Ahhhahh, posto je zvuk u pitanju, morao sam da stavim u ovu temu. A i da se vidi na glavnoj strani.
Ovako, Corsa D 2012 je u pitanju i presla je oko 30K. Zvuk koji cujem pri kocenju, javlja se samo pri nizim brzinama, tj. kada je ono vreme za stiskanje kvacila za full stop. Plus-minus tamo-amo. Kocnice nisu akane mnogo, samo sam imao jedno 2-3 nagla zaustavljanja, zbog budala na putu, za sve ovo vreme. Zadnje takvo zaustavljanje je pocelo da proizvodi takav zvuk. Pri kocenju u vecim brzinama se ne cuje.
Zvuk je slican struganju i nije nesto preterano jak, skripav je. Zvuci vise kao kada se operu kola ili posle kise.
Da se nadogradim, nema nikakve indikacije na kontrolnoj tabli vezano za kocnice, da prikazuje da nesto nije u redu.
Savet?
_____________________________ P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Ako su prešle 30h km vreme im je za zamenu,ako sam te dobro razumeo.Čuje se struganje metala pločice i diska.Zameni to sto pre da ne bi morao da obradjuješ i diskove.
M Power-3770k-Beast 16GB-Hyper X 120GB-7970 BE-Nitro 850W-H 100
Pa moraćeš da proveriš koliko feroda je ostalo na paknovima. Liči na zvuk koji je upozorenje da su pri kraju. Skini točak pa izmeri koliko je ostalo, proveri i stanje diskova. To što je malo voženo nije neki reper da moraju i da budu dobri. Uvek postoji mogućnost da se oštete. Inače ja na Toyoti za 200K kilometara nisam promenio nijedan par, i dan danas su u perfektnom stanju i paknovi i diskovi (da sam ih jednom promenio sad bi to bilo redovno). Na Passatu je druga priča, teži auto, brže se vozi i kočenje je zbog toga uvek zahtevnije ali su i paknovi na svim točkovima. Ako se malo povede računa i ne koči naglo mogu baš dugo da potraju. Proveri i diskove da nema neki ris koji se pojavio na nekom mestu, to će ti biti dobar pokazatelj da je upalo nešto spolja i sad zeza. U svakom slučaju ako se problem konstantno manifestuje, nemoj da ga ignorišeš jer ćeš u protivnom umesto eventualne obrade diskova i zamene samo paknova morati da menjaš i same diskove što nije baš jeftino.
Disk plocice mogu da imaju dovoljno ferode na sebi a opet da skripe.Zato sto se feroda prilikom kocenja zagreva i vremenom dobije tvrdu pokoricu.To su takozvane izgorele plocice.Savet za kupovinu novih,gledaj da imaju sto vise zutih opiljaka.Kvalitetnije plocice ih imaju dosta to je u stvari mesing koji daje mekocu plocici i sprecava palenje.Boshove su odlicne.
Corsa D 2009 godiste presla skoro 30 000 km do sad menjano 3 puta paknovi i jednom komplet diskovi. Stvar prosta auto je tezak ko tenk a motri za yarisa(poredim tezinu). Auto se STRIKTNO vozi po gradu sto znaci da su kocnice na udaru samo tako. Prvi put je menjano na 11 000 drugi put na 20 000 i treci put kad su se montirali novi diskovi na 25 000. Paknovi druze menjaj paknove i gledaj da ti budu original jer ako nisu trajace ti krace . Gledaj da ti neko donese iz EU pomogucstvu iz Nemacke ili Holandije... kopija imas svuda
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: Ahhhahh, posto je zvuk u pitanju, morao sam da stavim u ovu temu. A i da se vidi na glavnoj strani :: :: Ovako, Corsa D 2012 je u pitanju i presla je oko 30K :: Zvuk koji cujem pri kocenju, javlja se samo pri nizim brzinama, tj. kada je ono vreme za stiskanje kvacila za full stop. Plus-minus tamo-amo. Kocnice nisu akane mnogo, samo sam imao jedno 2-3 nagla zaustavljanja, zbog budala na putu, za sve ovo vreme :: Zadnje takvo zaustavljanje je pocelo da proizvodi takav zvuk. Pri kocenju u vecim brzinama se ne cuje :: :: Zvuk je slican struganju i nije nesto preterano jak, skripav je. Zvuci vise kao kada se operu kola ili posle kise :: :: Da se nadogradim, nema nikakve indikacije na kontrolnoj tabli vezano za kocnice, da prikazuje da nesto nije u redu :: :: Savet :: :: ____________________________ :: P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Pogledacu danas posle posla. Pod ferodima, mislite na......?
U slucaju da je nesto upalo, skidanje kako da izbacim sta god da je upalo? _____________________________ P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Pre ce biti da su pakne na zadnjim tockovima ( ako nije i tamo disk ), a kao sto rekose, moze biti i da su plocice pri kraju i struze metal. Em sto ces shebati disk, pa ce morati na struganje ili da se zameni, em je jako opasno da ti ne ispadnu plocice ako su se dobrano stanjile i otkazu ti kocnice/propadne pedala. Meni se davno desilo na zastavi 101:) Sreca ne izginusmo....
- Majstore, da li će ići ili neće ići? - Hm, mislim da će biti čupavo.
Ja ne znam kako ti to polazi za rukom da menjas plocice kocnica redje nego sto radis mali servis tj zamena ulja i filtera, prvi put cujem da neko toliko brzo potrosi kocnice. Inace ako su diskovi na tockovima onda su plocice za kocenje a ako su dobosi onda ih zovu paknovi, bar u terminologiji koju sam ja cuo. Ali dobro, jasno je sta je u pitanju ali mi ostaje enigma da se do 25000 plocice promene 3 puta? Ok, ako su menjani diskovi onda treba zameniti i plocice u svakom slucaju ali mi to nesto nije normalno, vozim i ja uglavnom po gradu i dosta prelazim, ne koristim nikakav drugi prevoz, ali ih ne menjam ni blizu toga. Mada je u pitanju Lancia Lybra karavan koja je i teza od Corse. E sad da li su delovi u pitanju pa su napravljeni da traju toliko ili je nesto drugo nemam predstavu ali mi jednostavno ne ide da se na malom servisu menjaju plocice. Inace same plocice imaju u samom sloju koji se trosi prilikom kocenja pri kraju jedan tanak metalni pin koji kada se potrosi kocioni sloj i sluzi da proizvodi zvuk struganja da bi upozorio vozaca da je vreme za zamenu. Naravno tada ih treba zameniti, nece se nista desiti ni ako se vozi jos malo dok se ne odveze u servis ili sam zamenis.
Na prvom mestu, ako ne znas sta se desava sa kocnicama odvezes u servis, nemoj se pravis da znas i da pitas po forumima jer kocnice mogu da proizvode zvuk iz raznoraznih razloga od kojih neki nisu uopste opasni a neki smrtno opasni i ugrozavaju bezbednostu saobracaju. Niko ti nece isplatiti osiguranje ako opalis u nekoga pa se vestacenjem utvrdi neispravnost kocionog sistema. Auto vozi u servis.
Dejzan, ne znam sta radis sa koliima ali sa definitivno nije nesto u redu da se za 30.000 menjaju dva seta kocnica, koji se inace, ako su propisnog kvaliteta, menjaju na oko 30-60 hijada kilometara, zavisno od proizvodjaca. ILi ti stalno uvaljuju krsh delove. Ni na Jugu se ne menjaju toliko cesto, sa trecerazrednim kvalitetom paknova i plocica.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
Icice u servis u svakom slucaju. Moram posto je pod garancijom, a ovo je vec 2gi redovni servis u pitanju, a u medjuvremenu je nastao i ovaj problem. Elem, pri info sa servisom malo kidaju po usima. 18K za redovan drugi servis i jos 10K za menjanje kocnica. Jb. sto se mora, mora se.
_____________________________ P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Prvo servos 2010 kod komnenovica menjao.3 servis kod privatnika menjao drugi put i treci kad sam menjao diskove. U servisu su mi rekli ako se vozi po gradu maximum 15 000 km i to da pazim sto ja ne radim plus Beogradske guzve. Sto se tice kvaliteta delova sve dolazi iz Turske sa GM oznakom ali ne moze da se poredi sad GM iz Nemacke. Meni i sad struzu kocnice ali to je zato sto se auto vozi na kratke relacije kreni stani,parkiraj pa opet u krug.Pre Corse D sam imao Astru G i te paknove sam menjao na 40 000 .Sad znatno manje vozim ali zato trose se potrosni materijali samo tako.Sijalice da ne pricam svake 2 godine prednje menjam. Sad ce mi servis za 2 meseca otprilike pa cu da vidim u kakvom su mi stanju kocnice . na 25 000 sam promenio diskove i plocice a na satu je sad 29 000. Auto je dobar ali motor 1.2 je preslab za tu karoseriju.
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: Na prvom mestu, ako ne znas sta se desava sa kocnicama odvezes u servis, nemoj se pravis da znas i da pitas po forumima jer kocnice mogu da proizvode zvuk iz raznoraznih razloga od kojih neki nisu uopste opasni a neki smrtno opasni i ugrozavaju bezbednostu saobracaju. Niko ti nece isplatiti osiguranje ako opalis u nekoga pa se vestacenjem utvrdi neispravnost kocionog sistema. Auto vozi u servis :: :: Dejzan, ne znam sta radis sa koliima ali sa definitivno nije nesto u redu da se za 30.000 menjaju dva seta kocnica, koji se inace, ako su propisnog kvaliteta, menjaju na oko 30-60 hijada kilometara, zavisno od proizvodjaca. ILi ti stalno uvaljuju krsh delove. Ni na Jugu se ne menjaju toliko cesto, sa trecerazrednim kvalitetom paknova i plocica. :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: ::
Da to je vrlo zanimljivo sa Turcima. Cuo sam od jednog iskusnog automobiliste da su poceli da proizvode delove cak i za BMW i Merdzu. Cevi, kocnice, kaiseve....itd. I to cak ide u pakovanju sa novim kolima.
_____________________________ P8P67 Pro v.3.1/i7 2600K/16GB RAM/MSI Lightning 770/SSD HyperX 120 3K/ 1TB/3TB SATA/X-Fi xtremeGamer Fatality Pro/CM 690 II Advanced/Toughpower 775W/LG 32LD750/X360 gamepad/Zalman MFC1 Plus/CM TX3 EVO
Dejzan je u pravu.Kvalitet prve ugradnje fabricke je neprikosnoven.Kvalitet delova iz EU i na nasem trzistu se veoma razlikuje.Nama delovi dolaze iz Turske ili Kine u 99% slucajeva.Ti delovi su II klase i ne mogu proci stroge standarde EU.Jedino se u ovlascenim servisima mogu naci kvalitetni delovi ali se i oni razlikuju od servisa u EU.Uporedjivao sam vise puta kutije,holograme,deklaracije i sam kvalitet i razlika je velika.
Pločice, diskovi, paknovi se ne menjaju na 20,30,40 ili bilo koliko K kilometara nego prema potrebi. Proveru stanja pločica i diskova možeš jednostavno izvršiti i sam kad recimo menjaš set zimskih/letnjih guma (dakle dva puta godišnje pogledaš i to prilikom skidnja točkova) i ukoliko su ispod dozvoljene granice onda lepo odeš kod nekog proverenog majstora ili u servis ako si uslovljen i tamo ti ljudi od iskustva i znanja odrade posao za koji posle i garantuju. Varijantu po podrumima i šupama ja lične bih zaboravio. Na svemu drugome štedi, na ovome nemoj. Inače ako redovno pratiš stanje pločica i paknova otprilike ćeš imati jasnu predstavu (nakon nekog vremena) šta se i koliko troši i koje su bolje a koje lošije. Inače ovlašćeni servisi poločice i diskove menjaju na određenoj km trebalo-ne trebalo, bar su moja iskustva bila takva, dok ih nisam otkačio.
Zaboravio si i kad kupis nov auto u Nemackoj da se razlikuje od onog u nasem salonu. Jedino Japanci su izuzeti od toga barem tako kazu.Kad kazem razlikuju mislim na paket opreme i cenu a o izradi da ne pricam....
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: :: Dejzan je u pravu.Kvalitet prve ugradnje fabricke je neprikosnoven.Kvalitet delova iz EU i na nasem trzistu se veoma razlikuje.Nama delovi dolaze iz Turske ili Kine u 99% slucajeva.Ti delovi su II klase i ne mogu proci stroge standarde EU.Jedino se u ovlascenim servisima mogu naci kvalitetni delovi ali se i oni razlikuju od servisa u EU.Uporedjivao sam vise puta kutije,holograme,deklaracije i sam kvalitet i razlika je velika :: ::
Kao sto su ti svi rekli tockove ces morati da skines.
Ima jedan delikatan problem koji se nekad retko javlja ali se zadesi. Nekad sitan pesak zna da se nadje izmedju plocice i diska i da se to struganje oseti bas tako kako si opisao. Mislim da ti nemas neki velik problem pogotovu sto ti je auto fakticki nov i kocnice tj paknovi i plocice nisu potrosene.
2. Opet se vracam na moj post da nevezano sa `mesom` odnosno ferodom odnosno gurtnom na samim plocicama dolazi do paljenja same materije odnosno materjalom koji je izlizan i zapaljiv pod velikim trenjem.
3.Na najnovijim automobilima se zato i stavljaju keramicke plocice koje su izuzetno otporne na visoka trenja i veliki broj ciklusa kocenja.
4.Nema veze ako plocica ima ` meso` a ne koci ili skripi.Kociona svojstva su se izgubila ako je plocica zapaljena odnosno ako osetis tvrdocu na samoj kocnici.
5.Preporuka ti je iz predhodnog posta za plocice koje se ` zute ` zato sto imaju veliki broj mesinganih opiljaka koji daju svojstvo plocici ` mekoce ` a i zasticuju je od paljenja.
Masinski sam inzenjer i dodbro poznajem tu materiju. Toliko o tome.
Vlado ja sad procitah sve sto si napisao ali nisam razumeo sta tacno hoces da kazes. Posto si se meni obratio preciziraj mi jesam li nesto pogresio ili? Dao sam samo primer sta moze da se desi.
Ima vise uzroka naravno, nekad pokrivis diskove pa ti opet stvara trenje i vibracije prilikom kocenja itd pa mora da ide na obradu..
Dok nisi sj@bao diskove!!! Hitno i bez oklevanja i guglanja, pravac servis!
Indikator ti ne daje obavestenje, jer se `senzor` nalazi na drugom tocku koji ima jos uvek `mesa`. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - AMD Sempron 3850 MSI AM1I 2GB Kingston 1600MHz 160GB LC Power 1340MI 75W
1.Pesak ili bilo koja druga primesa ako udje izmedju same plocice i diska rezultuje trenutno podrhtavanje na samoj kocnici dok se ne pojede slabiji materjal.U tom slucaju bi bio pesak a kolega bi to osetio na samoj papucici za kocenje.Podrhtavanje pedale.
2. Izmedju samog diska,celjusti i disk plocice su veoma mali zazori tako da od nekog upada nezeljenih predmeta je veoma mala verovatnoca.
3.Nisam rekao da nije moguce ali ovo sve mirise na nove plocice.Jos nesto,postoje tabele obrade diskova do koje kote moze da se obradjuju,ne moze ni one da traju zauvek.To je potrosni materjal koji treba da se zameni.U principu ispod 10 mm. je nemoguca obrada.
pozz.
@VMARC
Tacno tako.
Ni iz fabrike automobili ne izlaze sa istim kocionim opterecenjem na oba tocka. Uvek se jedan greje i izlize pre drugog.
Kad je rec o stavci 1. Licno sam doziveo i trajalo je duze vremena dok nisam skinuo tockove. Takodje kod jos jednog prijatelja ista situacija.
Ono sto sam ja mislio da jeste to je da su mi se pojele plocice ali auto mi je isto bio mlad i malo je presao. Kad sam dosao u servis izlozio sam problem i ljudi koji su videli koje je godiste auto i koliko je presao gledali su me u cudu.
2. Mozda je mala i iskren da budem i meni je bilo cudno, vodio sam se istom logikom kao ti ali je ipak moguce obzirom da sam pod stavkom jedan dao primer.
3. Za obradu diskova se apsolutno slazem, nemam sta da dodam.
Broj postavljenih tema: 60372. Broj poslatih odgovora: 647168. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.