Danas sam coveku pogledao racunar jer je izbacivao sledeci problem http://www.computerhope.com/issues/ch000184.htm Ono sto sam uradio jeste testiranje u hdd regenerator programu koji nije pronasao nijedan bad sector , zatim sam posle restartovanja iskljucio S.M.A.R.T opciju u BIOS-n i I problem je resen. Kada se podigao sistem hdd sentiel je pokazao 100% healt I preformance. Disk nema problema ako rasudjujem dobro, moje pitanje sada je sledece: Sta se tacno desava sa kada SMART ima gresku (bad) , a hard disk izgleda nema los healt I preformance , da li je problem u samom SMART-u kao programu? Da li bi moguce resenje bilo apdejt biosa? Intel i3 530 4gb ram 1333Mhz HDD Tosiba 1Tb Maticna , nisam proverio , sata je 3. AMD Athlon X2 4600+ 4GB Kingston 800Mhz M57 Sli S4 rev 2.0 Maxtor 250GB
Desilo se da je S.M.A.R.T. `podsistem` detektovao neki događaj/vrednost zbog koje je status diska prebaci u BAD. Verovatno je moguće videti šta je tačno u pitanju nekim naprednijim alatom, ali ovako napamet ne znam koji ima tu mogućnost.
Značenje te poruke je da S.M.A.R.T. predviđa relativno skori otkaz diska. Iz iskustva drugih, to može i da se nikad ne desi, ali neki rizik postoji. Ako bi ponovo uključio S.M.A.R.T., pretpostavljam da bi opet bi imao istu grešku (mislim da nije moguće resetovati status)?
S.M.A.R.T ume da se zaglupi, ali retko. U principu, ako nemas vaznih podataka, onda uradis bas to sto si uradio, iskljucis ga u BIOSu i nastavis da radis, pa ako rikne - rikne... Ako su podaci i sistem bitni, praksa ja da se disk isklonira na novi, cisto da se izbegne rizik i da se nastavi sa normalnim radom, bez ponovne instalacije sistema. Dakle, sam odluci.
Inace, Sentinel se oslanja upravo na S.M.A.R.T. tako da nije cudno sto ti je pokazao 100% 100%. Ukljuci ponovo S.M.A.R.T pa vidi onda koja su mu ocitavanja.
Upravo cu tako da savetujem , da radi dok ne prestane sa radom , ali da se napravi kopija na drugi HDD. Hvala na pomoci :) AMD Athlon X2 4600+ 4GB Kingston 800Mhz M57 Sli S4 rev 2.0 Maxtor 250GB
Broj postavljenih tema: 60367. Broj poslatih odgovora: 647110. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.