su veoma specificne i odnose se na odredjene serije proizvoda i uslovi koriscenja i ostvarivanja su precizno definisani od strane proizvodjaca ! :: :: :: :: ostvarivo je samo lokalna a ne i globalna 5 godisnja garancija , samo za proizvode uzete od OVLASCENIH DILERA I DISTRIBUTERA, i naravno registrovani proizvod :: :: :: :: tako da srecno gubljenje vremena :: :: :: :: :: ::
A sta ako 7 dana pred istek prve garancije dobijes proizvod u zamenu koji se pokvari za 8 dana ponovo ?
Onda se sta gleda ? Po fiskalnom racunu garancija je prosla a po garantnom listu nije.Hipoteticki slucaj se desava posle 2 godine od kupovine prvog proizvoda.
:: :: A sta ako 7 dana pred istek prve garancije dobijes proizvod u zamenu koji se pokvari za 8 dana ponovo :: :: Onda se sta gleda ? Po fiskalnom racunu garancija je prosla a po garantnom listu nije.Hipoteticki slucaj se desava posle 2 godine od kupovine prvog proizvoda :: ::
Ja sam imao slucaj da kada je crkla matcina ploca zamenili su novom a posto je ostalo 3 meseca garancije nisu hteli da uvaze granciuju kada je maticna crkla posle 6 meseci. Po pravilu bi trebalo da vazi nova grancija za rekalamciju ali kako rekoh kako i kako kome!
AMD FX-8320, 4300 MHz (21.5 x 200) Cooler Master 212 EVO Motherboard ASUS M5A99FX PRO R2.0 Kingston HyperX Blue 2x4 gb 1600 Gigabyte R9 270 OC SSD OCZ Agility 3 60gb 1.5 WD+500gb WD Chiftec CX-05B-B Thermatle Purepower 600 Wati
Poenta je da se svi borimo da se drugacije svati rec garancija a ne da se podkopavamo i da dozvoljavamo prodavcima da oni tretiraju garanciju kako njima odgovara cini mi se da si ti ili prodavac ili neko ko je iz nekog razloga na njihovoj strani...
:: :: zasto muljaza ? , daje se nova garancija (NOVA) ukoliko je uredjaj zamenjen novim u prvih 6 meseci .. :: :: pa nemojte da sme smesni , koliko je puta bilo ovde price o srpskom mentalitetu i shvatanju garancije .. :: :: izmislili smo pojam `SAOBRAZNOST` da se pokriju sve reklamacije ne istog proizvodjaca , samo kod nas moze za MSI da dobijes ASUS i obrnuto :: :: :: :: :: Pa i ja tako mislim.Prodavci gledaju fiskalni racun a trebalo bi garantni list.To je muljaza :: :: :: ::
Prvo i osnovno, Zakon kaze da garntni list mora biti uredno popunjen. Garantni list sadrzi dan prodaje, model, serijski broj, pecat (a gdi je) i potpis. Kad zamenis proizvod, drugi model ili cak isti model ide i nova garancija. Jer sam proizvod ima nov serijski broj, moze i IMEI (ako je telefon u pitanju) ili bilo sta sto ga vezuje za taj proizvod, koji je drugaciji od prethodnog. Tj. moraju da ti popune nov garantni list. UREDNO. To sto se nasi ne pridrzavaju Zakona, to pokazuje lenjost i mujanje prodavca/servisa/uvoznika.
Naravno, postoje i proizvodjaci koji imaju polisu, zamene ti za novo, ali ti nastavljaju garanciju. Time se ogradjuju od onih koji namerno kvare uredjaje. Ali, to je idiotizam. Jednostavno takve likove staviti na black listu, pa samo njima stavljati ovaj sistem ogranicenja. To moze i prodavac i serviser i uvoznik. Jer ipak je prodato na nekoga, a time isto lice proslede i proizvodjacu.
@The Bear on je izvukao clan zakona koji to dobro pokazuje, ali kada ga kriva levca cita, moze ispasti da se garantni rok nastavlja.
Zapravu u delu zakona `garantni rok POCINJE TECI PONOVO` objasnjava situaciju da je u pitanju nov garantni rok. U pitanju je rec `ponovo` od ponoviti.
Da je recenica ispisana `kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvrsena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok NASTAVLJA TECI od zamene, odnosno od vracanja opravljene stvari.`
Mozes da uhvatis caku samo tako, ako dobro citas :)
_____________________________ P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 WiFi gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Ako se uredjaj popravi ( npr promene kondenzatore ili mikrofon na telefonu ), garancija se nastavlja a ako promene ceo uredjaj ( ili tezu popravku npr. zamene celu elektroniku u telefonu a samo ostave masku ) dobija se nova garancija.
E sad to sto je zakon lose napisan pravnicki to je problem zakonodavca i strucnosti nasih pravnika/politicara.
:: Prvo i osnovno, Zakon kaze da garntni list mora biti uredno popunjen :: Garantni list sadrzi dan prodaje, model, serijski broj, pecat (a gdi je) i potpis. Kad zamenis proizvod, drugi model ili cak isti model ide i nova garancija. Jer sam proizvod ima nov serijski broj, moze i IMEI (ako je telefon u pitanju) ili bilo sta sto ga vezuje za taj proizvod, koji je drugaciji od prethodnog. Tj. moraju da ti popune nov garantni list. UREDNO. To sto se nasi ne pridrzavaju Zakona, to pokazuje lenjost i mujanje prodavca/servisa/uvoznika :: :: Naravno, postoje i proizvodjaci koji imaju polisu, zamene ti za novo, ali ti nastavljaju garanciju. Time se ogradjuju od onih koji namerno kvare uredjaje. Ali, to je idiotizam. Jednostavno takve likove staviti na black listu, pa samo njima stavljati ovaj sistem ogranicenja. To moze i prodavac i serviser i uvoznik. Jer ipak je prodato na nekoga, a time isto lice proslede i proizvodjacu :: :: :: @The Bea :: on je izvukao clan zakona koji to dobro pokazuje, ali kada ga kriva levca cita, moze ispasti da se garantni rok nastavlja :: :: Zapravu u delu zakona `garantni rok POCINJE TECI PONOVO` objasnjava situaciju da je u pitanju nov garantni rok. U pitanju je rec `ponovo` od ponoviti :: :: Da je recenica ispisana `kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvrsena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok NASTAVLJA TECI od zamene, odnosno od vracanja opravljene stvari. :: :: Mozes da uhvatis caku samo tako, ako dobro citas : :: :: ____________________________ :: P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 WiFi gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO :: ::
Meni to nema puno logike cak i da je po zakonu. Garancija traje 2 godine, 2 godine ti garantuju da ces imati funkcionalan uredjaj i sve moguce neprijatnosti ce da rese o njihovom trosku. Da li su oni samo obrisali prasinu ili kompletno zamenili uredjaj sta to mene kao korisnika zanima, mene samo zanima da radi kako je predvidjeno.
Nevidim razlog zasto bi se garancija produzavala. Logicno je samo da se garancija produzi za period koliko je uredjaj bio na servisu. To sto je proizvod nov sa drugim serijskim brojem to ce oni vec papiroloski da rese.
Specifican slucaj je kada vise identican proizvod nije u ponudi, u smislu da se dobije adekvatna zamena ali ni to nema razloga da utice na garanciju tj da se ona produzava.
Garancija treba da znaci da ce proizvod raditi kao sto je predvidjeno i biti servisiran/zamenjen bez naknade ako se nesto desi, a ne da ce neko kupce cascavati novim proizvodima i dodatnim garancija (osim onoliko koliko je uredjaj bio u servisu).
Sto rece Codeus Garancijasi, vise se ljudi interesuju za garancije nego za ono sto kupuju, desi se nekad, retko, cemu toliko paznje garanciji.
Pazi, da imas dve identicne ploce jednu pored druge (navodim kao primer), nece se ponasati identicno. To je dokazano mali milion puta. Sto u radu, sto u kvarenju (rok izdrzljivosti). Ja sam uvek dobijao novu garanciju za nov proizvod. Retko kad mi se desilo da sam morao da se iscimam. I to samo jednom kod onog budjavog Pakoma za rezac. Jedina stvar, koja mi se lose ponasala, to je bila maticna ploca, ali serija je takva bila. Nova ploca, nova garancija. I na kraju TV, za koji sam morao da se pomucim, da bi mi zamenili Sony za LG, posto je Sony bio takav neopevani krsh, da to nije normalno.
Svaki put sam dobio novu garanciju. I na novim garancijama je bio popunjen datum preuzimanja novog uredjaja.
Naravno da ima ludih ljudi koji ce pred rok sjebati nesto, da bi dobili novo. Ali, ovo je Srbija, gde su prava potrosaca na takvom idiotskom nivou. Napolju dobijas novu garanciju, osim ako proizvodjac, kako sam naveo, nema takvu polisu gde ti stavlja novu garanciju, nego produzuje. BAs zbog idiota koji `produzuju` garanciju na konto sjebavanja uredjaja.
_____________________________ P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 WiFi gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Garantni list vazi uz fiskalni racun. Garantni rok traje od datuma kupovine i zavrsava se u vazecem roku od datuma kupovine. Ako kupite proizvod 1.1.2014 i ako se pokvari 30.11.2015, dobijate novi uredjaj novi garantni list na kome pise 2 godine ali i datum kupovine (1.1.2014.) koji popunjava ovlasceno lice / servis. Sam garantni list, upravo zato, nije validan bez fiskalnog racuna.
Ne spominjite inostranstvo, isto je i tamo. Da je drugacije pravno regulisano, mogli bi ste jednom kupljeni uredjaj da imate dozivotno, kvareci ga namerno neposredno pred istek garantnog roka. To je normalno i jedino fer i posteno, za obe strane.
nije u pitanju da li je 5 ili 3 godine, potpuno svejedno, nego da li je zakonski nova garancija ili produzenje stare. Medo je lepo objasnio i dokumentovao, zakon kaze da je nova garancija posle zamene, zasto bi pitao proizvodjaca?
I zasto ti smeta ako bi uzeo garanciju ponovo? Ne razumem?! Proizvodis ploce ili slicno?
:: :: dorabi , idi na sajt proizvodjaca i pogledaj za svoju plocu sta i kako . niko ne daje 5g na lepe oci , imaju jasna pravila sta i kako kod svih 5 godisnjih garancija :: :: kod nekih OEM-a , 5 godisnja je podeljena u 3 + 1 + 1 , i nevazi ista garancija za sva 3 vremenska dela , tacnije ne vazi za ono sto prosecan korisnik misli - crklo daj mi drugu :: :: :: :: :: veruj da je tih 5 godina garancije masno naplaceno od strane proizvodjaca! : :: :: :: :: :: :: :: :: :) dosadni garancijasi :: :: :: :: :: :: 5 godisnje garancije su veoma specificne i odnose se na odredjene serije proizvoda i uslovi koriscenja i ostvarivanja su precizno definisani od strane proizvodjaca ! :: :: :: :: :: :: ostvarivo je samo lokalna a ne i globalna 5 godisnja garancija , samo za proizvode uzete od OVLASCENIH DILERA I DISTRIBUTERA, i naravno registrovani proizvod :: :: :: :: :: :: tako da srecno gubljenje vremena :: :: :: :: :: :: :: :: ::
hehehe , kakve nebuloze si napisao !!! .. dve ploce se nece ponasati identicno :) .. 2 ploce ce se ponasati apsolutno identicno u uslovima koje je propisao OEM
nece se klokovati identicno ali to nije proizvodjacev problem !!
jeste kod nas je zakon nakaradan .. sve svaljuje na prodavca , zato i imao voliko problema
preko to ide malo drugacije , uzmes plocu kod ovlascenog dilera a ne prodavca koji nije nabavio kontingent od ovl. dilera za odredjeni brend i rikne ploca u garanciji , trazi se RMA i ploca ide u RMA servis
u servisu se prvo pregledava fizicko stanje ploce .. pa kaze
bilo kakvo fizicko ostecenje , iskrivljen pin , polomljen usb, zagreban lak na ploci , nedostatak BAR kod nalepnice - GUBIS GARANCIJU
bilo koji mrtav ulazni port ..npr nerade usb=ovi , uzrok je neispravnos stampaca, misa, keyba .. ploca radi , juzni most radi ali su usb data linije u kratkom spoju - GUBIS GARANCIJU
bilo koja modifikacija - GUBIS GARANCIJU
mrtav jedan ili vise FET-ova na 12V grani a PWM drajver OK - uzrok PSU - GUBIS GARANCIJU
ventilatori zapeceni od PRASINE (uredjaj nije ordzavan po propisu proizvodjaca) - GUBIS GARANCIJU
i jos ...
ASUSOV RMA SERVIS
zato kod nas nikada nece doci APLE , kod njih je osnovna garancija GODINU DANA i ne jebu tomato drazave koje imaju ovakve zakone gde nista nije uredjeno
iz zakona o zastiti potrosaca IZUZETI SU MOBILNI OPERATERI I BANKE !!
QUNA je lepo objasnio , a vidim i WMARC
:: Pazi, da imas dve identicne ploce jednu pored druge (navodim kao primer), nece se ponasati identicno. To je dokazano mali milion puta. Sto u radu, sto u kvarenju (rok izdrzljivosti). Ja sam uvek dobijao novu garanciju za nov proizvod. Retko kad mi se desilo da sam morao da se iscimam. I to samo jednom kod onog budjavog Pakoma za rezac :: Jedina stvar, koja mi se lose ponasala, to je bila maticna ploca, ali serija je takva bila :: Nova ploca, nova garancija :: I na kraju TV, za koji sam morao da se pomucim, da bi mi zamenili Sony za LG, posto je Sony bio takav neopevani krsh, da to nije normalno :: :: Svaki put sam dobio novu garanciju. I na novim garancijama je bio popunjen datum preuzimanja novog uredjaja :: :: Naravno da ima ludih ljudi koji ce pred rok sjebati nesto, da bi dobili novo. Ali, ovo je Srbija, gde su prava potrosaca na takvom idiotskom nivou. Napolju dobijas novu garanciju, osim ako proizvodjac, kako sam naveo, nema takvu polisu gde ti stavlja novu garanciju, nego produzuje. BAs zbog idiota koji `produzuju` garanciju na konto sjebavanja uredjaja :: :: :: ____________________________ :: P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 WiFi gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO :: ::
ako imas fiskalni racun .. nosi gde si kupio pa pitaj njih ..
ako nemas fiskalni , nemoj ni ici
kakve veze imas ti sa OEM garancijom od 5 godina ?!
garancija ti traje onoliko koliko ti pise na racunu . TACKA
ne proizvodim ploce , samo ih popravljam .
i proliv vec dobijam od toga da nemozete da shvatite
:: nije u pitanju da li je 5 ili 3 godine, potpuno svejedno, nego da li je zakonski nova garancija ili produzenje stare. Medo je lepo objasnio i dokumentovao, zakon kaze da je nova garancija posle zamene, zasto bi pitao proizvodjaca :: :: I zasto ti smeta ako bi uzeo garanciju ponovo? Ne razumem?! Proizvodis ploce ili slicno :: :: :: :: :: dorabi , idi na sajt proizvodjaca i pogledaj za svoju plocu sta i kako . niko ne daje 5g na lepe oci , imaju jasna pravila sta i kako kod svih 5 godisnjih garancija :: :: :: :: kod nekih OEM-a , 5 godisnja je podeljena u 3 + 1 + 1 , i nevazi ista garancija za sva 3 vremenska dela , tacnije ne vazi za ono sto prosecan korisnik misli - crklo daj mi drugu :: :: :: :: :: :: :: :: veruj da je tih 5 godina garancije masno naplaceno od strane proizvodjaca! : :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :) dosadni garancijasi :: :: :: :: :: :: :: :: 5 godisnje garancije su veoma specificne i odnose se na odredjene serije proizvoda i uslovi koriscenja i ostvarivanja su precizno definisani od strane proizvodjaca ! :: :: :: :: :: :: :: :: ostvarivo je samo lokalna a ne i globalna 5 godisnja garancija , samo za proizvode uzete od OVLASCENIH DILERA I DISTRIBUTERA, i naravno registrovani proizvod :: :: :: :: :: :: :: :: tako da srecno gubljenje vremena :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::
Codeus, ne uzbuduj se. Decenijama u nazad srbi izvode zakljucke iskljucivo na osnovu onoga kako njima odgovara (ili kako bi im odgovaralo). Malo ko se postavlja neutralno, realno, pa kaze: `Cekaj, da li sam samo ja tu na gubitku ili dobitku?` Samo malo mucnjuti glavom i sve se samo kaze. Pa ko bi normalan davao iznova novu granciju za svaki zamenjen proizvod?
opet se ti kacis za 5 godina, nebitno da li je i pola godine, pitam lepo za novu garanciju ili nastavak stare? Ne vidim razlog zasto ne bih uzeo garanciju u punom trajanju ako mogu? Ne kapiram zasto ti to pravi problem? :: :: ako imas fiskalni racun .. nosi gde si kupio pa pitaj njih . :: :: ako nemas fiskalni , nemoj ni ici :: :: kakve veze imas ti sa OEM garancijom od 5 godina ?! :: :: garancija ti traje onoliko koliko ti pise na racunu . TACK :: :: ne proizvodim ploce , samo ih popravljam :: :: i proliv vec dobijam od toga da nemozete da shvatite :: :: :: nije u pitanju da li je 5 ili 3 godine, potpuno svejedno, nego da li je zakonski nova garancija ili produzenje stare. Medo je lepo objasnio i dokumentovao, zakon kaze da je nova garancija posle zamene, zasto bi pitao proizvodjaca :: :: :: :: I zasto ti smeta ako bi uzeo garanciju ponovo? Ne razumem?! Proizvodis ploce ili slicno :: :: :: :: :: :: :: :: dorabi , idi na sajt proizvodjaca i pogledaj za svoju plocu sta i kako . niko ne daje 5g na lepe oci , imaju jasna pravila sta i kako kod svih 5 godisnjih garancija :: :: :: :: :: :: kod nekih OEM-a , 5 godisnja je podeljena u 3 + 1 + 1 , i nevazi ista garancija za sva 3 vremenska dela , tacnije ne vazi za ono sto prosecan korisnik misli - crklo daj mi drugu :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: veruj da je tih 5 godina garancije masno naplaceno od strane proizvodjaca! : :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :) dosadni garancijasi :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: 5 godisnje garancije su veoma specificne i odnose se na odredjene serije proizvoda i uslovi koriscenja i ostvarivanja su precizno definisani od strane proizvodjaca ! :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ostvarivo je samo lokalna a ne i globalna 5 godisnja garancija , samo za proizvode uzete od OVLASCENIH DILERA I DISTRIBUTERA, i naravno registrovani proizvod :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: tako da srecno gubljenje vremena :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::
Broj postavljenih tema: 60372. Broj poslatih odgovora: 647167. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.