Korisnik:   Lozinka:   
Beograd Novi Sad Kragujevac Niš
PC Berza Forum : Ver. 2.35
Najnovije teme Najnoviji odgovori Prikačene teme Najaktivnije teme Najčitanije teme
Pronađi : U : Pretraži :
Forum : Komponente
Grafičke i video karte, monitori, ...
DirectX i OpenGL revolucija........
STRANA 1 OD 1
H-nitro DirectX i OpenGL revolucija........ 10.12.2009. 18:04 T22703

status: user
broj poruka: 1975
Da razmotrimo ko ne zna imaju dve stvari u softverskoj komunikaciji za pomoc hardverskog urzanja: open GL i direct3d, direct x.Secate se starog dobrog open GL.
OpenGL (Open Graphics Library) je kreiran prvenstveno za profesionalnu primenu (3D animacija, ili u starim programima tipa massive. ko ne zna za sta sluzi nek vidi na wiki. i sl)
ali se od pre nekoliko godina koristi i za igrice.on je low-level API (Application Programming Interface) za realtime, primarno 3D, ali i 2D grafiku.Postoji i OpenGL ES, osiromašeni api za prenosne uređaje(http://www.khronos.org/opengles/). Trenutno je aktuelna verzija 2.0, a Ati i nVidia zajedno rade na novom OpenGL 3.0 standardu. isto znate da play station 2 nije i ne koristi open gl za render grafike, a PS3 koristi OpenGL3.0

E sad on nije tema vec direct x, Direct X je u stvari skup api-ja koji pokrivaju sirok spektar miltifunkcijske primene racunara.Praktično pokriveno je sve od 3d grafike, zvuka, preko videa i networkinga. Glavne komponente (api-ji) su: DirectDraw i Direct3D koji zajedno čine -DirectX Graphic,
-DirectShow - video play i capture,
-DirectSound - zvuk,
-DirectMusic - muzika,
-DirectInput - ulaz, podrška za različiti game hardware,
-DirectPlay - komponente za mrežno igranje i DirectSetup koji olakšava instalaciju i održavanje pojedinih komponenti.da li sam sve nabrojao a....a ok

a potreba za API-ima je nekada davno, jos u vreme DOS-a, kompjuteri su radili u realnom modu i imali direktan pristup hardveru (tzv.Low Level). sa pojavom Windows-a 95, uveden je i zasticeni princip rada, i procesor vise nije imao direktan pristup hardveru. tu uskacu API-ji cija je osnovna uloga da budu interfejs izmedju hardvera i win-a.
OpenGL je cisto graficki API, dok je DirctX univerzalan (grafika,zvuk,upravljacki uredjaji i sl.).
prednost je u tome sto se hardver standardizuje prema API-ju, tako da vecina danasnjih igara, programa i sl. moze da radi na razlicitim platformama.

sad kad je razjasnjeno sta je direct x i koje su njegove funkcije pitanje je sledece:
directx 9.0c je bio odlican napredak i korak ka buducnosti koristile su ga do tada najzahtevnije igre i bas je dugo bio `na vlasti` i nema sta ja skidam kapu jer je 8 bio djubre.

E onda kad je izasla vista dx10 i 10.1 koji je u odnosu na 9 imao (Shader Model 4.0, predicated rendering, geometrijski shaderi itd.) su imale velike promene ali ga je samo vista podrzavala (kazu da ima xp sp3 koji ga podrzava ali nikad nije bio stabilan) znaci trebala ti je karta koja ga podrzava, OS, i igra, a to je tad bilo retko, ali je donosio kao napr u crysis-u mnogo lepsu i smooth texturu.

(evo i poredjenja koga ne mrzi ga gleda http://gizmodo.com/243099/directx-9-vs-directx-10-worth-upgrading-to-vista-for (dobro obratite paznju na drugu slike sa morem)
i
http://www.gametrailers.com/video/directx-9-crysis/19966)

a onda je izasao dx 11,(eto nas u jeee) e sad mene interesuje koji je qrac doneo dx11 sta je to toliko poboljsano, kakve su to ljute preformanse u grafickom rezimu nek mi neko kaze posto ja nisam video nikakvu revoluciju, koliko su ga najavljivali da ce biti u odnosu na 10-ku?

Dont drink and drive take joint and fly
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Kedi DX11 10.12.2009. 18:35 #168686

status: user
broj poruka: 319
Ne da je doneo neko poboljshanje nego je doneo do sada NAJVECJE poboljshanje.

A evo i video. Pogledaj i kreni (ja sam vecj krenu) da skupljash pare za dx11 karticy!


http://www.youtube.com/watch?v=PR40GwRtFyw


poz
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
H-nitro yo 10.12.2009. 18:47 #168692

status: user
broj poruka: 1975
dobro ali video si ovaj post http://gizmodo.com/243099/directx-9-vs-directx-10-worth-upgrading-to-vista-for gde je tolika razlika dx10>dx11?
P.S. i ja idem na to da uzmem dx11kartu ali ne samo zbog dx-a


Dont drink and drive take joint and fly

:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Daum ... 10.12.2009. 18:48 #168693

status: user
broj poruka: 12796
Poprilicno imbecilan demo. U DX10 modu stepenice su obicna textura nataknuta na povrsinu, DX11 ima preforsiranu teselaciju. Ovo nikada nece videti u igri u ovoj kolicini jer je poprilicno zahtevan efekat. Dirt 2 ga koristi umereno. Samo pogledaj FPS koliki je, prepolovi se na pola, padne na 25, a to sve u demo-u koji nema AI, fiziku i ostale stvari koje muce graficku.
Ovo ispade da je demo samo za teselaciju...

Lepo je sve ovo, ali nije bas sad neki ogroman pomak...

__________________
Scourge of PCBerza

:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
H-nitro oki 10.12.2009. 20:08 #168723

status: user
broj poruka: 1975
pa dobro cuo sam efektivnost te teselacije znaci o5 ga nece iskoriscavati 100% oni bas ne mogu da stanu taman dx10 da se iskoristo vise od 80% sa novim generacijama karti ono izadje novi koji ce ih ubiti i iskoriscavace se 15-20%

pa nema lepo samo da trosimo pare na karte e jebes mi sve ako ne prodam imanje i ne kupim quad plex, i sli modu koji trose 2 kw, e onda ima da igram


Dont drink and drive take joint and fly

:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
STRANA 1 OD 1
Broj postavljenih tema: 60376. Broj poslatih odgovora: 647193.
Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.
- niste prijavljeni - samo za čitanje - zaključano
- nema novih poruka - ima novih poruka - ima novih tema
Slagalica.net
Microsystems d.o.o.
PCB Network: pcberza.rs | lisica.rs