Ok, nisam ni ja neki poznanik/poznavalac matorog hardwareTa (chitaj kako pishe ) pa mi neke stvari nisu jasne a chitao sam skoriju temu bash o ovome
Znachi nVidia je unishtila 3dfx preko noci. Kako ako je 3dfx bio toliko jak i revolucionaran?
U to vreme je bilo vishe konkurencije pa otkud sad duplo manje cene jakog hardwareTa (chitaj kako pishe )?
I neko je rekao da je glide u 16 bita lemao d3d u 32 bita to je stvar koja mi ne dolazi do mozga pa bih molio da mi objasnite!
EDIT:Nova tema je otvorena jer je stara oznachena kao stara pa kad bih postovao tamo jeste da bi je ofarbali u zhuto ali je verovatno niko ne bi pogledao
Glide u 16BIT je bio lepsi za oci i bolje klizio nego Directx 5, 6 i 7 u 32BIT. Tek je sa Directx 8 bilo bolje i to sve zato sto su i nvidija i ati kartice bile jakooo lose tokom devedesetih
Ok to su utisci o voodoo 3 ali mi nisi odgovorio ni na ekonomsko ni na brzinsko pitanje
:: http://www.benchmark.rs/forum/showthread.php?t=20437 :: :: Glide u 16BIT je bio lepsi za oci i bolje klizio nego Directx 5, 6 i 7 u 32BIT. Tek je sa Directx 8 bilo bolje i to sve zato sto su i nvidija i ati kartice bile jakooo lose tokom devedeseti :: :: ::
Glide je klizio zbog čiste optimizacije engine-a i igara, ne zato što je bio savršeniji od direct 3D-a ili OpenGL-a. Mig-29 Fulcrum primera radi je imao samo 3dfx glide podršku, a njegove texture je mogao da sažvaće i Diamond Viper V330 bez problema.
Unreal Tournament je recimo lepše izgledao u 3dfx glide-u nego u D3D-u, ali kad smo kod engine*a, ta igra je imala čitav drugi disk sa texturama i podrškom sa S3TC Textures za Savage 4 kartice. Idiotluk.
Glide je izgledao lepše i radio brže samo gde je bilo optimizacije za njega. Zašto bi neko pravio engine koji je openGL, Direct3D, 3dFXGlide i pitaj Boga šta još kompatibilan ? Oće, boli ga uvo. Ne držiš se standarda, aj zdravo.
Zašto bi softverske kompanije radile optimizaciju posebno za kartice jedne firme, a sve ostale se drže standarda.
:: http://www.benchmark.rs/forum/showthread.php?t=20437 :: :: Glide u 16BIT je bio lepsi za oci i bolje klizio nego Directx 5, 6 i 7 u 32BIT. Tek je sa Directx 8 bilo bolje i to sve zato sto su i nvidija i ati kartice bile jakooo lose tokom devedeseti :: :: ::
Kapitalizam jeste pobedio socijalizam, ali, sve slabosti kapitalizma na koje je Marx ukazivao pre sto godina, stoje. Jedna od njih je i ta, da zakoni tržišne stihije, ponude i potražnje, deluju poprilično slepo. Betamax je bio kvalitetniji od VHS-a, ali je prevladao VHS, Teac je bila firma - zakon proizvođač optičkih dravova (upravo, cd i cdrw), ali, nadživeo ga je LG koji je dnevno imao škarta koliko Teac-u bila celokupna proizvodnja... Tako je i sa 3dfx-om... jebeš revoluciju ako ne može da se dobro prodaš! Zaneli su se i pomislili kako će performanse i arhitektura biti dovoljni da nadoknade tupavu prodaju i proizvodnju... kad ono jadac, grafičke kartice su roba kao i svaka druga, i podleže zakonitostima kao i svaka druga: a to je da je 85 ili više procenta kupaca go duduk i da kupuju bilo šta. 3dfx nije uspeo da ima `bilo šta` po povljnoj ceni i jednostavno je ostao bez keša i pukao. Nažalost, pogotovo za sve fanove nVidije, kupljeni su od gluplje, neinventivnije i sve-u-svemu nezanimljivije nVidije, ali to je tako. Pa, Wolkswagen je na osnovu ružne kutije na 4 točka (bube) preoteo Porche.... više ih je prodao i imao je više keša... tako to nekad ide. Nekad i ne... ali, i ATI je kupljen od AMD-a što bi godinu dana pre toga bilo nepojmljivo.. Iako u kapitalizmu mnogi vrište i mantraju o slobodnoj tržišnoj utakmici, realnost je da se utakmica vodi među monopolistima i državnim itervencijama (kao u socijalizmu)... i da 1+1 nisu uvek 2, pa tako (na štetu kupaca) ne pobeđuju uvek bolji (ili, baš retko pobeđuju...). Next - Next - Next - Accept - Ok ...? Eh? Jbt!!!
Takozvana Voodoo akceleracija je pocela da gubi bitku...
27.08.2009. 22:17
#135720
status: user broj poruka: 10999
sa OpenGL-om i DX-om onda kada je postalo jasno da za istu gustinu protoka video informacija Vudu tehnologija zahteva mnogo vise procesorske snage od ove druge dve - poslednje Vudu karte imale su (cini mi se) 4 ili 5 GPU-a da bi parirale tadasnjim NVidijinim i ATijevim kartama sa jednim GPU-om, i bile su OGROMNE (pricalo se da su pojedini gejmeri kupovali serverska kucista samo da bi imali dovoljno mesta za ove karte). Osim toga, drajveri za Vudu bili su prava nocna mora - karte poput legendarne Voodoo Banshee zahtevale su razne drajvere za razne igre, pa je korisnik morao vise puta dnevno da instalise/reinstalise drajvere ako se baktao sa dve-tri ili vise igara tokom dana.
To i dalje ne obrazlazhe toliki pad vena za vrhunske performanse u datom trenutku
:: Kapitalizam jeste pobedio socijalizam, ali, sve slabosti kapitalizma na koje je Marx ukazivao pre sto godina, stoje :: Jedna od njih je i ta, da zakoni tržišne stihije, ponude i potražnje, deluju poprilično slepo :: Betamax je bio kvalitetniji od VHS-a, ali je prevladao VHS, Teac je bila firma - zakon proizvođač optičkih dravova (upravo, cd i cdrw), ali, nadživeo ga je LG koji je dnevno imao škarta koliko Teac-u bila celokupna proizvodnja... Tako je i sa 3dfx-om... jebeš revoluciju ako ne može da se dobro prodaš! Zaneli su se i pomislili kako će performanse i arhitektura biti dovoljni da nadoknade tupavu prodaju i proizvodnju... kad ono jadac, grafičke kartice su roba kao i svaka druga, i podleže zakonitostima kao i svaka druga: a to je da je 85 ili više procenta kupaca go duduk i da kupuju bilo šta. 3dfx nije uspeo da ima `bilo šta` po povljnoj ceni i jednostavno je ostao bez keša i pukao. Nažalost, pogotovo za sve fanove nVidije, kupljeni su od gluplje, neinventivnije i sve-u-svemu nezanimljivije nVidije, ali to je tako :: Pa, Wolkswagen je na osnovu ružne kutije na 4 točka (bube) preoteo Porche.... više ih je prodao i imao je više keša... tako to nekad ide. Nekad i ne... ali, i ATI je kupljen od AMD-a što bi godinu dana pre toga bilo nepojmljivo. :: Iako u kapitalizmu mnogi vrište i mantraju o slobodnoj tržišnoj utakmici, realnost je da se utakmica vodi među monopolistima i državnim itervencijama (kao u socijalizmu)... i da 1+1 nisu uvek 2, pa tako (na štetu kupaca) ne pobeđuju uvek bolji (ili, baš retko pobeđuju...) :: Next - Next - Next - Accept - Ok ...? Eh? Jbt!!! :: ::
Postoji mnogo razloga sto je 3dfx propao. 1. Trosili su enormne sume novca na nebuloze i perverzije (tipa... mesecno su za poslovne ruckove trosili i po 50.000 USD). 2. Zanemarili su srednji i nizi segment grafickih kartica i usmerili se na hi-end proizvode. 3. Pogresne procene rukovodstva firme, usled ne poznavanja nacina istrazivanja i proizvodnje grafike. 4. Lose ili pogresno sjedinnjavanje sa nekim firmama. 5. Projekat `Rampage` koji je kostao mnooooogo para, a na kraju ispao `trubavela`. Itd.
Kako to pitanje mozes da postavis a zivis u srbiji da ti dam primer: imas jednog tajkuna u Srbiji koji ima puno prara i imas jednog jadnika koji ima dobru ideju i koja u praksi radi i taj jadnik postane kokurent tajkunu, normalno da ce taj tajkun da ga unisti cim mu se ukaze prilika tako neto se desili i sa 3dfx. Samo sto je tamo bilo postena trgovina a ovde bi se sve mtne radnje radile dok ovaj jadnike ne bi umro a tajkuno ne bi ulozio mnoogo pra u njega i na kraju ovaj jadnik bi ostao jadnik sa titulom koja ne vredi nista osim morala da je nseto napravio a naravno to kod nas niko ne ceni.
Verovatno ce mnogi `matorci` zaplakati na ovo ali sta je tu je :-(
Sto je stariji i sto vise odmice vreme ove retro grafike su sve skuplje i skuplje toliko da dostizu cene i po par iljada evara mozda ce jednog dana vredeti kolko i slike Rembranta Van Goga i slicnih iako je samo kompjuterska komponenta ko zna, videcemo!!!!!!!!!!!!!
Broj postavljenih tema: 60376. Broj poslatih odgovora: 647191. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.