1. Ima li neka da za navedene pare išta ``valja`` ? Tj. da joj ne škripi plastika, da je koliko toliko robusna, da može u 100% ispravnom stanju, uprkos korišćenju, da doživi poslednji mesec jednogodišnje garancije i tako to...
2. Koji je dobar proizvođač, npr. kao što je za fotoaparate Canon, za monitore EIZO itd.(za grafičke ATi :)) ? Je l` još uvek Sony ?
3. Najbolja slika/najveća pouzdanost/prednosti i mane medija: kaseta, disk, HDD ili nešto četvrto za šta još nisam čuo ? Koji je ``najpametnija`` kupovina ?
4. Na šta još treba obratiti pažnju, osim na optički zum i dijagonalu ekrana ? Je l` ima nekih ``skrivenih`` detalja ili je sve do npr. 1000 eura manje-više jedno te isto, samo sa drugom nalepnicom ?
5. Ima li u Srbiji originalnih rezervnih baterija, kaseta i sposobnih servisera ?
1. Moze se naci. Konkretno imam Sony DCR-SR 52 vec skoro 2 god. i nikada nisam imao ni najmanji problem, a radila je mnogo i u svim uslovima (kisa, zima,...)
2. Za kamere prvenstveno Sony, evenualno Panasonic, a ostalo nemj ni da gledas !
3.U ovom cenovnom rangu nemoj da ocekujes spektakularne rezultate, to su prosecne kamere za prosecnog kucnog korisnika. Kvalitet snimka je za nijansu ispod DVD. Licno najvise volim HDD jer je najprakticniji za koriscenje(narocito svakodnevno) mada i on ima mana. Ostale medije meni nisu prakticne zato sto stalno moram da vodim racuna o njima.
4. Veliki opticki zum i nema nekog znacaja u svakodnevnom radu, iz prostog razloga sto ne mozes drzati kameru toliko mirno u ruci, jedino sa stalka. Sto se tice kvaliteta, kvalitet snimka ti prvenstveno zavisi od CCD senzora, ako hoces DVD kvalitet ili bolji, onda trazi kamere sa tri CCD senzora, ali su one vise od 100 eura.
5. Za Sony znam da ima. Jedino sto sam ja dokupio je veca baterija sa kojom imam autonomiju od 5 sati neprekidnog snimanja, sto znaci kad podjem negde (cak i na vikend ili duze) ne nosim nista (medije, punjace, baterije,...) osim kamere.
Nalazimo se u vremenu koje će, očigledno, nakon priča i priča o HD rezoluciji, to stvarno i da donese u radnje. Tj. nalazimo se pred konačnom promenom standarda. Iako se to jasno vidi po pitanju TV prijemnika i monitora, kod kamera još ne izgleda tako jasno. Ali, neminovno je. Hoću da kažem, da je sva ne-HD tehnika koja se sada nalazi u radnjama, prodaja tehnološkog otpada. Time dobijaš i odgovor o servisiranju, dugotrajnoj garanciji pa čak, u sadašnje vreme, i o nabavci novih akumulatora.... po mom iskustvu, uz umereno korišćenje (dakle, ne profesionalno svadbe malo-malo...) baterija će biti na izdisaju kad sama kamera bude za bacanje ili poklanjanje usled zastarelosti (to se dešava sve brže i brže). Što se tiče firmi, samo mogu da preporučim da NE uzimaš Panasonic iz najjeftinije game proizvoda, za skuplje modele... naravno, to se ne odnosi. Sony košta i skoro toliko i vredi, Canon je OK i u tom segmentu..... Tačka 4. ti je interesantno pitanje unutar koga se nalazi nekoliko pitanja... optički zum je podatak koji prodaje neznalicama ili opravdava dizanje cene. U praksi, ako se ne baviš policijskim poslovima, promatranjem ptica ili nisi neki bolesnik-voajer, zum je uglavnom totalno sranje prilikom snimanja ako je prevelik a time više izaziva amatera snimatelja da ga maltretira. Takav snimak je jedno totalno ubijanje u pojam, što i snimatelj vidi kad pusti ubrzano materijal: non-stop zumiranje i `švenkovanje` šetanje kamere tako da zaboli glava i oči... o tome da zumiran kadar nema šta da radi u rukama već mora kamera na stalak, podrazumeva se... o tome da kamere sa jačim zumom imaju problema sa običnim snimkom, više hromatskih aberacija, manje svetla propuštaju...... ma, na zoom ne gledaj previše, mora ga biti ali nikakvo preterivanje. Dijagonala ekrana.... što veća, veća potrošnja baterije, više štrči iz ruku kad se snima.. al` je lepše da se gleda, pa, vidi kompromis. Šta je skriveni podatak? Brzina prenosa podataka na PC, prava rezolucija snimka, prava osetljivost (ISO), brzina fokusiranja, algoritam balansa belog, ponašanje pod umetnim svetlom, POTROŠNJA baterije (da li ili ne, može sa jednim `punjenjem rezervoara` da izveze celu traku-mem karticu, medij šta god, ili ne...), zatim, logičnost ili tupavost komandi i menija. I, na kraju, tri senzora govore o kvalitetnoj kameri, a sve ostalo, osim po ceni i kvalitetu snimka u nekim svetlosno zahtevnijim okolnostima, skoro da je isti q. Next - Next - Next - Accept - Ok ...? Eh? Jbt!!!
Npr. kao kod 99,99% TFT monitora, odziv panela, retko gde piše da li se računa odziv g2g, b2b ili b2w, a i kada piše, gotovo uvek nije ni približno tačan broj ms, a ni vrsta odziva na koju se broj odnosi. A podaci sa greškama reda veličina 600%-2000% su, prema mom nekom mišljenju, klasičan kriminal i ništa više, a i ništa manje.
I onda, ako te zanima neki monitor, moraš, ne znam više kako, da ``iskopaš`` nekoga ko je kupio takav neki TFT koji tebe zanima i sopstvenim očima se uveriš da li se on u stvari za*ebao ili nije, jer ni on sam možda ne primećuje neke tebi očigledne stvari koje te ``lupaju po čelu`` i ``vrište za pažnjom``, osim ako monitor nije EIZO ili neki Samsung od 1000+ eura, onda ti ga i uključe na par minuta, jer si svaki drugi prinuđen da prvo platiš i odneseš kući pre nego što ga uključiš, a to je malo mnogo neisplativo i krajnje bezobrazno od strane uvoznika koji se već ugrađuju u sve te monitore, pored države, po najmanje 15-20%, da posle min. 5 godina rada ne mogu, neće, šta li, da ostave 10-15 komada stalno uključenih i da kupe jebeni kalibrator od 100 eura, da mogu ljudi koje zanima da pogledaju i da ČAK od prodavca dobiju neki konkretan odgovor, odnosno odgovor koji se ne odnosi samo i jedino na načine plaćanja i dnevni kurs, jer ti prodavci mahom ništa drugo i nemaju u glavama, da koliko-toliko to sve počne da liči na pravu radnju, a ne na tek utovareni švercerski šleper, sa sve stiroporima po podu i flekama od đonova po zidovima.
Mislio sam da ima sličnih karakteristika koje krase i te nove kamere, pa rek`o da pitam na vreme.
Za taj novac, najbolja kupovina Sony DCR-DRxx serija.
Plastika je odlična, i ja sam alekrgičan na škrip puc krc i toga nema.
Ova serija snima PAL i PAL 16-9 formatu u MPEG-2 formatu sa digitalnim AC3 izuzezno kvalitetnim tonom. Slike može da snima na hard disk kao i na Memory Stick ProDuo karticu. Treba naglasiti da se na njegov HDD NE može snimati.
Optički zum od 40+ je fantastičan ali useless bez nekog dobrog tripoda. Na to dodavati digitalni zum je besmisleno jer i manja promaja pravi nestabilan snimak.
Mogu se kupiti dodatne baterije za ove modele Sony Fxxx serije zavisno od potrebe.
USB Transfer je uživanje, jer je naravno HDD unutra umesto MiniDV kasete, sa kojom bi morao capture da radiš svaki put kad ti treba neki kadar. HDD je tih i jedva mlak posle 1 sata maltretiranja.
U uslovima lošeg svetla ne treba očekivati čiste snimke i to nije mana kamere nego čista logika. Baterija se napuni za sat-dva i traje od 80-100 minuta za aktivno snimanje.
Touch screen je dobro urađen, opcija ima na pretek (fokus, balans, zoom, audio, par color profila, antishock opcije, exposure, color slow shutter, night mode. ) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Hoping for the best but expecting the worst.
Ako nemaš novac za koliko-toliko pristojnu HD kameru, ne bacaj pare na high-end SD kamere. Praktično, bolje da kupiš što jeftiniju SD kameru da ti posluži samo dok ne skupiš novac za HD. Kod HD kamera gađaj nešto kao Canon HF100 ili sličnu full HD kameru koja snima na SDHC kartice, to je najbolja kombinacija za storage jer je kamera laka, otporna na udarce, i kartice po potrebi možeš dokupiti a njihove cene stalno padaju (8GB kartica u najvišem bitrate-u je dovoljna za 1sat snimanja)
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646999. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.