Nije racunar, ali mozete mi pomoci! Menjao sam u kolima osvetljenje prekidaca i table (zamena SMD LED) i sve je to sljakalo 4 meseca kako treba, sve do sinoc kad sam dobio light show u kolima.
Osvetljenje ove dve kazaljke za temperaturu i gorivo se povremeno pale i gase (mada su danas dok sam vozio bile vise ugasene nego upaljene), znaci samo crvene diode (plavo pozadinsko osvetljenje radi kako treba). E sad ja predpostavljam da je u pitanju hladan lem pa mi treba pomoc kako da utvrdim gde je on nastao (ako je uopste hladan lem) posto te 4 crvene diode (dve idu po kazaljci) su na istoj 12v grani i cim jedna ne radi, ne radi nijedna?! Kako bih mogao da utvrdim gde je tacno hladan lem (opet kazem ako postoji) i da li postoji mogucnost da je nastao negde sa starne prilikom lemljena ovih dioda posto nista sem dioda nisam lemio, a ostatak osvetljenja koje sam zamenio (ukljucujuici klimatronik i prekidace za prozore, retrovizore, svetla, itd) radi kako treba?!
Moze da bude hladan lem, moze da bude defektna ledovka (malo si je nagoreo prilikom lemljenja), moze da bude da si prevideo neki predotpor koji je sada opterecen jacim diodama pa crkava, a moze da bude da si prilikom lemljenja malo ostetio stampu, pa se odvojila ali ti to ne vidis. To treba sve skinuti, pregledati mikroskopom ili lupom sa velikim uvecanjem, natenane, premeriti, uporediti sa originalnim vrednostima ledovki, naponima na kojiima rade, struje na kojima su deklarisane, itd itd itd.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
Ako su vezane na red na jednoj +12V grani normalno da nece ni jedna da radi, ako jedna zeza. Ako su vezane otpornicima paralelno na tu granu i ne rade sve u isto vreme, onda je neki problem sa +12V granom. Ne znam kako ti to izgleda, nikada nisam rasklapao instrument tablu. Valjda ce da ti odgovori neki auto elektricar.
Demon to some. Angel to others. _______________________________
:: :: posto te 4 crvene diode (dve idu po kazaljci) su na istoj 12v grani i cim jedna ne radi, ne radi nijedna?! ::
E sad to mi je trebalo kako mogu da otkrijem koja zeza... hvala! Cisto sumnjam da je ostecena stampa jer je 4 meseca radilo kako valja... predotpor ne verujem da je razlog jer i ostale diode koje sam zamenio na isti nacin istim diodama rade jos uvek! E sad moje pitanje je da li ako sam nagoreo LED da li je on mogao da ardi 4 meseca kako treba i sad odjednom da pocne da zeza? @philaemos: to i kazem, redno su vezane pa jedna zeza i odma ne rade sve... nema zatvorenog kola! Ne pomaze ovde autoelektricar veruj mi... .)
Rekao bih da se radi o nekom WV-u, jebi ga, znam da je muka ali moras opet skinuti sa kokpita pa na astal, predhodno proveri jesi li dobro gurnuo i jel zabravio konektor sa kablovima koji dolazi na ovu plocu, cimaj konektor pa ako se nista ne desava vadi to iz auta. Nadji na konektoru na koji pin dolazi napajanje i turi ga na stabilisani ispravljac od 12V i trazi gde je prekid, koliko se secam na red su vezane po 3 LE diode + jedan smd otpor od oko 47 do 100 oma, mereci napone na krajevima ledica videces koja te muci. E sada ono sto nocu dira koke a nije pevac, zasto su ti prvi put pockale ledice koje si zamenio? Razlog je regler na alternatoru koji ne odradjuje posao kako treba, to je moje iskustvo, mesec dana radi normalno i desi se da odjednom pusti mnogo veci napon sa alternatora koji bude i preko 20V!!! Posle jedne reklamacije koja se ponavljala 2 puta za par meseci kao preventivu kada menjam crknute ledice (sve ledice menjam!!!) bile ispravne ili ne, menjam i regler i od kada to radim vise nema reklamacija! Nadam se da si me razumeo, ako negde zapne vici pa cemo ti pomooci, pozzz
Dobro vidis druze jeste auto VW grupacije (Skoda)... diode prvi put nisu crkle niti pravile ikakav problem vec me zeleno osvetljenje podsecalo na GOLFA 2 a plavo-crveno iz Golfa 4 i slicnih mi se jako svidjalo pa sam sam uzeo i zamenio LED samo! :) E sad , ovde su sve 4 diode vezane redno (ostale oko km/h, obrtomera i displeja su po 3). Do konektora nije 100% gubila bi cela tabla osvetljenje ako se ne varam! Ono sto sam primetio danas je da sam vozio dve ture po sat vremena i tek 15 min pre stizanja na cilj (znaci okvirno posle 45 min) pocinje gasenje i paljenje osvetljenja kazaljki... napominjem sve ostalno radi kako treba kazaljke od obrtomera i brzinomera, pozadinsko plavo osvetljenje, klimatronik ma sve ostalo je ok!
... uprljaces qrac! .) Rec je o 90ks (66kW) zato toliko i trosi, nije 105, 110 116 ili 130ks! :P Pun rez do cepa 1280km predjeno i (nije povuko mulj znaci ostalo jos nesto sitno ne bi bas da se dizel ugasi u sled nestanka goriva) pa ti sad preracunaj! :) P.S. saobracaj u Beogradu i Novom Sadu nisu isto imaj i to na umu! .)
radi se o naponu/struji ako menjas zelene u plave onda je dovoljno da se podudaraju po struji ali ako ides iz zelene u crvene onda ti trebaju crvene sa 50% vecom strujom ili da duplirash vrednost otpornika
Srecno!
- - Pozdrav !!!
PELE. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Svaki uredjaj radi na carobni dim. Kada ga taj dim napusti prestaje da radi.
jer postoji jos dosta ljudi koje je to odradilo na briskoda forumu i nisam nasao nekog da se pati sa tim, a sa druge strane bi me zezale i kazaljke od obrtomera i brzinomera da je struja u pitanju jer je isti princip zamene bio i tamo! .)
da led imaju razlicite struje i traze razlicite napone u odnosu na boju svetla koju daju nije isto dve crvene i dve plave
a tacne struje i padove napona po boji nadji na netu, pa prema tome izaberi otpornik...
a sto se tice dizela, ja se secam da golf dvojka sa punim rezervoarom ide iz srema do budve + vozanje po rivijeri i vraca se bez dopunjavanja, ne mogu da se setim jel bio gtd ili pure dizel inace, ta oktavija trosi 4,3l/100km pri 80km/h (lupam, ali brzina za tu potrosnju je sigurno mala), bas me zanima koliko ti trosi na 150km/h
ja imam 1.5 dCi 75KS, auto 2011, trosi ~5.3-6, na otvorenom ~4.5, medju najekonomicnijim potrosacima je, ta Oktavia nema sanse da toliko trosi, trosi ti u proseku ~6.5-7, a na otvorenom 5-6, to je realno za taj auto, nije Diana
:: ... uprljaces qrac! .) Rec je o 90ks (66kW) zato toliko i trosi, nije 105, 110 116 ili 130ks! : :: Pun rez do cepa 1280km predjeno i (nije povuko mulj znaci ostalo jos nesto sitno ne bi bas da se dizel ugasi u sled nestanka goriva) pa ti sad preracunaj! : :: P.S. saobracaj u Beogradu i Novom Sadu nisu isto imaj i to na umu! . :: :: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1886176 :: ::
Sad cu ispasti nezahvalan i tvrdoglav (trazim pomoc a kao pravim se pametan), ali ja s druge strane kazem da na klimatroniku gde sam isto zamenio zeleno osvetljenje dugmica u crveno i kazaljke za brzinu i obrtaje zeleno u crveno nema problema nikakvih, tako da to sa naponom i strujom mi izgleda najmanje verovatno! A sto se tice potrosnje... da to je pri brzini 90 na sat (peta na oko 1900rpm i teraj), na 150km/h pokazuje po bordu nekih 16 liji sto znaci da je prava potrosnja 17-ak u tim trenucima (ovo nemoj uzeti zdavo za gotovo jer nisam nikad vozio konstantno 150 vec u prelazu preko 156 prev vecim brzinama na bordu imam otrpilike tolko ocitavaje)... na 7 po bordu u 4-oj 2.9l konstatno po ravnici bez doziranja gasa *znaci nege 3,5-4 litre max u tim trenucima pije) @imarkovicL svaki auto trosi onako kako ga vozis...
:: da led imaju razlicite struje i traze razlicite napone u odnosu na boju svetla koju daj :: nije isto dve crvene i dve plav :: :: a tacne struje i padove napona po boji nadji na netu, pa prema tome izaberi otpornik.. :: :: a sto se tice dizela, ja se secam da golf dvojka sa punim rezervoarom ide iz srema do budve + vozanje po rivijeri i vraca se bez dopunjavanja, ne mogu da se setim jel bio gtd ili pure dize :: inace, ta oktavija trosi 4,3l/100km pri 80km/h (lupam, ali brzina za tu potrosnju je sigurno mala), bas me zanima koliko ti trosi na 150km/ :: :: :: ulsi
Broj postavljenih tema: 60373. Broj poslatih odgovora: 647170. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.