idem na put u EU pa bi mi trebala pouzdana informacija o zakonima ,konkretno za Madjarsku, Austriju i Slovacku ceprkajuci po netu sam dosao do saznanja da moram imati zimske gume ukoliko to zahtevaju vremenske prilike i da nije odredjeno datumima kao kod nas posedujem zimski set guma ali bi ipak po ovakvom vremenu kao sto je na danasnji dan radije vozio na letnjim gumama ove zimske su mekane i ne leze na vecim brzinama kao ove letnje nezadrzavam se dugo i vremenske prilike se nece menjati u narednih par dana tako da ne mogu da zapadnem u neku mecavu ipak da se raspitam i na PC berzi tu ipak dobijam najbrze odgovore
A zasto rizikovati sa letnjim gumama? Zimska guma nema problem uopste po ovom vremenu jer je poprilicno hladno, no to ti i ne znas sve dok ne krenes u naglu promenu pravca ili naglo kocenje ili padne kisa i slicno. Uopste ne mora da padne sneg da bi se kvaliteti zimske gume pokazali.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: A zasto rizikovati sa letnjim gumama? Zimska guma nema problem uopste po ovom vremenu jer je poprilicno hladno, no to ti i ne znas sve dok ne krenes u naglu promenu pravca ili naglo kocenje ili padne kisa i slicno. Uopste ne mora da padne sneg da bi se kvaliteti zimske gume pokazali. :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: ::
Ove temperature više odgovaraju zimskim nego letnjim gumama. Inače u nekim zemljama je zimska guma obavezna u slučaju snežnih padavina makar one bile i u sred leta ali njihov zakon dozvoljava letnje gume ukoliko imaš montirane lance (za Sloveniju imam informaciju iz prve ruke). Inače kod nas je zakon jasan, samo da nas što više košta mamu li im pokvarenu korumpiranu da im mamu...
Zimske gume mozda rade dobro posao na kratkim relacijama, ali na duzem putu, kada se zagreju i drze konstantnu visoku temperaturu, letnje gume neuporedivo bolje leze i mnogo manje se trose. O buci koju proizvode zimske gume na vecim brzinama da i ne pricamo.
Naravno, sve ovo vazi samo ako su te letnje gume u dobrom stanju.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - MacBook Pro 13-inch: 2.5GHz with Retina display 2.5GHz dual-core Intel Core i5 Turbo Boost up to 3.1GHz 8GB 1600MHz memory 128GB flash storage Intel HD Graphics 4000
Kako ce zimska guma da se brze trosi kad je napolju 4 stepeni i nize ? Ti pricas o temperaturi ko da se vozi velika nagrada Monaka a ne obican auto put :) Lenja guma prvo nije bezbedna ispod 7 stepeni jer postaje kruca i samim tim kocenje postaje teze.Da ne pricam o slajfovanju u na mokrom kolovozu na niskim temperaturama. Letnja guma ima primenu za 3 godisnja doba i to je to.E sad u Banana Republic ce se pre dati pare na letovanje nego za set zimskih guma.
Bezbednost prvo sve ostalo je nebitno (buka,potrosnja,)
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: Zimske gume mozda rade dobro posao na kratkim relacijama, ali na duzem putu, kada se zagreju i drze konstantnu visoku temperaturu, letnje gume neuporedivo bolje leze i mnogo manje se trose. O buci koju proizvode zimske gume na vecim brzinama da i ne pricamo :: :: Naravno, sve ovo vazi samo ako su te letnje gume u dobrom stanju :: :: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - :: MacBook Pro 13-inch: 2.5GH :: with Retina displa :: 2.5GHz dual-core Intel Core i :: Turbo Boost up to 3.1GH :: 8GB 1600MHz memor :: 128GB flash storag :: Intel HD Graphics 400 :: ::
Procitaj ponovo to sta si citirao. O kakvom slajfovanju ti pricas na konstantnoj brzini od 120-150Km/h, na 400 Km puta. Kada budes napravio 150K za 5 godina, sa jednim od dva auta, javi mi se da raspravljamo o gumama, lezanju na putu etc.
Za dug put, u ovom slucaju, bolje ce mu ici letnje gume, ALI SAMO POD USLOVOM da je siguran da ga negde usput nece zadesiti sneg. Ako ga zadesi, najeb`o je. Slupace se posle 100Km.
Na kracim, stani kreni, relacijama, do 30Km dnevno, u ovom periodu bolje rade zimske gume.
EDIT: I da ne bude da ne znam razliku u gumama: Letnje Bridgestone Turanza ER300 RFT 205/55/16 (najbolja zima za kisu i aquaplaning) RFT Zimske: Pireli SnowSport 210 195/55/16 RFT (nisu nesto, bolje su mi bile Micheline Primacy Alpine) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - MacBook Pro 13-inch: 2.5GHz with Retina display 2.5GHz dual-core Intel Core i5 Turbo Boost up to 3.1GHz 8GB 1600MHz memory 128GB flash storage Intel HD Graphics 4000
Ocito brkas pojmove, Prvo gume imaju vek trajanja i zasta su predvidjene.Neces se ti praviti pametan i pricati sta ti radis i kako ti smatras da treba.Postoje studije ,instituti koji se bave bezbednoscu i odluka je jasna. To o cemu ti pricas i kilometrazi je NEBITNO ono sto je bitno je BEZBEDNOST
Samo da te dohvate Madjari ili veseli Austrijanci sa letnjim gumama znas kako ce da ti peva novcanik nisi svestan.
Nema on sta da bude siguran da li ce ga zadesiti sneg ili ne novembar mesec ALO sansa da pada sneg su OGROMNE i zasto bi mislio o tome ? Turi gume i cao zdravo .
A tih 150 KM na sat mozes po Srbiji cim predjes granicu (Hrvati poznati lovci i za razliku od 10km a kamoli vise 120 je limit najebo si)
Ono sto ti je ponudjeno ili prihvati ili placaj kazne . A ugrozavanju ostalih ucesnika u saobracaju da ne pricam....
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: Procitaj ponovo to sta si citirao :: O kakvom slajfovanju ti pricas na konstantnoj brzini od 120-150Km/h, na 400 Km puta :: Kada budes napravio 150K za 5 godina, sa jednim od dva auta, javi mi se da raspravljamo o gumama, lezanju na putu etc :: :: Za dug put, u ovom slucaju, bolje ce mu ici letnje gume, ALI SAMO POD USLOVOM da je siguran da ga negde usput nece zadesiti sneg. Ako ga zadesi, najeb`o je. Slupace se posle 100Km :: :: Na kracim, stani kreni, relacijama, do 30Km dnevno, u ovom periodu bolje rade zimske gume :: :: EDIT: I da ne bude da ne znam razliku u gumama :: Letnje Bridgestone Turanza ER300 RFT 205/55/16 (najbolja zima za kisu i aquaplaning) RF :: Zimske: Pireli SnowSport 210 195/55/16 RFT (nisu nesto, bolje su mi bile Micheline Primacy Alpine :: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - :: MacBook Pro 13-inch: 2.5GH :: with Retina displa :: 2.5GHz dual-core Intel Core i :: Turbo Boost up to 3.1GH :: 8GB 1600MHz memor :: 128GB flash storag :: Intel HD Graphics 400 :: ::
Samo da znas, hrvati, kao i svi ostali u okruzenju, tolerisu do 150Km/h (tj. do 20% od propisane brzine na autoputevima). Ovo ti je informacija iz prve ruke .) Tempomat mi je stalno namesten na 150 i nikada ni jedan problem po Evropi a vozim i do 2500Km u jednom pravcu.
Druze ili si imao ludu srecu ili si se vozio ranim jutarnjim casovima trece nema.Od kad su usli u EU ne da su rigorozni nego nemas predstavu.Sto se tice tolerancije ne bi se zezao :) Vidim da se dosta vozis i da prelazis pozamasne distance , ali moj savet ti je ne igraj se sa zakonima u okruzenju.Kod nas par crvenih resi problem tamo vole zelene ,zuckaste a i vole Ljubice (500) da uzmu .
Uzdravlje druze i da znas dosta nas nije imalo tu srecu za toleranciju cisto da ti spomenem
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
:: Samo da znas, hrvati, kao i svi ostali u okruzenju, tolerisu do 150Km/h (tj. do 20% od propisane brzine na autoputevima). Ovo ti je informacija iz prve ruke .) Tempomat mi je stalno namesten na 150 i nikada ni jedan problem po Evropi a vozim i do 2500Km u jednom pravcu :: :: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - :: AMD Sempron 385 :: MSI AM1 :: 2GB Kingston 1600MH :: 160GB :: LC Power 1340MI 75 :: :: ::
kao i uvek spremni za pomoc hvala vam sasvim je normalno da ce iskusan vozac u ovakvim vremenskim uslovima radije voziti letnje gume pri brzinama od 140 km na sat na koje ja planiram nego zimske (buka, stabilnost ...) ali ipak zakon je zakon a madjari su madjari zato radije da se raspitam ugl svi tolerisu do 10 procenata preko dozvoljenog a kilometraze u kolima su fabricki pojacane za 10 procenata tako da recimo u madjarskoj voznja po autoputu sa 150km/h (ocitano na kilometar satu) nije nikakav problem iako je dozvoljeno 130km/h
Totalno nebitno da li pada sneg ili je sunce . Zimske gume idu cim temp padne ispod 10c i obrnuto...Letnja ide cim temp ode preko 10c jer smesa zimske postaje premekana na toj temp.
Tako da stavljaj zimske, vec je 10 c i manje a pogtovo je hladnije u austriji
Registrovah se samo da i ja udelim svojih 2 centa na temu, kontam internet je, niko me nije pitao ali sto da ne kazem svoje misljenje :)
Moj savet ti je da stavis zimske gume. Zapadni deo Austrije vec pokazuje znake snega, da li ce pasti i u ili oko Beca, nikad se ne zna. U Austriji je zakon da nisu obavezne dok se ne pojavi prva poledica. To se moze desiti preksutra, jer su nocne temperature vec oko nule. Da li je veca buka sa zimskim, ne znam, muzika uvek nadglasava ostale zvukove. One sekunde kad temp padne ispod 10og podeoka na skali, zimske gume su ti daleko bolje, i lepse prianjaju na podlogu. Za hrvate nisam siguran za radar, slabo zalazim na tu stranu, ali ono sto ti mogu reci za Autoput u Austriji je da kada vidis policijsko vozilo, svi voze 20 ISPOD ogranicenja. Svi znaju gde su najcesce presretaci, i svi voze 10 ispod ogranicenja. U principu tolerisu do 10% iznad ogranicenja kad su kamere u pitanju ili kad je presretac. Ako si zle srece da naletis na klasican stabilni radar, tolerancija je 1% od ogranicenja.
E sad, da stavim u cifre svoje iskustvo, jer vidim da je potrebno. Prelazim oko 500km na dan, sto sluzbenim vozilom sto svojim. To mu dodje oko 100k kilometara godisnje.
Suma sumarum, zanemari udobnost i buku, stabilnost i bezbednost na >10 C ti je bolja sa zimskim gumama.
~md - Vredestein Snowtrac 5 195/65/15 je moj izbor ove zime.
p.s. gume po pravilu i starenju samog materijala, treba da menjas na 2-3 sezone max. (ne izvodljivo u Srbiji znam) tako da, te price o grejanju i vecem habanju itd itd, macki o rep.
Desi ti se da te neko opali od straga... naravno svi zakoni saobracaja kazu da je on kriv... dodje cika policajac i pregleda mesto nesrece uslika par slika i napravi zapisnik gde pise nema zimske gume...
1. Ti si kriv zato sto se nisi pridrzavao saobracajnih propisa a koji kazu da je 01/11/20xx datum od kad se koriste zimske gume... neko ce reci NE MORA ako vremenske prilike ne zahtevaju (ono nema snega i leda na kolovozu i sl.)... ALI to ne mora PROSTO OTPADA ako dodje do nesrece, tada je MORA... 2. Osiguranje ti nece isplatiti premiju zato sto nisi imao zimske gume, itd...
E da zimske gume moraju da imaju saru od min 4mm...
Citat: `Rodbinsko-partijsko-naslednicki odnosi su nam stvorili tragicnu i intelektualno slabo razvijenu klasu ljudi koji vode drzavu, zato smo...` Tomato Republic Of Serbia, BRE !!!
Ovo što MaliAbner kaže je istina,u saobraćajnoj nesreći je svakako otežavajuća okolnost ako nemaš zimske gume ,a u Austriji si automatski kriv za nesreću.
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646996. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.