Hoce keva da kupi pomenuta kolica za nju i maltezera, da mogu do vikendice na Kosmaju i amin. Svidja joj se sto je mali, automatik, mala potrosnja, lak za manevrisanje itd. Jel imate drugari neki savet, bukvalno se ovih dana kupuje ova sprdnja od kola?
Finalna masina konacno sastavljena: Ryzen 3600 OC G.Skill Trident Z Neo 3800 MSI B450 Tomahawk Max RX 5700 xt Acer KG251QDbmiipx 240hz
:: Hoce keva da kupi pomenuta kolica za nju i maltezera, da mogu do vikendice na Kosmaju i amin. Svidja joj se sto je mali, automatik, mala potrosnja, lak za manevrisanje itd. Jel imate drugari neki savet, bukvalno se ovih dana kupuje ova sprdnja od kola
autic je super i meni se oduvek svidjao,ali nemoj da bude zablude,kao neko ko je pricao sa nekoliko vlasnika smartova,dosao sam do jednoglasnog odgovora od svih,on uopste ne trosi malo,cak stavise on je strahovito velik potrosac u odnosu na kubikazu... od 600kubika benzinca,do dizelasa,svima je zajednicko da puno trose... Da ja sebi biram,uzeo bi najmanji benzinski motor koji postoji za njega...
dobro,10l/100km to su mozda vozeni u bas varijanti uvek gas do daske,beograd brda i doline i sl...ljudi sa kojima sam pricao su iz mog ravnicarskog grada,i zalil isu se da im smartovi trose po 6 do 8l/100km, sto je po meni suludo puno za 600 ili 700 kubika,i tako malu kilazu vozila,a ja sam im bio trn u oku zato sto moj suzuki swift od 993 kubika trosi 4l/100km po gradu,na otyvorenom 3,1l/100km ,pa nikome nije jasno kako... jednostavno, smartov motor je tako konstruisan da posrce dosta goriva i to je to...
:: 10L na 100km pa onda je moj F500L za njega pirocanac sa 6L na 100km po gradu.. :: :: Preskoci ti tog `pametnjakovica` i kazi joj da kupi F500 svrcu.. :: :: Citat: :: `Молимо паметне да престану са попуштањем, ситуација је постала неподношљива!` :: :: :: :: :: :: :: imali 2 u firmi..10 l na 100 ko dobar dan....a servisi ozbiljna cifra...uzmi sve u obzir (3 put meri jednom seci :: ::
ne menja se motor,covek je malo preterao ali je hteo da kaze da motor u smartu ima skoro duplo manji vek trajanja od prosecnog automobila,primer imao sa forda sa 400 000km na satu i drzao kompresiju nisu ni karike bile za zamenu,na smartu je to duplo manje kilometara do polugeneralke ili vise... a odrzavanja smarta je takodje veoma skupo,cak stavise preskupo.. ali nista mu nece faliti sa 100 i kusur hiljada...
Ako vec mora smart, izbegavaj benzinjaru od 61ks, najgori motor i gorepomenuti koji trosi do 10l. 1.0 mu je dobar, moze da predje 200-300k , ostali svi 100k i cao. Setovi kvacila su ti 700e jura, krov ( ako uzmes kabrio ) 500e a otice ubrzo. Suma sumarum, trosi, skup za odrzavanje, extremno tvrd i neudoban pa i po gradu.
Nema ama bas nikakvu prednost vs klio ili ford fiesta sto se tice parkiranja itd. Zaobisao bih ga u sirokom luku.
Gadjaj gore dva pomenuta ili nesto iz te klase malih gradskih.
Ryzen 3700x | NZXT Kraken x62 | MSI x470 Gaming Pro Carbon | 32gb G.Skill Trident Z 3200mhz | Gigabyte 5700 XT Aorus | LG UW 34UC79G | Creative Blaster ZxR | Samsung M.2 970 evo PLUS 500gb | Samsung 840 pro 256gb | 2 TB WD black | Evga SuperNOVA 850w
2010. po gradu 4-4.5l uz dosta zivu voznju. Odrzavanje malo skuplje od klia i ostalih malih vozila, ali zato parkiranje na pola parking mesta, pored drveta u Bircaninovoj i sl. besplatno i uvek ima mesta. Tvrd je prilicno, gume specificne dimenzije i skupe, za sneg jako zabavan. Ako majka ne vozi puno po gradu bolje ipak po meni klio, polo, A klasa.
nista ne diram,stojim iza svake brojke jer je testirano i provereno toliko puta da se ne zna broj testiranja,svaki put isto...Napominjem zivim u vojvodini,gde nema ni nikakvih uzbrdica,i slicno,vozim skolski na 2000-2200 obrtaja menjam brzine,lagano ubrzavam,i te cifre su tu 1000%. na otvorenom vozim najcesce 75kmh,retko kad dodjem do 80kmh,i tim tempom 3.0-3.1l/100kmh,garantujem potpisujem. motor ima samo 100000 km na satu i kao puska je sredjen,ustelovan,mazen pazen i sl....
:: 3.1 litar na otvorenom :: 4 litra po gradu :: :: Smanji malo. To jest povećaj :: :: ::
sve te brojke po katalogu znam,ali testovi u fabrici su radjeni u uslovima voznje koji su ostriji od mojih...njima je optimalno oko 3500 obrtaja voznja,a ja vozim max do 2200- ja vozim kao penzioner od 100 godina,izuzetno utice na potrosnju... kumu kad sam pozjmljivo auto redovno je potrosnja bila ta kao iz kataloga,ja kad vozim na opisan nacin,potrosnja bude kako sam rekao... i garantujem potpisujem prihvatam opklade ko ne veruje u potrosnju koju sam rekao da licno izvrsim test uz opkladu ...:)
@perrakojot Generalno su uslovi vožnje na današnjim testovima slični tvojim, gde se menja brzina čim pokaže bord (na novijim automobilima koji imaju indikator), i gde se vozi ispod ograničenja. Što mu dodje na oko 2-2200 rpm.
Što se tiče teme, mislim da je suludo baciti te pare na kolica koja su em preskupa u startu em preskupa za održavanje. Uvek bih pre otišao na nešto iz B ili A segmenta što možda ima 1.5dci, 1.4hdi, 1.3mjt, ili neki 1.2 benz atmosferac itd... Ja lično ne volim Italijane, ali razmislite o Lancia Y možda. Prijateljica ima nju sa 1.3 mjt i odličan je potrošač sa jako dobrim paketom opreme.
:: @perrakojot Generalno su uslovi vožnje na današnjim testovima slični tvojim, gde se menja brzina čim pokaže bord (na novijim automobilima koji imaju indikator), i gde se vozi ispod ograničenja. Što mu dodje na oko 2-2200 rpm :: :da ali to je za danasnja moderna vozila,ne za suzuki star skoro 25 godina,tu su standardi drugaciji,na vecim obrtajima jer jer taj motor konstruisan da nedostatak kubika i konja nadomesti kada se podigne u vece obrtaje da bi imao snagu da povuce kad presaltas u sledecu brzinu, i to je istina,kad sam isao na iriski venac auto je morao da bude konstantno na visokim obrtajima jer jedino tako je mogao da savlada iriski venac...u penjanju najveca brzina koju sam uspeo da ostvarim je oko 35kmh DRUGOM BRZINOM,i tu je trosio vise nego duplo od standadnog... ali ja ga vozim ispod standarda na koji je fabrika testirala pre 30 godina kad je osmisljen taj tip motora koji voli visoke obrtaje,ja sam u ravnicarskom kraju gde mogu na 1500 obrtaja da drzim dva milimetra gasa i odrzavam brzinu non stop... plus perfektna ustelovanost paljenja,smese vazduha i goriva,zazora svecica koji su uvek kontrolisani da budu na fabrickoj specifikaciji(da tu se sve rucno podesava),cisti filteri,malo predjenih kilometara,i odrzavanje samo originalnim delovima su sigurno doprineli da uz moj nacin voznje potrosnja bude kao sto sam napisao... u beograd kad povremeno dodjem taj auto 90% vremena vozim pod punim gasom,i jedva uspevam da budem u korak sa saobracajem,i naravno tad ne trosi 4l po gradu....
@perrakojot Da, zato sam i napomenuo - na današnjim testovima. A što se tiče motora, ne nadomešta on nedostatak kubika i snage obrtajima, nego je to osnovni princip rada benzinca atmosferca. Na velikim obrtajima se uvek dostiže najveća snaga motora. Stim što kod benzinca loše skalira i obrtni moment pa se dobija tek na većem broju obrtaja, dok je to kod dizela na manjem broju obrtaja zbog turbine. Ovo je sve najjednostavnije i najplastičnije objašnjeno.
Fiat 500, 1.3 Multijet dizelas. Puno ozbiljniji auto i pouzdaniji, i manji potrosac.
E sad, ja koji sebi gledam da uzmem, dakle 1.3 MJ, Pano krov, automatska klima,...preko 4000e, desetak godina star i presao nesto preko 100k km. Jos i manuelac. E sad moze i jeftinije da se prodje sa manje opreme, ali nazalost automatici su retki kod nas, sto je i meni bezveze, imam sluzbeni automatik, kakvi manuelac ne bih pogledao da ne moram vise.
Ma zajebi ta s..a od automobila, ima dosta dobrih malisana u tom cenovnom rangu...Moja preporuka Honda Jazz 1.2 ili 1.4 ili neka Mazda 2..ili kao sto kazu ljudi bolje nelk 500l ili neki francuz Peugeot 1.4HDI ili Clio 1.5DCI...
Citat: `Молимо паметне да престану са попуштањем, ситуација је постала неподношљива!`
:: :: Ma zajebi ta s..a od automobila, ima dosta dobrih malisana u tom cenovnom rangu...Moja preporuka Honda Jazz 1.2 ili 1.4 ili neka Mazda 2..ili kao sto kazu ljudi bolje nelk 500l ili neki francuz Peugeot 1.4HDI ili Clio 1.5DCI.. :: ::
Vlasnik sam smarta od 2016. godine. U pitanju je model iz 2003. godine, dizel agregat. Kupljen sa nesto vise od 100k kilometara. Trosi oko 6l dizela (G drive dizel) na 100km. Jeste malo tvrdji za voznju. Predjnje gume su nesto skuplje - oko 6k dinara, moze online i jeftinije, zadnje imas i tigar za manje para. Mali servis je 50e. Veliki jos nisam radio posto je u pitanju drugi auto i generalno godisnje prelazim s njim oko 7k kilometara. Najskuplji servis me je dosad kostao oko 200e. Ukupno sam za servis za ove cetiri godine dao oko 800e s tom razlikom da u zadnjih godinu i nesto nisam imao nikakva ulaganja dodatna. Poznato je da kada kupujes polovni automobil, posebno iz uvoza, da je to cesto `macka u dzaku` i da manje-vise na cenu koju si platio moras da ulozis jos oko 10% od te cene. Noviji model smarta su skuplji za odrzavanje dosta posebno kada nasi pametnjakovici, radi manje potrosnje, skinu DPF filter. Takodje, imas odlican i povoljan servis u Sremcici. Supruga i ja smo obisli pola Srbije smartom, ima sasvim dovoljno mesta iza sedista za dva prosecna kofera. Za grad je fenomenalan, uvek nadjes parking, okrenes ga na petoparcu. Sto se mana tice: jeste po snegu malo tricky, nemas rezervni tocak, kao sto rekoh tvrd je, auto se, u slucaju sudara, ne guzva vec odbija, moj model je 800cc pa kada upalis klimu osetis pad snage motora, sam imam oko 100kg pa kada ubacis jos jednog takvog/takvu mora malo jaci gas:D. Da zakljucim, ljudi ili vole ili ne vole smart... treceg nema. Pitaj slobodno stagod da te dodatno zanima.
Pozdrav. - - Just look at us.Everything is backwards. everything is upside down.Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality
Broj postavljenih tema: 60372. Broj poslatih odgovora: 647167. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.