Elem, otac primetio da su podigli cene usluga. Proverim, i meni isto... Svratim do one decurlije u filijali i dobijem ofgovor da su svi korisnici `obavesteni` i da smo imali prava na prigovor do 29.2 tekuce godine... Ono sto je `interesantno` je da sada kao vise ne moze da se raskine ugovor iako su menjali stavke ugovora...
Zna li neko nekog advokata da ih odvali, i vredi li se obracati nekim institucijama za zastitu potrosaca ili RATEL?
Elem, nisu malo ni podigli sa 800 na 1000 din, osnovnu pretplatu, sto mu dodje samo 25%...
Jel su vam poslali obaveštenje? Meni nisu apsolutno nikakvo. Prave se ludi kad to pomenem. Kapiram da bih mogao da prekinem ugovor bez plaćanja jer po članu 87. Zakona o zaštiti potrošaća ako ne pošalju obaveštenje nisi dužan da plaćaš. Poveo sam spor preko https://vansudsko.must.gov.rs/ ali ne znam kakav će ishod biti.
U svakom slučaju pokazali su se kao prevaranti, lažovi i kriminalci.
``Ne postoji dužanost potrošača-pretplatnika da operatoru elektronskih komunikacionih usluga plati naknadu za prevremeni raskid ugovora ako potrošač nije saglasan sa promenom cene usluge. Na osnovu člana 87 Zakona o zaštiti potrošača (ZZP), koji se odnosi na pružaoce usluga od opšteg ekonomskog interesa, trgovac-operator je dužan da potrošača obavesti o promeni cena najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena. Tokom tih 30 dana, počev od prijema obaveštenja o nameri promene cena, potrošač može da izjavi raskid ugovora i u tom slučaju mu naknada ne sme biti zaračunata i naplaćena. Obaveštavanje potrošača mora biti lično, a može biti javno tek ako lično obaveštavanje potrošača nije moguće. Raskid ugovora bez naknade garantovan je članom 88 ZZP, ali i članom 129 Zakona elektronskim komunikacijama (ZEK). Naime, promena cene implicitno potpada i pod izmenu uslova ugovora iz člana 131 ZEK, jer se zapravo radi o izmeni ponude s kojom je operator izašao pred potrošače a koja je konkretnog potrošača i opredelila da zaključi ugovor na određeno vreme. Novi ZEK, što je vrlo zanimljivo, uopšte ne pominje javno obaveštavanje potrošača (npr na sajtu) o nameri promene uslova ugovora (pa i cene kao deo ponude), već kaže da operator mora „na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču podataka“ da obavesti potrošača-krajnjeg korisnika o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i (o) pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom“. S obzirom na zakonsku definiciju „trajnog nosača podataka“ iz člana 4 ZEK, jasno je da obaveštavanje mora biti u pisanom obliku, lično i da mora sadržati pravnu pouku potrošaču-krajnjem korisniku da ima pravo na raskid ugovora bez obaveze plaćanja naknade. Prema ZEK, obaveštavanje preko sajta nije obavezno ali lično obaveštavanje – jeste.``
Svi su to uradili (jedan od problema našeg tržišta je što u teoriji imamo tri opcije, a u praksi je kartel). Kolega je stisnuo ove iz Yettela i makar dobio neki dodatni internet (i AFAIK imamo pravo raskinuti ugovor, iako oni tvrde da je bilo obaveštenje na sajtu u januaru i da smo imali rok i da je to to).
Zato sto su takvi i pitam da li zna neko nekog advokata da ih odvale od kazni.
Cemu sluzi ugovor?
Da oni mogu da nas siluju da placamo penale ako hocemo raskid, a da oni mogu da ga menjaju kako im se cefne?
Posaljemo i mi njima da smatramo da cena usluge treba da bude manja 20% i da ako im ne ogovara raskinu ugovor!? To nece moci... a oni da poskupe to moze.
Poslali su poruku u kojoj nije navedeno da poskupljuju. Primalac poruke nije dužan da juri po sajtu i čita i prema tome nije jasno i nedvosmisleno obavešten o poskupljenju. Eto polazne osnove za žalbu i eventualni sudski postupak.
Sa sajta Efektive - moze raskid kad hocete bez penala!!! Član 89 ZZP
07.05.2024. 21:50
#681782
status: user broj poruka: 1400
želi da sa drugim operatorom zaključi ugovor o korišćenju usluga iste vrste, i o toj svojoj nameri je obavestio operatora koji mu trenutno pruža uslugu. Članom 89 ZZP, koji potrošači vrlo slabo koriste, propisana je dužnost trgovca da „omogući potrošaču zaključivanje ugovora sa drugim trgovcem koji pruža usluge od opšteg ekonomskog interesa iste vrste bez plaćanja naknade“ i naznačeno je da rok u kome je trgovac dužan da omogući potrošaču zaključivanje takvog ugovora „ne može biti duži od mesec dana od dana kada je potrošač obavestio trgovca o toj nameri, osim ako posebnim zakonom nije drugačije uređeno.“ Primenjeno na elektronske telekomunikacione usluge kao vrstu usluga od opšteg ekonomskog interesa, potrošač na osnovu člana 89 ZZP ima pravo da trenutnog operatora internet usluga zameni drugim operatorom internet usluga bez plaćanja naknade, a isto važi za operatore kablovske televizije i mobilne/fiksne telefonije. Za ostvarenje ovog prava neophodno je da potrošač unapred obavesti trenutnog operatora o svojoj nameri da pređe kod drugog operatora koji pruža istu uslugu, a mi preporučujemo da oba operatora budu obaveštena istovremeno. Stari operator je dužan da u roku ne dužem od mesec dana „omogući potrošaču zaključenje“ ugovora sa drugim operatorom, što suštinski znači – da pristane na raskid ugovora, bez prava na naknadu. Prilikom ostvarivanja prava na promenu operatora valja voditi računa o tehničkoj izvodljivosti te rabote. Verovatno zato je u Zakonu o elektronskim komunikacijama bliže razrađena samo promena pružaoca usluga pristupa internetu (videti član 132 ZEK).
Na samom kraju imamo jednu važnu napomenu koja se odnosi na raskid ugovora bez obaveze plaćanja naknade u situaciji kada je operator jednostrano promenio uslove ugovora, tj uslove pod kojima je ugovor zaključen, a to su promena cene, tarife, opštih uslova ugovora, specifikacije usluge i uslova za korišćenje usluge u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima. Ovo pravo se po ZEK priznaje samo „ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije u korist krajnjeg korisnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima.“ (član 131 stav 3 ZEK). A valja imati u vidu i da „krajnji korisnik nema pravo da raskine ugovor, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, kada je jednostrana izmena uslova ugovora od strane pružaoca usluge „administrativne prirode i nema negativnih posledica na krajnjeg korisnika ili je posledica zakonskih i regulatornih promena.“ (član 131 stav 4 ZEK).
Isto sam u MTS-u. Meni su sa 1600 din podigli na 2300 din!
Ovo je povecanje cene od skoro 50%!
Jesu podigli i kolicinu GB, ali svakako mi to nista ne znaci jer sam u paketu imao neograniceno za FB, Insta, YT... Sto jede najvise protoka.
Cemu onda sluzi ugovor ako ce da menjaju cene kako oni hoce za vreme trajanja ugovorne obaveze. A da prelazis kod nekog drugog ne vredi, jer su svi podigli cene.
******************************** MacBook Pro 16` 2019 macOS Ventura
Мени је стигао смс рачун на 2.695дин., прошли су били ~2.200. Прошле године у Новембру сам обновио уговор са њима. Превелико повећање бахато. Али буквално не могу им ништа сем да само плаћам, јер не планирам никаквог адвоката да ангажујем, не могу да мењам оператера, не могу да променим пакет на мањи, само на већи. Могу само да их зовем или да идем у пословницу да се жалим ако има поенте.
“La debilidad no está en nosotros, es lo que tenemos afuera”.
je tako podigao cenu za 300din i kada sam se zalio operaterka mi rekla pa bilo je obavestenje na nasem info kanalu...samo sam je kulturno pitao dal` ste vi realni i zavrsio razgovor.
Sinoc bio u poslovnici MTS-a. Podigli pretplatu za nekih 300-350 din, kaze devojka, krajem Januara slali poruke, ja posto slabo koristim taj broj, jer imam sluzbeni tel, ne brisem poruke, udjem u poruke, i naravno poruke o promeni cene - nema. Kao ona napisala prigovor i dobicu odgovor u roku 8 dana, ali kao sto svi znamo, od toga nema nista. Razmisljam da ugasim broj i da se ne ljubimo.
I najverovatnije prelazim ne prepaid. Onda imaju pravo da menjaju cene koliko hoce, a ja da prenosim broj kad hocu i gde hocu... Razgovore ubuduce preko Vibera, i bas cu morati da pogledam koliko Viber naplacuje Viber na broj pozive...
19.5 centi minut, mislim da je u dolarima cena... 21.8 din
Kod MTS 18din minut + 12 din uspostava veze... znaci 30 din prvi minut... JBT za 2 minuta razgovora se vozis u GSP 90 minuta...
Kod drugih ne mogu da nadjem cene tako lako...
Ono sto me je najvise iznerviralo... Imate rok da raskinete ugovor 30 dana. Ugovor je promenjen i meni ne odgovara trenutno da ga raskidam navrat nanos... Polako proverim kud cu i sta ci i pozdravim se kad meni koji nisam menjao ugovor odgovara... Promenili ste ugovot i postojeci je prakticno nevazeci. Kakva crna obavestenja preko drage meme...
Што се мене тиче, ипак сам прерано донео закључак, нису ми повећали цену пакета, и даље је ~2.200дин. Него сам заборавио да сам плаћао паркинге и имао међународни позив, када ми је стигао рачун са листингом, поклопило се и то је то.
Тако да у мом случају уговор је остао исти.
Припејд се не исплати.
“La debilidad no está en nosotros, es lo que tenemos afuera”.
gotovo sam siguran da ce i racuni osetno opasti, a promo sms poruke fabuloznog mobilnog saobracaja i pratecih minuta postati besmislene, mada za pojedine bi bila muka sve obavljati preko LAN-a i PC-ija, gotovo nemoguca misija kada bi znacajna vecina pocela da otkazuje ugovore za super-napcuane igracke i trazi dno-dna burner telefone i ovi gore bi verovatno promenili `poslovne poteze`, korisiti ih za nepredvidjene okolnosti i kada ti zaista trebaju, a ne koju papriku kupiti na pijaci sa sve video call-om, jer ti isti koji se na pijaci videokolisu, mogu da potpisem da nikad u zivotu nisu rutovali, niti jailbrejkovali, niti servisirali ijedan telefon, niti su sposobni da izvuku 5% njegovog punog offline potencijala
`The aim of public education is not to spread enlightement at all. It is simply to reduce as many individuals as possible to the same safe level, to breed a standard citizenry, to put down dissent and originallity.`
Prosto ne mogu da verujem sta citam... Iste nebuloze iznova i iznova...
Hoces da ih tuzis za 200 rsd...
Osvnova ima ako je u tzv ugovorna obaveza i dalje vazeca... ako nije kome i za sta da se zalis i na osnovu cega da ih tuzis...
Eno pre dva meseca su svima koji su sklopili nove ugovore poslali obavestenje da oni kao A1 zbog opstih uslova na trzistu moraju da dingu cene svojih usluga 10% bez obzira da li je ugovorna obaveza istekla ili nije... Ko nije zadovoljan ili se ne slaze sa poslovnom odlukom moze da raskine ugovor u narednih mesec dana...
Kazes dobro odoh ja dalje kad ono tamo ista prica i druga dva operatera podigle cene gle molim te za istih 10%...
Citat: `Молимо паметне да престану са попуштањем, ситуација је постала неподношљива!`
Broj postavljenih tema: 60343. Broj poslatih odgovora: 646908. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.