Imam graficku gainward 9800 GT, a problem je sto ventilator zvrlji kao da je otiso lezaj, nemam pojma sta je u pitanju?? Da li vredi da reklamiram, posto je temperatura graficke rekao bih normalna (41-42 u idlu), a i nema problema u radu kompjutera?
kod jednih je sa gornje kod jednih sa donje strane kad se skine nalepnica a kod nekih nema, samo naprskas i vrtis ga malo, ili jos bolje od wd-a ti je liqui moly masinsko ulje stavis jednu kap i ne da je osetna razlika nego kida
WD40 je morfijum pred smrt...radice neko vreme, a onda ce masnoca koja je u WD-u pokupiti jod vise prasine i stvar ce postati gora no sto je bila...debelo mi je to iskustvo sa 486-ticama i serijama gx 420, 460, starim ATI grafickim...nema sigurne i trajne reparacije ventilatora... Procitaj dobro uslove garancije, pa ako postoji `rupa`, reklamiraj, a ako ne, juri novi FAN.. Sto se tice drugog dela odgovora tu se potpuno slazem, to je svima jasno, cisti prasinu - cistoca je pola zdravlja- pa i za racunare... WD - nikako, ali stvarno nikako P.S. da me BAX ne bi cimao..procedura eventualne reparacije ventilatora je kompleksna, zahteva specifican set hemikalija + adekvatno ulje za podmazivanje lezaja (u zavisnosti od broja obrtaja, tipa lezaja, poroznosti bixne....etc.etc.etc)
:: :: Zvrljiiiiiiii.....WD40, očistiš prašinu i nema da se čuje....osim ako je crkavelizacija :: ::
Cini mi se da cu ja na kraju poslusati savatija i uzeti novi fan, da nebi nesto sjebo pa da mi rikne graficka (onda sam otiso u .......)! Koje su otprilike cene tih ventilatora?
:: WD40 je morfijum pred smrt...radice neko vreme, a onda ce masnoca koja je u WD-u pokupiti jod vise prasine i stvar ce postati gora no sto je bila...debelo mi je to iskustvo sa 486-ticama i serijama gx 420, 460, starim ATI grafickim...nema sigurne i trajne reparacije ventilatora.. :: Procitaj dobro uslove garancije, pa ako postoji `rupa`, reklamiraj, a ako ne, juri novi FAN. :: Sto se tice drugog dela odgovora tu se potpuno slazem, to je svima jasno, cisti prasinu - cistoca je pola zdravlja- pa i za racunare.. :: WD - nikako, ali stvarno nikak :: P.S. da me BAX ne bi cimao..procedura eventualne reparacije ventilatora je kompleksna, zahteva specifican set hemikalija + adekvatno ulje za podmazivanje lezaja (u zavisnosti od broja obrtaja, tipa lezaja, poroznosti bixne....etc.etc.etc :: :: :: :: :: :: Zvrljiiiiiiii.....WD40, očistiš prašinu i nema da se čuje....osim ako je crkavelizacija :: :: :: ::
Ako hoces neki kvalitetan oko 2000 dinara, ocisti fan nista vise i pogledaj na koliko procenata ti kuler radi ? Malo ga pogledaj onako iskljucenog da nije nesto uskocilo u njega pa zeza, ako ga cistis preporucujem cetkice za likovno (djokosrb mi prvi rekao) odlicne su za ciscenje kulera :).
Cistio sam ga pre par dana, al ne znam koliko uspesno posto nisam skidao graficku......radi na 55% kao sto je radio i pre (na idlu) temp 41.............inace sve se jace cuje, evo sad vec radi ko cegrtaljka!! Pozdrav
:: Ako hoces neki kvalitetan oko 2000 dinara, ocisti fan nista vise i pogledaj na koliko procenata ti kuler radi ? Malo ga pogledaj onako iskljucenog da nije nesto uskocilo u njega pa zeza, ako ga cistis preporucujem cetkice za likovno (djokosrb mi prvi rekao) odlicne su za ciscenje kulera :) :: :: Pozdrav!
Znaci ipak su u pravu bili ovi ljudi sto kazu da ovi kuleri na 9 seriji zuje ko ludi(dobro barem se ne greju:) nego mozda je malo off tema ali mi kazite na brzaka neki program(programe) za regulaciju brzine kulera na grafickoj, pa da skinem da vim dal se stvarno vrti malom brzinom ko sto mislim, hvala....
Većina ventilatora su sa biksnama, osovina rotora se vrti u mesinganoj kosuljici i vremenom usled trenja mesing kao meksi materijal se pojede tako da ne drži osovinu rotora u osi, rotor na kome se nalazi propeler pocne da se klati i tada ventilator počinje da zvrči. Trebalo bi svaki ventilator s vremena na vreme podmazivati jer je bitno da ne dođe do oštećenja biksne i samo tako ćes produžitiradni vek ventilatora. Ne preporučujem WD jer je malog viskoziteta i njegovim prskanjem trnutno rešavaš problem. Vrlo brzo buka od ventilatora će biti još veća, rešenje je vazelin. Odlepite nalepnicu koja štiti biksnu od prašine, stavite malo vazelina na i oko rotora i biksne i zalepite nalepnicu. Ako nalepnica neće da se zalepi, očistite od masnoće plastiku gde se lepi nalepnica i zalepite nešto drugo, npr. parče izolira, selotejpa i sl.Bitno je da se prašina ne lepi na rotor i biksnu. Ako nemate vazelin može malo neke kreme za ruke ili ako ni to nemate, kuhinjska mast! Ulja malog viskoziteta se razliju i biksna brzo ostane suva! Pre nego krenete da bilo šta radite sa ventilatorom pažljivo rukom proverite koliko osovina ima lufta u biksni, pomerate propeler levo-desno i ako je to kretanje veće od 2mm taj ventilator je za zamenu, ništa mu neće pomoći da ostane u osi dok se vrti. Nadam sa da ste me razumeli, pozdrav svima!
reparacija ventova sa mesinganom caurom (bez lezaja) nije teska ali zamena za NOV je najjjjbolja ... ja chistim i podmazujem bez problema .. procedura je prosta rastavis ..operes ..osusis i odmastis od ostataka stare masti/ulja alkoholom .. i naneses malo tavat masti ili mast za bicikle sa par kapi motornog ulja ( ili ulje za shivace mashine) ta kombinacija se pokazala kao najbolja.. nalepnica kad se skine moze odmah da se baci jer nelepi vise a kao njema zamena najbolje se pokazao hanzaplast .. izolirka i selotejp otpadnu zbog temperature ...
Broj postavljenih tema: 60376. Broj poslatih odgovora: 647193. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.