Tu jasno pise sta ne podleze garanciji ( Warranty Exclusions ) i ima 7 stavki, najbitnija je stavka 5:
`Damage caused by operator error or operator fails to comply user manual instruction, such as , but not limited to improper storage resulting in product get wet, corrosion, fell off, squeezed or exposed to inadequate temperature/humid environment. `
Znaci ako se pridrzavate User maual ( korisnickog uputstva ) grancija ima da vazi dokle god joj traje rok.Primer uputstva:
Znaci ako prekrsite bilo sta sto pise u uputstvu garancija ne vazi.
Npr: Bilo kakav overclock, ili da klima u sobi kuci ne zadovoljava specifikacije, stavljanje dodatnog hardvera koji nije podrzan ( npr: memorija, procesor )
`MSI does not guarantee the damages or risks caused by inadequate operation beyond product specifications.`
Znaci gore smo definisali sta podleze garanciji a sta ne, time smo iskljucili mogucnost da namerno pokvaris uredjaj pred kraj grarantnog roka i da zahtevas zamenu istog.
MSI vezuje garanciju za seriski broj ( prvi link poslednja stavka ):
To Discern the Original Manufacturer Barcode
Svaki drugaciji/novi seriski broj povalci novi rok garancije ( novi ugovor o garanciji ).Sto znaci ako vam prodavac zamni staru plocu sa novom mora da vam izda i novu garanciju.
Ovo ne mora da stoji u Zakonu jer je vec definisano ugovorom o garanciji na proizvod proizvodjaca MSI.
Postoji jos jedna caka, zato pricam da nasi trgovci ne citaju sta pise u garancijama proizvodjaca cije proizvode prodaju.
Na primer ASUS svoju garanciju drugacije pise, oni na zamenjen proizvod daju 1 god dodatne garancije ( znaci ne novu garanciju, vec staru garanciju produze za 1 god. ). Isto tako ovo ne mora da stoji u Zakonu jer je vec definisano ugovorm o garanciji od strane ASUSA.
Znaci svaka garancija zavisi od proizvodjaca koja je lepo definisana od strane istog ( to je pravni ugovor izmedju kupca i proizvodjaca ) u slucaju da taj ugovor nema definisan rok trajanja garancije stupa na snagu Zakon zemlje u koju je proizvod kupljen.
Ne znam samo ko će da utvrdi da li je uredjaj pravilno korišćen. Garancija proizvođača ne može da da manje prava nego što daju zakoni jedne zemlje i ne može biti viši pravni akt u odnosu na više puta spomenuti, Zakon. Takođe, sve te `proizvođačke garancije` moraju biti prevedene na službeni jezik koji se koristi u zemlji gde je uredjaj kupljen što uvoznik u ogromnom broju slučajeva, ne uradi.
Dali je uredjaj pravilno koriscen odlucuje ovlasceni servis koji mora biti upoznat sa radom proizvoda.
Slazem se ovo oko zakona i prevoda ali ono sto ne pise u zakonu uredjuje se ugovorom o garanciji.
Najveci problem je sto mi nemamo tj. ne zelimo da uredimo trziste svodimo se na jedan veliki buvljak bez ikakvih pravila, postuju se samo ona koja se moraju postovati, zato i ne zele\nemamo puno predstavnika stranih firmi kod nas.Sve je lov u mutnom.
:: Ne znam samo ko će da utvrdi da li je uredjaj pravilno korišćen. Garancija proizvođača ne može da da manje prava nego što daju zakoni jedne zemlje i ne može biti viši pravni akt u odnosu na više puta spomenuti, Zakon. Takođe, sve te `proizvođačke garancije` moraju biti prevedene na službeni jezik koji se koristi u zemlji gde je uredjaj kupljen što uvoznik u ogromnom broju slučajeva, ne uradi. ::
Broj postavljenih tema: 60355. Broj poslatih odgovora: 646999. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.