uzimam novu konfiguraciju i5-3570k sa gtx970 ili r9 290 (treba da vidim kako cu uklopiti budzet)
i sad me interesuje posto menjam i monitor, vecina monitora su 60 mhz, da li bi trebao da uzmem neki sa vecim 75,90 ili 120 mhz? Koliko je vazno da monitor ima mali odziv (2 ili 5 ms) i da li je dobro da bude ah-ips ili koji bi trebao da jurim?
....od te dve grafe, gledaj na gtx970 jer trosi upola struje.
Sto se tice monitora, osim ako ne mislis da ides na 3D Vision ili neki drugi 3D vid zabave ne treba ti nista preko 60 Hz a da je LCD (LED ili IPS tvoj izbor, i u sustini izbor ukusa po meni).
E sad ono fps i refresh rate. fps je koliko slicica u sekundi ce tvoja graficka renderovati u 3D aplikaciji ili ti igri. Za ljudsko oko dovoljno je oko 24 fps, medjutim to je daleko ne podnosljivo kada su u pitanju igre. Ali recimo sve preko 30 fps ce biti OK. Naravno sto veci je taj broj, manji je lag koji tvoj komp pravi itd itd. A sam refresh rate je konstantna brojka koja se ne menja.
Naravno da je pozeljno da je fps deljiv sa refresh rate, ali u praksi je to malo drukcije, pa ce te ipak vise interesovati da imas vise fps-a u igri, nego koliki je refresh rate tvog monitora.
Sto se tice odziva monitora, ta vremena u deklaracijama monitora su takozvana GtG vremena, ili ti Gray to Gray. U prevodu, koliko treba vremenski jednom pixelu na monitoru da osvezi sivu boju. Naravno, sto je manji taj broj, panel ce ostavljati manje mrlja (ili duhova u kompjuterskom zargonu). Sve ispod 4ms bukvalno ne ostavlja te mrlje ili su veoma tesko uocljive.
Gejmerski monitor, iskreno ja bih jos uvek isao na 1080p sa ispod 4ms za konfiguraciju koju planiras da uzmes.
Naravno, izbor je tvoj...
...ako sam nesto pogresio, zamolio bih kolege sa foruma da me isprave :)
Pozz...
___________________________
...I sense you young padawan...
AMD FX-8350 BE MSI 970A-G46 AMD R9 280x 4x 4GB DDR3 1.6GHz 1x 120GB SSD 1x 750GB SATA II 1x 3TB SATA III Corsair 750TX
Za hardver ti ne mogu pomoci ali za FPS i refresh rate mogu.
Ajd da krenemo ovako 60hz znaci da monitor prikazuje 60 fps ili ti 60 slicica u sekundi ( seti se starih filmskih traka u bioskopu gde se slicice vrte u krug e 60hz znaci da monitor prikazuje 60 tih slicica u sekundi ). 100hz = 100 fps, 125hz = 125 fps.I to oznacava maksimalni broj slicica u sekundi koju monitor moze da prikaze.Znaci ako ti igra kaze da imas 120 fps a imas monitor od 60hz imaces lag na ekranu jer monitor ne prikazuje sve slicice, tu stupa na snagu Vsync ili ti vertikalna sinhornizacija koja obara fps sa 120 na 60 tj na broj slicica koju monitor moze prikazati. ( 120 fps obara na 60 fps za monitor koji ima 60hz )
Ljudsko oko vidi od 24 slicica u sekundi ( fps ) do 30 ( neki fenomeni vide razliku al su retki ).Sve ispod 25 fps se vidi kao stucanje seckanje ili ti narodski receno lag, odatle izraz graficki lag ( broj slicica koji se iscrtava na ekranu ispod 25 stvara taj lag )
E sad dolazimo do problema kad monitor od 60hz prikazuje 30 fps-a u nekoj npr. puacini iz prvog lica, i ti se naglo okrenes za npr. 90 stepeni ulevo, dolazi do preloma slike koji je jedva primetan ali se vidi.
Prelom slike se desava zato sto monitor iscrtava sliku odozgore na dole znaci najsveziji podaci su u gornjem delu ekrana a najstariji su u donjem delu ekrana.Posto si se ti okrenu za 90 stepeni a imas 1/2 iscrtavanja monitora slika na ekranu ce se podeliti na pola, 1 polovina ( gornja polovina ) ce prikazivati realnu sliku desavanja u tom trenutku a 2 polovina ( donja polovina ekrnana ) ce ti pokazivati sta se desilo pre okretanja za 90 stepeni. Odatle pojam prelom ekrana manifestuje se tako sto izgleda da je monitor podelio sliku na pola i dati prikazuje dve slike na jednom ekranu.Efekat je vidljiv u veoma kratkom intervalu ( oko 10 mili sekunde ) laiku je to normalno i nevidljivo tj. me smeta mu ali profesionalnom igracu kome znaci 1 mili sekunda dali ce da preazivi ili da postigne ubistvo u igri mnogo znaci.
Sto vece osvezenje na monitoru to je duzi interval preloma slike ako je fps isti.NA primer 30 fps na monitoru od 120 Hz znaci da ce prelom slike duplo duze trajati nego na monitoru od 60 hz.
Dolazimo na pitanje zasto onda monitor od 120hz:
Zato sto ako imas masinu koja prikazuje 120 fps na monitoru od 120 hz pre ces uociti neprijatelja i prec ces moci da delujes po istom nego neko ko ima 60hz.Na primer nepriajtelj ima 60 fps i 60hz monitor a ti 120 fps i 120hz monitor pod uslovom da imate isti ping, ti ces njega pre ubiti nego on tebe jer si ga duplo brze uocio nego on tebe.( naravno pod uslovom da imate iste reflekse tj da vaj je ljudski faktor isti )
Zakljucak: Ako si pro gamer i igra brze igre gde je uocavanje neprijatelja ili prepreke bitno veci fps i hz znaci puno, ako si prosecan igrac nece ti vise od 40 fps mnogo puno znaciti ako ni 60 hz monitor.
Moj monitor je 60hz, e sad moje pitanje je zasto ja u cs:go primetim razliku izmedju 60fps i 200fps? znaci u nekim delovima mi skoci na 200 al uglavnom oko nekih 90 bude prosek, ja primetim da je smooth gameplay kako je to moguce?
Au dečko šta si ti ovde sve napisao!!! :o Neću reći da si se izlupetao jer će ispasti kako vređam, ali hajde pokušaću kulturno da pojasnim neke stvari.
:: :: Ajd da krenemo ovako 60hz znaci da monitor prikazuje 60 fps ili ti 60 slicica u sekundi ( seti se starih filmskih traka u bioskopu gde se slicice vrte u krug e 60hz znaci da monitor prikazuje 60 tih slicica u sekundi ). 100hz = 100 fps, 125hz = 125 fps.I to oznacava maksimalni broj slicica u sekundi koju monitor moze da prikaze.Znaci ako ti igra kaze da imas 120 fps a imas monitor od 60hz imaces lag na ekranu jer monitor ne prikazuje sve slicice, tu stupa na snagu Vsync ili ti vertikalna sinhornizacija koja obara fps sa 120 na 60 tj na broj slicica koju monitor moze prikazati. ( 120 fps obara na 60 fps za monitor koji ima 60hz :: Hajde ovo si relativno tačno objasnio osim ovog dela s lagom.
:: Ljudsko oko vidi od 24 slicica u sekundi ( fps ) do 30 ( neki fenomeni vide razliku al su retki ).Sve ispod 25 fps se vidi kao stucanje seckanje ili ti narodski receno lag, odatle izraz graficki lag ( broj slicica koji se iscrtava na ekranu ispod 25 stvara taj lag :: E ovde si šampionski sam sebe pobio! Gore pišeš o lagu na 120 fps a vidi ga sad, ispod 25fps?? E sad ono što je strašnije od laga ti je ova izvala za ljudsko oko!! Izvini ako moj komentar izgleda podrugljivo, ne znam koliko imaš godina, ali ovakvo elementarno nepoznavanje tematike mi jednostavno bode oči!! :/ Ti si očigledno pomešao termine koje si negde nekad čuo. Od 24 do 30 fps je dovoljno da se stvori iluzija pokreta, i zato je to prihvaćeno kao standard još od davnina, ali to nema blage veze sa očima. Oči nemaju nikakvo ograničenje u vidu fps-a, zapamti to. Mozak je taj koji registruje promene i zato je za iluziju pokreta dovoljno 24-30fps, dok se sa sve većim brojem fps-a ostvaruje sve finija iluzija pokreta. Jedna je stvar što mozak teško uočava razliku između 120 i 200fps-a, ili preko toga jer je to stvarno puno, ali to nema nikakve veze sa očima. Da kojim slučajem postoji monitor od 1500Hz ti bi svakako video svih 1500 fps-a, a sasvim je druga stvar što tvom mozgu iluzija pokreta izgleda isto kao i na 200Hz. To ne znači da ti nisi video više od 200fps-a. Nadam se da sam bar malo razjasnio.
:: E sad dolazimo do problema kad monitor od 60hz prikazuje 30 fps-a u nekoj npr. puacini iz prvog lica, i ti se naglo okrenes za npr. 90 stepeni ulevo, dolazi do preloma slike koji je jedva primetan ali se vidi :: :: Prelom slike se desava zato sto monitor iscrtava sliku odozgore na dole znaci najsveziji podaci su u gornjem delu ekrana a najstariji su u donjem delu ekrana.Posto si se ti okrenu za 90 stepeni a imas 1/2 iscrtavanja monitora slika na ekranu ce se podeliti na pola, 1 polovina ( gornja polovina ) ce prikazivati realnu sliku desavanja u tom trenutku a 2 polovina ( donja polovina ekrnana ) ce ti pokazivati sta se desilo pre okretanja za 90 stepeni. Odatle pojam prelom ekrana manifestuje se tako sto izgleda da je monitor podelio sliku na pola i dati prikazuje dve slike na jednom ekranu.Efekat je vidljiv u veoma kratkom intervalu ( oko 10 mili sekunde ) laiku je to normalno i nevidljivo tj. me smeta mu ali profesionalnom igracu kome znaci 1 mili sekunda dali ce da preazivi ili da postigne ubistvo u igri mnogo znaci :: A tek ovo... pa ovde si tek sve pomešao!!! CRT ekrani su iscrtavali sliku od gore na dole tako da to nema blage veze sa bilo kojom vrstom matrice. A što se tiče prelamanja slike ono se dešava zbog nedostatka vertikalne sinhronizacije (V-Sync-a) a ne zbog toga što si ti opisao.
:: Sto vece osvezenje na monitoru to je duzi interval preloma slike ako je fps isti.NA primer 30 fps na monitoru od 120 Hz znaci da ce prelom slike duplo duze trajati nego na monitoru od 60 hz :: :: Dolazimo na pitanje zasto onda monitor od 120hz :: :: Zato sto ako imas masinu koja prikazuje 120 fps na monitoru od 120 hz pre ces uociti neprijatelja i prec ces moci da delujes po istom nego neko ko ima 60hz.Na primer nepriajtelj ima 60 fps i 60hz monitor a ti 120 fps i 120hz monitor pod uslovom da imate isti ping, ti ces njega pre ubiti nego on tebe jer si ga duplo brze uocio nego on tebe.( naravno pod uslovom da imate iste reflekse tj da vaj je ljudski faktor isti :: Ni ovo nisi najsrećnije objasnio ali recimo do si pogodio delimično problematiku.
:: Zakljucak: Ako si pro gamer i igra brze igre gde je uocavanje neprijatelja ili prepreke bitno veci fps i hz znaci puno, ako si prosecan igrac nece ti vise od 40 fps mnogo puno znaciti ako ni 60 hz monitor
Stvarno nisam imao nameru da vređam niti išta slično, ali jednostavno toliko bodu oči neke stvari da sam prosto morao da prokomentarišem. Živ bio!!
E upravo to sam objasnio i prethodnom kolegi. Dobro si primetio, iz razloga koji sam opisao gore. Što više fps-a budeš imao pokret će biti fluidniji, eto kako je moguće. Nije bitno što monitor ne može da prikaže više od 60fps, grafička ih obrađuje i prosleđuje monitoru a on ti prikazuje koliko može. A smooth gameplay se povećava samo iz razloga što sa je porastom fps-a lag sve manji.
:: Moj monitor je 60hz, e sad moje pitanje je zasto ja u cs:go primetim razliku izmedju 60fps i 200fps? znaci u nekim delovima mi skoci na 200 al uglavnom oko nekih 90 bude prosek, ja primetim da je smooth gameplay kako je to moguce ::
...najbolje je da postavis temu na npr, forum sveta kompjutera ili bench da ti ljudi koji se stvarno razumeju u monitore preporuce sta i kako za odredjenu kintu.
A sto se tice tebe, najbolje je da odes u neku radnju gde imaju izlozene monitore, i da ti lepo vidis razliku izmedju monitora. To je u sustini i najbolja stvar koju mozes uraditi.
Danasnji monitori su svi u sustini dobri, dele ih nianse koje obicni korisnici i ne primete, a primete se po dzepu. Zna se sta se trazi od gaming monitora, sta se trazi od studio monitora itd. Posto kupujes monitor na duze staze, pogledaj modele od 24-27` sa vremenom osvezavanja ispod ili oko 5ms i minimum full HD (1080p) rezolucijom. Dal ces juriti 60 Hz monitor (jeftiniju varijantu) ili 120/144Hz monitor (skuplju varijantu) to je tvoj izbor.
Opet kazem, ako hoces da igras igrice u 3D-u, ici ces sigurno na 120/144Hz, ako ne ici ces na 60, mozda 120Hz monitor.
Konkretno site sa uporednim prikazom vise moniotra ne znam, mozda ce ti neko pomoci oko toga.
Takodje ne bi bilo lose da pogledas review monitora na yt. Imas brdo youtubera koji su `priznati` i daju realno stanje sta i kako sa monitorima i da li se isplati uzeti.
Pozz...
___________________________
...I sense you young padawan...
AMD FX-8350 BE MSI 970A-G46 AMD R9 280x 4x 4GB DDR3 1.6GHz 1x 120GB SSD 1x 750GB SATA II 1x 3TB SATA III Corsair 750TX
Kad kupujes monitor treab rpvo razjasnis sa sobom sta ti je bitnije fluidnost gameplay-a ili kvailtet prikaza slike. Ako se resis na prvu opciju, onda ides na monitore sa 120+ Hz Refresh rate-om i to je bitno za FPS igre piput CS, Bf itd. Cim vsie slicica vidis u sekundi (na monitoru koje moze da ih prikaze, naravno) moci ces pravilnije da reagujes u igrama gde je brzina reakcije of presudne vaznosti. Medjutim, monitori sa 120+ HZ imaju problem jer im je kvalitet slike vrlo los. Prvo koriste TN panel, koji je je sam po sebi prevazidjen, drugo i i on je u takvim monitorima dodatno ustrojen (sto se tice kvaliteta slike) da bi uspe da izbaci tako visok refersh rate. Ljudsko oko moze i te kako da vidi vise od 100 fps, bas tacno koliko ne znam ali ima nekih studija na interenteu pa ako te ne mrzi guglaj. Porediti filmove i igre je u najmanju ruku bez veze jer kao prvo ti si u filmovima nemi posmatrac, dok u igrama si aktivni ucesnik gde je svaki dodatan fps zlata vredan. Drugo, u filmovima se koristi motion blur, sto znaci da je svaki frejm zamagljen ne bi li se stvorila varka u ljudskom mozgu oko fluidnosti. Uzmi bilo koji film, pauziraj ga i videces motion blur dok je u igrama svaki frejm zasebno obradjen. Ako ides na kvalitet slike onda idi na monitore S-IPS, E-IPS, AH-IPS ili PVA panelom, boja su na njima mnogo lepse u poredejenju sa TN-om. Istini za volju postoje i IPS monitori sa 100+ HZ refresh rate-om, ali se oni ne mogu naci na nasem trzistu ai skupi su podosta.
Šta se ovaj ICEsd nalupeta majko mila. 60hz je 60fpsa? LOL! Ljudsko oko vidi od 24 do 30 fpsa?
EPIC FACEPALM
Takodje LOL za `uočavanje protivnika` na 120hz, prosto ovoliko gluposti nisam pročitao ovde na forumu jako dugo.
Freeman, uzmi Dell P2414H, best buy. 24 inča, IPS, nema shiny piano plastike, oko 170 evra. Razlike izmedju IPS i TN panela su nebo i zemlja, ko kaže da mu je ista stvar nije seo za IPS.
Ja sam seo i za jedan i za drugi panel. Ne kazem da nema nikakve razlike ali je meni uzasno nebitna i mala da bi pre uzeo 27 inca nego 24 inca za istu cenu.
Ko sta voli to nek uzima. A coveku sam predlozio da licno ode vidi pogledla uzivo pa nek sam presudi.
Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 212 Motherboard Asus Maximus Hero 6 GPU 770 GTX Asus Direct CU II OC SSD 128 Samsung Evo Pro Memory Kingston HyperX 2400 Mhz LC power Archangle 850 W
onako aktivno i bitno ti je sve oko toga (npr csgo) a ne masturbiras na tanke ivice i sivi okvir i tako neke gluposti i zajebavanje sa 10 igara svaki dan po 10 minuta, a imas finansijskih mogucnosti, uzmi ti lepo 120hz i uzivaj ako hoces mogu da ti dam kontakt od decka koji igra csgo na nekom top nivou i progledao je kada je uzeo 2233rz samsungov moniitor (a isto je ziveo u zabludi 1000fps i 60hz je do jaja ovo ono.
Ne ljutim se, sto bih se ljutio ako me neko pobije sa argumentima i cinjenicama, nisam ja rodjen kao sveznalica uvek postoji mogucnost da pogresim ili da imam pogresne informacije.
Ali ja nevideh ni jednu podkrepljenu cicnjenicu osim da ste napisali da sam nalupao gluposti, evo dajete podatke koje vi imate o temi i sve super, ja i ostale kolege naucimo nesto novo, korisno za sve.
Mogu delimocno da se slozim sa ljudskim okom i tumacenjem podataka koje ono vidi, tu sam mozda nalupao neke stvari ali opet vise od 30 fps-a je sasvim dovoljno, vecina filmova je odradjeno na 23.9 fps-a ( neki 25 fps-a )
Evo cisto da dodam 60hz,120hz itd je vrtikalno osvezenje monitora, Vsync opcija na grafickoj kartici sinhronizjuje vetikalno osvezenje slike monitora sa brojem slicica u sekundi na ekranu.Znam ali ne previse da Nvidia ima neko posebno osvezenje ekrana koje u saradnji sa odredjenim monitorima daje fluidniji prikaz slike na ekranu.
citiram: `When the game is outputting more frames than the monitor can refresh, the monitor will show the next frame before the whole last frame was shown. With a 120hz monitor, the entirety of every frame can be shown of those 120 fps. Technically you`re seeing more than 60fps but it`s not the whole frames (on the 60hz monitor at 120fps).`
`Frame rate, also known as frame frequency and frames per second (FPS), is the frequency (rate) at which an imaging device produces unique consecutive images called frames. The term applies equally well to film and video cameras, computer graphics, and motion capture systems. Frame rate is most often expressed in frames per second (FPS) and is also expressed in progressive scan monitors as hertz (Hz).`
Mogu da se slozim sa cinjenicom da monitor sa sto vecim vertikalnim osvezenjem je bolji monitor.
Kolega Dejzan lepo dade link gde je slicna rasprava i ne razlikuje se puno od mog napisanog teksta.
:: http://www.tomshardware.co.uk/forum/382560-33-60fps-60hz-monito :: :: Intel I5 4670K +CoolerMaster Evo 21 :: Motherboard Asus Maximus Hero 6 :: GPU 770 GTX Asus Direct CU II O :: SSD 128 Samsung Evo Pr :: Memory Kingston HyperX 2400 Mh :: LC power Archangle 850 W :: :: ::
Broj postavljenih tema: 60373. Broj poslatih odgovora: 647176. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.