Znam da nema veze sa kompovima, ali je ovo jako korisna stvar za sve članove foruma koji imaju auto, a nalaze se u ovoj ledom okovanoj Srbiji.I ipak može da se zavede pod `budženje`. :)
Naime, svi znamo da je mraz smrt za sve baterije pa i za akumulatore na kolima.Ovih dana non-stop crkavaju akumulatori zbog debelih minusa, pa sam ja rešio da svoj akumulator na vreme `tapaciram` tj. zaštitim, da ne bi crk`o od ove ljute zimoće.
Uzeo sam onu tanku podlogu za laminat, obmotao akumulator sa svih strana(osim sa gornje strane, naravno), onda sam preko toga stavio tanak sundjer (5mm), takođe skroz okolo.I preko toga ponovo podlogu za laminat, pa sve to utegao i umotao streč-folijom. rezultat: auto pali `na pola ključa` i to kada celu noć stoji napolju umesto u garaži.Da napomenem da je kod mene bilo oko -18C ovih najgorih par dana.Istu stvar sam uradio i sa akumulatorom mog kolege, koji je inače morao svako jutro da ga dopunjava, iako je akumulator 3 meseca star-mraz čini svoje. Sledeći dan mi je i on potvrdio da pali `iz cuga` otkako smo `tapacirali` i njegov akumulator.
Slike kačim čim prestane `ovo bijelo go#no` da pada. :)
Ovo mi je odjednom palo na pamet, pa reko` da podelim sa drugima, da uštedim ljudima pare i produžim vek njihovim akumulatorima.Imam `zakazana` još dva akumulatora iz komšiluka ovih dana. :)
Lepa tema. Naravno to moze da se uradi i sa stiroporom [ odlican izolator ] Ako budes bio u mogucnosti,uradi i izolaciju haube sa unutrasnje strane,recimo filcom koji se stavlja ispod laminata. Neces verovati kakav ces rezultat da dobijes.Mozes da je zalepis sa silikonom.+izolator+smanjena buka motora.
Moja Toyota pali i bez toga na pola ključa pre neki dan kad je kod mene bilo -21. Bojim se ako još uradim i ovo što predlažeš da će početi sama da se vozi
Inače, neće dobar akumulator propasti zbog velikog minusa već loš akumulator neće moći da obavi svoj posao zbog gubitka ionako malog kapaciteta usled starenja a koji je dodatno umanjen zbog niske temperature. Naravno da svakom akumulatoru će značiti ovaj zahvat jer podizanjem temperature (izolovanjem od okoline) se podiže iskoristivi kapacitet akumulatora. Na žalost totalno lošem akumulatoru ni ovo neće pomoći.
WOT Nick: Vaske
:: Znam da nema veze sa kompovima, ali je ovo jako korisna stvar za sve članove foruma koji imaju auto, a nalaze se u ovoj ledom okovanoj Srbiji.I ipak može da se zavede pod `budženje`. : :: :: Naime, svi znamo da je mraz smrt za sve baterije pa i za akumulatore na kolima.Ovih dana non-stop crkavaju akumulatori zbog debelih minusa, pa sam ja rešio da svoj akumulator na vreme `tapaciram` tj. zaštitim, da ne bi crk`o od ove ljute zimoće :: :: Uzeo sam onu tanku podlogu za laminat, obmotao akumulator sa svih strana(osim sa gornje strane, naravno), onda sam preko toga stavio tanak sundjer (5mm), takođe skroz okolo.I preko toga ponovo podlogu za laminat, pa sve to utegao i umotao streč-folijom :: rezultat: auto pali `na pola ključa` i to kada celu noć stoji napolju umesto u garaži.Da napomenem da je kod mene bilo oko -18C ovih najgorih par dana.Istu stvar sam uradio i sa akumulatorom mog kolege, koji je inače morao svako jutro da ga dopunjava, iako je akumulator 3 meseca star-mraz čini svoje. Sledeći dan mi je i on potvrdio da pali `iz cuga` otkako smo `tapacirali` i njegov akumulator :: :: Slike kačim čim prestane `ovo bijelo go#no` da pada. : :: :: Ovo mi je odjednom palo na pamet, pa reko` da podelim sa drugima, da uštedim ljudima pare i produžim vek njihovim akumulatorima.Imam `zakazana` još dva akumulatora iz komšiluka ovih dana. :) :: :: https://www.mojdom.rshttp://tiny.cc/msvoj :: Athlon II x3 455 - MSI 770 C45 - 4GB DDR3 - Hitachi 500GB - Asus 8600GT - LC 600H-12 - Xigmatek Asgard - Philips 222EL LED - Genius Navigator 535
Meni akumulator stoji u kući jer se slabo vozim po ovoj zimetini al ćaletu sam na sličan način tapacirao akumulator pred prošlu zimu na Dukatu i pali odlično. Doduše treba par sekundi verglanja dok razbije ulje i povuče gorivo kad se ne pali 2-3 dana al dizel je, jbg.
Sad si mi dao ideju pa ću da tapaciram ovaj moj kad je već skinut. Nemam neki tanji sunđerčić kao ta podloga za laminat ali imam troslojni perfeks u velikim količinama i sunđer od 8mm. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - CARPE DIEM
Neću da stavljam ništa ispod haube tj. da budžim...
03.02.2012. 18:18
#395864
status: user broj poruka: 3241
jer mi je hauba kriva od udarca i ne zatvara se uopšte do kraja, pa kada je budem menjao uskoro(zajedno sa krilom, nosačem hladnjaka, farovaima, branikom,...), uzeću na otpadu fabričku izolaciju za haubu.Slažem se sa mišljenjem CrowBgd u vezi ne igranja sa zapaljivim materijalima.
@Vaske: Može da škodi novom akumulatoru i bilo koji novi ili stari može da `iscedi` mraz, pogotovo ako je stariji auto pa ne pali iz prve.Mom kolegi novi energizer tri dana zaredom izvukao mraz jer mu ne pali auto iz prve i prelazi male relacije, nedovoljno da se akumulator dopuni.Moj akumulator je počeo da zeza po ovom minusu, ali sada pali na pola ključa.Ja inače svaki dan imam 22km od kuće do posla i 22km nazad, pa mi je akumulator(black horse) i posle 4 godine kao nov.Auto treba da pređe minimum 7km samo da bi dopunio akumulatoru ono što potroši na paljenje tj. startovanje.zato se naši ljudi i žale na akumulatore, a ustvari ih `sahranjuju` kratke relacije po gradu.
:: Lepa tema :: Naravno to moze da se uradi i sa stiroporom [ odlican izolator :: Ako budes bio u mogucnosti,uradi i izolaciju haube sa unutrasnje strane,recimo filcom koji se stavlja ispod laminata :: Neces verovati kakav ces rezultat da dobijes.Mozes da je zalepis sa silikonom.+izolator+smanjena buka motora :: :: ________________ :: CPU-Z Validator :http://goo.gl/AS5c :: ::
To je akumulator koji strada 1 sec.kad prodje garancija. Verovatno si imao puno srece. Inace sledeci put kupi Bosh sa gelom.Ne dopunjuju se i dosta duze traju.
Posle pet godina je silver power otkazao na zimi, prvi put. Znam jos nekoliko kojima je takodje jako dobro sluzio i dalje sluzi a nekima nije ni mesec dana. Prvo i osnovno je da kada vec vidis da je akumulator iskrepsno posustao, da se proveri punjenje akumulatora na automobilu, regler, relei, ako ih ima i alternator. Tek onda se okrivi akumulator. Ni Black Horse se ne dopunjava ako se ispostuje ovo sto je toothless rekao za kratke i duge relacije, krate ga razbijaju a i nacin voznje nasih vozaca koji vole da kilave na niskim obrtajima. Dobro punjenje akumulator vidi tek iznad 2000 za benzince i oko1500 za dizele, sve ispod su relativno male struje punjenja, posebno sada sa stalno upaljenim farovima i slicno.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
najbolji odgovor od svih,vidi se ko se stvarno razume u kola:)))))i samo jedna stvar izostavljena,zimi pojacajte ler gas ako vozite neki stariji auto koji dozvoljava pojacavanje lera,a ima regler...da ne spominjem koliko se akumulator slabo puni kad je ler gas slab....moja preporuka zimi nesto preko 1000rpm da bude ler:)))
NAJCVRSCI OSLONAC U ZIVOTU JE SANK
:: Posle pet godina je silver power otkazao na zimi, prvi put. Znam jos nekoliko kojima je takodje jako dobro sluzio i dalje sluzi a nekima nije ni mesec dana. Prvo i osnovno je da kada vec vidis da je akumulator iskrepsno posustao, da se proveri punjenje akumulatora na automobilu, regler, relei, ako ih ima i alternator. Tek onda se okrivi akumulator. Ni Black Horse se ne dopunjava ako se ispostuje ovo sto je toothless rekao za kratke i duge relacije, krate ga razbijaju a i nacin voznje nasih vozaca koji vole da kilave na niskim obrtajima. Dobro punjenje akumulator vidi tek iznad 2000 za benzince i oko1500 za dizele, sve ispod su relativno male struje punjenja, posebno sada sa stalno upaljenim farovima i slicno :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: ::
ja otvorio sinoc temu za akumulator za punta ali mogu i ovde onda da pitam posto kod mene samo pisko odgovorio...Punto 1.2 16v i akumulator fabricki iz 2003 (hahha) koji pali samo ako ujutru po ovim mrazevima dodje komsija i pecne ga sa kablovima ,ja sav srecan odem na posao (15km tamo-nazad) i onda sledece jutro opet pec pec...Skidao sam ga i gledao, pun je do vrha sa tecnoscu ali verovatno mu je dosao kraj...Ne bih se igrao sa izolacijom jer nemam vremena ni materijala pa bi ako moze preporuka za neki najbolji za moj autic...gledam vartu,bosh ,kum me smara da uzmem neki sa gelom a ja nemam pojma kako i sta ...znam samo da je danas legla plata i da mora novi da se pazari a ovaj stari dajem za pivo ko oce..pozdrav kolege
@bezubi daj neki savet za gume sam te letos poslusao i bio si u pravu..
LER gas nikako ne povecavati .. i nikako ga ne drzati povecanog (tamo gde moze manualno) ..
upali auto i ostavi da radi 10min dok se ne zagreje na radnu temp .. e onda vozi ..
pre par godina sam vozio yugica ..samo da skoknem po neke pare .. i povucem sauh na yugicu ... ne do kraja .. ali da upali lakse i krenem ali posle 500m zaboravim da vratim isti !!! na semaforu sam morao desno .. veliki semafor yugo pod sauhom ide gde on hoce .. i pravo u stojadina .. doduse sa 10km/h .. stojadina sam pogodio u najtvrdji deo na njemu (i stojadin ima tvrd deo) prednji cosak .. ni ulubio nisam .. a yugicu raspao se blatobran .. tablica odletela pod neki auto .. lik se samo nasmejao i otisao ..
Black Horse je projektovan tako da potraje malko duže od garantnog roka. Matematika je jednostavna, svaki iole ozbiljniji proizvođač akumulatora zna koliko je potrebno olova za određen broj ciklusa punjenja i pražnjenja prosečnim opterećenjem za koje je on predviđen. Ovi naši su doktori da stave taman toliko. Inače na Toyoti, originalni akumulator je bio 45Ah Panasonic koji je odradio bez ikakvih problema tačno 11 godina inače tajna u dugotrajnosti akumulatora kod nje je veoma mala struja koju alnaser vuče prilikom startovanja u odnosu na neke druge automobile zbog njegove konstrukcije.
WOT Nick: Vaske
:: To je akumulator koji strada 1 sec.kad prodje garancija :: Verovatno si imao puno srece :: Inace sledeci put kupi Bosh sa gelom.Ne dopunjuju se i dosta duze traju :: :: ________________ :: CPU-Z Validator :http://goo.gl/AS5c :: ::
Motor što pre treba da dostigne radnu temperaturu da bi se manje habao a radna temperatura se najbrže dostiže dok motor vuče, tj dok se vozi auto. To je ostalo od ranije da treba upaliti auto i pustiti da radidok se ne zagreje ...Svaki iole dobar mehaničar če da vam kaže suprotno. A to nisam ja izmislio, mercedesovi inženjeri to isto pričaju nevezano za godište/tip vozila.
U uputsvu za korišćenje vozila kod mene lepo piše startovati vozilo, automatski sauh odradi svoje i drži broj obrtaja shodno prema temperaturi i vožnja se započinje bez ikakvog čekanja, bez zagrevanja ali i bez silovanja motora. Valjda konstruktor zna šta je najbolje za njegov motor. Sad svaki auto ima neke svoje fore pa bi čovek trebao da ih zna, recimo kod mojeg vozila proizvođač propisuje start hladnog motora sa gasom pritiskom gasa do daske, otpuštanjem gasa i tek onda zaverglati. Zagrejan motor se startuje sa laganim davanjem gasa i verglanjem a vruć motor startuje se sa većim davanjem gasa. Kada se pridržavam ovog režima (a pridržavam ga se uvek) motor pali i zimi i leti na pola ključa. Takođe prilikom povratka sa zagrejanim motorom prilikom parkiranja obavezno sačekam par sekundi da motor poradi na leru pre gašenja, pogotovo kad je vruć. Ovo su neka moja iskustva a verujem da svako od vas ima neke svoje cake za svoje vozilo.
WOT Nick: Vaske
:: Motor što pre treba da dostigne radnu temperaturu da bi se manje habao a radna temperatura se najbrže dostiže dok motor vuče, tj dok se vozi auto. :: To je ostalo od ranije da treba upaliti auto i pustiti da radidok se ne zagreje ...Svaki iole dobar mehaničar če da vam kaže suprotno. A to nisam ja izmislio, mercedesovi inženjeri to isto pričaju nevezano za godište/tip vozila :: :: Isto kao što ljudi misle da drastično štede ako voze na što nižim obrtajima i guše motor. u padnjih 15 godina a inače i ranije od kako se prave motori sa turbinama motori su napravljeni tako da rade efikasnije na visokim obrtajima :: :: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - :: CARPE DIEM :: ::
DA,LER GAS MALO POVECATI ZIMI,otprilike za 100-200 rpm vise od standardnog,to u voznji neces ni osetiti....merio sam na mom eskortu pre neki dan punjenje,kad mu je ler bio na 900rpm punio je na donjoj granici koju je fabrika propisala,kad sam ukljucio svetla pao je nijansu ispod donje granice punjenja...to znaci kad god cekas na semaforu stojis u mestu i sl akumulator ne dobija dovoljno punjenje,a to ga lagano ubija!!!kad sam stavio ler na 1100 obrtaja,i sa ukljucenim svetlima je punio negde onako kako preporucuje proizvodjac da treba da puni:) inace akumulator ganc nov,i kompletan servis alternatora uradjen za zamenom reglera pre mesec dana...
NAJCVRSCI OSLONAC U ZIVOTU JE SANK
:: :: LER gas nikako ne povecavati .. i nikako ga ne drzati povecanog (tamo gde moze manualno) . :: :: upali auto i ostavi da radi 10min dok se ne zagreje na radnu temp .. e onda vozi . :: :: pre par godina sam vozio yugica ..samo da skoknem po neke pare .. i povucem sauh na yugicu ... ne do kraja .. ali da upali lakse i krenem ali posle 500m zaboravim da vratim isti !!! na semaforu sam morao desno .. veliki semafor yugo pod sauhom ide gde on hoce .. i pravo u stojadina .. doduse sa 10km/h .. stojadina sam pogodio u najtvrdji deo na njemu (i stojadin ima tvrd deo) prednji cosak .. ni ulubio nisam .. a yugicu raspao se blatobran .. tablica odletela pod neki auto . :: lik se samo nasmejao i otisao .. :: :: ::
Upališ i kreneš lagano i relativno brzo se dostigne radna temperatura. Ko voli da posle hladnog starta motor tera u `crveno`, svaka mu čast.
Takođe nije loše, pogotovo pri ovakvom vremenu kad akumulatori malo oslabe preko noći, paliti auto sa pritisnutim kvačilom da bi se alnaser rasteretio otpora menjača pri verglanju a i inače je zdravije tako paliti auto, smanjuje se habanje aksijalnih ležajeva na radilici.
Možda je čudno kad se ovo napiše ali masa ljudi tako pali auto. Evo ličan primer gde me komšija budi svako jebeno jutro u pola 6 jer vergla jugića pola sata bez kvačila i pali ga na plin. Probao sam čoveku da objasnim da bar zadnji kilometar pre gašenja auta prebaci na benzin i da pali sa stisnutim kvačilom ali ne vredi. Matori je tvrdoglav i sutra ako me bude probudio ima da mu zatrpam juga snegom. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - CARPE DIEM
odogovorite meni dajte neku prepruku...meni je ler automatski,kola palim sa kvacilom pritisnutim i cim kresne posle 3 sekunde krecem i vozim polako naravno prvih 1km...akumulator bre
I ja kupujem delove u AP-u.Tek sad sam video da imaju samo Vartu.Ma i to je dobar akumulator.Na prethodna dva punta sam imao Bosch i stvarno nisam imao problema.Tako da mi je ostala ta marka po navici.
Aj da se pozalim i skrenem paznju,kad je vec tema oko auta.Ovo se desilo pre 5 dana.Radih do kasno neki lap nekoj ribi i vrnem se gajbi oko 3 ujutru.Parkiram ispod zgrade.Sve u fulu,Stilo mi sljaka na minusu lepo.Negde oko 12 aj malo da radi auto na leru zbog akomulatora,ja na kontakt kad ono na ekranu brdo gresaka,tacnije sve `failure`.Misim se sta se koji kur.. istripovo i pocnem da verglam.Vergla i nece da cuje.Ja za glavu pomislio ECU vrisno.Otvorim haubu skinem poklopac motora kad infarkt.Jebeni pacov(ili mis) se uvukao ispod poklopca motora(kako ne znam) i izjeo mi tacno 16 kablova,sto od brizgaljki,sto od kocnica...tacnije celu motornu instalaciju.Ne mogu da verujem sta mi se desilo.Redovno parkiram na tom mestu i nikad nista nije bilo.
Pazite,na ovom minusu jebeni glodari postaju ocajni i zavlace se u motore koji su jos topli,a mozda se samo to meni moze da desi.:(
:: Aj da se pozalim i skrenem paznju,kad je vec tema oko auta.Ovo se desilo pre 5 dana.Radih do kasno neki lap nekoj ribi i vrnem se gajbi oko 3 ujutru.Parkiram ispod zgrade.Sve u fulu,Stilo mi sljaka na minusu lepo.Negde oko 12 aj malo da radi auto na leru zbog akomulatora,ja na kontakt kad ono na ekranu brdo gresaka,tacnije sve `failure`.Misim se sta se koji kur.. istripovo i pocnem da verglam.Vergla i nece da cuje.Ja za glavu pomislio ECU vrisno.Otvorim haubu skinem poklopac motora kad infarkt.Jebeni pacov(ili mis) se uvukao ispod poklopca motora(kako ne znam) i izjeo mi tacno 16 kablova,sto od brizgaljki,sto od kocnica...tacnije celu motornu instalaciju.Ne mogu da verujem sta mi se desilo.Redovno parkiram na tom mestu i nikad nista nije bilo :: :: Pazite,na ovom minusu jebeni glodari postaju ocajni i zavlace se u motore koji su jos topli,a mozda se samo to meni moze da desi.:( :: :: ::
Nre 8 godina sam mogao sebi da priustim Audi RS2 i desilo se nesto slično. Miš je ušao u usis proglodao filter i ujedno sjebao protokomer,koji je tada jedino mogao da se nabavi nov. Cena je bila sitnica 550€. Čim sam ga sredio odmah je prodat i nisam više imao problema sa njim.
@Shortee Ako imaš živaca traži i naćićeš Toplin akumulator sa oznakom OEM na njemu. Mislim da se akumulator i ne zove baš Topla nego TOP-nešto. To je najbolje što se može naći na tržištu i najpribližnije fabričkom, obzirom da se pravi za prvu ugradnju.
Tko leti vrijedi,tko ne leti ne vrijedi.
My machine: HP 6730b c2D p8600 Intel 4500hd 3gb/160 gb
:: Aj da se pozalim i skrenem paznju,kad je vec tema oko auta.Ovo se desilo pre 5 dana.Radih do kasno neki lap nekoj ribi i vrnem se gajbi oko 3 ujutru.Parkiram ispod zgrade.Sve u fulu,Stilo mi sljaka na minusu lepo.Negde oko 12 aj malo da radi auto na leru zbog akomulatora,ja na kontakt kad ono na ekranu brdo gresaka,tacnije sve `failure`.Misim se sta se koji kur.. istripovo i pocnem da verglam.Vergla i nece da cuje.Ja za glavu pomislio ECU vrisno.Otvorim haubu skinem poklopac motora kad infarkt.Jebeni pacov(ili mis) se uvukao ispod poklopca motora(kako ne znam) i izjeo mi tacno 16 kablova,sto od brizgaljki,sto od kocnica...tacnije celu motornu instalaciju.Ne mogu da verujem sta mi se desilo.Redovno parkiram na tom mestu i nikad nista nije bilo :: :: Pazite,na ovom minusu jebeni glodari postaju ocajni i zavlace se u motore koji su jos topli,a mozda se samo to meni moze da desi.:( :: :: ::
Malo smo se zaneli a problem ostade po strani. Inače nemoj mnogo da se cimaš oko marke akumulatora jer sve to crkava i manje više je istog kvaliteta. Bolje je kupiti 3 jeftinija koji traju 3 godine nego jedan 3x skuplji koji će jedva izdržati 5 (realno ovo je neki prosek). Uzimaj ono za šta imaš para i nemoj nasedati na fore koliko para toliko muzike jer je kod akumulatora najbitniji parametar pored samog kvaliteta koji je uzgred na sličnom nivou i datum formiranja, odnosno koliko je on dugo stajao tako formiran. Naliveni akumulatori ne treba da stoje u nekom magacinu mesecima a kamoli godinama jer propadaju, suvošaržirani mogu da stoje duže ali i ne pamtim kad sam zadnji put video takav sem kod mene na poslu gde smo dobijali takve i sami vršili nalivanje. Inače jednom prilikom kada sam kupovao akumulator i čovek mi ponudi Bosh (2,5x skuplji nego BlackHorse ili MoonBat u to vreme, super kažem ja samo daj da vidimo datum formiranja a on ladno star 2 godine????? Taj je već propao stojaći u magacinu i da ga stavi sam na svoja kola i kupim MoonBat koji je poživeo 5 godina, posle toga kupim MoonBat neka serija bez održavanja sa 36 meseci garancije i zamenjen posle 6 godina preventivno pred zimu a da je još bio u solidnom stanju (leti). Inače kod mene kada kupuješ novi akumulator, daš im svoj stari, lepo ti ljudi zamene i dobiješ popust od 500dinara (nećeš se obogatiti ali...) prilikom kupovine novog, na taj način rešiš dilemu gde da zafrljačiš stari.
WOT Nick: Vaske
:: odogovorite meni dajte neku prepruku...meni je ler automatski,kola palim sa kvacilom pritisnutim i cim kresne posle 3 sekunde krecem i vozim polako naravno prvih 1km...akumulator br :: :: :: :: :: :: :: :: ::
Broj postavljenih tema: 60373. Broj poslatih odgovora: 647170. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.