Evo jedno pitanje koje nije bilo...Bar ja mislim... Voleo bi neko da napishe neshto o ovoj karti.....Koliko je to bitno imati?Shta se sve dobija s`time....osim izracunavanje fizike u igri ( mislim kakvi su to efekti u pitanju ili shta vec ) ...Koliko koshta....I dali vredi to uzimati...i tako....Pozdrav svim....
O ovoj vrsti kartica mozes naci clanke na brojnim sajtovima,a ja cu ti preporuciti jedan - http://www.sk.co.yu/2006/10/sktd08.html,zato sto je na srpskom.Na nasem trzistu postoji model 128 MB/128 bits,koji kosta oko 250 e. Ukratko,stvar je u tome da video igre danas koriste dvije (tri) vrste engine-a ili,jednostavnije,pokretackog motora.Najzastupljeniji su `motori` - programi koje sami izdavacki timovi `konstruisu`-pisu (npr. Quake II engine),a koji su siroko rasprostranjeni jer ih ostali razvojni timovi pozajmljuju ili modifikuju.Drugi (ili preostala dva) su bazirani na fizici same igre,ili njenih pojedinacnih segmenata - efekata. Ideja Aigeia-e je da se igre u buducnosti iskljucivo baziraju na fizici koju ce procesori grafickih kartica obradjivati na osnovu instrukcija-karakteristika koje su programeri prethodno zapisali.Na taj nacin,posao ce biti podijeljen gotovo ravnopravno - pola posla ce uraditi softver,drugu polovinu procesor grafike,tzv. PPU - procesor fizike. Ovo nije losa ideja,jer po logici stvari,i igre i kartice bi trebale biti jevtinije(inace,neke igre vec implementiraju ovakva resenja)..Medjutim,s obzirom na IT trziste,sumnjam u takav ishod Performanse?One su,sudeci prema testovima,odlicne,ali ja bih sacekao jos neko vrijeme...dok nVidia smisli neku smicalicu i proglasi PhysX kartice radioaktivnim.
I ovde smo o tome pričali svojevremeno, neko je potajno pomislio da uštekuje lovu i to nabavi. To je samo dobro zvučeća ideja koja ima mnogo problema, od kojih je prva i najvažnija - optimizacija i kompatibilnost. Ageia procesor bi trebao da `rastereti` cpu i gpu od fizičkih proračuna, jer bi bila usko specijalozovana za njih... lepo zvuči, ali, da bi to stvarno funkcionisalo, neko treba da odluči ko će šta da obrađuje, da savlada latencije između svih tih komponenti, da dobitak bude veći od gubitka usled povećanog puta.... da sve bude usklađeno na nivou drajvera i samih igara - a to je utopija. Pa mi imamo problem sa direct-x-om i osnovnim drajverima najpoznatijih kartica, a to bi trebalo da je ultrakompatibilno, a kamoli ovako nešto... što reče čovek, nije u interesu daamit-a i ene-vidi-je!. Zato, zaboravi. A, ustalom, oba ova čipmejkera DAAMIT i ENE-VIDI-JE, u svoje nove procesore ugrađuju i phisics funkcije - a ionako su neiskorišćeni do daske i imaju višak slobodnih ciklusa i procesorske snage...
Ko ne zna, i zna da ne zna, dete je, nauci ga, Ko zna, a ne zna da zna, spava, probudi ga, Ko ne zna, a misli da zna, budala je, kloni ga se, Ko zna, i zna da zna, mudar je, sledi ga.
Broj postavljenih tema: 60373. Broj poslatih odgovora: 647173. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.