Danas samo dobio informaciju od Gigatron servisa da su po novom -Zakonu o zastiti potrosaca- u obavezi da u primerenom roku (bez precizne vremenske odrednice) rese moju reklamaciju o neispravnosti proizvoda u garantnom roku. Konkretno je u pitanju Logitech-ov komplet tastura+mis LX710 koje sam odneo u servis 03.01. ove godine. Inace, danas sam od kolega sa posla cuo da je rok za resavanje reklamacije zapravo 15 dana.
Sta moji dragi forumasi znaju o ovoj temi? I neka reknu koju, sta mi je ciniti.
Sada je po zakonu za svaki proizvod minimum dvogodisnja garancija. I to maloprodaja mora obezbediti pomenutu garanciju, a ne dobavljac. __________________________________________________________ Velg Bort Livet
Nijesam pravnik (niti Crnogorac, niti govorim ijekavicu), ali
18.01.2011. 19:17
#285083
status: user broj poruka: 280
... koliko mi skromne intelektualne sposobnosti dozvolise tumacenje ovog zakona, dodjoh do zakljucka (sa naporom velikim) da je rok ipak 15 dana. I ovom prilikom, citiracu odredbe zakona, koje mi se ucinise u ovom slucaju bitne.
4. Reklamacija Član 58. Potrošač može da izjavi reklamaciju trgovcu, radi ostvarivanja svojih prava iz člana 54, odnosno člana 56. ovog zakona. Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja. Pravne posledice nesaobraznosti
Član 54. Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana, nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor. Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir: 1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru. 2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju. 3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača. Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac. Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača. Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvođač se prema potrošaču nalazi u položaju jemca. Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Prava navedena u stavu 1. ovog člana, ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu. 3. Garancija
Davalac garancije i garantni list
Član 56. Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke iz garancije, navedene na jasan i čitljiv način, lako razumljivim jezikom, a naročito podatke o: 1) pravima potrošača iz čl. 54. ovog zakona, uz obaveštenje da se ugovornom garancijom ne utiče na ta prava. 2) nazivu i adresi davaoca garancije, sadržini ugovorne garancije i uslovima za ostvarivanje prava iz ugovorne garancije, a naročito o njenom trajanju i prostornom važenju. 3) neprenosivosti, u slučaju da su prava iz garancije neprenosiva, čime se ne utiče na pretpostavku iz člana 48. tačka 10) ovog zakona. Davalac garancije je dužan da na zahtev potrošača izda garantni list . Na punovažnost garancije ne utiče povreda obaveze davaoca garancije iz st. 2. i 3. ovog člana, i potrošač može da zahteva da se garancija ispuni u skladu sa datom izjavom. Garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.
se pise sto je preciznije moguce i ne bi smeo da ostavi mesta za razlicita tumacenja. Radni dani se u ovom slucaju ne pominju tako da mislim da sam 100% u pravu.
Citiram jos jednom - Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja.-
zakon je donet - iskljucivo zbog uskladjivanja zakona/propisa sa EU .. (zbog pridruzivanja) .. kako je donet nevredi ni komentarisati prethodni zakon - je .. svi priznaju .. bio dobar ali wtf kao i gomila drugih nije se bas primenjivao do tancina ..
od 1.1.2011 nije se apsolutno nista promenilo u zemlji srbiji ..
uvoznici i veci prodavci su i dalje drugovi clanovi / ili tatini sinovi ..
da potrosac ima PRAVA .. gomila .. ali jedno je IMATI PRAVO-a drugo OSTVARITI PRAVO .. u bilo kojem slucaju natezanja sa istim - nadlezan je sud .. za pokretanje slucaja potrebne su PARE ..
.. zovi sutra Gigatron i raslitaj se u kojoj fazi je tvoj slucaj .. ali praznici su bili i to su slobodni dani (po zakonu - te se neracunaju u rokove) ..
Bas tako, ne sme biti mesta za izvlacenje bilo kakvih inferenci, niti neko da kaze ma to misli ovako. Kao u epizodi dosijea X kada je molder od duha sto ispunjava zelje pozeleo mir u svetu pa kad pogledao napolje i nije bilo vise ljudi na ulici :), pa je za drugu zelju seo i za jednu napisao ne znam koliko strana. e tako treba i zakon. A cini mi se da ovi nase sto se vise trude, sve je komplikovanije. Ali, za ostvarivanje garancije je cvrsta ruka mnogo bitna, ako cutis i pustas da misle da si naivan, onda si u njihovoj milosti.
LG 42LD420, Athlon II x4 630, Asus M4A87TD/USB3, Kingston HyperX 2x2Gb DDR3 1600 cl9 Black Limited Edition, Gigabyte HD6870, SpinPoint F3 1tb, WD5000AAKS 500gb, Chieftec GPS-550AB-A 550W, NZXT Apollo
:: se pise sto je preciznije moguce i ne bi smeo da ostavi mesta za razlicita tumacenja. Radni dani se u ovom slucaju ne pominju tako da mislim da sam 100% u pravu :: :: Citiram jos jednom :: - Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja.-
Naravno da sam Gigatron vec zvao, kao sto sam lepo i napisao u prvom postu. Od njih sam dobio informaciju da su po novom -Zakonu o zastiti potrosaca- u obavezi da u primerenom roku (bez precizne vremenske odrednice) rese moju reklamaciju!? To je ono sto me je i iznerviralo i ostavilo u cudu! Zbog toga sam i otvorio temu. Moja predjasnja iskustva sa Gigatronom su bila prilicno pozitivna i kod njih sam ostavio podosta svog novca (od 1000 EUR pa na vise) u proteklim godinama. Doduse cini mi se da nista od robe do sad nisam ni morao da reklamiram. Najveca zamerka im je bila sa moje strane sto ih nije bilo lako dobiti na telefon u radnji na Banovom brdu, ali znajuci kakva guzva zna da bude u radnji imao sam razumevanja i za to. Ponadao sam se da ce biti profesionalni i reklamaciju misa brzo resiti, a s obzirom da je ovo Srbija preventivno sam ih zvao s vremena na vreme da se raspitam za svoju robu i u ovih 15 dana zvao sam ih 3-4 puta. Kada sam cuo da je rok po novom zakonu 15 dana, hteo sam to da proverim prvo sa njima i nadao se da cu brzo dobiti ispravnu robu, a od njih dobih odgovor da ce biti resena reklamacija u primirenom roku!? Sta reci
e sad nemozes ocekivati da zbog idiota u sklupstini koji su propis doneli preko noci .. da i pocne da se primenjuje na terenu preko noci .. kao sto rekoh - nista se nije promenilo ... potrebno je VREME da se sve to UHODA .. nadam se da te nece zavlaciti 45 dana ..
ali pogledaj u samom zakonu pise da je prodavac duzan da u roku od 15 dana PISMENO IZVESTI KUPCA,znaci samo izvesti,a da kvar otkloni u primerenom roku!strasno
DA i ja tako nesto kontam .. dovoljno je da te nazove ili ti posalje fask sa porukom ..`uvazicemo vam garanciju` .. a sad cekajte da ista stigne sa tajvana .. poslali su po hodocasnicima ..
Jedno pitanje za one koji se razumeju u pravo, a vezano za novi zakon.
Proizvod je posle ~2 godine otkazao, sad je na servisu i verovatno nece moci da se popravi.
E sad pitanje vezano za ovaj zakon je, ako se vrsi zamena , da li se gleda cena tog proizvoda koliko je placen tada ili poslednja cena proizvoda? ili se gleda po performansama neki ekvivalent?
to nigde nisam uspeo naci u ovom zakonu.
Da bude jednostavnije, grafa placena pre 2 godine 190000din, sad je umrla, da li potrosac ima pravo da trazi novu u tom cenovnom rangu ili?
Zanima me samo zakon, primeri u praksi su razliciti(ja licno sam imao razlicite situacije), dakle samo zakon crno na belo, koja su prava potrosaca u tom trenutku.
Ako nema identicnog proizvoda za zamenu, da li postoji mogucnost da se vrati novac koji je dat za grafiku tj 19k dinara?
Taman sam poceo da razmisljam sta si to platio sto devedeset hiljada :)
LG 42LD420, Athlon II x4 630, Asus M4A87TD/USB3, Kingston HyperX 2x2Gb DDR3 1600 cl9 Black Limited Edition, Gigabyte HD6870, SpinPoint F3 1tb, WD5000AAKS 500gb, Chieftec GPS-550AB-A 550W, NZXT Apollo
:: Jedno pitanje za one koji se razumeju u pravo, a vezano za novi zakon :: :: Proizvod je posle ~2 godine otkazao, sad je na servisu i verovatno nece moci da se popravi :: :: E sad pitanje vezano za ovaj zakon je, ako se vrsi zamena , da li se gleda cena tog proizvoda koliko je placen tada ili poslednja cena proizvoda? ili se gleda po performansama neki ekvivalent :: :: to nigde nisam uspeo naci u ovom zakonu :: :: Da bude jednostavnije, grafa placena pre 2 godine 190000din, sad je umrla, da li potrosac ima pravo da trazi novu u tom cenovnom rangu ili :: :: Zanima me samo zakon, primeri u praksi su razliciti(ja licno sam imao razlicite situacije), dakle samo zakon crno na belo, koja su prava potrosaca u tom trenutku :: :: Ako nema identicnog proizvoda za zamenu, da li postoji mogucnost da se vrati novac koji je dat za grafiku tj 19k dinara :: :: ::
ali njima je rok od 15 dana da se izjasne povodom robe,fakticki da konstatuju da je uredjaj neispravan,i da ti predloze kako da to tresite,tj zamenom,ili popravkom,a ne 15 dana da rese reklamaciju,to je koliko bih rekao caka neka...
da iznesem i ja neka svoja iskustva: Za giga**** valjda i ptice koje lete preko Srbije na jug znaju kakva je firma. Licno ja kod njih ne bih kupio ni cackalice. Proslog leta su drugaru na servisu drzali budjavu gafiku od 3k din3 I SLOVIMA TRI meseca, da bi mu posle tolikog zavlacenja vratili samo neki deo para (u medjuvremenu je covek kupio novu grafu na drugom mestu). Ja imam izuzetno pozitivna iskustva sa *in *in servisom. pre mesec dana resili su mi reklamaciju SSD-a za 2 sata. Jos jednom pozdrav za ceo servis doticne firme posebno za Nesu. Znaci iskljucivo od dobre volje firme zavisi sta ce i za koliko vremena uraditi. Da neko ne protumaci pogresno ovo nije nikakva reklama, niti radim za bilo koju od ovih firmi, nemam veze sa prodavcima i prodajom hardvera, samo iznosim licno iskustvo a forum cini mi se izmedju ostalog i sluzi za to da ljudi mogu da iznesu svoja iskustva. @MIGOSA tim pre sto si rekao koliko si im para ostavio sam proceni koliko te ta firma postuje kao svog vernog kupca, pa stavi malo prst na celo i razmisli. Zelim ti naravno da ti sto pre uvaze garanciju
:: :: Core2Duo E6750, Abit IP35 Pro, 2x2GB Mushkin Silverline DDR2 PC6400, 2xSSD Patriot torqx 64GB, Hitachi 1TB, Sitabajt GTS250 1GB, Cooler Master RealPower 620W ViewSonic 2433 dvaescetvorka :: :: da iznesem i ja neka svoja iskustva :: Za giga**** valjda i ptice koje lete preko Srbije na jug znaju kakva je firma. Licno ja kod njih ne bih kupio ni cackalice. Proslog leta su drugaru na servisu drzali budjavu gafiku od 3k din3 I SLOVIMA TRI meseca, da bi mu posle tolikog zavlacenja vratili samo neki deo para (u medjuvremenu je covek kupio novu grafu na drugom mestu) :: Ja imam izuzetno pozitivna iskustva sa *in *in servisom. pre mesec dana resili su mi reklamaciju SSD-a za 2 sata. Jos jednom pozdrav za ceo servis doticne firme posebno za Nesu. Znaci iskljucivo od dobre volje firme zavisi sta ce i za koliko vremena uraditi :: Da neko ne protumaci pogresno ovo nije nikakva reklama, niti radim za bilo koju od ovih firmi, nemam veze sa prodavcima i prodajom hardvera, samo iznosim licno iskustvo a forum cini mi se izmedju ostalog i sluzi za to da ljudi mogu da iznesu svoja iskustva :: @MIGOSA tim pre sto si rekao koliko si im para ostavio sam proceni koliko te ta firma postuje kao svog vernog kupca, pa stavi malo prst na celo i razmisli :: Zelim ti naravno da ti sto pre uvaze garancij ::
Nemam losa iskustva ni sa jednom firmom u kojoj sam kupovao. Gigatron me je par puta prijatno iznenadio. Ako sss nisi imao losa iskustva nemas razloga ni da pljujes... To ti je cisto klinacko ponasanje... __________________________________________________________ Velg Bort Livet
Broj postavljenih tema: 60373. Broj poslatih odgovora: 647173. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.