Da li se na plocama i grafikama i napajanjim moraju stavljati pri zameni isti kondenzatori ili ne mora? Neko mi je rekao da je umesto 1500 mikrofarada na plocu stavio 2200 ili 3300 i da to moze i da to radi dobro. Znam da ne mora isti napon ali ne znam za ovo. Kako se odredjuje koja vrednost bi mogla a koja ne ukoliko nemam odgovarajuce za zamenu? Moze li mi neko reci ocite primere za vrednosti kondenzatora koji su najcesce u upotrebi na plocama i grafikama? Na koji nacin najlakse skidate i stavljate druge kondenzatore, tranzistore i slicno da bude ona rupa cista kako bi nakon vadjenja drugi lepo usao? Hvala na pomoci
Na kom mestu i u koju svrhu je upotrebljen dotični kondenzator. Ukoliko služi za filtriranje napona onda što veći kapacitet to bolje. Što se tiče njihovog menjanja ako nisi to do sada radio nemoj ni da pokušavaš bez dobrog alata. Puno puta su mi u servis donosili ploče na kojima su ljudi sami menjali kondenzatore (da ne bi platili) i tom prilikom sjebali `prstenove` na ploči pa više nema na šta da se zaleme
a zasto, da bi bio siguran ne bi jednostavno kupiio iste kondenzatore i potrosio 10din vise, skoknes samo do radio kluba, ili do belija, i kupis brate tacno sta ti treba, bez rizika da nece odgovarati, ili sl...mislim, jeftinije je uzeti 1 kondenzator vise nego rizikovati celu plocu...
Dobro su ti rekli da umesto 1500uF mozes staviti 2200 ili 3300uF, takodje je ok staviti sa vecim probojnim naponom (umesto 6.3V ili 10V mozes staviti 16 ili25V). Jedno je bitno - Ako nisi serviser i nemas iskustva u lemljenju, NEMOJ SAM DA RADIS!!! Pozdrav.
Ako hoces bas sam da radis evo saveta. Pre nego sto pokusas da skine stari kondezator, zagrej stari kalaj na ploci i dodaj novog. Kada to uradis, bice mnogo lakse da se zagreje malo veca `loptica` nkalaja nego ono sto ima originalno na ploci. Grejes jednu nozicu i polako povlacis kondezator na jednu stranu. Zatim grejes drugu i polako povlacis kondezator na drugu stranu. U nekoliko pokusaja izvucices ga iz rupica. Stari kalaj nemoras da ocistis kako bi video rupice. Kod takvog pokusaja cesto se osteti ploca ako nemas odgovarajuca alat - lemilicu sa vakuum pumpom. Zato novi kondezator prislonis na rupice i grejes kalaj i polako guras kondezator da krene jedna nozica. To ponovis sa drugom i tako nekoliko puta dok kondezator ne legne. Ovo sam radio vise puta i ovo je najlaksi nacin da se zamene kondezatori.
Stavljanje mozes odraditi ovako samo ako imas prostora. Ali najcesce se popune rupice pa ne mozes da pozicioniras elko, i tesko ces ista uraditi ako su sitniji u pitanju. Dakle, tanak vrh lemilice je bitan, dodas tinol na poledjinu, zagrejes rupicu proturis vrh da udje u nju a sa druge strane prislonis vakuum pumpu. U trenutku okidanja pumpe izmaknes `Soldering Iron` i usisace se cak i iz najmanjih rupica sav visak...to je ako imas obicnu vakuum pumpu postoje one jace i daleko skuplje i vece koje mogu izvuci iz vise slojeva kalaj...ovo je primer za obicnu, mnogo je lakse skinuti elko i zameniti ga na napajanju, monitoru nego na ploci i grafici...veruj mi...
:: Ako hoces bas sam da radis evo saveta. Pre nego sto pokusas da skine stari kondezator, zagrej stari kalaj na ploci i dodaj novog. Kada to uradis, bice mnogo lakse da se zagreje malo veca `loptica` nkalaja nego ono sto ima originalno na ploci. Grejes jednu nozicu i polako povlacis kondezator na jednu stranu. Zatim grejes drugu i polako povlacis kondezator na drugu stranu. U nekoliko pokusaja izvucices ga iz rupica. Stari kalaj nemoras da ocistis kako bi video rupice. Kod takvog pokusaja cesto se osteti ploca ako nemas odgovarajuca alat - lemilicu sa vakuum pumpom. Zato novi kondezator prislonis na rupice i grejes kalaj i polako guras kondezator da krene jedna nozica. To ponovis sa drugom i tako nekoliko puta dok kondezator ne legne. Ovo sam radio vise puta i ovo je najlaksi nacin da se zamene kondezatori :: :: :: ::
Na jednoj EPoX ploči sam menjao kondezatore u delu napajanja procesora. Originalni su cureli a računar je bio strašno nestabilan. Nesećam se tačnih vrednosti ali znam da su novi koje sam kupio u RK Nikola Tesla bili veće kapacitativnosti i jednakog napona. Ploča je proradila i koliko čujem još uvek šljaka.
Treba ti dobra lemilica. Sa nekom mojom buvljačkom nisam imao šanse. Uzeo sam iz firme neku Švapsku, Weler valjda, mislim da je bila 75W.
Jedno od mojih razmišljanja kako da olakšam proces je bio da rasturim originalni kondezator i da ostanu samo nožice. Znači da ostane originalni lem sa druge strane, originalne nožice koje vire bar 2 milimetra i onda da zalemim na te krajeve nov kondezator.
se ne dodaje dodatni kalaj....to se radi sa televizorima,a vakum pumpa i kalaj...zaboravi.... kod maticnih ploca najbitniji je dobar alat,tj lemilica i duvaljka,kao i obavezno dodavanje fluksa....a inace jedini problem nastaje kada je jedan vod zalemljen na nesto vecu bakarnu povrsinu koja ``hladi`` lem,pa treba duzeg grejanja.....
Broj postavljenih tema: 60381. Broj poslatih odgovora: 647274. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.