2 meseca pred istek garancije se devojci pokvario depilator. Pre 10 dana sam ga odneo u radnju u kojoj je kupljen i danas su me pozvali i rekli da je dobila nov aparat, jer onaj nije mogao da se popravi.
Receno je takodje da garancija vazi jos 2 meseca plus onoliko dana koliko je bio na servisu. Bez obzira sto je nov depilator dobila, sa sve kutije i pratecih elemenata, ovi u servisu racunaju kao da su ga popravili i samo su produzili garanciju. Bar mi je tako receno u prodavnici.
Da li neko od vas zna sta kaze zakon u tom slucaju?
Mislio sam, posto je dobila nov, da garancija ponovo vazi 2 godine.
Tell the Spartans, stranger passing by, that here obedient to their laws we lie
`I`m the best there is at what I do, but what I do isn`t very nice`
Pronadji negde komentare Zakona. Bilo bi `lepo` da je kao što si naveo. Jednom kupiš dobro, pokvariš blizu isteka garancije, dobiješ isto novo ili novo u vrednosti prvobitno kupljenog. Postoji tu `kvaka 22`, ako se zameni bitni deo uredjaja, da `moraju` da ti daju novu garanciju. Naravno, to nisam video nigde u praksi. Postoji tu i faktor zloupotrebe Zakona...
Pa pise da ako ne mogu da ti poprave uredjaj dužni su da ti daju novi sa sve novom garancijom. Kakve ovakve situacije. Zakon je jasan. A zlopupotrebe.Pa oni su nas zloupotrebljavali godinama. Problem je sto je to sad prepušteno tebi da ih za to tužiš i dobio bi ih ili se obrati organizaciji za zaštiti potrošaca pa nek oni to preuzmu. A oni idu ovako pa ako im prodje a prolazi im mahom jer ko ce da se vuce po sud za 3-4000 dinara.Zamisli da ti se pokvari tv od 1000 evra a oni pa ostalo ti još deset dana. Pa ako ne mogu da ga poprave dužni su novi da ti daju sa sve garancijom koliko je predvidjena za taj proizvod tj minimum 2 godine po nasem zakonu. Ne može da se primenjuje u pravu ovakvo tumacenje kao sto se ovde spominje. A na njima je da ospore to da se sam pokvario pa ako to urade potrošac može za to da ih tuži.Postoji samo jedan zakon. Duzni su da te u odrejenem vremenskom periodu obaveste o stanju reklamacije i postoji odrejeni vremenski period za rešavanje reklamacije koju redovno krše.I za to mogu da se tuže kao što sam ja uradio pa su prošli kako su prošli.Doduse moji izgubljeni nervi se ne racunaju ali kad bi svi radili tako onda im se ovakve stvari nebi isplatile.Do tad radice kako žele.
@NEba, ne ide to tako. Logicno je, da ako kupis neki proizvod, i daju ti garanciju 2 godine, sto znaci da ces ti sigurno taj uredjaj koristiti te 2 godine i ako se kvari, pa i 100x, posle tih 2 godine oni vise ne mogu da garantuju za proizvod i to je to.
U biti kupis nesto i unapred znas da ces koristiti toliko koliko je proizvodjac dao garanciju.
Nekada kada se pravile kvalitetne stvari ( u svim segmentima ), znale su 5x vise da traju, nego koliko su dali garanciju...E to se proizvodjacima vise ne isplati. Pravi se da traje bas toliko koliko traje garancija, ne moze da omasi ni mesec dana da traje duze...
Rade na tome da im se ne desi da crkne u garanciji, da se ne cimaju.
- Majstore, da li će ići ili neće ići? - Hm, mislim da će biti čupavo.
Argument protiv vecite garancije bi jos i mogao da se zdravorazumski prihvati. Jer ne sumnjam da ima onih koji bi namerno kvarili mesec dana pre isteka garancije, i tako vrteli prodavca u krug.
Medjutim, u praksi se desava da predmet ne zamene novim nego nekim repariranim koji su dohvatili s gomile u servisu, tek toliko da ispune formu zamene. Onda se taj predmet pokvari ili ne radi kako treba pa ga vracas opet, i tako se kupac vrti u krug.
Jednom si platio nesto i miran si dve godine, o tome se radi. A ako crkne uredjaj ili je popravljan, garancija ti se nastavlja jer ti nsita nisi doplatio ili slicno da bi imao jos dve godine. Ti nisi opet kupio taj novo dobijeni ili popravljani uredjaj. Dve godine si dobio pri kupovini, dve ces i imati.
U poslednje vreme sam par puta sam menjao tehniku crklu u garanciji - hdd i par mobilnih telefona.
U svim slučajevima sam dobijao nove proizvode sa novom garancijom.
Telefoni su menjani u Telenoru, servis bi nam davao potvrdu da je nepopravljiv/neispravna popravka, to slali Telenoru i Telenor je onda davao nov telefon u cenovnom rangu koliko je koštao telefon pri kupovini, dolazi bi nova garancija, papiri i sl. Ne znam da li je zato što smo firma sa 70 službenih brojeva pa neće da se zameraju za par telefona, ali tako je.
HDD je inače bio matori Samsung, mesec dana pred istek trogodišnje garancije, pojavila se gomila BB, dobio nov Seagate sa 2 god. garancije.
Znam da nekome zvuči nelogično, ali ako neće da izda novu garanciju ako daje novi proizvod, ne morate da se složite sa zamenom neko tražite povraćaj para pa za iste kupite novi proizvod sa dve godine garancije. Čim prodavcu pomenete povraćaj novca da vidite kako se brzo izdaje nova garancija. - i3-4150@Raijintek Zelos, GA-B85N,Corsair 2*8GB DDR3-1600, PC 7770 GHz Ed. Samsung 840 EVO 250GB, Toshiba 500GB CM Elite 110, Enermax Revolution Xt 730W, LG IPS277L-BN Marantz SR3001+MA BR5+Sony DS6500
Ne mozes traziti pare nazad. Postoji odredjen rok kada mozes da trazis povracaj novca, a to je negde do 15 dana ako se ne varam. Posle toga si osudjen da koristis ono sta si i svojom voljom i kupio. Niko te puskom nije terao... Povracaj novca jedino mozes traziti ako je crknuti proizvod u garanciji, a nemaju da zamene adekvatnim.
- Majstore, da li će ići ili neće ići? - Hm, mislim da će biti čupavo.
Za nov proizvod dobijaš novu garanciju i to je to nema drugacijeg tumacenja. Telenor. Telefon crko mesec pre isteka garancije dobio sam novi uredjaj sa novom garancijom od 2 godine.Graficka crkla posle godinu dana koju za koju sam imao 2 godine garancije bila je palit dobio msi sa garancijom od 3 godina. Za nov proizvod nema nastavka garancije do isteka prve.To su radili ranije ali sad zakonski vise ne mogu.U stvari mogu al onim koji pristanu na to neznanjem. Tako je svuda u evropi. A oni koji namerno kvare uredjaje za to postoji tužba sa njihove strane.Oni mora da dokazu da je to namerno pokvareno.A takvih koji to rade je malo.Zanemarljiva stavka. Problem je sto kod nas zakon ne poštuju mnogi. Ja sam za tastaturu tužio zbog prekoracenja rokova reklamacije i neobavestavanja o stanju tj `zagubili` su tastaturu negde na relaciji alti emmi winwin.Dobio sam ih sa odredjenom sumom za pretrpljenu bol.
To ti je ona `ukoliko vam se proizvod ne sviti, u roku od 14 dana vracamo pare` Posle tog nekog roka, nisu duzni da ti vrate pare, samo moraju da ti obezbede servis i adekvatnu zamenu robe ukoliko je nepopravljiva u garantnom roku. Posle garantnog roka, ebe im se za tebe i za proizvod...
- Majstore, da li će ići ili neće ići? - Hm, mislim da će biti čupavo.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.
U slučaju kvara prvih 6 meseci od kupovine proizvoda imaš prava da biraš da li želiš da ti proizvod servisiraju, zamene novim ili vrate pare. Posle toga mogu da ga servisiraju ili zamene novim. U slučaju zamene novim, proizvod ima i novu garanciju. U slučaju da nemaju adekvatnu zamenu, moraju da rade povraćaj novca u prvobitnom iznosu.
:: Ne mozes traziti pare nazad. Postoji odredjen rok kada mozes da trazis povracaj novca, a to je negde do 15 dana ako se ne varam. Posle toga si osudjen da koristis ono sta si i svojom voljom i kupio. Niko te puskom nije terao... Povracaj novca jedino mozes traziti ako je crknuti proizvod u garanciji, a nemaju da zamene adekvatnim :: :: - Majstore, da li će ići ili neće ići :: - Hm, mislim da će biti čupavo. :: ::
Mighty, citiraj clan gde je navedeno da u zameni novi proizvod ima novu garanciju. Kad kazem novu, mislim na novo trajanje, a ne na novi papir sa starim trajanjem...
Da ne duzim i pisem kilometarske postove, ako ti je dat novi uredja, podvlacim novi ( nije repariran ) onda moraju da ti daju novu garanciju.Sto je i logicno zar ne novi uredjaj nova garancija.
Samo da se jedno razumemo oko garancije, nisu na steti prodavci nego firma koja proizvodi te uredjaje, ako firma pravi tako lose uredjaje da crkavaju 2 dana pre isteka garancije onda nesto nije u redu sa tom firmom/fabrikom i to je problem te fabrike/firme ne prodavaca ondosno takva firma ne treba da postoji.
Isto tako servisi koji odredjuju dali je uredja u garanciji i da ona nije preksena od strane korisnika ( koristio si uredjaj i pokvario ga pa ne podleze garanciji ) moraju biti ovlasceni od proizvodjaca da bi proizvodjac uvazio garanciju.Ko nam je kriv sto zivimo u takvoj drzavi gde su ovlasceni servisi retkost i koji neznaju sta podleze garanciji a sta ne. ( dali je iko procitao sta pise u garanciji, pola tehnicke robe ne bi trebalo biti zamenjeno jer se ne koristi kako treba ).
Tipa ne mozes da pokvaris i da vratis je se to vidi, i to onda ne podleze garanciji.
To sto se nasi prodavci tripuju da su oni osteceni to je njihovo neznanje ili nabavljanje sumnjive robe koju nama uvaljuju a oni ne mogu da reklamiraju robu proizvodjacu pa su na gubitku oni.
@ICEsd Druze, niko ne trazi kilometarske postove. Ja trazim samo jednu recenicu u kojoj je to pomenuto u zakonu. Ne da je logicno i da se podrazumeva i da mora da se tako tumaci. Nego da PISE. A i ja nisam ja, nego neki eventualni presudilac nekog spora.
nemoj da im ne kvaris romantican pogled na garanciju
svi koji mislite da ste u zameni stvarno dobili novu garanciju od 2 godine, molim lepo pred istek te druge garancije pokvarite svoj uredjaj i odnesite na zamenu. Sem samara necete dobiti nista
em sto je zakon promenjen, em zakon poseduje i podzakonska akta okvirni zakon mozes procitati na net-u, cak i skinuti, a dodata akta koja precizno opisuju moras da kupis, nema free.
:: :: @ICEs :: Druze, niko ne trazi kilometarske postove. Ja trazim samo jednu recenicu u kojoj je to pomenuto u zakonu. :: Ne da je logicno i da se podrazumeva i da mora da se tako tumaci. Nego da PISE :: A i ja nisam ja, nego neki eventualni presudilac nekog spora :: :: ::
Ljudi, hajd da se vise ne gadjamo terminom `garancija`... Garancija kao takva vise ne postoji, vec se izdaje `Potvrda o saobraznosti`. Najbitniji element kupovine je fiskalni racun i datum koji se nalazi na njemu. Nazalost, poznajem coveka koji kada se priblizi kraj garancije komponentama, iste na njemu svojstven nacin, koji ovde necu navesti, pokvari... To je po mom skromnom tumacenju, zloupotreba zakona...
:: Ljudi, hajd da se vise ne gadjamo terminom `garancija`... Garancija kao takva vise ne postoji, vec se izdaje `Potvrda o saobraznosti`. Najbitniji element kupovine je fiskalni racun i datum koji se nalazi na njemu. Nazalost, poznajem coveka koji kada se priblizi kraj garancije komponentama, iste na njemu svojstven nacin, koji ovde necu navesti, pokvari... To je po mom skromnom tumacenju, zloupotreba zakona.. :: :: ::
Sa novim zakonom o zastiti potrosaca doslo je i navedeno... Par godina radio sam u velikom lancu koju prodaje izmedju ostalog i IT opremu kao i ostalu tehniku... Kako bi se usaglasili sa zakonom, sve `garancije` su zamenjene potvrdama o saobraznosnosti... Potvrda o saobraznosti je dokumet koji je jemstvo da sa tehničke karakterstike artikla u skladu sa onom sto je navedeno u deklaraciji proizvoda.
RE: Simon
U slučaju da su ti zamenili `glavu za glavu` komotno su mogli da ti nastave garanciju do kraja isteka 2 godine. Dokazati da je nesto namerno pokvarareno je toliko dugacak proces da nema trgovinskog lanca koji bi se upustao u tako nesto. To posebno vazi za elektroniku, gde ako ne vidiš da je komponentna fizički oštećena, gotovo je nemoguće utvrditi da neko namerno kvari uređaje... Kao što sam ranije naveo, poznanik već par godina menja ploču od par stotina eura iz razloga što mu prodavci, vodeći se tvojom logikom, iznova i iznova zamenjuju istu za adekvatni model u istom ili sličnom cenovnom rangu i daju novu garanciju. Problem je generalno kod nas što ljudi u nekom propisu vide samo svoja prava ali ne i obaveze. Drago mi je što si uspeo da zameniš ono što si kupio i dobiješ novu garanciju, ali mislim da zakon o zaštiti potrošača ne treba da se svede na ono što se dešavalo tokom prvih dana njegove primene - da kupci menjaju čarape i patike posle par meseci nošenja pošto im se, zamisli, ne svidja model...
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646999. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.